Doppelganger schreef:"De wereld zou een stuk gezelliger zijn zonder religie" is dan misschien een betere uitsmijter?
Mee eens!
Maar dan doe ik mijn eigen favoriete uitsmijter er gratis bij.
Alle religies de wereld uit, te beginnen met de islam uit Nederland.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
En dat het vooral zonder religies, waaraan bemoeizuchtige (en aan andersdenkenden opgelegde) religieuze rechtspraak in enigerlei vorm (in de hoogste mate) inherent is, veel gezelliger is. In dat licht gezien kom je wereldwijd gezien dan toch als eerste bij de islam uit.
Als in ieder geval alvast maar de uitwassen van de islam grotendeels ingedamd zouden zijn, dan zouden daarna ook uitwassen van andere religies gemakkelijker aangepakt kunnen worden.
Maar al te vaak wordt de islam immers als kapstok gebruikt om het christendom te promoten onder het mom van: liever een moslim (die tenminste nog godgelovig is) dan een atheïst! Bij het CDA zijn ze daar ook sterk in.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
caprys schreef:Als er geen moslims zijn dan zal wel een andere groep de zondebok worden.
Dat heeft niets met religie te maken. De Islam is een religie. En geen "gezellige". Laten we dat eerst duidelijk stellen.
caprys schreef:Nederland zou gezelliger zijn als mensen leren samen te leven en dat gaat niet door de andere het licht niet te gunnen.
Het gaat hier helemaal niet om mensen het licht niet te gunnen. Het gaat de Islam juist om "licht ontnemen". Op moreel, sociaal en op wetenschappelijk gebied. Het gaat om de bescherming van de vrijheid te zeggen wat jij vind. Islam en samen leven is niet mogelijk. De Islam als religie wil, moet en zal in de kern anderen onderwerpen en terugbrengen naar eeuwenoude regels uit de Koran. En dat is dus "niet gezellig" volgens velen. Dat we tegenwoordig de woordkeuze "niet gezellig" moeten gebruiken om "te voorzichtig en beleefd" onze bezorgdheid over de invloed van de Islam in Europa te uiten en dat er in comedyshows niets negatiefs meer durft te worden "gegrapt" over de Islam vanwege mogelijke doodsbedreigingen is veelzeggend.
Overigens was het filmpje dat Cluny hierboven neerzette ook veelzeggend. Waar Abu Imran voor stond waren denkbeelden waar geen Europeaan aan wil mee doen en die niet thuishoren in Europa. Sheikh Fawaz is het hier mee eens, maar op een manier waarvan je als Europeaan denkt "Man het lijkt wel alsof je nog fanatieker bent dan je tegenpartij! Je spuwt een onafgebroken spervuur van boze woorden en geeft de ander over wie je je boos maakt geen enkele kans zelfs maar een zin af te maken om iets terug te zeggen. En dan nog zeggen dat je alleen wil praten met een islam-geleerde, alsof een mens het van geleerdheid in de islam moet hebben om de eerste beginselen van goed burgerschap in een vreemde cultuur te leren."
Dit soort vroom religieuzen zijn niet eens in staat een gesprek met andersdenkenden te voeren.
Gezellig is inderdaad anders.
En 'gezellig' is maar niet een kleinigheid imho. Ik ben al sinds 1978 weg uit Nederland en heb in die tijd vaak eraan gedacht wat ik het meest mis. En ook probeerde ik soms een woord te vinden om in één woord de kern van het Nederlanderschap aan te geven.
En ik kwam altijd uit op het woord 'gezelligheid'.
De Islam wil juist het licht brengen aan de ongelovigen.
En iedere niet-moslim, zoals uit het filmpje blijkt, is een ongelovige. De ongelovige is ook de schuld van alle ellende in de wereld. Het Islamitisch kalifaat zal het hoogste geluk en dus gezelligheid brengen.
Dat begrijp ik uit het filmpje. Zij het, dat er wat meningsverschil is over de te bewandelen weg.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Rereformed schreef: Ik ben al sinds 1978 weg uit Nederland en heb in die tijd vaak eraan gedacht wat ik het meest mis.
Heb je de pindakaas, de hagelslag en de Goudse kaas ook gemist?
Hahaha, ja die ook, maar de pindakaas en de Goudse kaas kan men sinds ong. 1995 toen Finland zich bij de EU aansloot in de Finse winkels aantreffen. Speculaaskoekjes ook. De hagelslag koop ik altijd om mee te nemen wanneer ik weer eens in Holland ben. Of dat wordt meegenomen wanneer ik ooit visite uit Holland krijg. Finnen kunnen niet begrijpen dat je zoiets op je brood kunt doen. Mijn drie kinderen hebben het wel geleerd.
Doppelganger schreef:"De wereld zou een stuk gezelliger zijn zonder religie" is dan misschien een betere uitsmijter?
Mee eens!
Maar dan doe ik mijn eigen favoriete uitsmijter er gratis bij.
Alle religies de wereld uit, te beginnen met de islam uit Nederland.
nee nee ....
akkoord met het eerste.
Maar dan zonder aanziens des religies ....
(en dan nog zie ik Boedhisme - ik ben er geen- niet als een religie)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Rereformed schreef:
Hahaha, ja die ook, maar de pindakaas en de Goudse kaas kan men sinds ong. 1995 toen Finland zich bij de EU aansloot in de Finse winkels aantreffen. Speculaaskoekjes ook. De hagelslag koop ik altijd om mee te nemen wanneer ik weer eens in Holland ben. Of dat wordt meegenomen wanneer ik ooit visite uit Holland krijg. Finnen kunnen niet begrijpen dat je zoiets op je brood kunt doen. Mijn drie kinderen hebben het wel geleerd.
ha ... ik stuurde eens hagelslag naar een Amerikaanse vriendin.
Die at het droog (apart) - chocola op brood ... dat kan niet, lol. Haar kleinkinderen ook, lol.
Vervolgens, toen ik het had uitgelegd: ze at het zonder boter. Gevolg: het bleef niet zitten .... lol
Nog een keer uitleggen .... maar het is onduidelijk of dat ooit een goed vervolg heeft gehad ... grijns.
Maar het blijft lekker !!
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
caprys schreef:Nederland zou gezelliger zijn als mensen leren samen te leven en dat gaat niet door de andere het licht niet te gunnen.
Het gaat hier helemaal niet om mensen het licht niet te gunnen. Het gaat de Islam juist om "licht ontnemen". Op moreel, sociaal en op wetenschappelijk gebied. Het gaat om de bescherming van de vrijheid te zeggen wat jij vind. Islam en samen leven is niet mogelijk. De Islam als religie wil, moet en zal in de kern anderen onderwerpen en terugbrengen naar eeuwenoude regels uit de Koran. En dat is dus "niet gezellig" volgens velen. Dat we tegenwoordig de woordkeuze "niet gezellig" moeten gebruiken om "te voorzichtig en beleefd" onze bezorgdheid over de invloed van de Islam in Europa te uiten en dat er in comedyshows niets negatiefs meer durft te worden "gegrapt" over de Islam vanwege mogelijke doodsbedreigingen is veelzeggend.
Dus de vrijheid van geloof moet maar afgepakt worden om te kunnen samenleven?
caprys schreef:Dus de vrijheid van geloof moet maar afgepakt worden om te kunnen samenleven?
Nee, maar ik begrijp niet helemaal waarom er een grondwetsartikel is (artikel 6), waarin vrijheid van godsdienst/levensovertuiging apart wordt benoemd. Artikel 7 garandeert immers al de vrijheid van meningsuiting. Aangezien geloof ook slechts een mening is, zie ik niet in waarom dit apart vermeld zou moeten worden.
Ditzelfde geldt voor artikel 147 van het Wetboek van Strafrecht inzake 'smalende godslastering'. Het is mij niet duidelijk waarom een religieuze mening meer beschermd zou moeten worden dan willekeurig welke andere mening.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
We waren dat artikel bijna kwijt, ware het niet dat de sgp even nodig was, voor de vvd.
caprys schreef:............................................................Dus de vrijheid van geloof moet maar afgepakt worden om te kunnen samenleven?
die vrijheid van geloof mag/moet toch niet inhouden dat andere vrijheden (van anderen, andere geloven) worden verboden/beknot/bemoeilijkt?
En dan heb ik het nog niet eens over ritueel slachten/kinderen verminken/verkrachtte vrouwen stenigen
..... dat laatste is hier (nog) niet .... maar wie weet ....