Jeroen T schreef:Ik vind dat de poll keuze's de indruk wekken dat het zonder de islam allemaal beter zal gaan. Terwijl er ook genoeg andere religie's zijn die het hier ongezelliger maken.
Dus ja en nee eigenlijk want nederland is beter af zonder religie in het algemeen en niet specifiek de islam.
@ Jeroen,
Heb ik wat gemist? Welke religies zijn er nog meer die er na de Islam zijn bijgekomen die het hier ongezelliger maken? En waarom zou het zonder die religies beter gaan?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Jeroen T schreef:Ik vind dat de poll keuze's de indruk wekken dat het zonder de islam allemaal beter zal gaan. Terwijl er ook genoeg andere religie's zijn die het hier ongezelliger maken.
Dus ja en nee eigenlijk want nederland is beter af zonder religie in het algemeen en niet specifiek de islam.
@ Jeroen,
Heb ik wat gemist? Welke religies zijn er nog meer die er na de Islam zijn bijgekomen die het hier ongezelliger maken? En waarom zou het zonder die religies beter gaan?
bijvoorbeeld gereformeerden die de koopzondag willen verbieden en zich bemoeien met medische ethiek?
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kan je je fantasie niet gebruiken en je een voorstelling maken van een islamvrij Nederland anno 2008? Een afweging maken wat Nederland dan armer en rijker is?
Omdat van alle religies in Nederland de ongezelligheidsfactor van de islam de grootste invloed heeft, daarbij de ongezelligheidsfactor van de islam explosief is gegroeid in onze samenleving de afgelopen decennia :
Alle godsdiensten de wereld uit, te beginnen met de islam uit Nederland.
Laatst gewijzigd door Cluny op 05 apr 2008 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dit topic is precies de reden waarom ik hier bijna nooit meer kom. Dit soort topics overheersen dit forum.
Echt een triest dieptepunt dit....... Oppervlakkig en generaliserend als de pest. De Islam in Nederland bestaat uit een groep mensen die samen de Islam in Nederland vormen. Helaas had de auteur dit niet door. De stelling is dus eigelijk:
Nederland zou gezelliger zijn zonder de 1 miljoen Moslims.
Dat dit topic word bedacht door iemand geeft ook aan dat dit forum flink naar de klote aan het gaan is. Het was ruim een jaar geleden best leuk hier, met interresante discussies. Maar dit...... echt een triest dieptepunt!
Het grootste boek van alle, ik bedoel het boek van de natuur, ligt opengeslagen voor ons.
0ortje schreef:Dit topic is precies de reden waarom ik hier bijna nooit meer kom. Dit soort topics overheersen dit forum.
Echt een triest dieptepunt dit....... Oppervlakkig en generaliserend als de pest. De Islam in Nederland bestaat uit een groep mensen die samen de Islam in Nederland vormen. Helaas had de auteur dit niet door. De stelling is dus eigelijk:
Dat dit topic word bedacht door iemand geeft ook aan dat dit forum flink naar de klote aan het gaan is. Het was ruim een jaar geleden best leuk hier, met interresante discussies. Maar dit...... echt een triest dieptepunt!
Heb je nog wel een stem uitgebracht?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Nederland is gezelliger met tolerantie. En hiermee bedoel ik niet tolerantie voor rigide uit een in het huidige licht achterlijke religies. Deze zijn ondanks aanpassingen aan het tijdsbeeld in de kern veroudert en zorgen voor ongewenste storingen. Als een oude kolengestookte stoommachine die in een moderne auto onder de facade van glimmend blik zit. Van buiten lijkt het okee maar het moet rommel slikken om het te laten draaien en er komt verstikkende stoom en qualm uit zodra het in beweging komt.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho schreef:Nederland is gezelliger met tolerantie. En hiermee bedoel ik niet tolerantie voor rigide uit een in het huidige licht achterlijke religies. Deze zijn ondanks aanpassingen aan het tijdsbeeld in de kern veroudert en zorgen voor ongewenste storingen. Als een oude kolengestookte stoommachine die in een moderne auto onder de facade van glimmend blik zit. Van buiten lijkt het okee maar het moet rommel slikken om het te laten draaien en er komt verstikkende stoom en qualm uit zodra het in beweging komt.
Er verschijnen altijd voorhoofdsfronsrimpels op mijn naieve koppetje bij associatieve metaforende forumtaalkunst.
0ortje schreef:Dit topic is precies de reden waarom ik hier bijna nooit meer kom. Dit soort topics overheersen dit forum.
Dit is een islambashtopic, er zijn ook genoeg christenbashtopics hoor. Ik kan geen respect hebben voor een SGP en moslims die fundamenteel vrouwenonderdrukking propageren.
Ik ben tegen elke religie die beweert dat machogedrag door een opperwezen wordt gedicteert.
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Je moet niet vergeten dat het toch wel leeft. We hebben nu eenmaal te maken met een PVV die zich zeer sterk richt tegen de islam. De media overspoelen ons met dit onderwerp. Aanleiding was natuurlijk de filmplannen van GW en de commotie daaromtrent.
Logischerwijs vind je dat ook terug op forums, waaronder deze. Vanzelf ging ik ook zelf mij meer met de islam bezighouden. Ik heb bvb. een koran gekocht, om nu te weten wat daar nu eigenlijk in staat.
Wanneer jij graag over iets anders wil dicussieren kan jij toch ook een zelf een onderwerp aansnijden wat bij jou heel erg leeft. Elk forumlid kan een discussie starten dus jij ook. Ik nodig je dan hierbij ook met plezier uit om met een ander en interessant topic te komen.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Hè, zo 'n soort gevoel had ik ook toen ik een twee/drie weekjes geleden sinds lange tijd (1-1,5 jaar?) me weer eens vertoonde op FT. De sfeer is er slechter op geworden, en ik bemerk ook dat een paar forumleden toch wat negatiever zijn geworden dan dat ik het mij meende te herinneren. Maar ja, ook als gemiddelde vrijdenker ontsnap je niet aan de geest van de tijd.
bijvoorbeeld gereformeerden die de koopzondag willen verbieden en zich bemoeien met medische ethiek?
of gereformeerden die een moslimgezin terroriseren, omdat zij zich niet aan de zondagse regels houden.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
In Volendam schijnt het ook not done te zijn om zondags je was op te hangen........Echter genoeg coke te snuiven aldaar!
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Hè, zo 'n soort gevoel had ik ook toen ik een twee/drie weekjes geleden sinds lange tijd (1-1,5 jaar?) me weer eens vertoonde op FT. De sfeer is er slechter op geworden, en ik bemerk ook dat een paar forumleden toch wat negatiever zijn geworden dan dat ik het mij meende te herinneren. Maar ja, ook als gemiddelde vrijdenker ontsnap je niet aan de geest van de tijd.
Zonder die dominantie van de moslimproblemen in de gedachtes van vrijdenkers zou het een stuk gezelliger zijn op het Freethinker Forum.
Polletje erbij?