Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Overeenkomst met Darfur waar ook genocide plaatsvindt: De gemeenschap grijpt ook hier niet in.
In dit geval is de reden het goud dat in de grond zit. In geval Israël is het de ligging in het m.oosten
In dit geval is de reden het goud dat in de grond zit. In geval Israël is het de ligging in het m.oosten
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Re: Nieuwe ontwikkelingen klassiek antisemitisme
Jij benoemt Israël tot 'zionistische terroristische entiteit' en spreekt overMus schreef: ↑03 nov 2025 08:36
Allereerst heel goed dat het Concertgebouw de poot stijf houdt en de één of andere zanger die banden heeft heeft met zionistische terroristen buiten hun gebouw willen houden.
Dat feitje zal voor de Joodse gemeenschap die e.e.a. organiseert en voor zijn bezoekers, met hun door ziekte veroorzaakte doofheid voor het pure kwaad, natuurlijk een totale worst zijn.
![]()
de 'ziekte' van de Joodse gemeenschap die 'doof is voor het pure kwaad'.
Jouw woorden zijn voor mij niet meer te onderscheiden van
klassiek antisemitisme, maar dan in moderne verpakking.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Je haat is nu eenmaal het feest van wie niets te vieren heeft; je verbale agressie is de dans van iemand die geen overwinning kent.
Maak je daarover maar geen zorgen: terwijl jij je hier vergeefs verbaal botviert op mensen, ga ik verder met het echte feesten en dansen.... ga jij maar lekker feesten,...
'Am Jisra'el chaj, 'am Jisra'el chaj ♫♪
Zionist
Je vergist je en projecteert je eigen haat op mijn schrijven waardoor je niet leest wat ik schrijf. En daarom, omdat ik de lulligste niet ben: een door trauma verziekte geest is doof voor het kwaad dat het steunt danwel aanricht.ChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2025 13:22Je haat is nu eenmaal het feest van wie niets te vieren heeft; je verbale agressie is de dans van iemand die geen overwinning kent.
Maak je daarover maar geen zorgen: terwijl jij je energie verspilt aan haatdragende woorden, ga ik verder met het echte feesten en dansen.... ga jij maar lekker feesten,...
'Am Jisra'el chaj, 'am Jisra'el chaj ♫♪
Ik ervaar geen haat. Ik er ervaar wel de wanhoop - ik doe je graag een lol - van het slachtoffer van een psychopaat dat plezier haalt uit het martelen van het door hem verkozen slachtoffer. En jij, beste ChaimNimsky laat hier nu, hier op dit forum, precies dat zien. Mijn wanhoop en poging me vrij te vechten uit de klauwen van een ziek personage, één die jij hier met hart en ziel vertegenwoordigt, is echter een normale reaktie waar jij op mag dansen.
Ondertussen maakt de haat die jij hier vertegenwoordigt vele slachtoffers. Het heeft er in der loop der tijd velen gemaakt, zal er nog vele maken en toch is er in werkelijkheid maar één slachtoffer, en dit geval ben jij dat.
In plaats van de haat, die jij in mij gespiegeld ziet, ervaar ik een diep, diep, gevoel van mededogen met mensen als jij die vanuit angst, geweld en aanverwanten verheerlijken, want dat is wat jullie nodig hebben, een beetje mededogen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Re: Nieuwe ontwikkelingen klassiek antisemitisme
NOU EN?HierEnNu schreef: ↑03 nov 2025 13:18Jij benoemt Israël tot 'zionistische terroristische entiteit' en spreekt overMus schreef: ↑03 nov 2025 08:36
Allereerst heel goed dat het Concertgebouw de poot stijf houdt en de één of andere zanger die banden heeft heeft met zionistische terroristen buiten hun gebouw willen houden.
Dat feitje zal voor de Joodse gemeenschap die e.e.a. organiseert en voor zijn bezoekers, met hun door ziekte veroorzaakte doofheid voor het pure kwaad, natuurlijk een totale worst zijn.
![]()
de 'ziekte' van de Joodse gemeenschap die 'doof is voor het pure kwaad'.
Jouw woorden zijn voor mij niet meer te onderscheiden van
klassiek antisemitisme, maar dan in moderne verpakking.
Antisemiet wordt, als dit zo door blijft gaan, nog een geuzennaam.
Maar, zoals eerder gezegd: Jammer dat Semiet niet "beleid zionistisch Israël " betekent.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Re: Nieuwe ontwikkelingen - Radicalisering
Radicalisering
- is het proces waarbij de gedachten en gedragingen van een persoon of groep extremer worden en in toenemende mate afwijken van de gangbare norm in de cultuur, waardoor de persoon of groep geneigd is extremistische daden te plegen. Het individu of de groep vervreemdt steeds meer van de maatschappij en kan daarna steeds meer neigen naar het uitvoeren van zijn gedachten, een extreme vorm van deviant gedrag.
- is gedrag dat afwijkt van geldende culturele normen. Ook afwijken van ongeschreven gedragsregels geldt als zodanig, zelfs als dit gebeurt door gerespecteerde personen.
BRON: Wikipedia
Re: Nieuwe ontwikkelingen - Radicalisering
Zuigen en geen passende reactie op mijn (oudere) opmerking. Puur om weer te stangen.HierEnNu schreef: ↑03 nov 2025 15:14Radicalisering
Deviant gedrag
- is het proces waarbij de gedachten en gedragingen van een persoon of groep extremer worden en in toenemende mate afwijken van de gangbare norm in de cultuur, waardoor de persoon of groep geneigd is extremistische daden te plegen. Het individu of de groep vervreemdt steeds meer van de maatschappij en kan daarna steeds meer neigen naar het uitvoeren van zijn gedachten, een extreme vorm van deviant gedrag.
- is gedrag dat afwijkt van geldende culturele normen. Ook afwijken van ongeschreven gedragsregels geldt als zodanig, zelfs als dit gebeurt door gerespecteerde personen.
BRON: Wikipedia
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Re: Nieuwe ontwikkelingen - terreur Palestijnen in Egypte
Ondertussen vieren de vrijgelaten Palestijnse terroristen feest in Egypte.
NOS Nieuws - gisteren, 07:03
Voor terreur veroordeelde Palestijnen na vrijlating tussen badgasten in Egypte
Hebben we het hier dan niet over stenen gooiende pubers? Want ook die worden als terrorist veroordeeld!HierEnNu schreef: ↑03 nov 2025 15:53
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nee!dikkemick schreef: ↑03 nov 2025 16:13Hebben we het hier dan niet over stenen gooiende pubers? Want ook die worden als terrorist veroordeeld!HierEnNu schreef: ↑03 nov 2025 15:53
Als je je straf hebt gehad dan is het klaar. En dan moet je kunnen doen wat je wilt, eventueel met de hulp van anderen.HierEnNu schreef: ↑03 nov 2025 15:53
Gaat niemand, ook niet de NOS, wat aan. In dat opzicht vind ik dit een abject 'nieuwsje' van de NOS. Maar dat gebeurt wel meer wat mij betreft. Ik heb al heel lang diverse kritiek op de NOS.
Oké.(..) Waar zijn tafelgenoten en oud-medegevangenen constant roken, houdt Kammagi het als gehard islamist van Islamitische Jihad bij een kop koffie. "Ik heb geen spijt van wat ik heb gedaan", vertelt hij kalm. "Maar ik vecht niet meer met wapens, alleen nog met woorden: om te vertellen dat Palestijnen een waardig bestaan verdienen." (..)
Dat geldt nl. voor elk mens op aarde, ook als hij werd bestraft voor misdaad. Vernietigen of iets dergelijks is ook zo wat...
Helaas is zijn in stukjes geknipte thuisland verpulverd, veel dood en ellende en zijn de inwoners niet bepaald gezond en gelukkig door de wraak en de dubbele agenda van een staat die iets heel engs is geworden.
Ik wens hen en hem het beste na de hel die hij en de zijnen min of meer terecht mee zullen hebben gemaakt, naar verluidt, in Israël.
Uiteraard zijn er ook mensen die daar wat over hebben. En 5-sterren is ook wel erg luxe natuurlijk.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Ze zijn vrijgelaten in ruil voor de gijzelaars -- niet omdat ze geen straf zouden verdienen.Gerard R. schreef: ↑03 nov 2025 16:35Als je je straf hebt gehad dan is het klaar. En dan moet je kunnen doen wat je wilt, eventueel met de hulp van anderen.HierEnNu schreef: ↑03 nov 2025 15:53
Gaat niemand, ook niet de NOS, wat aan. In dat opzicht vind ik dit een abject 'nieuwsje' van de NOS. Maar dat gebeurt wel meer wat mij betreft. Ik heb al heel lang diverse kritiek op de NOS.
Yahya Sinwar, de voormalige operationeel leider van Hamas in Gaza, werd bijvoorbeeld in 2011 vrijgelaten bij een vergelijkbare deal. In diezelfde deal liet Israel meer dan 1.000 Palestijnse gevangenen vrij in ruil voor 1 Israelische soldaat, Gil'ad Sjaliet. Saleh al-Arouri – medeoprichter van de gewapende tak van Hamas - de Al Qassam-brigades - werd eveneens in 2011 vrijgelaten. Mevrouw Ahlam Tamimi – medeverantwoordelijk voor het Sbarro-pizzeria-bloedbad in 2001 in Jeruzalem waarbij 15 mensen omkwamen, werd vrijgelaten bij dezelfde deal. Etc.
Later zijn ze alsnog geneutraliseerd.
Zionist
Als je afstand doet van je (ook nog zeer slecht behandelde) gevangenen, dan is het klaar in mijn ogen. Wat er elders voor ontoelaatbaars gebeurt, dat weten we wel.ChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2025 21:23Ze zijn vrijgelaten in ruil voor de gijzelaars -- niet omdat ze geen straf zouden verdienen.Gerard R. schreef: ↑03 nov 2025 16:35Als je je straf hebt gehad dan is het klaar. En dan moet je kunnen doen wat je wilt, eventueel met de hulp van anderen.HierEnNu schreef: ↑03 nov 2025 15:53
Yahya Sinwar, de voormalige operationeel leider van Hamas in Gaza, werd bijvoorbeeld in 2011 vrijgelaten bij een vergelijkbare deal. In diezelfde deal liet Israel meer dan 1.000 Palestijnse gevangenen vrij in ruil voor 1 Israelische soldaat, Gil'ad Sjaliet. Saleh al-Arouri – medeoprichter van de gewapende tak van Hamas - de Al Qassam-brigades - werd eveneens in 2011 vrijgelaten. Mevrouw Ahlam Tamimi – medeverantwoordelijk voor het Sbarro-pizzeria-bloedbad in 2001 in Jeruzalem waarbij 15 mensen omkwamen, werd vrijgelaten bij dezelfde deal. Etc.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Israel heeft helemaal geen afstand van hen gedaan door ze vrij te laten. Relevant is, dat ze hun straf nog niet hebben gehad en waarschijnlijk aanzienlijk beter af zouden zijn geweest in de gevangenis dan ze over een tijdje zijn.Gerard R. schreef: ↑03 nov 2025 21:32Als je afstand doet van je (ook nog zeer slecht behandelde) gevangenen, dan is het klaar in mijn ogen. Wat er elders voor ontoelaatbaars gebeurt, dat weten we wel.ChaimNimsky schreef: ↑03 nov 2025 21:23Ze zijn vrijgelaten in ruil voor de gijzelaars -- niet omdat ze geen straf zouden verdienen.Gerard R. schreef: ↑03 nov 2025 16:35
Als je je straf hebt gehad dan is het klaar. En dan moet je kunnen doen wat je wilt, eventueel met de hulp van anderen.
De meer dan duizend Palestijnse gevangenen die Israel in 2011 vrijliet in ruil voor 1 gijzelaar - Gil'ad Sjaliet - waren vrijwel allemaal voortijdig vrijgelaten. De meesten zaten levenslange of lange gevangenisstraffen uit voor terrorisme, moord of betrokkenheid bij dodelijke aanslagen. Yahya Sinwar, de voormalige Hamas-leider in Gaza, onderging in 2004 een hersenoperatie in een Israelisch ziekenhuis terwijl hij gevangen zat. Ondanks dat hij al was veroordeeld voor de moord op mede-Palestijnen, redden Israelische artsen toen letterlijk zijn leven.
Maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen, net zoals met Saleh al-Arouri, Ahmed Yassin, Abdel Aziz al-Rantisi, Salah Shehadeh, Adnan al-Ghoul, Yahya Ayyash, Nizar Rayan, Said Siam, Ahmed Jabari, Baha Abu al-Ata, Marwan Issa en veeeeeeele andere door Israel geneutraliseerde terroristen-leiders. Dat kwam omdat Israel geen afstand van hen had genomen na ze vrij te hebben laten.
Overigens is het sowieso irrelevant of iemand schuldig is aan een misdaad -- het gaat om het neutraliseren van het risico; niet om het vereffenen van schuld.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 03 nov 2025 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Ja, ook beschaving is net als vriendschap een dun laagje chroom.