Je leest niet ChaimNimsky.
In ons voorbeeld worden de tactische kernwapens heel tactisch op de burgerbevolking ingezet.
Ik bepaal hier nl de definitie, zoals IDF humaan wordt genoemd of ondervraging ethisch.
Rusland en Oekraïne
Moderator: Moderators
Re: Rusland en Oekraïne
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ja, hij heeft wat gezegd, die Putin. Gemeld door de BBC.Gerard R. schreef: ↑23 okt 2025 17:52 Rutte is weer heel tevreden over Trump:
https://www.foxnews.com/media/nato-secr ... ouse-talksHet is toch net alsof onze (ex)minister-president, DE mondiale Trump-fluisteraar bij uitstek de wereld in de hand heeft. De sl**merdNATO Secretary-General Mark Rutte told Fox News his Oval Office meeting with President Donald Trump on Wednesday reaffirmed that he believes the Trump administration is pursuing the right approach in its attempt to end the war in Ukraine, despite the recent cancellation of a planned Trump-Putin meeting. (..)![]()
![]()
Ik ben toch echt heel nieuwsgierig naar hoe Putin hier allemaal tegenaan zal kijken.
Volgens hem zal Rusland geen echte last hebben van de 'oh zo strenge' sancties van de Amerikanen en naar ik aanneem van de EU (want waag het niet wat anders te doen dan de Amerikanen vanzelfsprekend).
Zo heeft Trump India 50% tarieven opgelegd omdat ze handelden in olie met de Russen.
PS. Putin heeft de sancties wel serieus genoemd.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 23 okt 2025 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Dat is de normale gang van zaken: kernwapens zijn gerechtvaardigd wanneer een land existentieel wordt bedreigd, en elk gebruik van kernwapens – hoe beperkt ook – veroorzaakt sowieso enorme burgerlijke en ecologische schade.
Volgens mij ben je in het verkeerde topic bezig. Ondervraging in Oekraine en vooral Rusland gaat gepaard met marteling. En het Russische leger is absoluut aanzienlijk minder ethisch dan het IDF, het meest ethische leger ter wereld.zoals IDF humaan wordt genoemd of ondervraging ethisch.
Zionist
Dus je hebt ook de links mbt MARTELEN niet gelezen?
Dan zeg ik: Lekker weer dansen en zingen op de ondergang van Oekraïne.
Dan zeg ik: Lekker weer dansen en zingen op de ondergang van Oekraïne.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Martelen is helaas maar begrijpelijkerwijze de gewoonste zaak van de wereld. Het westen besteedt dat uit aan landen waar mensenrechtenstandaarden veel lager liggen -- extraordinary rendition: het overbrengen van gevangenen naar andere staten om daar ondervraagd te worden, buiten elk juridisch toezicht. Autoritaire regimes in het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Oost-Europa, zoals als Egypte, Jordanië, Syrië, Marokko, Libië en later ook Pakistan en Ethiopië worden genoemd in rapporten van de Council of Europe en Human Rights Watch als partners in dit systeem. Zij staan bekend om hun wreedheid.
De logica is eenvoudig: Westerse inlichtingendiensten willen informatie, maar mogen wettelijk geen foltering toepassen. Dus worden verdachten overgebracht naar plekken waar dat geen probleem is. In de meeste landen in het Midden Oosten is marteling routine in gevangenissen. Trouwens gaven ook Europese landen zoals Polen, Litouwen en Roemenië toestemming om geheime detentiecentra - black sites - op te zetten waar gevangenen onderworpen werden aan enhanced interrogation techniques -- een eufemisme voor marteling. Als je informatie nodig hebt die noodzakelijk is voor de bescherming van de nationale veiligheid, is de afweging snel gemaakt. Rusland, Oekraine doen het ook.
Zionist