Gidswoorden.
Moderator: Moderators
Re: Gidswoorden.
Wat dacht je van 'occult belast'?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Hier zie je haarfijn hoe door deze redeloze christen het gidswoord '(de) wetenschap' op schaamteloze wijze misbruikt wordt.JDJ schreef:
Beste mariakat,
In dat geval zal ik u uitleggen wat mijn gedachten hierover zijn:
die voorzag in welke verschillende gebieden zijn dieren gingen leven en de dieren die Hij schiep de mogelijkheid gaf om zich aan te passen aan hun leefomgeving. (aan hun leefomgeving, en niet verder.)Wat als er een God zonder tijd en ruimte bestaat,, die blijft toezien op alles wat Hij heeft gemaakt teleurgesteld raakt in de manier waarop wij met zijn schepping (natuur, dieren, maar ook elkaar) omgaan. Wat als Hij ziet dat we ons keer op keer weer van Hem afkeren, hoogmoedig beweren dat we het zelf wel kunnen en een nieuwe god, namelijk: "wetenschap" gaan eren?Wat als er een God bestaat
Misschien dat deze God de mensen zou willen leren dat hun nieuwe god "wetenschap" hen niet zal kunnen redden. Misschien dat Hij bewogen is met het feit dat veel mensen tegen Hem gekozen hebben en daardoor niet bij Hem zullen kunnen komen wanneer hun leven op planeet aarde voorbij is.
Misschien dat deze God u daarom opnieuw een nieuwe kans wil geven en u opnieuw de mogelijkheid geeft om voor Hem te kiezen.
Alsof alledaagse wetenschap minderwaardig is aan zijn 2000 jaar oude anti-wetenschappelijke woestijnreligie.
Te smerig voor woorden, maar ik heb er een gidswoordje bij. Dat weer wel.
Zo langzamerhand een aardige en vooral leerzame verzameling.
Ik ben benieuwd of de christelijke nieuwkomer JDJ er wat van zal leren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
siger
"maakbaarheid".
"maakbaarheid" (van de mens, van de samenleving) is een pejoratieve verwijzing naar mensen die algemeen onderwijs willen invoeren of verdedigen. Algemeen onderwijs is nochtans een hoeksteen van elke democratie die naam waardig.
Omdat een rechtstreekse aanval nogal onsympathiek zou overkomen ridiculiseert men de tegenstrever eerst door hem of haar een geloof in de onbeperkte "maakbaarheid" in de schoenen te schuiven. Ik heb nog nooit iemand "maakbaarheid" horen verdedigen.
"maakbaarheid" (dikwijls met een vraagteken in de nabijheid) is dus een neo-con gidswoord.
"maakbaarheid" (van de mens, van de samenleving) is een pejoratieve verwijzing naar mensen die algemeen onderwijs willen invoeren of verdedigen. Algemeen onderwijs is nochtans een hoeksteen van elke democratie die naam waardig.
Omdat een rechtstreekse aanval nogal onsympathiek zou overkomen ridiculiseert men de tegenstrever eerst door hem of haar een geloof in de onbeperkte "maakbaarheid" in de schoenen te schuiven. Ik heb nog nooit iemand "maakbaarheid" horen verdedigen.
"maakbaarheid" (dikwijls met een vraagteken in de nabijheid) is dus een neo-con gidswoord.
Cluny schreef:De vraag blijft hoeveel onredelijkheid er zit in een moslimbekeerling die zichzelf een redelijke moslim vindt.
Cluny schreef:En ik zal Stan volgen op dit forum.Praetorian schreef:Ook ik heb Stan gevolgd op moslimforums. Stan en ik hebben ook discussies gehad waarbij wij het niet altijd eens waren met elkaar. Toch is er met Stan nog discussie mogelijk. Dit in tegenstrijd tot fanatieke moslims.siger schreef:Komaan zeg, zijn wij hier dan allemaal toonbeelden van redelijkheid?
Ik heb stan gevolgd op moslim sites en ik ken een hoop posters hier die nog wat van hem kunnen leren.
Want skepticisme tegen de ideeën van andersdenkenden is altijd nog wat anders dan skepticisme in eigen kring. Dat laatste ontbreekt overal een beetje, als ik eerlijk mag zijn.
Voor de rest sluit ik mij geheel aan bij de post van Siger.
Vruchtbare discussies zijn gidswoorden.Praetorian schreef:Beste Cluny,
Je zegt dat je Stan zult volgen op dit forum.
Ik hoop dat je dat in positieve zin bedoelt en dat er vruchtbare discussies zullen ontstaan.
Praetorian
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
siger
Ik vind ze wel vruchtbaar.Cluny schreef:Vruchtbare discussies zijn gidswoorden.
Smaken verschillen.siger schreef:Ik vind ze wel vruchtbaar.Cluny schreef:Vruchtbare discussies zijn gidswoorden.
- collegavanerik
- Superposter
Latijns word gebruikt door iemand die op school geen latijn heeft gehad.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- Praetorian
- Forum fan
Een mooi verzonnen definitie van een niet bestaand woord. Maar wie toetst de correctheid van de verzonnen definitie?collegavanerik schreef:Latijns word gebruikt door iemand die op school geen latijn heeft gehad.
Gladiator in arena consilum capit!
Malo mori quam foedari!
Malo mori quam foedari!
Indien je Latijn hebt gehad, zul je het nooit over Latijns hebben Praetorian. Moest je dit nu echt uitgelegd krijgen?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Er wordt hier weer flink aan de weg getimmerd. De laatste twee ("vruchtbare discussie" en "latijns") zijn zeer sterke en weer prachtige voorbeelden.
Ik vond onlangs in gesprek met iemand (overigens typisch weer iemand die zijn kaarten niet op tafel wilde leggen) een voorbeeld dat gebruik van een bepaald bijbelvers een wereldbeeld kan verraden, oftewel een bijbelvers kan een gidswoord zijn: "Laat ik hier weer opmerken dat indien je zienswijze op Joh. 10:34 doelt, dat vers weer als een gidswoord fungeert. Enkel New Agers en Mormonen halen namelijk uit deze tekst de leer dat alle mensen goddelijk zijn." (en zij zijn dus typisch de enigen die er altijd naar verwijzen).
Ik vond onlangs in gesprek met iemand (overigens typisch weer iemand die zijn kaarten niet op tafel wilde leggen) een voorbeeld dat gebruik van een bepaald bijbelvers een wereldbeeld kan verraden, oftewel een bijbelvers kan een gidswoord zijn: "Laat ik hier weer opmerken dat indien je zienswijze op Joh. 10:34 doelt, dat vers weer als een gidswoord fungeert. Enkel New Agers en Mormonen halen namelijk uit deze tekst de leer dat alle mensen goddelijk zijn." (en zij zijn dus typisch de enigen die er altijd naar verwijzen).
Born OK the first time
mensen met homogevoelens
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Hahahahaha, ik heb ook wel aardige gevoelens voor homo's. Dan ben ik dus ook een mens met homogevoelens. Wat een opmerking zeg. 
- LordDragon
- Bevlogen
occult betast?
He, ik maak maar een grapje hoor, een beetje raar topic, allez toch hoe het verloopt, maar ik mis misschien wel wat, misschien omdat ik een belg ben.
MVG, LD.
He, ik maak maar een grapje hoor, een beetje raar topic, allez toch hoe het verloopt, maar ik mis misschien wel wat, misschien omdat ik een belg ben.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
- Praetorian
- Forum fan
Kitty,Kitty schreef:Indien je Latijn hebt gehad, zul je het nooit over Latijns hebben Praetorian. Moest je dit nu echt uitgelegd krijgen?
Het blijkt maar weer, gelet op jouw reactie, dat jouw niveau niet de mijne is!!
By the way, als je de posts had gelezen dan had je kunnen zien dat ik er op gereageerd heb richting collegavanerik en cluny.
Als je bijdehand wilt doen, moet je wel weten waarover je het hebt.
Praetorian
Laatst gewijzigd door Praetorian op 21 sep 2009 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gladiator in arena consilum capit!
Malo mori quam foedari!
Malo mori quam foedari!
Jahaa, ik las het daarnet op GK, 57 reacties, ik denk daar is iets aan de hand.Kitty schreef:Wat een opmerking zeg.
http://gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=6786
De reacties zijn wel aardig omdat de persoon die het gidswoord bezigt er zelf ook reageert, ik ben overigens niet Monique, dat is me wel eens gevraagd.
Wel 84.000 euro vangen van Plasterk.
Had beter hier naartoe gekund.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna