Gidswoorden.
Moderator: Moderators
Ouderdom heeft toch ook voordelen Tsjok.
nochthans , om een gidswoord te gebruiken.
nochthans , om een gidswoord te gebruiken.
Laatst gewijzigd door antoon op 16 jul 2009 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor mijn fan Antoon

(helaas zonder opdracht noch handtekening )

Gelukkig zijn ze hard weggelopen toen ik tijdens hun bezoek plots mijn broek liet zakken ....
zoals :De ouderdom heeft ook zijn voordelen
Je hoeft nooit meer alles te slikken wat men je vertelt ( zoals de jehova's zojuist alweer aan mijn voordeur kwamen proberen ) ... dat verminderd wel drastisch de kans op verslikken en verstikken maar is niet echt om vrolijk van te wordende waarheid kan hard zijn, verslik je niet...
Gelukkig zijn ze hard weggelopen toen ik tijdens hun bezoek plots mijn broek liet zakken ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 16 jul 2009 18:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Zo is het maar net.heeck schreef:Is pas een kwaliteitsgidswoord als het wordt geëist !Rereformed schreef:Ah, respect, dat is altijd een gidswoord wanneer men er om vraagt.
Roeland
Tegenwoordig moet ik daarbij altijd aan moslims denken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Zou Antoon dat nu ook durven, een fotootje van zichzelf hier neerplaatsen?Tsjok45 schreef:Voor mijn fan Antoon
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
quote=Mariakat
Nooit van tevoren, staat er duidelijkHet zegt zeker iets,
Het zegt, dat jij je er nooit van te voren daadwerkelijk in hebt verdiept.
Tsjok schreef:Het ging hier om het woord als "gidswoord"Kitty weet echter wél wie het woordje meestal gebruikt
en ze is zelf de eerste die het woordje heeft aangedragen ( als een voorbeeld ).. ze weet er dus wel degelijk iets vanaf ...denk je niet ?
Een soort initierende inleiding op een snelcursusje als het ware , die een tipje van de leken-onkunde weg tovert ?
Me dunkt dat jij er toch meer over weet , ook omdat je die zaak beter hebt bestudeerd .? dat is dan toch een fluitje van een cent
..of is dat toch niet zo ? ..
Humor heb je wel!!![]()
Ik zou zeggen:Het is dus een nieuwsgierige vraag naar meer inhoudelijke info over het boeiende onderwerp : " waardevolle alternatieven "
Kijk hier even rond:
http://alternatievegeneeswijzen.startpagina.nl/Veronderstel jij dat?Een thema waar jij je klaarblijkelijk wél in hebt verdiept en enige expertise verworven ? (veronderstel ik )
en wat me eigenaardig genoeg ook eventjes deed denken (*) aan de krampachtige pogingen om geloof en wetenchap compatibel te maken ...maar dat is natuurlijk een andere discussie( met andere instinker-woordjes )
Inderdaad "eigenaardig"
Dat is inderdaad een andere discussie
Overigens inhoudelijk ingaan op alternatieve geneeswijzen ook.
Hoe krijg je het voor elkaar.alhoewel associeren beter rustiger op de divan van een of andere psycholoog gebeurt
Klopt alweer.
Bovendien :
Net als Rereformed psychologiseer ik soms ook graag ...Ohhh, vandaar dat je al die gidswoordjes kent?maar of k dat nu beroepsmatig doe of zelf in een gesticht woon kan je natuurlijk ook niet zien aan mijn "gidswoordjes " ....
Ook groetjes van mij.Groet
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Een keur aan gidswoorden vind je met behulp van de sofenpraatgenerator. Enkele citaten:
In de laatste paragraaf voor-al letten op de lig-gen-de streep-jes. Zouden er ook gids-lees-te-kens bestaan?Vandaag weten steeds meer mensen uit eigen ervaring dat de aanname dat er meer is tussen hemel en aarde dan onze materiële wereld door kosmische sferenmuziek een basis legt voor het feit dat medeklinkers vormkracht behelzen.
De antroposofische menskunde maakt inzichtelijk waarom het verliezen van de melktanden (omdat de euritmie de taal laat zien in zijn gevoels- en vormkwaliteit) kan laten zien wat erachter ligt: communicatie met natuurgeesten.
Een inspirerende bron bij het zoeken en inslaan van nieuwe wegen kan inhouden dat de aanwezigheid van vrouwelijke kwaliteiten in ons, zoals het vermogen om te ontvangen, het omvatten, het luisteren en de innerlijke rust, antroposofisch inspireert tot onder andere kunstvormen en ontwikkelingen als onderzoekingen op het gebied van de geest.
In mensen leeft de vraag naar de wijsheid dat ont-moeten en ver-geven vernieuwende inzichten teweegbrengt op onder andere het gebied van de internationale Vrijeschoolbeweging.
Ni dieu, ni maître.
Ik word er altijd vrolijk van, een paar tekstjes sofenpraat genereren.Oude wijsheid leert ons dat zijns-geörienteerde psychologie geheel nieuwe methoden ontwikkelt om de andere wereld op een wetenschappelijk verantwoorde manier te onderzoeken met betrekking tot hemelse hiërarchieën en tegenstandermachten. In Steiners woorden slaat antroposofie een brug, waarbij het onderscheiden van een zenuw-zintuiggebied, een ritmisch gebied en een stofwisselings-ledematengebied in de mens door zelfontplooiing, inzicht in de levensloop en meditatie zich kan ontwikkelen tot fundamenteel nieuwe opvattingen over de rol van Christus voor de mensheid en de aarde.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Haha, het leverde bij mij meteen een schitterende visvangst op: astraal- en ether- en fysiek lichaam, subtiel energetisch, steeds meer kwantumfysici zijn van mening..., brug kan geschapen worden naar..., aktiveren van diep sluimerende vermoedens..., tocht van Lemurië naar Atlantis, via lemniscaatbewegingen een reiniging, kosmische sferenmuziek...JanC schreef:Een keur aan gidswoorden vind je met behulp van de sofenpraatgenerator.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Nietzsche maakte overigens geheel zijn hoogsteigen gidswoorden. Volgens mij deed hij het omdat hij een origineel denker was en het niet kon laten. Hij maakte woorden en frasen en boeken zoals een componist muziek componeert. Hoe je het zegt was voor hem even belangrijk als wat je zegt.
Het effect ervan was dat hij mensen op de meest dwingende manier op zijn manier liet denken. Een mens leest namelijk weinig filosofische boeken, maar pakt gemakelijk een paar kernwoorden die voorbijvliegen op en begrijpt dan al het wezenlijke meteen. Zoiets kan ook een modewoord worden en als een lopend vuurtje zich verbreiden, zoals het met vele woorden van Nietzsche ook gegaan is. De keerzijde is dat al die termen al gauw een eigen leven gaan leiden en na een tijdje allang niet meer de betekenis hebben die de uitvinder ervan bedoelde.
Een andere hobbie van hem was altoos maar aforismen verzinnen, volgens mij als tijdverdrijf of sport voor een hoogintelligent persoon: zo bondig mogelijk zoveel mogelijk te zeggen. Hij verzon ze altijd tijdens wandelingen, en schreef ze dan tijdens het wandelen op.
Men is zelfs bezig aan een Nietzsche woordenboek:
http://www.ru.nl/vox/archief/zoek_op_nummer/nummers_(index/jaargang_5/inhoudsopgave_18/nietzsche_in/
Het effect ervan was dat hij mensen op de meest dwingende manier op zijn manier liet denken. Een mens leest namelijk weinig filosofische boeken, maar pakt gemakelijk een paar kernwoorden die voorbijvliegen op en begrijpt dan al het wezenlijke meteen. Zoiets kan ook een modewoord worden en als een lopend vuurtje zich verbreiden, zoals het met vele woorden van Nietzsche ook gegaan is. De keerzijde is dat al die termen al gauw een eigen leven gaan leiden en na een tijdje allang niet meer de betekenis hebben die de uitvinder ervan bedoelde.
Een andere hobbie van hem was altoos maar aforismen verzinnen, volgens mij als tijdverdrijf of sport voor een hoogintelligent persoon: zo bondig mogelijk zoveel mogelijk te zeggen. Hij verzon ze altijd tijdens wandelingen, en schreef ze dan tijdens het wandelen op.
Men is zelfs bezig aan een Nietzsche woordenboek:
http://www.ru.nl/vox/archief/zoek_op_nummer/nummers_(index/jaargang_5/inhoudsopgave_18/nietzsche_in/
Born OK the first time
Je woordenschat kun je ook aardig uitbreiden als je je in het zweefcircuit begeeft. Wat dacht je van:
Multi-Dimensionale Verlichting, Lichtlichaam- activeringstechnieken, Zon-van-God-activeringstechnieken, Lords of karma vuurceremonie, De verandering van je engel omvang lichtlichaam naar aartsengel omvang.
Hoe verzinnen ze het.
http://www.balansbudel.nl/pages/sacred- ... iques.html
Multi-Dimensionale Verlichting, Lichtlichaam- activeringstechnieken, Zon-van-God-activeringstechnieken, Lords of karma vuurceremonie, De verandering van je engel omvang lichtlichaam naar aartsengel omvang.
Hoe verzinnen ze het.
http://www.balansbudel.nl/pages/sacred- ... iques.html
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Maar je leert in de cursus wel je meervoudige merkabavelden te activeren, om zo in een permanente verbinding met Godgodin te komen. Dus dat scheelt.
En niet te vergeten kun je na de cursus door naar de Workshop Trinity Healing.
De Trinity Healing is minimaal 10 maal krachtiger dan andere bestaande vormen van healing en werken met grote hoeveelheden Universeel Christuslicht. Deze grote hoeveelheid Christuslicht wordt door de cliënt ontvangen als deze de healing krijgt.
En niet te vergeten kun je na de cursus door naar de Workshop Trinity Healing.
De Trinity Healing is minimaal 10 maal krachtiger dan andere bestaande vormen van healing en werken met grote hoeveelheden Universeel Christuslicht. Deze grote hoeveelheid Christuslicht wordt door de cliënt ontvangen als deze de healing krijgt.