TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 mei 2026 08:10
Ingrijpen van het Westen komt zeker niet, zo ging men ook met de indianen om.
Het jaar 2050 wordt onderwezen dat er ooit een parasitair gruwelijk volk van brute stenen gooiende "mensen" leefde dat heldhaftig verdreven is door het heilige land.
Maar dat is slechts mijn toekomstvisie.
Vrede kan niet met geweld worden gehandhaafd (Albert Einstein)
Feeeeeeeeest!!!!!
Zeer goed nieuws. Kreeg een brok in mn keel van ontroering. Zoveel goedheid, terwijl ik nu al jaren Israël afkraak, verbaal aanval en beschuldig.
Maar dit maakt veel goed.
Maar liefst 30% van Gaza blijft over voor de Gazanen! Dertig!! Chapeau voor Netanyahu.
dikkemick schreef: 29 mei 2026 14:21
Feeeeeeeeest!!!!!
Zeer goed nieuws. Kreeg een brok in mn keel van ontroering. Zoveel goedheid, terwijl ik nu al jaren Israël afkraak, verbaal aanval en beschuldig.
Maar dit maakt veel goed.
Maar liefst 30% van Gaza blijft over voor de Gazanen! Dertig!! Chapeau voor Netanyahu.
Een overgroot deel van (verstandig en humaan) Nederland, inclusief onze regering valt over de racistische uitspraken van Markuszower en de Vos (FvD).
Wat ik niet begrijp is dat de wandaden van Israël (dit zijn immers DADEN, geen woorden) niet met hetzelfde verbale vuur bestreden worden.
Markuszower en de Vos kunnen alleen maar roeptoeteren en de domme achterban ophitsen, Netanyhu moord een volk uit. Heb ik het nog even niet over schenden van alle rechten inclusief verkrachtingen.
dikkemick schreef: 30 mei 2026 08:17
Wat ik niet begrijp...
Een overgroot deel van (verstandig en humaan) Nederland, inclusief onze regering valt over de racistische uitspraken van Markuszower en de Vos (FvD).
Wat ik niet begrijp is dat de wandaden van Israël (dit zijn immers DADEN, geen woorden) niet met hetzelfde verbale vuur bestreden worden.
Markuszower en de Vos kunnen alleen maar roeptoeteren en de domme achterban ophitsen, Netanyhu moord een volk uit. Heb ik het nog even niet over schenden van alle rechten inclusief verkrachtingen.
Vermoedelijk is men de eigen frustratie op een vrij zwakke tegenstander aan het afreageren.
Het lijkt nu of de Gaza steunen, de praktijk is dat ze ze laten creperen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
De VS begon de oorlog met de belofte om Iran tot vergaande concessies te dwingen. Maar nu er een conceptakkoord op tafel ligt, lijkt vooral Teheran veel van zijn belangrijkste eisen overeind te houden.
Een definitieve overeenkomst is nog ver weg. Op cruciale onderdelen liggen beide landen nog mijlenver uit elkaar. Bovendien waarschuwen politici in Teheran dat de recente vooruitgang niet moet worden overschat. Het proces blijft kwetsbaar en omkeerbaar.(..)
Wat in het conceptakkoord?
Volgens diplomaten gaat het voorlopig om een raamwerk dat ruimte moet creëren voor verdere onderhandelingen. Het voorstel bevat onder meer een tijdelijk niet-aanvalsverdrag tussen Washington en Teheran. Gedurende zo'n zestig dagen zouden beide landen afzien van militaire aanvallen, terwijl verder wordt onderhandeld over veel moeilijkere dossiers, zoals het nucleaire programma van Iran, sancties en de toekomst van de Straat van Hormuz.
De zeestraat zou geleidelijk worden heropend voor scheepvaartverkeer. Ook wordt gesproken over toegang van Iran tot de helft van zijn bevroren buitenlandse tegoeden, die naar schatting in totaal zo'n 24 miljard dollar bedragen. (..)
Iran behoudt volgens de huidige voorstellen controle over zijn nucleaire infrastructuur. De verrijking zou hooguit tijdelijk worden bevroren. Ook blijft het voorlopig onduidelijk wat er uiteindelijk gebeurt met de bestaande uraniumvoorraad. (..)
Reuze opvallend... Ik denk te weten hoe het zit, maar het is wel een raar raadspelletje in mijn beleving., Door al die Amerikaanse retoriek..
Gerard R. schreef: 31 mei 2026 10:09
En het gebeurt altijd weer. Bosnië, aghanistan, Somalië, Jemen, Sudan, Irak, etc. etc..
Maar overal vinden we openlijk iets van of wordt ingegrepen, maar niet in het heilige 3e rijk.
Nee, ze kunnen gewoon doorknallen tot Turkije.
Ik ben op een bepaalde manier tevreden dat de hele wereld extreem last heeft van deze ontoelaatbaarheden (ook met Iran..). We wisten het vooruit. Dan maar: BANG!! over die vingers... Jammer dat de VS dit weer goed vindt net als Gaza en het verkeerde doet in mijn ogen.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 31 mei 2026 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard R. schreef: 31 mei 2026 10:09
En het gebeurt altijd weer. Bosnië, aghanistan, Somalië, Jemen, Sudan, Irak, etc. etc..
Maar overal vinden we openlijk iets van of wordt ingegrepen, maar niet in het heilige 3e rijk.
Ja, HO even! Er wordt in Nederland nu echt een rode lijn getrokken in den Haag. Ze gaan de mogelijkheid onderzoeken of ze genocide in Israël echt voorzichtig moeten gaan bekritiseren.
dikkemick schreef: 31 mei 2026 12:28
Ja, HO even! Er wordt in Nederland nu echt een rode lijn getrokken in den Haag. Ze gaan de mogelijkheid onderzoeken of ze genocide in Israël echt voorzichtig moeten gaan bekritiseren.
In Gaza zijn sinds het begin van de huidige oorlog ten minste 75.000 Palestijnen door Israëlisch geweld gedood. Het werkelijke dodental ligt vermoedelijk vele malen hoger, aangezien veel mensen nooit onder het puin van de verwoeste steden zijn gehaald en de Israëlische bezetting dat ook onmogelijk maakt. In Libanon zijn alleen al sinds 2 maart van dit jaar zeker drieduizend burgers gedood door het Israëlische leger.
In Gaza zijn sinds het begin van de huidige oorlog ten minste 75.000 Palestijnen door Israëlisch geweld gedood. Het werkelijke dodental ligt vermoedelijk vele malen hoger, aangezien veel mensen nooit onder het puin van de verwoeste steden zijn gehaald en de Israëlische bezetting dat ook onmogelijk maakt. In Libanon zijn alleen al sinds 2 maart van dit jaar zeker drieduizend burgers gedood door het Israëlische leger.
Ja, helaas heeft iedereen en alles op aarde goed last van die heilige avonturen in het MO.
Ik voel langzaam door de tijd heen een intense woede in mij groeien door dit geklooi en ik denk dat ik niet alleen ben...
Ik heb dat ook door dat Russische gedoe.
En door dit alles dienen er machten wapens gekocht te worden terwijl een deel van de mensheid ligt te zieltogen en een
ander deel op steeds hogere lasten komt... Wat een geknoei.