Gidswoorden.
Moderator: Moderators
- The Black Mathematician
- Ervaren pen
Re: Gidswoorden.
Ik ben bang van wel.The Black Mathematician schreef:Is "universele liefde" een gidswoord?
Waar heb je 'dat moois' vandaan?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Ervaren pen
Dit schitterende topic met dezelfde naam.
Overigens vrees ik dat als dit topic er was geweest toen wij een discussie hadden, het woord "matrix" ook in dit topic terecht was gekomen....
Overigens vrees ik dat als dit topic er was geweest toen wij een discussie hadden, het woord "matrix" ook in dit topic terecht was gekomen....
Shut up Murdock, crazy fool!
Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen.The Black Mathematician schreef:
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Aannemelijk atheïsme.
Een aardig topic om zo door te lezen. Ik kan er zelfs hartelijk om/bij lachen.
En ja, Matrix is een gidswoord.
Wil je zelf invullen wat de betekenis is van het vinden van dat gidswoordje in een ellenlang enigszins warrig schrijfsel?
Het is jouw grootste topic op Freethinker geworden.
Ik hoop dat je nu een stuk wijzer bent geworden.
Of kan ik beter schrijven: redelijker.
Of realistischer.
Wil je zelf invullen wat de betekenis is van het vinden van dat gidswoordje in een ellenlang enigszins warrig schrijfsel?
Of realistischer.
-
siger
Het begrip komt van Giordano Bruno, misschien een van de eersten die zochten naar één geunifieerde kracht die volstond om het universum te verklaren, en zo misschien als grote voorloper van Spinoza en Newton beschouwd mag worden.The Black Mathematician schreef:Is "universele liefde" een gidswoord?
En het werd inderdaad tot onzin verheven door theosofen en New Agers.
- Ervaren pen
Ik hoop ook dat ik wijzer ben geworden, want stilstand is achteruitgang. Wat vind je er zelf van?Cluny schreef:Aannemelijk atheïsme.
Of realistischer.
Shut up Murdock, crazy fool!
.
.
Scriptkiddie
Wie weet 'm ... ?
.
Scriptkiddie
Wie weet 'm ... ?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Bah!immorthalia schreef:5. Zowel gelovigen als niet-gelovigen doen vaak generaliserende uitspraken en daarmee wil ik niet vergeleken worden en ik wil er dan ook geen standpunt over innemen als men mij tot een categorische keuze wil 'dwingen'. Eerlijk gezegd hoor ik van de theisten tot nu toe slechter onderbouwde stellingen dan van de atheisten.
Wat een generaliserende uitspraak is dat!
Generaliserende is hier een gidswoord.
Als een ikje een jullie of hun van generaliseren beschuldigt, dan doe je het zelf.
Immorthalia generaliseert zelf, zou ze dat zelf niet doorhebben?
Leef je uit!
Islamofobie is een gidswoord.Leegte schreef:The Prophet, denk je nu werkelijk dat ClunyThe Prophet schreef:Dat is een drogreden, Cluny. Kortzichtig en beledigend bovendien, want je negeert volledig wat hij zegt.Cluny schreef: Iemand die veel woorden nodig heeft om iets te vertellen, heeft weinig te zeggen.
Je gaat er zelfs niet eens op in.
-de intentie heeft om inhoudelijk in te gaan op posts die de blinde vlekken van islamofobie duidelijk aantonen?
-dat überhaupt kán?
-daar tijd voor heeft?
Zegt zijn antwoord niet al genoeg? Waarom reageer je er in hemelsnaam op?![]()
@Uncle Rat: je laatste antwoord op mijn posts bevalt me wel: ik begin duidelijker de inhoudelijke! contouren te zien van jouw visie op het islamgevaar. Maar ik heb het druk de laatste dagen en ook de rest van de week, dus mijn antwoord zal nog even op zich laten wachten. Excuses daarvoor.
@siger, zelfde geldt voor jou, maar ook jij bedankt voor je repliek.
Doet iemand een serieuse poging om kritiek op de islam te smoren door de ander van islamofobie te beschuldigen dan heb je te maken met een persoon met het karakter van een dhimmie.
Islamofobie.
Ik heb er weer een paar gespot. Ze zijn ook overduidelijk.
Uit http://freethinker.nl/forum/viewtopic.p ... 15#p219158miklo3000 schreef: .....
Macro-evolutie ....... Darwinisme ..... devolutie .....
Micro evolutie ..... oersoorten
.....
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Tunnelvisie is een gidswoord.demmers schreef:
Ik ben bang dat sommige van "ons" een beetje last hebben van een tunnelvisie....
Er is geen "ons". Alleen demmers.
Forummers die anderen van tunnelvisie beschuldigen hebben die zelf, meestal van het ergste en onverbeterlijkste soort.
Goed gezien. En brandweerlieden zijn vaak pyromanen. Volgens Godfried Bomans.Cluny schreef:Tunnelvisie is een gidswoord.demmers schreef:
Ik ben bang dat sommige van "ons" een beetje last hebben van een tunnelvisie....
Er is geen "ons". Alleen demmers.
Forummers die anderen van tunnelvisie beschuldigen hebben die zelf, meestal van het ergste en onverbeterlijkste soort.
Daarom ben ik voor degenen die zich hier parmantig als freethinkers etaleren lichtelijk op m'n hoede.
Deze opmerkelijke misslag doet mij concluderen dat je er geen snars van begrepen hebt.Nietweten en Geweten schreef: @ClunyEr is een gidswoord voor woorden die mensen in hokjes stoppen zodat ze er nooit meer uit kunnen breken: 'stigma'Islamofobieschreeuwers, als normale heb ik jaren geleden al geleerd deze nietmoslimislamkritiekverweerders niet serieus te nemen, meestal sluit ik ze gelijk op in het hokje dhimmie waar ze in een daarop volgende discussie ook niet meer uit kunnen breken.
Voor jou wil ik het nog een keer uitleggen.
Een gidswoord is één opvallend woordje in een lange vaak ook onoverzichtelijke tekst die met zijn aanwezigheid zoveel over die tekst zegt dat het helemaal lezen niet echt meer nodig is.
Evolutionist is zo'n woord.
Islamofobie is er ook één.
Soms is het ook een groepje woorden met een vaste samenstelling.
Ik kan me niet herinneren dat ik het woordje stigma ergens gebruikt heb, voorlopig zie ik dan ook geen reden om stigma als een gidswoord in de verzameling op te nemen.