Gidswoorden.
Moderator: Moderators
Re: Gidswoorden.
Dat maakt me weinig uit, ik vind het een zeer nuttig topic.
In de praktijk bespaart het veel tijd uit.
Teveel gidswoorden en ik weet genoeg.
'vitaliteit' vind ik persoonlijk het ergste gidswoordje; dat wijst vrijwel altijd naar kwak.
In de praktijk bespaart het veel tijd uit.
Teveel gidswoorden en ik weet genoeg.
'vitaliteit' vind ik persoonlijk het ergste gidswoordje; dat wijst vrijwel altijd naar kwak.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Het gidswoord onderbuikgevoelens in de dagelijkse praktijk.
Polenhotel.
Polenhotel.
Met ander woorden, wethouder Karakus is volkomen ongeïnteresseerd in de ongerustheid van de buurtbewoners die eigenlijk alleen maar aangeven dat zij daar alleen maar willen blijven wonen zonder aanvullende overlast.Ook buurtbewoners waren in eerste instantie niet blij met het Polenhotel. Volgens Karakus is het beeld dat sommige mensen van Oost-Europeanen hebben, niet terecht. De wethouder riep zaterdag op niet in te gaan op ''onderbuikgevoelens''.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Peter van Velzen
- Site Admin
De laatste zin lijkt mij een non sequitor, te evident onwaar om zelfs maar als leugen beschouwd te kunnen worden.Cluny schreef:Het gidswoord onderbuikgevoelens in de dagelijkse praktijk.
Polenhotel.Met ander woorden, wethouder Karakus is volkomen ongeïnteresseerd in de ongerustheid van de buurtbewoners die eigenlijk alleen maar aangeven dat zij daar alleen maar willen blijven wonen zonder aanvullende overlast.Ook buurtbewoners waren in eerste instantie niet blij met het Polenhotel. Volgens Karakus is het beeld dat sommige mensen van Oost-Europeanen hebben, niet terecht. De wethouder riep zaterdag op niet in te gaan op ''onderbuikgevoelens''.
Ik wens u alle goeds
De moslim-PvdA Wethouder Karakus is opgestapt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Een heel klein gidswoordje deze keer.Chronos schreef:Als je toch ouwe koeien uit sloten aan het halen bent: weet het westen hoe de oorsprong van de concentratiekampen is ontstaan:Cluny schreef:Stalinistische hongerdoden.
Ik fris mijn kennis van de Europese geschiedenis wel eens op door aandachtig een wikipagina te lezen en de informatie tot mij door te laten dringen.
Weten de Oekraïners van 2014 wel waar al die Russen en Russischtaligen in hun land vandaan komen?
http://www.isgeschiedenis.nl/historisch ... s-bedacht/" onclick="window.open(this.href);return false;De term concentratiekamp zal waarschijnlijk voor altijd geassocieerd worden met de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust. Toch bestonden er voor 1939 al concentratiekampen, waar ook grote hoeveelheden slachtoffers vielen. De Britten waren tijdens de Tweede Boerenoorlog (1899-1902) de eersten die op grote schaal kampen gebruikten om een hele bevolkingsgroep te isoleren.
Ook is hier een gidswoord.
Uit de jijbakkerij van Chronos.
Maar wel heel veelbetekenend.
Het topic genaamd 'gidswoorden' lijkt voor de nieuwkomers op dit forum bij eerste blik een neutraal podium te zijn om allerlei woordgebruik, dat in de loop der (korte of lange) tijd is veranderd in een geheel andere betekenis dan wel bij uitstek irritant verhullend dan wel wollig taalgebruik inhoudt.
In de praktijk blijkt dit topic slechts een persoonlijk vehikel te zijn om de allergieën van de topic-opener, te weten (zie zijn onderschrift):
God bestaat niet.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.
Bidden is ozo kinderachtig.
De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven.
Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet.
Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
...op cynische wijze gestalte te geven.
In de praktijk blijkt dit topic slechts een persoonlijk vehikel te zijn om de allergieën van de topic-opener, te weten (zie zijn onderschrift):
God bestaat niet.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.
Bidden is ozo kinderachtig.
De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven.
Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet.
Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
...op cynische wijze gestalte te geven.
Je lijkt het grotendeels niet begrepen te hebben.
Snap jij bijvoorbeeld waarom het gidswoordje ook wijst naar een ongelooflijk grote drogreden?
Snap jij bijvoorbeeld waarom het gidswoordje ook wijst naar een ongelooflijk grote drogreden?
Ik neem als voorbeeld van mijn eerste indruk van dit topic:
Ik ging er aanvankelijk van uit, dat het hier om een objectieve kijk op manipulatief gebruik van het woord 'onderbuikgevoelens' zou gaan.
Het gaat hier echter om GifGidswoorden, die de persoonlijke, subjectieve grieven van de topicopener weergeven.
De Cluny-GifGidswoorden:
* Met ander woorden....
* ....volkomen ongeïnteresseerd ......
Een paar maanden later een nieuw bericht met Cluny-GifGidswoorden dan wel Cluny-GifGidsgidszinnen:
In dit bericht schijnt het 'gidswoord' onderbuikgevoelens te zijn, als gebruikt door een Rotterdamse wethouder, genaamd Karakus. Geboren in Turkije. Vanwege de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014 gestopt met het wethouderschap.Cluny schreef:(09 jan 2014 20:15) Het gidswoord onderbuikgevoelens in de dagelijkse praktijk.
Polenhotel.Met ander woorden, wethouder Karakus is volkomen ongeïnteresseerd in de ongerustheid van de buurtbewoners die eigenlijk alleen maar aangeven dat zij daar alleen maar willen blijven wonen zonder aanvullende overlast.Ook buurtbewoners waren in eerste instantie niet blij met het Polenhotel. Volgens Karakus is het beeld dat sommige mensen van Oost-Europeanen hebben, niet terecht. De wethouder riep zaterdag op niet in te gaan op ''onderbuikgevoelens''.
Ik ging er aanvankelijk van uit, dat het hier om een objectieve kijk op manipulatief gebruik van het woord 'onderbuikgevoelens' zou gaan.
Het gaat hier echter om GifGidswoorden, die de persoonlijke, subjectieve grieven van de topicopener weergeven.
De Cluny-GifGidswoorden:
* Met ander woorden....
* ....volkomen ongeïnteresseerd ......
Een paar maanden later een nieuw bericht met Cluny-GifGidswoorden dan wel Cluny-GifGidsgidszinnen:
Cluny schreef:(19 apr 2014 06:38)
* De moslim-PvdA Wethouder Karakus is opgestapt.
* Het weglaten van de kontekst, tw. de woorden ivm de gemeenteraadsverkiezingen.
Het merendeel lijkt nog steeds niet begrepen te worden.
Dat maakt mij verder niet uit.
Mij ook niet.
Als ik het maar begrijp.
Ik hoef hierin geen bevestiging.
Als ik het maar begrijp.
Je begrijpt te weinig van het begrip gidswoorden om er een zinnig stukje over te kunnen schrijven.
Dat onvermogen in dat klunzig stukje onzinnig schrijven van je is zo nadrukkelijk aanwezig dat mijn eventuele commentaar overbodig is.
Voorlopig voel ik dan ook weinig aandrang om dat te doen.
Dat onvermogen in dat klunzig stukje onzinnig schrijven van je is zo nadrukkelijk aanwezig dat mijn eventuele commentaar overbodig is.
Voorlopig voel ik dan ook weinig aandrang om dat te doen.
Cluny schreef:Het merendeel lijkt nog steeds niet begrepen te worden.
Fresnich schreef:Mij ook niet.
Als ik het maar begrijp.![]()