Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.
Moderator: Moderators
-
Jinny
Re: Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.
Het punt dat kinderen in streng religieuze omgevingen door die omgeving beschadigd raken.
Lees diverse exgelovigen fora en constateer dat naarmate de opvoeding religieuzer werd de angsten uit de opvoeding meer problemen geven tijdens de volwassenheid.
Lees diverse exgelovigen fora en constateer dat naarmate de opvoeding religieuzer werd de angsten uit de opvoeding meer problemen geven tijdens de volwassenheid.
Jim schreef:Het punt dat kinderen in streng religieuze omgevingen door die omgeving beschadigd raken.
Ik hoef daar geen fora voor te lezen. Ieder weldenkend mens kan daar zelf op komen. Ik ben zelf een soort van christelijk gelovig en mijn kinderen zijn atheïsten. Denk je dat ik me daar ook maar een slapeloze nacht van heb gehad of ze dat ooit verweten heb?
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Jagang bedoeld denk ik dat je onder "anderen" (niet lastig vallen met indoctrinatie) ook je kinderen moet scharen.maartje schreef:
Of ik begrijp je vraag niet, of je hebt alleen deze zin gelezen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Hoe rijm je dat met de overtuiging dat ze naar de hel gaan?maartje schreef:Ik hoef daar geen fora voor te lezen. Ieder weldenkend mens kan daar zelf op komen. Ik ben zelf een soort van christelijk gelovig en mijn kinderen zijn atheïsten. Denk je dat ik me daar ook maar een slapeloze nacht van heb gehad of ze dat ooit verweten heb?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Correct.Fishhook schreef:Jagang bedoeld denk ik dat je onder "anderen" (niet lastig vallen met indoctrinatie) ook je kinderen moet scharen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Fishhook schreef:Jagang bedoeld denk ik dat je onder "anderen" (niet lastig vallen met indoctrinatie) ook je kinderen moet scharen.maartje schreef:
Ieder ouder voedt zijn kinderen op vannuit eigen overtuigingen zelfs de niet relieuze.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Jagang schreef:Hoe rijm je dat met de overtuiging dat ze naar de hel gaan?maartje schreef:Ik hoef daar geen fora voor te lezen. Ieder weldenkend mens kan daar zelf op komen. Ik ben zelf een soort van christelijk gelovig en mijn kinderen zijn atheïsten. Denk je dat ik me daar ook maar een slapeloze nacht van heb gehad of ze dat ooit verweten heb?
Ik weet niet wiens overtuiging het is dat ze daar zullen eindigen, maar zeker niet de mijne.
Ik vind jullie voor "vrijdenkers" wel over een heel erg enge hokjesgeest beschikken.
Mijn kinderen heben christelijk onderwijs gehad omdat die scholen goed en dichtbij waren, ze hebben toch voor a-theisme gekozen. Wij hebben hen daar niet in opgevoed.maartje schreef:Fishhook schreef:Jagang bedoeld denk ik dat je onder "anderen" (niet lastig vallen met indoctrinatie) ook je kinderen moet scharen.maartje schreef:
Ieder ouder voedt zijn kinderen op vannuit eigen overtuigingen zelfs de niet relieuze.
Religie was niet echt een issue thuis.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Mijn kinderen heben christelijk onderwijs gehad omdat die scholen goed en dichtbij waren, ze hebben toch voor a-theisme gekozen. Wij hebben hen daar niet in opgevoed.Fishhook schreef:
Religie was niet echt een issue thuis.
Bij mij ook niet. Ik wilde ze opvoeden tot zelfstandig denkende en handelende volwassenen en niet tot vrome christenen. En dat is aardig gelukt. Ze papagaaien mijn ideen niet als redeloze wezens na.
Maar niet iedereen geeft het nageslacht evenveel vrijheid om zelf zaken te ontdekken.maartje schreef:Ieder ouder voedt zijn kinderen op vannuit eigen overtuigingen zelfs de niet relieuze.
Het zou te kort door de bocht zijn om te suggereren dat elke opvoeding gelijkwaardig is, omdat elke ouder "kinderen nu eenmaal bepaalde zaken" meegeeft.
Henry Ford
Henry Ford
Wel, als je werkelijk Christen bent, en bekend bent met de verhalen, weet je toch dat zij die "Hem" niet aanbidden officieel naar de hel gaan?maartje schreef:Ik weet niet wiens overtuiging het is dat ze daar zullen eindigen, maar zeker niet de mijne.
Ik vind jullie voor "vrijdenkers" wel over een heel erg enge hokjesgeest beschikken.
Dat heeft niets met een hokjesgeest te maken, maar dat is gewoon het verhaal.
Dat je daar zelf dan misschien niet in gelooft, is vers twee.
Henry Ford
Henry Ford
Jagang schreef:Wel, als je werkelijk Christen bent, en bekend bent met de verhalen, weet je toch dat zij die "Hem" niet aanbidden officieel naar de hel gaan?maartje schreef:Ik weet niet wiens overtuiging het is dat ze daar zullen eindigen, maar zeker niet de mijne.
Dat heeft niets met een hokjesgeest te maken, maar dat is gewoon het verhaal.
Dat je daar zelf dan misschien niet in gelooft, is vers twee.
Dan was het wel zo aardig geweest als je het anders gebracht had en me GEVRAAGD of ik me dan niet met hel en verdoemenis bezig houd, ipv van zonder meer aan te nemen dat ik dat wel doe.
Maar beste maartje, het is toch gewoon normaal dat Jagang aanneemt dat je je met hel en verdoemenis bezighoudt. Je gelooft tenslotte in een God die volgens de Bijbel een ego heeft, en die niet zo houdt van mensen die Hem ontkennen. Of heb je de Bijbel niet (nauwkeurig genoeg) gelezen?
Dat jij je niet zo bezighoudt met hel en verdoemenis voor andersdenkenden, toont alleen maar aan dat je een weldenkend mens bent, met een goed gevoel van compassie voor je medemens. Maar dat doet niks af aan de scepsis van enkele posters in deze thread, of je jezelf dan nog daadwerkelijk christen kan noemen. Tenzij je een 'christen' bent die zelf een godsbeeld gekneed hebt die goed past bij je inherente menselijke denkbeelden.
Mvg Maurice
Dat jij je niet zo bezighoudt met hel en verdoemenis voor andersdenkenden, toont alleen maar aan dat je een weldenkend mens bent, met een goed gevoel van compassie voor je medemens. Maar dat doet niks af aan de scepsis van enkele posters in deze thread, of je jezelf dan nog daadwerkelijk christen kan noemen. Tenzij je een 'christen' bent die zelf een godsbeeld gekneed hebt die goed past bij je inherente menselijke denkbeelden.
Mvg Maurice
Master Eastwall aked Zhuangzi:
"What we call the Tao-where does it exist?"
"There is no place it does not exist", Zhuangzi replied. "Why don't you wander with me," he asked companionably, "to the Palace of Nothing-At-All"?
"What we call the Tao-where does it exist?"
"There is no place it does not exist", Zhuangzi replied. "Why don't you wander with me," he asked companionably, "to the Palace of Nothing-At-All"?
Na meer dan 2 jaar zou ik er dit nog aan toe willen voegen.Cluny schreef:Mag deze stelling hardop geuit worden?
Is het normaal om te vinden dat Nederland zonder de islam gezelliger zou zijn?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dit was de uitslag van de pol
Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.Je mag 1 optie selecteren
Ja 30-49%
Nee 15-25%
Weet niet 10-16%
Geen mening 2-3%
Schande, je mag daar niet over nadenken. 4-7%
Totaal aantal stemmen : 61
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.