Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

gerard_m
Superposter

Re: Oorlog Midden Oosten en gerelateerd

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 11 jun 2026 06:34 Dit Israël HierEnNu.

Gerard_m schreef: ik vind de behandeling van Palestijnse inwoners van Israel minder schrijnend dan......
....Zo werd een man in mei gedwongen zijn overleden vader na de uitvaart weer op te graven, omdat kolonisten vonden dat het graf te dicht bij hun nederzetting lag.

Ik vind dat schrijnend genoeg! Dat Israël dus!
Zeker schrijnend. Maar in mijn ogen toch net iets minder dan vrouwen geen onderwijs gunnen en gevangen zetten als zij zich niet volledig bedekken of zonder hun echtgenoot reizen. Of vrouwen die slachtoffer van verkrachting zijn, vervolgen voor onzedigheid of met hun verkrachter laten trouwen.

Zij een eigen staat, dan de Palestijnen een eigen staat. En dat ben ik met Gerard_m eens.
In elk geval goed dat we het over een ding wel eens zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard_m
Mag ik het beiden abject vinden? Van Taliban en alle andere relifanaten weten we dat ze niet sporen en we verfoeien dat.
Maar het humaan superieure Israël (en westen) is op dit moment geen haar beter.
Taliban kan zich tenminste nog verschuilen achter religie/koran. Israël met zijn zeer humane IDF??? Hoe zit dat?
Klootschieten, babys vermoorden, ambulance personeel, ethnische zuivering en ga zo maar door. Dit alles onder het mom van beschaving.

Ik weet inmiddels niet meer wat ik erger vind. De denk"wijze" van relifanaten begrijpen we enigszins. Maar die van Israël op dit moment? Begrijp jij het??
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 11 jun 2026 22:05
Taliban kan zich tenminste nog verschuilen achter religie/koran. Israël met zijn zeer humane IDF??? Hoe zit dat?
Klootschieten, babys vermoorden, ambulance personeel, ethnische zuivering en ga zo maar door. Dit alles onder het mom van beschaving.
Je maakt een onlogisch onderscheid. Eigenlijk zeg je het zelf hierboven: zowel Israel als Taliban vinden van zichzelf dat ze het juiste doen en hebben daar een verhaal bij. De een beroept zich op de fundamentalistische islam, de ander op een vorm van zionisme.
Ik weet inmiddels niet meer wat ik erger vind. De denk"wijze" van relifanaten begrijpen we enigszins. Maar die van Israël op dit moment? Begrijp jij het??
Ik begrijp de verklaringen die beide partijen voor hun eigen gedrag geven. In de zin van: als je zo denkt, snap ik dat je dit doet. De onderliggende denkwijze is echter in beide gevallen zo fout als wat.

Afghanistan wordt gegijzeld door een fundamentalistich, islamitisch regime. Israel wordt gegijzeld door een extremistische regering met een corrupte leider die zolang mogelijk zijn macht wil behouden.
Bij Israel bestaat nog enig perspectief dat een volgend regime een andere politieke kleur zal hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 12 jun 2026 11:23
Bij Israel bestaat nog enig perspectief dat een volgend regime een andere politieke kleur zal hebben.
Ik heb die hoop niet.
Dit is gewoon de ware aard van het Zionisme.
Het zat er vanaf het begin in, maar nu pas gaan velen die onderkennen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard_m

Dat is de wolf in schaapskleren die ik bedoel. Israël doet dit alles niet onder de noemer van zionisme (dan zouden ze eerlijk zijn!) maar onder het mom van humaniteit.
Weet je nog hoe hier IDF gepromoot werd/wordt als flyerend meest humane leger ter wereld?
Humaan klootschieten
Humaan baby door het hoofd schieten
Humaan lijken laten herbegraven
Humaan rode en gele lijnen opschuiven

De taliban zijn tenminste eerlijk.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 12 jun 2026 11:57 Gerard_m

Dat is de wolf in schaapskleren die ik bedoel. Israël doet dit alles niet onder de noemer van zionisme (dan zouden ze eerlijk zijn!) maar onder het mom van humaniteit.
Weet je nog hoe hier IDF gepromoot werd/wordt als flyerend meest humane leger ter wereld?
Humaan klootschieten
Humaan baby door het hoofd schieten
Humaan lijken laten herbegraven
Humaan rode en gele lijnen opschuiven
Israel roept niet bij alles dat ze dit doen uit " humaniteit", die lading geef jij er zelf aan.
Toon anders aan waar Israel stelt dat zij " humaan een baby hebben doodgeschoten".

Israel doet - net als de Taliban- aan propaganda.
Ze roepen termen als zelf verdediging, reactie op aanvallen van bv Hamas of Hezbollah, terrorisme.
Daar mag je het mee oneens zijn, maar ik zie niet waarom dit afwijkt van een taliban die praat over bescherming van goede zeden of bescherming van de vrouw als zij vrouwen al hun rechten ontnemen.
De taliban zijn tenminste eerlijk.
:shock:

De taliban heeft toezeggingen gedaan om bijvoorbeeld vrouwenrechten te beschermen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nee, IDF was/is zo ongelooflijk humaan. Dat is wat hier steeds botst. Er wordt maar opgegeven over het zielige bedreigde Israël dat zich humaan blijft verdedigen

Wat Taliban met vrouwen doet, doet Israël met Palestijnen in het algemeen. Onderdrukken, verjagen en doden.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 12 jun 2026 12:27 Nee, IDF was/is zo ongelooflijk humaan. Dat is wat hier steeds botst. Er wordt maar opgegeven over het zielige bedreigde Israël dat zich humaan blijft verdedigen

Wat Taliban met vrouwen doet, doet Israël met Palestijnen in het algemeen. Onderdrukken, verjagen en doden.
Vrouwen hebben onder de Taliban toch betere kansen onder de Taliban toch betere kansen daar ze geen probleem hebben indien ze zich aanpassen.
De Palestijnen hebben dat niet onder het Zionisme, daar het Zionisme er op uit is zich van de Palestijnen en andere Arabieren te ontdoen.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ Dikkemick en TB:
Jullie mogen vinden dat een Palestijn in Israel het slechter heeft dan een vrouw in Afghanistan.
Blijkbaar is hun lot erger dan verplicht ingepakt lopen, geen onderwijs mogen krijgen, niet alleen mogen reizen en moeten trouwen met je verkrachter. We gaan het op dit punt niet eens worden. Die vrouwen kunnen zich immers aan deze regels onderwerpen, dan is er niets aan de hand.

Ik zie helaas weer bevestigd dat deze " discussie" volledig feitenvrij wordt gevoerd vanuit de onderbuik.

Als Israel zich zou willen ontdoen van " de Palestijnen", waarom doen ze dat dan niet in Israel zelf?

Hoe kan het dat daar meer dan 2 miljoen Palestijnen wonen, werken, naar school kunnen, moskeeen kunnen bouwen?

Waarom deporteren ze die Palestijnen dan niet uit Israel, zoals Pakistan doet met Afghanen?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ja, laten we slecht met slecht, inhumaan met inhumaan gaan vergelijken. Wie is de beste van de slechten?
Waar we over eens zouden moeten zijn:

De Taliban is ruk
Het beleid in Israël is ruk

Beiden maken zich schuldig aan inhumane praktijken. De 1 betreft vrouwen, de ander een bevolkingsgroep. En wat dan slechter is....
Hitler bleek heel goed met (arische) kinderen en honden. Ook de Taliban zal goede kanten hebben en zo ook Israël.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

gerard_m schreef: 12 jun 2026 13:03 @ Dikkemick en TB:
Jullie mogen vinden dat een Palestijn in Israel het slechter heeft dan een vrouw in Afghanistan.
Blijkbaar is hun lot erger dan verplicht ingepakt lopen, geen onderwijs mogen krijgen, niet alleen mogen reizen en moeten trouwen met je verkrachter. We gaan het op dit punt niet eens worden. Die vrouwen kunnen zich immers aan deze regels onderwerpen, dan is er niets aan de hand.

Ik zie helaas weer bevestigd dat deze " discussie" volledig feitenvrij wordt gevoerd vanuit de onderbuik.

Als Israel zich zou willen ontdoen van " de Palestijnen", waarom doen ze dat dan niet in Israel zelf?

Hoe kan het dat daar meer dan 2 miljoen Palestijnen wonen, werken, naar school kunnen, moskeeen kunnen bouwen?

Waarom deporteren ze die Palestijnen dan niet uit Israel, zoals Pakistan doet met Afghanen?
Voor zoveel Palestijnen zijn er gewoon niet genoeg scholen,.

Werken moeten ze dat wel want anders worden ze volledig uitgehongerd.

Dat deporteren doen ze dus wel, alleen gaat het voetje voor voetje om het niet te veel te laten optellen.
Mensen wegpesten is nagenoeg het zelfde als deporteren.

Je beeld dat je schets kennen we nog uit de verfoeilijke koloniale tijd.
Ook de verdedigers van het racistische Zuid_Afrika (goede vrienden van de Zionisten) kwamen met dit soort argument.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 jun 2026 13:47
gerard_m schreef: 12 jun 2026 13:03 @ Dikkemick en TB:

Voor zoveel Palestijnen zijn er gewoon niet genoeg scholen,.

Werken moeten ze dat wel want anders worden ze volledig uitgehongerd.

Dat deporteren doen ze dus wel, alleen gaat het voetje voor voetje om het niet te veel te laten optellen.
Mensen wegpesten is nagenoeg het zelfde als deporteren.

Je beeld dat je schets kennen we nog uit de verfoeilijke koloniale tijd.
Ook de verdedigers van het racistische Zuid_Afrika (goede vrienden van de Zionisten) kwamen met dit soort argument.
Loze kreten, nul onderbouwing. Kom eens met een link waaruit blijkt dat de Palestijnse inwoners van Israel voetje voor voetje worden gedeporteerd. Of dat ze " wel moeten werken want anders uitgehongerd worden".

feit is dat de Palestijnse bevolking binnen Israel gestaag groei, in tegenspraak met jouw stelling dat ze worden uitgeroeid.

Het lukt weer niet om normaal te antwoorden op een paar vragen. In plaats daarvan zijn een paar simpele vragen kennelijk reden voor je om mij in de hoek van verdedigers van Zionisme of Apartheid te duwen.

Wat een niveau weer. Ik ben er wel klaar mee.
Veel plezier nog in dit topic.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hoe Israël de Palestijnen als beesten behandelt - The Rights Forum https://share.google/i8wNAuix2yMqU6EOS

https://rightsforum.org/opinie/de-erosi ... in-israel/
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

"Als beesten behandeld" is retoriek.

gerard_m Vraagt om onderbouwing wat @ Dikkemick en TB stellig beweren, omdat hij weer bevestigd ziet dat de "discussie" volledig feitenvrij wordt gevoerd vanuit de onderbuik.
  • "Als Israel zich zou willen ontdoen van "de Palestijnen",
    waarom doen ze dat dan niet in Israel zelf?
  • Hoe kan het dat daar meer dan 2 miljoen Palestijnen wonen, werken,
    naar school kunnen, moskeeen kunnen bouwen?
  • Waarom deporteren ze die Palestijnen dan niet uit Israel,
    zoals Pakistan doet met Afghanen?"
Tevens constateert gerard_m:
  • "Loze kreten, nul onderbouwing. Kom eens met een link waaruit blijkt dat de Palestijnse inwoners van Israel voetje voor voetje worden gedeporteerd. Of dat ze "wel moeten werken want anders uitgehongerd worden".

Feit is dat de Palestijnse bevolking binnen Israel gestaag groei,
    in tegenspraak met jouw stelling dat ze worden uitgeroeid.
    Het lukt weer niet om normaal te antwoorden op een paar vragen. In plaats daarvan zijn een paar simpele vragen kennelijk reden voor je om mij in de hoek van verdedigers van Zionisme of Apartheid te duwen."

Het antwoord van dikkemick? Twee [eentje uit 2017!] internetlnks zonder toelichting!:
dikkemick schreef: 12 jun 2026 20:25 Hoe Israël de Palestijnen als beesten behandelt - The Rights Forum https://share.google/i8wNAuix2yMqU6EOS

https://rightsforum.org/opinie/de-erosi ... in-israel/
Lees eerst zelf de artikelen die je plaatst: NIET alleen de kop lezen!

Ik zie twee verschillende claims door elkaar lopen.

1. Rights Forum 2017

Dat stuk gaat grotendeels over:
  • Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever onder bezetting.
    Niet over:
    Palestijnse staatsburgers van Israël.
Dat onderscheid is cruciaal. De bewoners van Bethlehem die dagelijks checkpoint 300 passeren zijn geen Israëlische staatsburgers maar Palestijnen uit bezet gebied.
Dus als iemand dit artikel aanhaalt als bewijs dat:
  • "Israël behandelt Palestijnse inwoners van Israel als beesten"
    of
    "Israel deporteert de Palestijnse inwoners van Israel voetje voor voetje"
dan slaat zulks volledig de plank mis! Niet een beetje: volledig!

2. Het artikel uit 2026

Dat artikel gaat wél expliciet over Palestijnse staatsburgers van Israël.
De auteur beschrijft:
  • arrestaties wegens socialmediaposts;
  • intimidatie;
  • publieke vernedering;
  • selectieve handhaving;
  • beperkingen van vrijheid van meningsuiting;
  • samenwerking tussen Israëlische instanties en sociale media-platformen.
Hoewel dat serieuze beschuldigingen zijn en stel
dat alle beschreven gevallen juist zijn, volgt daar nog niet uit:

• "Palestijnse burgers van Israël worden als beesten behandeld."

Wat wel volgt is:

Er zijn goed gedocumenteerde voorbeelden van discriminatie,
intimidatie, achterstelling en ongelijke behandeling.

Er zijn óók goed gedocumenteerde voorbeelden van volledige deelname
aan politiek, gezondheidszorg, rechtspraak, universiteiten en bedrijfsleven.

Ik sluit me aan bij de wijze woorden van gerard_m:
  • "Wat een niveau weer. Ik ben er wel klaar mee.
    Veel plezier nog in dit topic."
Het mij telkens verplaatsen in en interpreteren van niet onderbouwde retoriek vergt niet alleen verspilde tijd en energie: het me verplaatsen in de gedachtengang van degenen die hier in blijven volharden gaat ten kostte van mijn mentale gezondheid!

Vandaar dus:
  • Ik ben er voorlopig wel klaar mee. Eerst herstellen ...
    Veel plezier nog in dit topic.
. . . . . . . . . . . . .
Niet van antisemitisme te onderscheiden uitingen
aankaarten:
. . helpt om antisemitisme te bestrijden!. . . . . . . .
ChaimNimsky:"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
. . . . . . . . . . de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Volgens mij is er heel weinig plezier hier in dit topic. :cry:
Plaats reactie