Gidswoorden.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Trouwens de verandering van engelomvang naar aartsengelomvang heb ik al gehad, ik hoop dat lijnen helpt.
Laatst gewijzigd door Kitty op 16 jul 2009 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef:Maar je leert in de cursus wel je meervoudige merkabavelden te activeren, om zo in een permanente verbinding met Godgodin te komen. Dus dat scheelt.
Dat is dan wel weer zo ja, dat moet ik inderdaad toegeven.
Balans is aangesloten bij de V.B.A.G. Vereniging ter Bevordering van Alternatieve Geneeswijze. Behandelingen kunnen door zorgverzekeraars geheel of gedeeltelijk worden vergoed. Vraag het even na bij uw eigen zorgverzekeraar.
Ik heb zo'n vermoeden dat er na het lezen van deze quote bij oa Doctor Who ook merkabavelden geactiveerd gaan worden. ;)
En niet te vergeten kun je na de cursus door naar de Workshop Trinity Healing.
De Trinity Healing is minimaal 10 maal krachtiger dan andere bestaande vormen van healing en werken met grote hoeveelheden Universeel Christuslicht. Deze grote hoeveelheid Christuslicht wordt door de cliënt ontvangen als deze de healing krijgt.
Moet er geen waarschuwing in rode letters bij die link van boven, voor mensen die per ongeluk klikken of zo?
FT is niet verantwoordelijk voor opgelopen psychische schade zou ik ook doen. :D
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Fenomeen schreef:Je bent het in balans brengen van 31 engelen- en aartsengelenchakra's vergeten.
Ik denk dat als Cluny dit leest de zijne, alle 31, uit balans raken, nog voor het bereiken van het einde van de pagina. ;)
En dit was de genadeslag.
*Kosten: € 245,- inclusief lesdictaat
*Aanvang: weekend van 25/ 26/ 27 januari 2008, en weekend van 15/ 15/ 16 maart 2008. Er kan in overleg worden overnacht.
*Tijd: dagelijks van 10.00-17.30 uur
*Meenemen: Lunchpakket. Koffie en thee zijn bij de prijs inbegrepen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Is toch niet zo duur voor een aartsengellichaam als resultaat? Plastische chirurgie is veel duurder. Maar ik zal het wel weer niet goed snappen. Dat heb ik meestal met dit jargon.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Destinesia

Bericht door Destinesia »

Rereformed schreef: Ik vraag me natuurlijk ook meteen af wat mijn gidswoorden zijn.
"enkel" :D dat is er ook een van jou.

Als in: "Het is enkel vuilnis van de geest"

Oeps. Dat was er nog een geloof ik. :lol:
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Destinesia schreef:
Rereformed schreef: Ik vraag me natuurlijk ook meteen af wat mijn gidswoorden zijn.
"enkel" :D dat is er ook een van jou.

Als in: "Het is enkel vuilnis van de geest"

Oeps. Dat was er nog een geloof ik. :lol:
Het is best interessant op dat soort dingen te studeren. Je kunt het dan een beetje bijschaven, of je erop bezinnen. De hele tijd 'enkel' klinkt alsof iemand gewoon maar eens een andere winkel moet gaan opzoeken om wat deugdelijks te vinden. Vuilnis klinkt alsof er een hele boze klant in de winkel staat, die de baas ervan beschuldigt rotte tomaten in z'n etalage aan te bieden. Bij zo'n winkel ga je toch niet klagen, die moet je voorbij lopen.
Maar aan de andere kant...de jehovagetuigen lopen mijn deur plat tegenwoordig. Altijd krijg ik door twee dames van boven de 50 die het bovenste knoopje van hun bloes zorgvuldig hebben dichtgeknoopt een tractaatje aangeboden. Ik heb het altijd vriendelijk afgewezen, maar het helpt niet, Vorig jaar zei ik dat ik atheïst was, hielp ook niet. Ik kan nog eens kijken of het helpt door te zeggen 'Vind u het niet erg kinderachtig en ongepast om op uw leeftijd nog vuilnis van de geest te moeten venten van deur tot deur?'
Born OK the first time
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Dit is de opening van het topic van AGTSP.
Tweede topic AGTSP
Mijn gebruiksaanwijzing voor dit soort lange en met veel vaagheden gevulde teksten is gewoon alleen op zoek gaan naar gidswoorden.
AGTSP schreef:Eerder was er een topic waarin is gesproken over leven en materie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=6679.
Hierin was er onduidelijkheid over het verschil tussen materie en leven.

Ik heb toen aangegeven om in een nieuw topic op dit onderwerp in te gaan. Mensen vroegen in het hierboven aangegeven topic ook naar mijn mening over God en het ontstaan van leven. Dit topic is een (korte) tussenstap naar dat onderwerp.

Ik zal proberen om gebruik te maken van logica en voorbeelden. Voor het gemak van herkenning wordt het menselijk lichaam als voorbeeld gebruikt.

Het verschil tussen leven en materie.

Het menselijk lichaam bestaat uit materie. Als we het lichaam ontleden vinden we bloed, pus, urine, zuur, bot, weefsel, etc.. Dit vinden we zowel in een lijk als in een levend lichaam. Het verschil tussen een levend en dood lichaam zit niet in de materie. Het vorige topic richtte zich immers op het verschil van leven en materie. Er moet daarom een verschil zijn tussen leven en materie. Als leven uit materie zou bestaan, dan zou dit verschil er niet zijn. Dit zal ik onderstaand proberen duidelijk te maken.

Leven is de 'activiteit' van het lichaam. Als het leven weg is, dan is het lichaam dood. Als er leven is, dan is het lichaam actief.

Een levend lichaam kan groeien. Zo wordt een baby op den duur volwassen. De persoon is dezelfde (Jan blijft Jan), maar het lichaam en daarbij de gedachtes veranderen. Toch blijft de baby, die inmiddels volwassen is, hetzelfde levend wezen. Je kunt niet zeggen dat het een ander persoon(identiteit) is, terwijl het lichaam en de gedachtes totaal anders zijn. Dus de materie verandert, maar de het levende wezen is dezelfde.

Lichaam (materie) en leven verschillen van elkaar. Dit kunnen we zelfs in de praktijk zien. Wij zijn levend, maar zijn niet het lichaam (de materie) zelf. Dit kan lastig zijn voor nuchtere mensen, daarom ook nog het volgende voorbeeld:

We spreken van ‘mijn lichaam’ en we zeggen niet ‘ik lichaam’. ‘Mijn lichaam’ betekent dat het lichaam mijn bezit is. Iets dat je bezit is, ben je niet zelf (zoals mijn auto, mijn huis, etc…).

Een ander voorbeeld: als een persoon is overleden wordt soms gezegd 'hij is heengegaan'. Dit terwijl het lichaam er nog ligt. Wie of wat is er dan heengegaan? Dat is het leven.

Een laatste voorbeeld: we houden bijvoorbeeld van een persoon. Die persoon is onlangs overleden en we weten dat het lichaam de persoon niet meer is. Niemand wilt immers het dode lichaam bij zich houden, omdat het leven weg is. Het leven is weg, maar de materie is er nog. Als het leven hetzelfde zou zijn als het lichaam, dan zouden we een dood lichaam willen houden. Zonder leven in het lichaam, is het lichaam echter nutteloos.

Er is meer over dit onderwerp te vertellen, maar misschien komen er vanzelf vragen en opmerkingen.
Dus voordat ik mijn volgende punt op een juiste manier kan brengen, vond ik het belangrijk dit te melden. Het verschil tussen materie en leven is belangrijk.

Het vorige topic liep wat uit de hand, dus hou het a.u.b. netjes en maak het niet persoonlijk.

Bedankt.

Mij viel deze passage op.
Het menselijk lichaam bestaat uit materie. Als we het lichaam ontleden vinden we bloed, pus, urine, zuur, bot, weefsel, etc.. Dit vinden we zowel in een lijk als in een levend lichaam. Het verschil tussen een levend en dood lichaam zit niet in de materie. Het vorige topic richtte zich immers op het verschil van leven en materie. Er moet daarom een verschil zijn tussen leven en materie. Als leven uit materie zou bestaan, dan zou dit verschil er niet zijn. Dit zal ik onderstaand proberen duidelijk te maken.
In feite is dit niet één enkel gidswoord maar een gidswoordenreeks.
Een normaal denkend mens zou nooit een dergelijke reeks opdreunen, een normaal mens heeft dit niet als parate kennis in zijn hoofd zitten.

Ik heb gewoon het meest opvallende gidswoordje uit de reeks geplukt.
En heb deze dialoog met AGTSP gestart.

Pus!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Fenomeen schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat er na het lezen van deze quote bij oa Doctor Who ook merkabavelden geactiveerd gaan worden. ;)
. :D
Ik kreeg inderdaad wel onverwacht last van jeuk gecombineerd met een aanval van berserken en schuim om de mond.

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Aart Brouwer bepeurde ook scherp een gidswoord en wist er meteen de juiste conclusie uit te trekken. Zo gaat dat:
Aart Brouwer schreef:Dat Rereformed iets met die Duitse Wanderknabe had, begreep ik al vorige week. Toen gebruikte hij in een andere thread de term kanselredenaar, inclusief het cursief. Dat is zooo Nietzscheaans. :wink:
Let op het 'inclusief het cursief', dat was voor hem helemaal doorslaggevend, daaruit maakte hij op dat het niet maar een term is waarvan iemand het zelf niet weet hoe het toevallig in zijn woordenschat terecht komt. Nietzsche zette woorden om de haverklap cursief. Scherp!
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

doctorwho schreef:
Fenomeen schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat er na het lezen van deze quote bij oa Doctor Who ook merkabavelden geactiveerd gaan worden. ;)
. :D
[/img]
Ik had geen idee waar dit over ging.
Even internet geraadpleegd alleen op steekwoord "merkabavelden"
Ik heb nog Yahoo als standaard browser op mijn nieuwe laptoppie.
Ik kreeg 17 hits, vnl verschillende sites, is voorlopig genoeg.
(Google geeft er meer.)
Mijn allereerste indruk.
DMC - AA Michael: Opstandingspecial: Blauwdruk voor een Blauwe Planeet ...
mediacentrum voor de nieuwe tijd ... Geliefde Lichtwerkers, jullie leven in een ... Merkabavelden of Lichtlichamen de activatie van een ander niveau van de ...

http://www.ditrianum.org/Nederlands/Cha ... 6/0008.htm - 17k - In de cache
welkom op balansbudel.nl
balans budel ... Voor diegenen die er klaar voor zijn biedt Balans ook de ... leert in de cursus je meervoudige merkabavelden te activeren, om zo in een ...

www.balansbudel.nl/pages/sacred-merkaba-techniques.html - 19k - In de cache
Boodschappen voor Februari 2006: Opstandingspecial
Het Laatste Nieuws over de bewustzijnsverandering die elk mens op aarde gaat ... Merkabavelden of Lichtlichamen de activatie van een ander niveau van de ...

www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=12143 - 19k - In de cache
Spiritueel Centrum Aurora | Opleiding Spiritueel Werker | Merkaba ...
Spiritueel Centrum Auroa voor spiritualiteit in de meest brede zin van het ... als je al 3 maanden meditator bent en dagelijks je merkabavelden activeert. ...

www.spiritueelcentrumaurora.nl/index.php/Workshops.html - 26k - In de cache
Dorien Rooth - Meditators Intensive
Ernst van de Goot is bevoegd leraar in de Sacred Merkaba Technieken en ... deze workshop leer je meervoudige merkabavelden te activeren om zodoende in een ...

members.casema.nl/dorienrooth/meditators.html - 7k - In de cache
Wij Worden Wakker
De beweging van de Tao is terugkeer. De weg van de Tao is meegaand. ... de menselijke chakra's gewoon mini merkabavelden zijn met dezelfde ratio van 34 ...

www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M5&s=P38&l=NL - 22k - In de cache
Moonshine:
Sadness, such greeve in me, feeling so lonely. Dreams are gone, washed by the river of tears. Still there's hope, a little tiny hope for the one ...

itsallmoonshine.web-log.nl/itsallmoonshine/2006/02 - 248k - In de cache
WETENSCHAP (PDF)
In het verhaal van de ontbrekende puzzel- stukjes in onze ... tigheden in de Merkabavelden en andere. zeer specifieke verstoringen, teniet te doen. ...

www.krystalspiral.com/Netherlands/DNA activering.PDF - 574k - In de cache
Messages for February 2006
Geliefde Lichtwerkers, jullie leven in een grootse en prachtige tijd. ... Merkabavelden of Lichtlichamen de activatie van een ander niveau van de ...

www.starchildascension.org/starchild/channel27ned.html - 10k - In de cache
16 (PDF)
et verlangen naar Eén-Zijn is waarschijn- lijk de meest ... tromagnetische Merkabavelden van onszelf en. onze omgeving te stabiliseren en te harmoniseren. ...

www.katharateam.com/Nweb/Articles/Art Spiegelbeeld april 08.pdf - 706k - In de cache

- Workshops
Merkaba, Trinity healing, Alchemistisch water en Bewustwording: Ernst van de Goot ... deze workshop leer je meervoudige merkabavelden te activeren om zodoende in een ...

www.ernstvandegoot.nl/pageID_4856727.html - 17k
WORKSHOP HEILIGE MERKABA TECHNIEKEN 9 t/m 11 juli
Wees steeds op de hoogte ... Startpagina Verschenen Nieuwsbrief Inschrijven Nieuwsbrief Uitschrijven ... Activeer je eigen engelen- en aartsengelen merkabavelden ...

http://www.spiritueelaanbod.com/versche ... f9a01.html - 37k
Moonshine: Opstandingspecial - Celia Fenn
Still there's hope, a little tiny hope for the one ... Merkabavelden of Lichtlichamen de activatie van een ander niveau van de ...

itsallmoonshine.web-log.nl/.../2006/02/opstandingspeci.html - 34k
INImail mailingarchief : Driedaagse Workshop Heilige Merkaba-technieken ...
Hierbij de laatste informatie van Spiritueel Centrum Aurora te Heeze (vlak over ... Activeer je eigen engelen- en aartsengelen merkabavelden ...

www.inimail.be/artikels/645.html - 18k Sponsorresultaten
Wilt u hier adverteren?
Hoeveel zal ik er bekijken?
Of denken jullie ook dat het hier allemaal om dezelfde tekst gaat?

Zullen we een spelletje doen?
Even chequen wie het meest bevooroordeeld was. (en met recht)
Hoeveel doubloures van tekst zullen we tegenkomen?
Dit tellen alleen aan de hand van deze uitgelichte tekstjes.
Kleine veranderingen naar persoonlijke smaak niet meegeteld.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

'grrristenen' is een gidswoord dat je bij een subcategorie van atheïsten tegenkomt :D
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

"Ik betaal er toch zelf voor."
Zo'n vleugelwoord voor ieder, die denkt dat ze de wereld te kunnen kopen.

Vaak gebezigd door mensen, met aso-bakken die benzine slurpen.
Vergetend dat ze de uitlaatgassen voor de ander achter zich laten, en overal 2 parkeerplaatsen nodig hebben,( mits ze nog een beetje fatsoenlijk parkeren.)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Mariakat schreef:"Ik betaal er toch zelf voor."
Zo'n vleugelwoord voor ieder, die denkt dat ze de wereld te kunnen kopen.

Vaak gebezigd door mensen, met aso-bakken die benzine slurpen.
Vergetend dat ze de uitlaatgassen voor de ander achter zich laten, en overal 2 parkeerplaatsen nodig hebben,( mits ze nog een beetje fatsoenlijk parkeren.)
nog meer gidswoorden? Asobakken en een tokkie in een prius dan??
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

(simpele) scientisten,
liefdeloze godloochenaars,
liefdeloze materialisten
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Fundamentalistische, dogmatische atheïsten. 8)

Plaats reactie