Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 19 okt 2024 12:54:scissors:
Je beschuldiging van "dehumanisering" is uiterst vergezocht.
Nee hoor, helemaal niet eens gezocht maar wel meteen gevonden! Bovendien heb ik niemand beschuldigd van dehumanisering, ik gaf enkel aan wat ik in zijn algemeenheid vind:
  • "in zijn algemeenheid een mens dehumaniseren door die mens te degraderen tot een dier
    door die mens rat en/of niet helemaal Koosjer te noemen vind ik respectloos."
Rereformed schreef:De uitdrukking 'niet koosjer' wordt algemeen in overdrachtelijke zin gebruikt in de betekenis dat iemand of iets "niet pluis, niet in de haak of verdacht is". Zo algemeen dat het in de Van Dale vermeld wordt als nevenbetekenis.
Nee Meester, ook in de Van Dale staat niet vermeld dat de term 'niet Koosjer' in het algemeen gebruikt wordt in de betekenis dat iemand [een mens!] niet pluis, niet in de haak of verdacht is. Wel voor iets, voor dingen dus! Over dehumanisering gesproken!
Wikipedia schreef:
Koosjer

De uitdrukking "niet koosjer" wordt ook wel in overdrachtelijke zin gebruikt
als men wil aangeven dat iets niet pluis, niet in orde of verdacht is.
Maar zulks had ik zelf ook al vermeld, daar had je misschien over heen gelezen:
HierEnNu schreef: 19 okt 2024 12:32Het gebeurt wel vaker dat Koosjer in een informele niet-religieuze context wordt gebruikt om aan te geven dat iets al dan niet 'in orde' is, zoals "Dat klinkt niet Koosjer,", maar om nou als antwoord op een artikel welk door iemand serieus ter discussie wordt gesteld met een one-liner een mens weg te zetten als 'niet Koosjer' met als argument dat ze een Trump supporter is:
  • dat klinkt bepaald niet Halal! :wink:

Rereformed schreef:In een Israel-topic heeft het bovendien ook nog een humoristische funktie.
Ergens achteraf om moverende redenen een humoristische funktie aan toekennen is prima,
maar zulks maakt een uitspraak zelfs in een Islam-topic niet Halal! :wink:

Het hebben van een humoristische funktie ligt er ook maar aan hoe de ontvanger zulks opvat. De persoon in kwestie werd weggezet als 'niet Koosjer' vanwege de veronderstelling dat ze Trump supporter zou zijn, terwijl haar speech waar het hier om gaat gegeven werd lang voor Trump überhaupt president werd! Ik zie er de humor ook wel van in hoor. Met name 'Joodse humor' is wel vaker overgoten met een dikke vette antiSemitische saus,
vandaar ook mijn 'terugkaats' MET knipoog:
HierEnNu schreef: 19 okt 2024 12:32 een mens weg te zetten als 'niet Koosjer' met als argument dat ze een Trump supporter is:
  • dat klinkt bepaald niet Halal! :wink:
Beauty is nou eenmaal in the eye of the beholder,
maar wie rottigheid zoekt zal meestal geen schoonheid vinden!

Rereformed schreef:Iemand die Peter van Velzen beschuldigt "respectloos" te zijn
is wel heel erg verdwaald en moet maar eens in de spiegel kijken.
Vertel zulks maar tegen iemand die Peter van Velzen beschuldigt respectloos te zijn, of beschuldig jij mij er nou van dat ik Peter van Velzen beschuldig respectloos te zijn? Wie mij er van beschuldigt Peter van Velzen er van te beschuldigen respectloos te zijn is wel heel erg verdwaald en moet maar eens zelf in de spiegel kijken. Of staat voor jou aan Peter vragen hoe hij tot een respectloze uitspraak komt gelijk aan Peter beschuldigen respectloos te zijn?
Zo ja, dan verschillen we daarover van mening ...
HierEnNu schreef: 19 okt 2024 12:32Hoe kom je eigenlijk tot deze respectloze uitspraak?

---------------
dikkemick schreef: 19 okt 2024 17:51:scissors:
Enig idee hoeveel burgers er al vermoord zijn?
Op 7 oktober 2023 lag het dodental aan Israëlische zijde rond de 1.400 slachtoffers,
waarvan een groot deel burgers waren.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Ik acht potentiële mogelijkheden hoger
dan de waarneembare werkelijkheid.

.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Moordaanslag op Netanyahu mislukt: hij was niet thuis ...

Leidsch Dagblad - 19-10-24, 20:04 schreef:
Netanyahu zweert wraak na aanslag met drone op zijn woning

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu zweert wraak na een aanslag met een drone op zijn villa in Caesarea. Hij verklaarde dat Iran en diens bondgenoten, zoals Hezbollah in Libanon, een „hoge prijs” zullen betalen na de „moordaanslag”.

Degenen „die mij en mijn vrouw probeerden te vermoorden maakten een ernstige vergissing. Dit zal ons niet afschrikken”, liet Netanyahu weten. Hij en zijn vrouw waren niet thuis.

:scissors:

Officieel is niet bekendgemaakt of de woning werd geraakt. Op sociale media duiken echter foto’s op van beschadigde ramen van wat het huis van Netanyahu zou moeten zijn. De beelden zouden door Iran op Telegram zijn geplaatst. De ramen zouden van kogelvrij glas zijn geweest, waardoor de gevolgen beperkt bleven.

.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 19 okt 2024 17:51
ChaimNimsky schreef: 19 okt 2024 14:28 Israel is zeer effectief en doet het tevens rustig aan om burgers zoveel mogelijk te kunnen sparen. Daar neem ik m'n petje diep voor af!
Nog geen 100.000! Israel krijgt het voor elkaar het ongeveer 1 terrorist per 1 burger te spelen in een omgeving waar de terroristen in burger gekleed tussen de burgers opereren, waar de terroristen hun burgers bewust als schild gebruiken, de terroristische infrastructuur met opzet zeer nauw verweven hebben met de civiele infrastructuur in een toch al dichtbevolkt gebied, en waar Hamas zelfs toegeeft dat het de burgers als een noodzakelijk offer beschouwt. Vandaar dat de top-expert op het gebied van stedelijke oorlogsvoering, John Spencer, het aantal slachtoffers abnormaal laag noemt. Er is geen leger dat zoiets onder vergelijkbare omstandigheden voor elkaar heeft gekregen.

Daar neem ik m'n petje zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer diep voor af! =D>

En kijk eens hoe effectief Israel is geweest: Alle Hamas en Hezbollah-leiders met ervaring zijn naar de andere wereld geholpen, Hamas is vrijwel geheel verslagen op wat losse pockets na en de grote invasie van Libanon kan binnenkort aanvangen.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 19 okt 2024 19:25
Op 7 oktober 2023 lag het dodental aan Israëlische zijde rond de 1.400 slachtoffers,
Versus hoeveel onschuldige Palestijnse burgers? Enig idee? En we zijn er nog niet! Nog lang niet.
O ik zie het al.
Nog geen honderdDUIZEND.

Who cares?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 19 okt 2024 21:53
Versus hoeveel onschuldige Palestijnse burgers? Enig idee? En we zijn er nog niet! Nog lang niet.
O ik zie het al.
Nog geen honderdDUIZEND.

Who cares?
Inderdaad.
In oorlog telt dat niet voor bepaalde omstandigheden én zéker niet voor bepaalde lui.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

O ik zie het al.
Nog geen honderdDUIZEND.

Who cares?
Het verheugt me dat zelfs jou inmiddels duidelijk is dat zowel Hamas&Co als ook HezboAllaH&Co en Iran&Co NIETS geven om de dood van zoveel onschuldige Palestijnse burgers! Sterker, ze zijn er trots op dat zij zulks hebben weten te veroorzaken en dat hun siteplan om daarmee, met zoveel mogelijk dode burgers, doormiddel van PR en oorlogspropaganda de wereldopinie dusdanig te beïnvloeden, dat Israël in een steeds kwader daglicht wordt gezet in die wereldopinie, terwijl Israël juist bezig is met het elimineren van de meest gevaarlijke terroristen.

De Internationale Gemeenschap zou Israël juist met raad en daad moeten steunen in deze War On Terror vanwege de bloedige effecten wereldwijd als deze War On Terror zou mislukken ... :idea:

Hoeveel onschuldige[?] 'burgers' zijn er volgens jou gedood?

.
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 19 okt 2024 21:53 Nog geen honderdDUIZEND.

Who cares?
Heeft Hamas vooraf over nagedacht. Hamas, dat haar burgers beschouwde en behandelde als noodzakelijke offers en hoopte dat er zoveel mogelijk zouden vallen zodat Israel zou stoppen, is nu gedecimeerd op wat losse pockets na. Ze bieden nauwelijks tot geen weerstand meer, al hun meest ervaren leiders zijn gedood en Hamas kan hen niet eens meer wreken. Sinwar had z'n rechterhand verloren en keek in z'n laatste momenten in een vernietigd huis bebloed uit over een door zijn toedoen vernietigd Gaza, totdat een Israelische tank een einde maakte aan z'n miezerige voortvluchtige leventje. 7 oktober was geen goed idee.

Hamas ligt op z'n knieën, en nog voordat de grote invasie in Libanon is begonnen, zijn reeds 1.500 Hezbollah-terroristen naar de andere wereld geholpen, zijn er nog meer voor de rest van hun leven verminkt, zijn vele Hezbollah wapenopslagplaatsen vernietigd en zijn al hun leiders, hun opvolgers en de opvolgers van hun opvolgers gedood.

Net als de door Israel gewonnen Arabisch-Israelische Oorlog, de door Israel gewonnen Suezcrisis, de door Israel gewonnen Zesdaagse Oorlog, en de door Israel gewonnen Jom Kippoer-oorlog, zal de oorlog die door Hamas en Hezbollah op 7 en 8 oktober werd gestart, ook gewonnen worden door Israel. Lang leve Zion!
Zionist
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 19 okt 2024 17:51
ChaimNimsky schreef: 19 okt 2024 14:28 Israel is zeer effectief en doet het tevens rustig aan om burgers zoveel mogelijk te kunnen sparen. Daar neem ik m'n petje diep voor af!
Burgers waar zowel Hamas als Hezbollah zich achter verschuilen? En jij houd je nog steeds gewoon dom? Je bent in mijn ogen gewoon een Israël hater en je geeft geen ene flikker om Palestijnen. En dat al 522 pagina’s lang! Zolang je kunt fulmineren tegen Israël en voornamelijk tegen Bibi Netanyahu zit je op je oneliner schrijfstoel! Vooral zo doorgaan Cluny2! !
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
lost and not found yet!
Superposter

HierEnNu schreef:
Moordaanslag op Netanyahu mislukt: hij was niet thuis ...
:lol: :lol: Hij is gelukkig wat slimmer als Hasrallah en consorten!
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

ChaimNimsky schreef: 19 okt 2024 22:29
dikkemick schreef: 19 okt 2024 21:53 Nog geen honderdDUIZEND.

Who cares?
Heeft Hamas vooraf over nagedacht. Hamas, dat haar burgers beschouwde en behandelde als noodzakelijke offers en hoopte dat er zoveel mogelijk zouden vallen zodat Israel zou stoppen, is nu gedecimeerd op wat losse pockets na. Ze bieden nauwelijks tot geen weerstand meer, al hun meest ervaren leiders zijn gedood en Hamas kan hen niet eens meer wreken. Sinwar had z'n rechterhand verloren en keek in z'n laatste momenten in een vernietigd huis bebloed uit over een door zijn toedoen vernietigd Gaza, totdat een Israelische tank een einde maakte aan z'n miezerige voortvluchtige leventje. 7 oktober was geen goed idee.

Hamas ligt op z'n knieën, en nog voordat de grote invasie in Libanon is begonnen, zijn reeds 1.500 Hezbollah-terroristen naar de andere wereld geholpen, zijn er nog meer voor de rest van hun leven verminkt, zijn vele Hezbollah wapenopslagplaatsen vernietigd en zijn al hun leiders, hun opvolgers en de opvolgers van hun opvolgers gedood.

Net als de door Israel gewonnen Arabisch-Israelische Oorlog, de door Israel gewonnen Suezcrisis, de door Israel gewonnen Zesdaagse Oorlog, en de door Israel gewonnen Jom Kippoer-oorlog, zal de oorlog die door Hamas en Hezbollah op 7 en 8 oktober werd gestart, ook gewonnen worden door Israel. Lang leve Zion!
Als je je als terroristische organisaties positioneert door de wapens die je hebt te verbergen in zogenaamde burgerplaatsen ben je gewoon een lafaard eerste klas! En dat is precies wat Hamas en Hezbollah doen en daardoor spelen ze een bijzonder laffe en vuile oorlog! De mensen waar ze het zogenaamd voor opnemen en “vechten” gebruiken ze als slachtoffers en dus bewust bijkomende schade. Dat kan niemand ontkennen! Wel dan?

En daarbij, zoals ik al eerder heb aangegeven, vind ik Netanyahu een grote en zeer waarschijnlijk corrupte LUL, maar ik heb respect voor hem hoe hij de laatste 2 weken het Israëlische volk weer samengebracht heeft door de aanvallen, met succes, zowel op Hamas en Hezbollah! Daar kunnen Hamas en Hezbollah een voorbeeld aan nemen! Die hebben zowel in Gaza en helemaal in Libanon grote verdeeldheid gezaaid onder hun aanhangers! Ik hoop alleen dat ze er natuurlijk GEEN voorbeeld aan nemen! :D
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

HierEnNu schreef:
Hoeveel onschuldige[?] 'burgers' zijn er volgens jou gedood?
Een hele interessante vraag die Dikkemick niet gaat beantwoorden! Hij zou het heel graag willen, om Israël in een nog kwader daglicht te plaatsen, maar je gaat geen antwoord krijgen! Toch echt jammer dat veel mensen het grotere plaatje niet zien of niet willen zien!
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 19 okt 2024 22:06

O ik zie het al.
Nog geen honderdDUIZEND.

Who cares?
Inderdaad.
In oorlog telt dat niet voor bepaalde omstandigheden én zéker niet voor bepaalde lui.
En wáág het niet iets empathisch te schrijven over de verwoesting van vele levens. Voor je het weet word je een 'Israël-hater' genoemd.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
lost and not found yet!
Superposter

Peter van Velzen schreef: 19 okt 2024 01:49
lost and not found yet! schreef: 18 okt 2024 23:09 Dit is de speech van Brigitte Gabriel, een Libanees-Amerikaanse journaliste, schrijfster en activiste tegen radicale vormen van islam, 10 jaar geleden bij een bijeenkomst van de UN:

https://youtu.be/KUO00memvQs?feature=shared

Duurt 13 minuten maar nog steeds, speciaal nu, heel actueel!
Helaas, Brigitte Gabriel is een Trump supporter. Dus helemaal koosjer is ze niet.
Ik vraag het gewoon nog een keer! Het is een toespraak van 10 jaar geleden van haar, toen ze nog geen Trumpsupporter was, dus wat vind je van haar toespraak wat betreft de huidige situatie in het Midden-Oosten? En waarom zou het überhaupt een helaas zijn als iemand een Trump aanhanger is? Kunnen die geen universele waarheden vertellen?
We are dancing again!
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Gerard R. schreef: 19 okt 2024 23:11
Gerard R. schreef: 19 okt 2024 22:06

O ik zie het al.
Nog geen honderdDUIZEND.

Who cares?
Inderdaad.
En wáág het niet iets empathisch te schrijven over de verwoesting van vele levens. Voor je het weet word je een 'Israël-hater' genoemd.
Weer een keer, zolang terroristische organisaties zich verschuilen achter hun eigen burgers, de mensen die verwachten dat ze verdedigt worden, maar die gewoon opgeofferd worden zijn en blijven het lafaards! Niks meer en niks minder! Dus ik blijf bij mijn standpunt tot iemand het weerlegt: degenen die in Gaza en Libanon de meeste bijkomende schade veroorzaken zijn Hamas & Hezbollah! Lees mijn onderschrift nog een keer, misschien dat het dan hopelijk een keer doordringt!
We are dancing again!
🔱
ChaimNimsky
Superposter

lost and not found yet! schreef: 19 okt 2024 23:03 Als je je als terroristische organisaties positioneert door de wapens die je hebt te verbergen in zogenaamde burgerplaatsen ben je gewoon een lafaard eerste klas! En dat is precies wat Hamas en Hezbollah doen en daardoor spelen ze een bijzonder laffe en vuile oorlog! De mensen waar ze het zogenaamd voor opnemen en “vechten” gebruiken ze als slachtoffers en dus bewust bijkomende schade. Dat kan niemand ontkennen! Wel dan?
Zeker. Hamas en Hezbollah beschouwen hun burgers als noodzakelijke offers, terwijl Israel haar burgers juist beschermt.
En daarbij, zoals ik al eerder heb aangegeven, vind ik Netanyahu een grote en zeer waarschijnlijk corrupte LUL, maar ik heb respect voor hem hoe hij de laatste 2 weken het Israëlische volk weer samengebracht heeft door de aanvallen, met succes, zowel op Hamas en Hezbollah!
Klopt ook. Netanjahoe is corrupt, wilde tevens het binnenlandse rechtssysteem in zijn voordeel veranderen, maar de oorlog - vooral die tegen Hezbollah - heeft hem weer het respect gegeven dat hij voordien in Israel had. Dankzij de oorlog heeft de corrupte Netanjahoe een goede kans de verkiezingen weer te winnen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 20 okt 2024 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gesloten