Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 25 jun 2024 09:06
HierEnNu schreef: 24 jun 2024 23:42Ik kan er dus niets anders van maken dan een gevalletje oorlogsmisdaad! :idea:
je erkent het als oorlogsmisdaad.
ok, je noemt het een incident en gevalletje wat natuurlijk
een totale degradatie van Palestijns leven is.
Als zou blijken dat dit gevalletje een IDFer betreft die door Hamas&Co zo mishandeld wordt in deze zelfde context noem ik dit gevalletje ook een incident. Oorlogsmisdaden zijn sowieso degradie van mensenlevens, dat geldt niet alleen voor Palestijns leven.

De strekking van wat je nu weer schrijft gaat echter niet over die misdaad, maar dat je om moverende reden mijn woordgebruik 'incident en gevalletje' bewust een onjuiste betekenis toekent. Volgens mij ben je nog pissiger op mij dan op die IDF militairen en probeer je mij daarom volledig onterecht te labelen als iemand die Palestijns leven degradeert.
Doe je dat opzettelijk zo of heb je zulks zelf niet in de gaten??
appelfflap schreef:
HierEnNu schreef: 24 jun 2024 23:42 Nee! Zo ver ik weet zijn er enkel verklaringen en een kort filmpje
die de veronderstelling ondersteunen dat enkele militairen zulks geflikt hebben
plots ga je dan toch in ontkenningsmodus dat het IDF zoiets zou doen.
enkel de militairen zijn in de fout gegaan
Ik heb geen reden om aan te nemen dat de IDF het misbruik van Human Shields goedkeurt of zelfs aanmoedigt als strategie om de vijand te bestrijden. Integendeel, het IDF beloont geen militairen die zich daar schuldig aan maken maar zorgt voor vervolging en veroordeling!
  1. beweer jij dat zulks de gebruikelijke handelwijze is van de IDF?
  2. hoe beoordeel jij de Moraal van de IDF als blijkt
    dat die militairen na grondig onderzoek inderdaad voor de krijgsraad komen
    en veroordeeld worden voor een oorlogsmisdaad?
  3. is het volgens jou een leugen dat alleen al het vervoer van een gewonde vijand
    op die manier in strijd is met de regels en waarden van de IDF?
  4. heb jij toegang tot betrouwbare info dat de IDF zulks wel goedkeurt?

appelfflap schreef:
HierEnNu schreef: 24 jun 2024 23:42Mocht blijken dat die militairen daadwerkelijk
die Palestijn als Human Shield hebben misbruikt,
hier plots totale ontkenning dat ook de soldaten een oorlogsmisdaad begaan hebben
een filmpje en verklaringen zijn plots geen bewijs meer klaarblijkelijk
Ik ontken niks, maar sluitend bewijs heb ik niet gezien, niet eens of degene op de motorkap wel een Palestijn is en al helemaal wie die persoon op de motorkap heeft gebonden, Jij wel dan?
appelfflap schreef:
HierEnNu schreef: 24 jun 2024 23:42 Mij maakt zulk onmenselijk gedrag vooral boos en verdrietig.
waarom ben je dan boos en verdrietig?
Maakt onmenselijk gedrag jou niet boos en verdrietig dan? Wat erg voor je!
appelfflap schreef:het IDF doet niets fout en
het is niet bewezen dat de militairen iets fouts gedaan hebben
(enkel een filmpje en een paar verklaringen)
Jouw woorden, niet de mijne!

Veroordeel jij de IDF dat ze alles fout[?] doen en acht jij bewezen dat de militairen [welke?] iets fouts deden, enkel aan de hand van dat filmpje en een paar verklaringen? Ik niet nee!

Je mag wat mij betreft door blijven emmeren over dit incident, dit gevalletje van Human Shield misbruik hetgeen een oorlogsmisdaad is, maar ik niet, want het is niet alleen volledig OffTopic, maar ook bepaald niet gericht op dat gevalletje van Human Shield misbruik maar vooral een poging om mij in een kwaad daglicht te stellen. Veel plezier daarmee! :arrow:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 25 jun 2024 13:48Je mag wat mij betreft door blijven emmeren over dit incident,
zo praat je dus over de slachtoffers van Israelische oorlogsmisdaden en Palestijnse slachtoffers.
iets over hun mensenrechten zeggen is emmeren en zeuren. Negeren, ontkennen en minimaliseren is perfect normaal

Praat zo over Joden en je bent een heel erge antisemiet.
acht jij bewezen dat de militairen [welke?] iets fouts deden, enkel aan de hand van dat filmpje en een paar verklaringen? Ik niet nee!,

uiteraard,
jij dus niet, zou je durven stellen dat er over 7 oktober ook geen sluitend bewijs is? daarvan hebben we tenslotte ook maar enkel filmpjes een verklaringen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 26 jun 2024 22:52
HierEnNu schreef: 25 jun 2024 13:48Je mag wat mij betreft door blijven emmeren over dit incident,
zo praat je dus over de slachtoffers van Israelische oorlogsmisdaden en Palestijnse slachtoffers.
iets over hun mensenrechten zeggen is emmeren en zeuren. Negeren, ontkennen en minimaliseren is perfect normaal
[-X
Nee! Zo schrijf ik over jouw geëmmer!
Niet gelezen dat ik dit incident een oorlogsmisdaad noemde? Goh ...
... maar goed, dit soort voortdurende framing door jou,
DAT bedoel ik dus met door blijven emmeren:
  • je doet niet eens een poging om tot discussie te komen,
    je doet enkel pogingen om mij in een kwaad daglicht te stellen.
    Ook nu weer ...
appelfflap schreef:Praat zo over Joden en je bent een heel erge antisemiet.
acht jij bewezen dat de militairen [welke?] iets fouts deden, enkel aan de hand van dat filmpje en een paar verklaringen? Ik niet nee!,

uiteraard,
jij dus niet, zou je durven stellen dat er over 7 oktober ook geen sluitend bewijs is? daarvan hebben we tenslotte ook maar enkel filmpjes een verklaringen.
Er is toch wel iets meer bewijs van wat op 7 oktober gebeurde dan
een filmpje en een wegrijdende jeep met daarop een vastgebonden persoon.
Of iets sluitend bewijs is of niet laat ik gewoonlijk aan de Rechter over.

Heb jij er twijfels over of er tijdens de Pogrom op 7 oktober waarmee Hamas aan Israël de oorlog verklaarde oorlogsmisdaden werden gepleegd? Goh, het zou me verbazen als jij inderdaad tot de 7 oktober revisionisten zou behoren, maar als je niet benoemd wilt worden als een heel erge antisemiet, dan zou ik daar voorzichtig mee zijn hoor,
zulks lijkt namelijk best wel een beetje op Holocaustontkenning.
  • Holocaustontkenning is antiSemitisme.
.
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Appelflap en HierEnNU. jullie zijn het over de meeste dingen best eens - net als de aanklager van het ICC die 5 lieden (3 van Hamas en 2 van ISrael) gearresteerd wilde zien - dus klaag niet zo over elkaar. Jullie begaan geen van beiden oorlogsmisdaden!
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Sta er hier eens bij stil dat er in die hele (door een aantal hier gretig gewenste?) 'burgeroorlog' in Israël nog geen schot gevallen is en het oorlogsgeweld zich op andere terreinen afspeelt. Het Israëlische Hooggerechtshof is ook nog alive and kicking (heeft nu bepaalt dat ultra-orthodoxen het leger in moeten).
Peter van Velzen
Site Admin

B.S. schreef: 28 jun 2024 22:16 Sta er hier eens bij stil dat er in die hele (door een aantal hier gretig gewenste?) 'burgeroorlog' in Israël nog geen schot gevallen is en het oorlogsgeweld zich op andere terreinen afspeelt. Het Israëlische Hooggerechtshof is ook nog alive and kicking (heeft nu bepaalt dat ultra-orthodoxen het leger in moeten).
Dat is het grote voordeel van een democratie, ze kan - zelfs gedurende een oorlog - de regering vervangen zonder dat dáártoe geweld moet worden gebruikt! Daarom komt er geen burgeroorlog. Het is gewoon niet nodig.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 29 jun 2024 02:47
B.S. schreef: 28 jun 2024 22:16 Sta er hier eens bij stil dat er in die hele (door een aantal hier gretig gewenste?) 'burgeroorlog' in Israël nog geen schot gevallen is en het oorlogsgeweld zich op andere terreinen afspeelt. Het Israëlische Hooggerechtshof is ook nog alive and kicking (heeft nu bepaalt dat ultra-orthodoxen het leger in moeten).
Dat is het grote voordeel van een democratie, ze kan - zelfs gedurende een oorlog - de regering vervangen zonder dat dáártoe geweld moet worden gebruikt! Daarom komt er burgeroorlog. Het is gewoon niet nodig.
Ik neem aan dat je bedoelt "Daarom komt er geen burgeroorlog".
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

ChaimNimsky schreef: 29 jun 2024 05:09
Peter van Velzen schreef: 29 jun 2024 02:47
Dat is het grote voordeel van een democratie, ze kan - zelfs gedurende een oorlog - de regering vervangen zonder dat dáártoe geweld moet worden gebruikt! Daarom komt er burgeroorlog. Het is gewoon niet nodig.
Ik neem aan dat je bedoelt "Daarom komt er geen burgeroorlog".
Dank je, ik heb het woord "geen" inmiddels ingevoegd.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Volkskrant vandaag artikel over de extreem-rechtse regering in Israël.
Links "gespuis" wordt hard aangepakt.

De laatste maanden wordt echter steeds meer geweld gebruikt door de politie - iets wat voorheen alleen gebeurde als Palestijnen de straat opgingen, merkt een demonstrant cynisch op. Vanavond staan er vrachtwagens rond de straten waar wordt geprotesteerd, zodat niemand zomaar weg kan rennen. Bovendien controleert de politie mensen voordat ze zich bij de massa kunnen voegen, en maken ze soms opnamen van gezichten. 'Dat is niet voor onze eigen veiligheid', zegt Silberstein. 'Het is intimiderend.'

Ook de media wordt de mond gesnoerd.
Zo is onlangs een medewerker van premier Benjamin Netanyahu aangesteld als ceo van televisiezender Channel 13, een vrouw die heeft gezegd dat er 'veel slechte journalisten' werken omdat ze te veel kritiek hebben op de regering. '

Wederom een opmaat naar burger ongehoorzaamheid.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 10 jul 2024 07:34 Volkskrant vandaag artikel over de extreem-rechtse regering in Israël.
Links "gespuis" wordt hard aangepakt.

De laatste maanden wordt echter steeds meer geweld gebruikt door de politie - iets wat voorheen alleen gebeurde als Palestijnen de straat opgingen, merkt een demonstrant cynisch op. Vanavond staan er vrachtwagens rond de straten waar wordt geprotesteerd, zodat niemand zomaar weg kan rennen. Bovendien controleert de politie mensen voordat ze zich bij de massa kunnen voegen, en maken ze soms opnamen van gezichten. 'Dat is niet voor onze eigen veiligheid', zegt Silberstein. 'Het is intimiderend.'

Ook de media wordt de mond gesnoerd.
Zo is onlangs een medewerker van premier Benjamin Netanyahu aangesteld als ceo van televisiezender Channel 13, een vrouw die heeft gezegd dat er 'veel slechte journalisten' werken omdat ze te veel kritiek hebben op de regering. '

Wederom een opmaat naar burger ongehoorzaamheid.
Meer een opmaat naar de dictatuur.
Vreemd is dat niet de meerderheid komt nu uit niet-democratische gebieden.
Deze mensen hebben niet veel met de westerse ideeën hierover.
Wat we nu zien is vergelijkbaar met wat in de voormalige koloniën is gebeurd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54613 ... rzettingen

Bijna de hele wereld, behalve Israël, vindt de Israëlische nederzettingen in Palestijns gebied illegaal. Toch doet het Internationaal Gerechtshof er vanmiddag nog een uitspraak over doen. Wat is eigenlijk het belang van deze uitspraak?

Zoals verwacht, het wordt een adviserende uitspraak, geen bindende. Dus Israël: Lekker doorgaan met annexeren!

ALS de Israëlische bevolking voor het overgrote deel humaan en fatsoenlijk is, neem ik aan dat hier ook meer en meer over gesproken gaat worden. Te beginnen met afzetten van deze afgrijselijke regering.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 19 jul 2024 14:55 https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54613 ... rzettingen

Bijna de hele wereld, behalve Israël, vindt de Israëlische nederzettingen in Palestijns gebied illegaal. Toch doet het Internationaal Gerechtshof er vanmiddag nog een uitspraak over doen. Wat is eigenlijk het belang van deze uitspraak?

Zoals verwacht, het wordt een adviserende uitspraak, geen bindende. Dus Israël: Lekker doorgaan met annexeren!

ALS de Israëlische bevolking voor het overgrote deel humaan en fatsoenlijk is, neem ik aan dat hier ook meer en meer over gesproken gaat worden. Te beginnen met afzetten van deze afgrijselijke regering.
Dit is de wereld waar terreur heerst geworden. Ik kan geen andere conclusie trekken. Krijgsheren... overal... verval...
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 28 jul 2024 14:20Dit is de wereld waar terreur heerst geworden.
Ik kan geen andere conclusie trekken. Krijgsheren... overal... verval...
Waarom zo pessimistisch apocalyptisch fatalistisch?
Er IS [nog] geen revolutie in Israël en al breekt die Hel wel uit,
zulks hoeft sowieso niet persé tot terreur te leiden en
kan zelfs uitmonden in een fluwelen revolutie waarmee
een gewelddadige burgeroorlog voorkomen wordt!

Dat vanuit een mijns inziens naïeve specifieke visie de strijd tegen terroristen als [staats]terreur beschouwd wordt is heel begrijpelijk vanweg het hoge aantal slachtoffers welk veroorzaakt wordt door Collateral Damage, met name tijdens deze oorlog omdat Hamas&Co zulks op geniale wijze door middel van PR weten uit te buiten, maar zelfs al wordt bewezen dat er oorlogsmisdaden en/of genocide en/of staatsterreur gepleegd werd en/of nog gaat worden, waarom bij voorbaat het kopje laten hangen alsof Vrijdenkers in apocalyptische oorlogen geloven? Ik blijf vooralsnog overtuigd van de kracht van de moderne Democratie en dat betekent ook dat ik er op vertrouw dat bewezen oorlogsmisdadigers vervolgd zullen worden.

Natuurlijk kunnen we wel degelijk een andere conclusie trekken dan dat terreur heerst, we hoeven maar te kijken naar waar mensen wel in coëxistentie naast elkaar leven en naar daar waar liefde heerst, want zulks bestaat nog steeds en juist op plekken waar veel leed heerst wordt zulks vaak zichtbaar ... maar ja, beauty is in the eye of the beholder!

Zie je echt overal krijgsheren en verval? Wordt het dan niet hoog tijd je aandacht te verleggen? Dat wat het meeste aandacht krijgt heeft vaak de neiging om meer te groeien ...
.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 28 jul 2024 19:45
Gerard R. schreef: 28 jul 2024 14:20Dit is de wereld waar terreur heerst geworden.
Complete moordpartij en ontzegging van leefmogelijkheid in Gaza, wat mij betreft. Zie ik zeker verkeerd volgens jou?

Wat conflict, soms heel dodelijk:
AI-Debat: https://deepai.org/chat
.Tot oktober 2023 zijn er verschillende gewapende conflicten en oorlogen gaande in de wereld. Enkele van de meest significante conflicten zijn:

Oorlog in Oekraïne: Dit conflict begon in 2014 en escalacie met de Russische invasie in februari 2022. Het heeft geleid tot zware vechtpartijen, enorme humanitaire gevolgen en geopolitieke spanningen.

Syrische Burgeroorlog: Dit conflict duurt al sinds 2011 en heeft geleid tot een complexe situatie met verschillende betrokken partijen, waaronder de Syrische regering, opstandelingen en terroristische groeperingen, evenals buitenlandse machten.

Conflict in Jemen: Begon in 2014 en heeft geleid tot een van de ergste humanitaire crises ter wereld, met een grote betrokkenheid van regionale machten zoals Saudi-Arabië en Iran.

Afghanistan: Na de terugtrekking van de Verenigde Staten en de terugkeer van de Taliban in 2021, zijn er nog steeds conflicten en spanningen in het land.

Ethnische conflicten en geweld in verschillende regio's, zoals in de Democratische Republiek Congo, de Centraal-Afrikaanse Republiek en Ethiopië (in het bijzonder de Tigray-regio), blijven aanzienlijke humanitaire crises veroorzaken.

Sudan...

Dit is geen uitputtende lijst, en er zijn ook andere conflicten en spanningen over de wereld die impact hebben op de lokale bevolking en de internationale betrekkingen. De situatie is dynamisch en kan snel veranderen.
Dat vanuit een mijns inziens naïeve specifieke visie de strijd tegen terroristen als [staats]terreur beschouwd wordt is heel begrijpelijk vanweg het hoge aantal slachtoffers welk veroorzaakt wordt door Collateral Damage, met name tijdens deze oorlog omdat Hamas&Co zulks op geniale wijze door middel van PR weten uit te buiten, maar zelfs al wordt bewezen dat er oorlogsmisdaden en/of genocide en/of staatsterreur gepleegd werd en/of nog gaat worden, waarom bij voorbaat het kopje laten hangen alsof Vrijdenkers in apocalyptische oorlogen geloven? Ik blijf vooralsnog overtuigd van de kracht van de moderne Democratie en dat betekent ook dat ik er op vertrouw dat bewezen oorlogsmisdadigers vervolgd zullen worden.
Prachtig, maar het alles van wat we zien brengt slechts onzettend veel leed en het laat zien hoe triest het op deze bol is volgens mij.
Natuurlijk kunnen we wel degelijk een andere conclusie trekken dan dat terreur heerst, we hoeven maar te kijken naar waar mensen wel in coëxistentie naast elkaar leven en naar daar waar liefde heerst, want zulks bestaat nog steeds en juist op plekken waar veel leed heerst wordt zulks vaak zichtbaar ... maar ja, beauty is in the eye of the beholder!
Het is ook in het klein. Bedreiging, geweld, moord- en doodslag... in ons landje, maar elders ook hoor.
Vuiligheid bij verkiezingen in bv. een land als de VS N.B...
Normen en waarden verwateren lokaal veelal in een haatklimaat. En internationaal? Een VN of een internationaal gerechtshof kan roepen wat het wil maar dat maakt allemaal toch niet meer uit. Dat noemen ze papieren tijgeers.
Israël bv. legt ALLES naast zich neer, maakt niet uit wat het is.
Zie je echt overal krijgsheren en verval? Wordt het dan niet hoog tijd je aandacht te verleggen? Dat wat het meeste aandacht krijgt heeft vaak de neiging om meer te groeien ...
Ik denk dat ik scherp zie, ik word er een beetje flauw van, en ik ben niet de enige, blijkt ook hier op het forum, en dus blijf ik maar scherp kijken met goedvinden van HierEnNu.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 28 jul 2024 20:26
HierEnNu schreef: 28 jul 2024 19:45
Complete moordpartij en ontzegging van leefmogelijkheid in Gaza, wat mij betreft.
Zie ik zeker verkeerd volgens jou?
Ik schreef met betrekking tot 'Stevent Israël op een burgeroorlog af?' ...
... niet over de Gazaoorlog, jij kennelijk wel.
Achter de essentie van wat ik schrijf sta ik echter achter.
Gerard R. schreef:Wat conflict, soms heel dodelijk:
AI-Debat: https://deepai.org/chat
.Tot oktober 2023 zijn er verschillende gewapende conflicten en oorlogen gaande in de wereld. Enkele van de meest significante conflicten zijn:

Oorlog in Oekraïne: Dit conflict begon in 2014 en escalacie met de Russische invasie in februari 2022. Het heeft geleid tot zware vechtpartijen, enorme humanitaire gevolgen en geopolitieke spanningen.

Syrische Burgeroorlog: Dit conflict duurt al sinds 2011 en heeft geleid tot een complexe situatie met verschillende betrokken partijen, waaronder de Syrische regering, opstandelingen en terroristische groeperingen, evenals buitenlandse machten.

Conflict in Jemen: Begon in 2014 en heeft geleid tot een van de ergste humanitaire crises ter wereld, met een grote betrokkenheid van regionale machten zoals Saudi-Arabië en Iran.

Afghanistan: Na de terugtrekking van de Verenigde Staten en de terugkeer van de Taliban in 2021, zijn er nog steeds conflicten en spanningen in het land.

Ethnische conflicten en geweld in verschillende regio's, zoals in de Democratische Republiek Congo, de Centraal-Afrikaanse Republiek en Ethiopië (in het bijzonder de Tigray-regio), blijven aanzienlijke humanitaire crises veroorzaken.

Sudan...

Dit is geen uitputtende lijst, en er zijn ook andere conflicten en spanningen over de wereld die impact hebben op de lokale bevolking en de internationale betrekkingen. De situatie is dynamisch en kan snel veranderen.
Prachtig, maar het alles van wat we zien brengt slechts onzettend veel leed en het laat zien hoe triest het op deze bol is volgens mij.
Het is ook in het klein. Bedreiging, geweld, moord- en doodslag... in ons landje, maar elders ook hoor.
Vuiligheid bij verkiezingen in bv. een land als de VS N.B...
Normen en waarden verwateren lokaal veelal in een haatklimaat. En internationaal? Een VN of een internationaal gerechtshof kan roepen wat het wil maar dat maakt allemaal toch niet meer uit. Dat noemen ze papieren tijgeers.
Israël bv. legt ALLES naast zich neer, maakt niet uit wat het is.
Ik denk dat ik scherp zie, ik wordt een beetje flauw van, en ik ben niet de enige, blijkt ook hier op het forum, en dus blijf ik maar scherp kijken met goedvinden van HierEnNu.
Met of zonder jouw goedvinden: ik vind jouw schrijfsel OffTopic.

Met mijn goed vinden? Nee: jouw deprimerende fatalistische geschrijf doe jij zonder mijn goedvinden, zulks is geheel jouw eigen verantwoordelijkheid, EN nogmaals:
  • beauty is in the eye of the beholder!

Beauty.jpg
.
.
Gesloten