Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Ja
55
52%
Nee
29
27%
Weet niet
11
10%
Geen mening
5
5%
Schande, je mag daar niet over nadenken.
6
6%

Totaal aantal stemmen: 106

Mahalingam
Ervaren pen

Re: Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.

Bericht door Mahalingam »

Een andere stelling zou zijn: "Nederland zou gelukkiger zijn zonder islam."
Dit naar aanleiding van :
http://www.youtube.com/watch?v=xSB8UgyuAQ4
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Cluny schreef:
Cluny schreef:Mag deze stelling hardop geuit worden?
Na meer dan 2 jaar zou ik er dit nog aan toe willen voegen.
Is het normaal om te vinden dat Nederland zonder de islam gezelliger zou zijn?
Héél normaal na alle negatieve ervaringen van mensen die zich instinctief afzonderen van elkaar en alleen geforceerd een soort van "Op eieren lopen"-contact hebben zonder spontaniteit maar met angst iets verkeerds te zeggen of iets verkeerd op te vatten.
Opgepept met woorden als medelander, of multicultuur waarbij de Nederlander zich verplicht moet afvragen of Nederlandse cultuur wel een cultuur is (Maxima!)
Om misselijk van te worden ipv vrolijk. (Even gezellig een bakkie doen?- - vergeet het maar)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nietweten en Geweten schreef:Ja dat zei je al op 13-02-2008: "Dhimmiedom is mijn reactie daarop."
Voortschrijdend inzicht...
Cluny 03-04-2008 in de opener van het topic "Nederland zou gezelliger zijn zonder islam":
Mag deze stelling hardop geuit worden?
Mag de stelling hardop geuit worden dat "Nederland zou gezelliger zijn zonder islam" een 'antimoslistische' stelling is die aanzet tot denken over sociale uitsluiting van moslims (zonder welke immers geen islam is) uit NL?
Bestaan "antimoslistische" vormen van islamkritiek waarin moslims worden gediscrimineerd ...: ja of nee? En, zoja, dienen die dan niet kritisch te worden bestreden door de legitieme vormen die psychisch gezonde islamkritici verkiezen?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nietweten en Geweten schreef:
Mahalingam: De uiting van een vergelijkbare stelling:
Coxiaans antimoslimisme: "toen NL nog zonder Marokkaanse moslims was, was geluk heel gewoon". #-o Men lachtte bij DWDD gelukkig heel gewoon
Heb je al een eerlijke stem uitgebracht, NW?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Re: "Nederland zou gezelliger zijn zonder islam"= antimoslimisme

Bericht door Nietweten en Geweten »

Ik heb eerst 'nietweten' gestemd.

Ik was eerlijker toen ik dit topic vrij snel geëergerd definitief de rug toekeerde:
Veel amusement hier nog Cluny op het topic over de utopie van islamloos Nederland, het beloofde land van islambashers die zich doodvervelen
Daarna ben ik er niet meer op teruggekeerd. Twee keer stemmen vind ik valsspelen.

Het is een walgelijke klotestelling.
Bij herkansing en 2e keuze wordt het: schandalig, je hoort niet antimoslimistisch te denken!
Dat is een stem vanuit weten van nietweten EN geweten
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nietweten en Geweten schreef:Ik heb eerst 'nietweten' gestemd.

Ik was eerlijker toen ik dit topic vrij snel geëergerd definitief de rug toekeerde:
Veel amusement hier nog Cluny op het topic over de utopie van islamloos Nederland, het beloofde land van islambashers die zich doodvervelen
Daarna ben ik er niet meer op teruggekeerd. Twee keer stemmen vind ik valsspelen.

Het is een walgelijke klotestelling.
Bij herkansing en 2e keuze wordt het: schandalig, je hoort niet antimoslimistisch te denken!
Wat een kouwe drukte.
Laatst gewijzigd door Cluny op 13 jan 2011 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:
Mahalingam: De uiting van een vergelijkbare stelling:
Coxiaans antimoslimisme: "toen NL nog zonder Marokkaanse moslims was, was geluk heel gewoon". #-o Men lachtte bij DWDD gelukkig heel gewoon
Overigens, dat zei onze rotterdammer helemaal niet in dat aardige DWDD-fragment.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Nietweten en Geweten schreef:Het is een walgelijke klotestelling.
Allereerst begrijp ik niet wat schandalig kan zijn aan het opwerpen van een stelling in vragende vorm, bedoeld om een discussie te openen.

Ten tweede is de stelling dat Nederland gezelliger zou zijn zonder een bepaalde ideologie (islam) en niet "gezelliger zonder moslims". Persoonlijk denk ik dat we inderdaad beter af zijn zonder een 7e eeuwse ideologie die onderwerping, discriminatie en vormen van geweld verkondigt. Dat neemt niet weg dat er buitengewoon gezellige moslims bestaan.

Ik vind het tenslotte in het algemeen wel opmerkelijk om te lezen dat je niet op een bepaalde manier hoort te denken op een Vrijdenkersforum.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

gerard_m: Allereerst begrijp ik niet wat schandalig kan zijn aan het opwerpen van een stelling in vragende vorm, bedoeld om een discussie te openen.
Nee, je kan gerust een schandalige stelling in vraagvorm zetten om een discussie te starten.
Ten tweede is de stelling dat Nederland gezelliger zou zijn zonder een bepaalde ideologie (islam) en niet "gezelliger zonder moslims". Persoonlijk denk ik dat we inderdaad beter af zijn zonder een 7e eeuwse ideologie die onderwerping, discriminatie en vormen van geweld verkondigt. Dat neemt niet weg dat er buitengewoon gezellige moslims bestaan.
Zonder moslims, geen islam. Een islam zonder levende mensen die het belevendigen is een dode religie, net als de Mithrascultus of de Orphische mysteriën. De antimoslimistische stelling is dus hetzelfde als dat NL gezelliger zou zijn zonder moslims, kortom: wanneer moslims zouden worden uitgesloten uit de sociale samenleving. Zonder gematigde moslims, is er geen gematigde religie islam. Islamkritici als oa Hirsi Ali en Wilders erkennen het bestaan van gematigde moslims om het verwijt van sociale uitsluiting niet te krijgen, maar verwerpen de gematigde islam en beroven zo de gematigde moslims begrippelijk wel van hun religie.
Ik vind het tenslotte in het algemeen wel opmerkelijk om te lezen dat je niet op een bepaalde manier hoort te denken op een Vrijdenkersforum.
Vind je het opmerkelijk als ik zeg dat men niet op een racistische, xenofobe en antisemitistische manier behoort te denken? Antimoslimistisch denken valt in dezelfde categorie.
Laatst gewijzigd door Nietweten en Geweten op 13 jan 2011 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Wat een nare beschuldigingen weer.
Terwijl wij tweeën het vandaag toch eens zijn geworden over dat foute woordje islamofobie.
Overigens ( tweede keer! ) heb je het geluidsfragment van Gerard Cox nog een keer beluisterd?
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Ja, dat was leuk vanmiddag. Alleen herinnerde ik het me dat we het eens werden over 'antimoslimisme' :lol:
Maar verwacht niet dat ik dichter ben gekomen bij lidmaatschap aan Geert's fanclub.
Moet ie maar gewoon gematigde moslims hun gematige islam in godsdienstvrijheid gunnen ipv aan Henk en Ingrid de suggestie te wekken dat alle moslims hun islamiseringsuniform klaar hebben ligen.

Wat betreft Gerard Cox, je hebt gelijk dat hij het woord 'moslim' niet gebruikt. Maar als illustratie van antimoslimistische uitingen heb ik het er in mijn parafrasering voor de duidelijkheid wel ingezet (en ik kan het nog rechtpraten door te beweren dat in het videotje toch wel sterk de indruk werd gewekt dat Cox op de PVV zou stemmen, en dan geldt: kutmarokannen=kutmoslims).
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nietweten en Geweten schreef:Ja, dat was leuk vanmiddag. Alleen herinnerde ik het me dat we het eens werden over 'antimoslimisme' :lol:
Maar verwacht niet dat ik dichter ben gekomen bij lidmaatschap aan Geert's fanclub.
Moet ie maar gewoon gematigde moslims hun gematige islam in godsdienstvrijheid gunnen ipv aan Henk en Ingrid de suggestie te wekken dat alle moslims hun islamiseringsuniform klaar hebben ligen.

Wat betreft Gerard Cox, je hebt gelijk dat hij het woord 'moslim' niet gebruikt. Maar als illustratie van antimoslimistische uitingen heb ik het er in mijn parafrasering voor de duidelijkheid wel ingezet (en ik kan het nog rechtpraten door te beweren dat in het videotje toch wel sterk de indruk werd gewekt dat Cox op de PVV zou stemmen, en dan geldt: kutmarokannen=kutmoslims).
Voor de meelezers is het allemaal na te lezen.
En over dat "rechtpraten" van je: Recht is iets kroms wat verbogen is.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Zonder moslims, geen islam.
Zonder moslims bestaat de koran en de ahadith nog steeds, met de daarin verkondigde ideologie.
Een islam zonder levende mensen die het belevendigen is een dode religie, net als de Mithrascultus of de Orphische mysteriën.

Maar ook dan kun je een visie op de ideologie hebben, net als we kunnen vaststellen dat de dode religie van de Azteken niet erg vredelievend was.
De antimoslimistische stelling is dus hetzelfde als dat NL gezelliger zou zijn zonder moslims, kortom: wanneer moslims zouden worden uitgesloten uit de sociale samenleving.

Nee, je kunt mensen respecteren maar hun ideologie verwerpen. Wellicht doe jij dit zelf met aanhangers van de PVV.
Zonder gematigde moslims, is er geen gematigde religie islam. Islamkritici als oa Hirsi Ali en Wilders erkennen het bestaan van gematigde moslims om het verwijt van sociale uitsluiting niet te krijgen, maar verwerpen de gematigde islam en beroven zo de gematigde moslims begrippelijk wel van hun religie.
Ik erken het bestaan van gematigde moslims ook, net als er bijvoorbeeld gematigde fascisten zullen bestaan. Het al of niet bestaan van gematigde aanhangers is echter irrelevant voor het al of niet verwerpen van een ideologie of religie.
Vind je het opmerkelijk als ik zeg dat men niet op een racistische, xenofobe en antisemitistische manier behoort te denken? Antimoslimistisch denken valt in dezelfde categorie.[/quote]

Nee, een rascist of xenofoob, verwerpt geen ideologie maar verwerpt mensen op basis van hun afkomst.
Misschien zou jij Nederland wel gezelliger vinden zonder de PVV. Ben je dan ineens vergelijkbaar met rascisten en sluit je mensen sociaal uit?

Als ik jouw redenering volg, mag je nooit meer een ideologie of religie radicaal verwerpen. Er zouden wel eens gematigde aanhangers kunnen bestaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

gerard_m schreef:Nee, je kunt mensen respecteren maar hun ideologie verwerpen. Wellicht doe jij dit zelf met aanhangers van de PVV.
Het niet mogen verwerpen van een ideologie omdat dan gelijktijdig de aanhangers van die ideologie beschadigd worden mag natuurlijk niet op de PVV en de aanhangers van de PVV toegepast worden.
Dat taboe werkt natuurlijk maar één kant op.

Zoals alles bij de islam maar één kant op werkt: reciprociteit, respect, godsdienstvrijheid, kritiek, discriminatie, slachtofferschap, cultuurrelativisme, symbiose..
siger

Bericht door siger »

Nietweten en Geweten schreef:De antimoslimistische stelling is dus hetzelfde als dat NL gezelliger zou zijn zonder moslims, kortom: wanneer moslims zouden worden uitgesloten uit de sociale samenleving.

Nederland zou ook gezelliger zijn als moslims zich wat minder aan de islam zouden onderwerpen. Of nog beter, ze er nu en dan eens een grapje over zouden maken zoals wij over bisschoppen. Het zou natuurlijk helemaal gezellig worden als al die moslims eens zouden denken "hé die islam dat is toch uit de tijd, ik doe er gewoon niet meer aan." Weet je wat niet weten? Als moslims de islam even serjeus zouden nemen als de katholieken die ik ken de paus serjeus nemen, mogen er van mij direct nog eens zoveel bijkomen. Dan zou het nog altijd gezelliger zijn zonder die haatdragende en discriminerende islam.
Nietweten en Geweten schreef:Zonder gematigde moslims, is er geen gematigde religie islam.
En dan vraag ik elke keer, tot in den treure, waar je die gematigde moslims ziet die vinden dat je je vrouw niet mag slagen, dat lijfstraffen inhumaan zijn en dat minderheden evenveel respect verdienen als om het even wie. Waar zijn ze? Hoe belangrijk zijn ze, in vegelijking met de 1,5 miljard islamieten?
Gesloten