Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 08 okt 2023 22:13
Bonjour schreef: 08 okt 2023 22:08
lost and not found yet! schreef: 08 okt 2023 21:14

Leuk geprobeerd maar hoe kun je onderhandelen met iemand die er op voorstaat om niet te onderhandelen, maar je totale vernietiging voor ogen heeft?
Door de haat te bestrijden waar Hams op gedijt. En ze doen steeds precies het tegenovergestelde.
Heel menselijk toch? Als je tegenstander bij voorbaat al nee zegt!?
Dat is te gemakkelijk. Je kan beginnen met een ander beleid rond de nederzettingen. Heb je geen Hamas voor nodig. Je kan stoppen met bommen gooien op plekken waar kinderen zijn (rememberthesechildren site bekijken) . Daar heb je Hamas niet voor nodig.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Bonjour schreef: 08 okt 2023 22:19
Bonjour schreef: 08 okt 2023 22:08

Door de haat te bestrijden waar Hams op gedijt. En ze doen steeds precies het tegenovergestelde.
Dat is te gemakkelijk. Je kan beginnen met een ander beleid rond de nederzettingen. Heb je geen Hamas voor nodig. Je kan stoppen met bommen gooien op plekken waar kinderen zijn (rememberthesechildren site bekijken) . Daar heb je Hamas niet voor nodig.
Hamas heb je nooit nodig, die dringt zichzelf op! En met Hamas kun je geen zaken doen! En voor een ander beleid rond de nederzettingen heb je ook geen Hamas nodig! Dat zou je door besprekingen onderling op moeten kunnen lossen! Daar is geen internationale erkende terroristische organisatie voor nodig!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 08 okt 2023 22:23
Bonjour schreef: 08 okt 2023 22:19

Hamas heb je nooit nodig, die dringt zichzelf op! En met Hamas kun je geen zaken doen! En voor een ander beleid rond de nederzettingen heb je ook geen Hamas nodig! Dat zou je door besprekingen onderling op moeten kunnen lossen! Daar is geen internationale erkende terroristische organisatie voor nodig!
Correct. Het beleid rond de nederzettingen is interne politiek van Israël. Maar elke keer dat er weer een huis ontruimd wordt, weet je dat Hamas weer meer steun krijgt. Met elk kind dat Israël in de Gaza strook doodt, krijgt Hamas er weer broers en neven als strijder erbij. Israël maakt Hamas en kan het weer afbreken.
Maar Israël weet dit ook wel. Ze hebben belang bij de situatie. Ze willen het laten bestaan. Dat kost ze nu wat doden, maar er gaat niets veranderen. Ze gaan gewoon Gaza in. Doden een paar duizend mensen. Minimaal voor elke dode Israëliër 10 Palestijnen. Hamas raakt een hoop mensen kwijt, hergroepeerd en komt sterker uit de strijd. Kost misschien 10 jaar, maar je weet nu al dat het doorgaat, want het gaat al jaren zo door.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

appelfflap schreef: 08 okt 2023 18:46 e manier hoe Israel al 50j de Palestijnen afwurgt is inderdaad minder spectaculair maar net zo verwerpelijk.
Wat de Palestijnen betreft schendt Israel heel wat artikels uit het verdrag voor de rechten van de mens.

en neen, ik zie geen oplossing.
de grenzen vastleggen voor een tweestatenoplossing (het 1e wat in me opkomt) ? veel succes zou ik zeggen met Netanyahu en Hamas aan tafel
Het probleem is dat ze niet aan tafel zitten, en dat ook niet willen. Beiden denken dat je alleen met je vrienden kunt onderhandelen en dat onderhandelen met de vijand geen poging tot vredestichting is maar verraad.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Hamas heeft voor elkaar! De meest Joodse burgerdoden op één dag sinds de Holocaust https://m.jpost.com/israel-news/article-765290
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

B.S. schreef: 09 okt 2023 02:18 Hamas heeft voor elkaar! De meest Joodse burgerdoden op één dag sinds de Holocaust https://m.jpost.com/israel-news/article-765290
Alleen die dachten dat er enige hoop was voor de Palestijnen, gecondoleerd. Ze is niet meer, en er is heel at voor nodig om nieuwe hoop te scheppen.
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nou de eigen 'verzetsbeweging' heeft die 'hoop' dan zelf de grond ingevoerd. Niet zo melodramatisch: er zijn miljoenen Palestijnse Arabieren.

Terzijde: waar begint een 'boevenstaat' : 'deportaties naar Westerbork moesten doorgaan van de Nederlandse regering': https://gerard1945.wordpress.com/2015/0 ... -regering/
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 08 okt 2023 21:12
dikkemick schreef: 08 okt 2023 09:04 Lanfy

De regering van Israël vind ik moreel niet superieur aan de nazi's.
Ze blijven veroveren en hebben eerste en tweede rangs burgers, waarbij de eerste rangs op alle vlakken worden voorgetrokken.
Palestijnen zijn de ratten van Israël en ratten kun je t beste uitroeien. Althans, dat is de visie van dictator Netanyahu die nog meer macht naar zich toe wil trekken.

Ik voorzie dan nu ook.een totale oorlog waarbij de kleine stukjes grondgebied van Palestijnen (getto's) ingelijfd zullen worden bij het grote machtige Israël.
Wat jij nog steeds niet begrijpt of wilt begrijpen is dat er met de Hamas NIET te onderhandelen valt! Wat snap je daar niet aan? Hamas doet geen concessies! Hamas staat voor de totale vernietiging van de staat Israel! Kun je zelf heel makkelijk opzoeken! Zelfs Egypte, waar de Hamas een afsplitsing was van de Moslimbroederschap, wil niets met ze te maken hebben!
Hamas is alles behalve een lieverdje en de totale vernietiging is afgezwakt maar was helaas een gevolg van de agressieve houding van Israël. Actie.... reactie, waarbij t nu inderdaad de hoogste tijd wordt dat ze bij elkaar gaan zitten als grote mensen.
Want de acties van Hamas op burgers keur ik ten zeerste af! Totale waanzin. De vergelding straks door Bennie ook

Palestijnen kunnen de bommen moeilijk ontlopen, want ze kunnen de Gazastrook niet uit, zelfs als ze zouden willen. Het stukje land aan de Middellandse Zeekust ter grootte van drie keer Texel telt zo'n twee miljoen inwoners en is door een Israëlische blokkade al zestien jaar van de buitenwereld afgesloten. Vooral de bewoners van het dichtbevolkte Gaza-Stad hebben weinig andere keus dan zoveel mogelijk uit de buurt van Hamas-gebouwen en kantoren te blijven.

En dat Israël zo verrast was en niet acuut kon ingrijpen. Ze hadden 't te druk met beschermen van de annexerende kolonisten.

En nog klein citaat uit volkskrant. (Vervolg Sabra, Shatila).
We hebben niets tegen Joden', zegt een 67-jarige man die niet met zijn naam in de krant wil ('Noem me Bob'). Zijn vader komt uit Akko, tegenwoordig Israëlisch grondgebied. 'Tot 1948 hebben we decennia in vrede samengewoond. We hebben iets tegen de zionistische regering. Die heeft alleen dit jaar al honderden burgers omgebracht. Ons geduld heeft grenzen.'

Zullen de acties van Hamas op korte termijn niet vooral leiden tot méér Palestijnse doden? Hij knikt. 'Er komt weer een oorlog aan. We zullen met ons bloed betalen.'

De man sluit zijn betoog af met een opmerkelijke uitspraak. Het is zo'n zinnetje dat onder Palestijnen tot het meubilair is gaan horen, maar dat daarbuiten zelden wordt begrepen. De man zegt: 'Dood zijn we toch al, dus wat hebben we te verliezen?' Oftewel: ieder mens kan een maximum aan uitzichtloosheid verdragen. Kom je daarboven, dan houdt het leven feitelijk op leefbaar te zijn.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 09 okt 2023 07:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 09 okt 2023 06:38waarbij t nu inderdaad de hoogste tijd wordt dat ze bij elkaar gaan zitten als grote mensen.
Nu is het te laat om te onderhandelen -- de Palestijnen hebben zichzelf in de voet geschoten met hun misdaad tegen Israel en we gaan het Hamas probleem nu uit de wereld helpen.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 09 okt 2023 07:00
dikkemick schreef: 09 okt 2023 06:38waarbij t nu inderdaad de hoogste tijd wordt dat ze bij elkaar gaan zitten als grote mensen.
Nu is het te laat om te onderhandelen -- de Palestijnen hebben zichzelf in de voet geschoten met hun misdaad tegen Israel en we gaan het Hamas probleem nu uit de wereld helpen.
Zie mijn aanvulling hierboven. Hoe hetvzover heeft kunnen komen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

lost and not found yet! schreef: 08 okt 2023 21:14
Mullog schreef: 08 okt 2023 20:36
Bonjour schreef: 08 okt 2023 20:22 Hamas is op een bepaalde manier door Israël gemaakt.
Een treffende uitspraak
Leuk geprobeerd maar hoe kun je onderhandelen met iemand die er op voorstaat om niet te onderhandelen, maar je totale vernietiging voor ogen heeft?
Dat doet verder niks aan de uitspraak af, toch.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 09 okt 2023 07:12 Zie mijn aanvulling hierboven. Hoe hetvzover heeft kunnen komen.
Ik spreek liever over de Palestijnen in de verleden tijd. Wat komen gaat hebben ze aan zichzelf te danken en daar zou ik het graag bij willen laten. Het is constructiever ons op Iran te richten, want zij willen een atoomwapen ontwikkelen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 09 okt 2023 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

lost and not found yet! schreef: 08 okt 2023 22:06 Dikkemick schreef:
Israël is een boevenstaat en hamas waarschijnlijk geen haar beter. Maar Hamas en Palestijnen is de Calimero in deze.
Huh? Hamas is geen haar beter maar wel de Calimero? Heb je nu eindelijk eens de grondbeginselen van Hamas bestudeerd? Nogmaals de vraag, hoe kun je onderhandelen met een partij die zegt dat er niet te onderhandelen valt? Die je totale vernietiging voor ogen heeft!
Wat mij opvalt is dat als Rusland ziekenhuizen bombardeert de wereld te klein is en als Israël ziekenhuizen praktisch lam legt dit blijkbaar terecht is

Verder heeft Israël niet bepaald geprobeerd de voedingsbodem voor organisaties als Hamas weg te nemen of te laten verdwijnen.

Ik heb geen sympathie voor terroristen maar volgens mij kun je niet zeggen dat Israël volledig onschuldig is aan de ontstane situatie.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Peter van Velzen schreef: 09 okt 2023 02:12 Het probleem is dat ze niet aan tafel zitten, en dat ook niet willen.
Niemand daar wil oprecht aan tafel zitten
het geweld van Hamas komt van ergens hé
Wat Israel doet tegne de Palestijnen is ook gewelddadige brutaliteit vh ergste soort
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 09 okt 2023 07:28
dikkemick schreef: 09 okt 2023 07:12 Zie mijn aanvulling hierboven. Hoe hetvzover heeft kunnen komen.
Ik spreek liever over de Palestijnen in de verleden tijd. Wat komen gaat hebben ze aan zichzelf te danken en daar zou ik het graag bij willen laten. Het is constructiever ons op Iran te richten, want zij willen een atoomwapen ontwikkelen.
Nou, je slaat wel wat stappen over hoor. Het verleden bepaalt nu eenmaal de toekomst. Neem de Gazastrook waar Palestijnen als vee naar toe zijn gedreven. 3x de oppervlakte van Texel met enorm veel meer bewoners (2 miljoen?) in krottenwijken. En nog heeft Israël niet genoeg. Annexeren maar! Een uitgelezen gelegenheid nu.
Einstein/Mick
Gesloten