Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door dikkemick »

Ook Rusland kan, ondanks uitspraken van internationale rechters doen wat het belieft.
Rusland is verantwoordelijk gehouden voor het neerhalen van MH17, 10 jaar geleden.

Het Kremlin zei dat uitspraken van het Europees Hof van nul en generlei waarde zijn en dat Moskou ze ook niet zal naleven.

En zo is dat! Gewoon een lange neus maken!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Had je iets anders verwacht dan?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

B.S. schreef: 10 jul 2025 17:22 Had je iets anders verwacht dan?
Dat niet, maar nu moet de beschaafde wereld toch zo onderhand een hele lange neus naar Rusland gaan maken?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Wist jij een deel van die 'beschaafde wereld' maar te onderkennen, Dikkemick.

Ondertussen gaat Poetin als een bezetene los op Kyiv. Een bombardement van tien uur is er geweest en Rusland gaatc ermee door en door en door. De meesten hier op dit forum zijn uiteraard alleen maar bezig met het enige conflict in de wereld dat er voor hen toe doet, blijkbaar...
Trump belooft extra- defensieve - hulp voor Oekraïne en is niet echt blij met de 'weinig constructieve' opstelling van Poetin...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 10 jul 2025 21:31 Wist jij een deel van die 'beschaafde wereld' maar te onderkennen, Dikkemick.

Ondertussen gaat Poetin als een bezetene los op Kyiv. Een bombardement van tien uur is er geweest en Rusland gaatc ermee door en door en door. De meesten hier op dit forum zijn uiteraard alleen maar bezig met het enige conflict in de wereld dat er voor hen toe doet, blijkbaar...
Trump belooft extra- defensieve - hulp voor Oekraïne en is niet echt blij met de 'weinig constructieve' opstelling van Poetin...
Kan ik mij voorstellen. Hij maakt een modderfiguur met zijn geknoei. Ook dáár sterven mensen door explosieven.
Zou me niet verbazen: binnenkort Ukraine nog tarieven opleggen omdat hij dat met vrijwel alle landen ter wereld doet om ze tot het een of ander te dwingen of mond te snoeren of... noem het.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... -juni-2022
Trump hint op 'belangrijk statement' over Rusland maandag
De Amerikaanse president Donald Trump komt maandag mogelijk met een 'belangrijk statement' over Rusland. Hij deed die aankondiging bij NBC News, maar vertelde niet waar de verklaring mee te maken heeft.

'Ik ben teleurgesteld in Rusland, maar we zullen zien wat er de komende weken gebeurt', zei Trump tijdens het interview. 'Ik denk dat ik maandag met een belangrijk statement over Rusland zal komen.' (..)
Spannund...
Maar hij zal wel niet gaan zeggen, dat de Russen naar huis moeten.
En capituleren zonder Ukraine te horen of het erin te kennen zal ook wel niet het geval zijn.

:?:
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

http://amsterdamnews.net/news/278438941 ... or-ukraine
Washington DC [US], July 11 (ANI): US President Donald Trump said on Thursday that a new agreement has been reached with NATO, under which the military alliance will bear the full cost of weapons being sent to Ukraine, The Hill reported.

'We're sending weapons to NATO, and NATO is paying for those weapons, 100 per cent,' Trump said in a phone interview with NBC News. (..)
Had iemand wat anders verwacht? :lol: :?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Maar de VS zit toch ook in de Navo...?🤔
Verkooppraatje weer...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nuttig filmpje... viewtopic.php?p=664194#p664194

Het zou kunnen dat de onzin zichzelf molt. [-o<
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Afbeelding[/img]

Nou, Rutte was weer op bezoek in zijn hoedanigheid van Navo-baas. Hij deed het excellent en smeerde weet fijne stroop,
We kunnen veel van hem leren :D
Maar het zal de Navo in Europa en zeker Ukraine helpen de Russen beter te weerstaan, nu Putin alleen maar meer oorlog wil. Er gaan veel meer VS-wapens naar Ukriane, ook raketten voor langere afstand en ook luchtafweer. Trump was weer erg lovend over Mark (hopen dat 't zo blijft) en publiekelijk erg ongelukkig met Putin.
Als de Russen niet inbinden wil Trump ze treffen met zeer zware sancties. Ze krijgen 50 dagen deadline.
(Tarief en sancties doet hij met de hele wereld zoals we weten. :? Het is op dit moment zijn day-to-day wapen en hij moet
nog zijn Nobelprijs voor de Vrede winnen...) Over de militaire personeelsproblemen van Ukraine heb ik niets gehoord.

Kijken hoe Putin reageert.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het Kremlin heeft gereageerd. Het noemt de 50 dagen van Trump onacceptabel.
Russia has rejected President Trump's "ultimatum" for Moscow to sign a ceasefire deal to end the war in Ukraine within 50 days on Tuesday as "unacceptable," calling for continued negotiations and insisting that the invasion ordered by President Vladimir Putin would continue until its goals are achieved.
https://www.cbsnews.com/news/russia-tru ... cceptable/
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Natuurlijk...
Als Trump nou nog vaker naar Melania luistert...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 16 jul 2025 03:11 Natuurlijk...
Als Trump nou nog vaker naar Melania luistert...
:lol:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Voor de zekerheid HierEnNu (en de rest ook) je weet waar ik het over heb hè? Trump heeft echt Melania als kritisch op Poetin aangehaald https://youtube.com/shorts/AVes2DDuH7Q? ... 6KAJJqL9gx
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 17 jul 2025 03:40 Voor de zekerheid HierEnNu (en de rest ook) je weet waar ik het over heb hè? Trump heeft echt Melania als kritisch op Poetin aangehaald https://youtube.com/shorts/AVes2DDuH7Q? ... 6KAJJqL9gx
Ja, ik heb dat interview gezien waarin hij dat ff terloops vertelde. Ik moest er meteen om lachen,
en dacht: "Dus Trump heeft wél gevoel voor humor!" Volgens mij woont Melania niet eens in het Witte Huis maar in New York, maar als hij werkelijk z’n Ruslandbeleid op haar kritiek baseerde, dan is hij nóg onvoorspelbaarder dan ik al dacht.
  • Melania als de Raspoetin van Trump?
    Ik zou haast gaan hopen dat ze hem dan tenminste iets zinnigs influistert.
    Alleen: wie zorgt ervoor dat ze dat ook doet?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Plaats reactie