Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Bericht door appelfflap »

Bonjour schreef: 14 apr 2024 17:21 Dat klopt. Maar bij de opmerking "Nie wieder" hoort ook een schaal.
die schaal is, wat mij betreft, 1 mens Bonjour.
nie wieder betekent nie wieder voor elk individu, maakt niet uit wie, waar of wanneer.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

appelfflap schreef: 14 apr 2024 18:36
Bonjour schreef: 14 apr 2024 17:21 Dat klopt. Maar bij de opmerking "Nie wieder" hoort ook een schaal.
die schaal is, wat mij betreft, 1 mens Bonjour.
nie wieder betekent nie wieder voor elk individu, maakt niet uit wie, waar of wanneer.
=D>
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Berjan schreef: 14 apr 2024 18:36 Hehe schitterend dit. Ik zeg iets en je bevestigt mijn gelijk =D>
In overleg met een andere moderator hierbij een officiële waarschuwing voor het overtreden van forumregel T12.
Aangezien het je derde waarschuwing is betekent het ook een ban van dit forum.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -jeep.html

Israëlische troepen hebben zaterdag op de Westelijke Jordaanoever een gearresteerde en gewonde Palestijnse man op de motorkap van hun jeep gebonden.

Het superieure moreelste leger ooit.

Wanneer komt het volk in opstand? Er werd wellicht weer Palestijns grondgebied geannexeerd (mijn aanname) waarna deze ongelukkige Palestijns in opstand kwam (mijn aanname). En als het volk achter de annexaties (diefstallen) staat, zal ze niet snel in opstand komen vrees ik.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 23 jun 2024 07:59 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -jeep.html

Israëlische troepen hebben zaterdag op de Westelijke Jordaanoever een gearresteerde en gewonde Palestijnse man op de motorkap van hun jeep gebonden.

Het superieure moreelste leger ooit.

Wanneer komt het volk in opstand? Er werd wellicht weer Palestijns grondgebied geannexeerd (mijn aanname) waarna deze ongelukkige Palestijns in opstand kwam (mijn aanname). En als het volk achter de annexaties (diefstallen) staat, zal ze niet snel in opstand komen vrees ik.
Waarom zouden ze in opstand komen?
De meerderheid wenst nog steeds een Groot Israël en dat is heel wat meer als wat ze nu beheersen.
Wel zijn velen het niet eens met de grove middelen die worden gebruikt omdat dat een slechte PR kan opleveren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/buitenland/6317950/ti ... nyahu.html

In
de Israëlische stad Tel Aviv hebben zaterdagavond 150.000 mensen gedemonstreerd tegen het beleid van premier Benjamin Netanyahu.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 23 jun 2024 10:06 https://www.nu.nl/buitenland/6317950/ti ... nyahu.html

In
de Israëlische stad Tel Aviv hebben zaterdagavond 150.000 mensen gedemonstreerd tegen het beleid van premier Benjamin Netanyahu.
Het lijken er wel veel, maar % gewijs valt het tegen.
Het is ook maar de vraag waar ze tegen zijn, waarschijnlijk slechts tegen zijn brute methoden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 23 jun 2024 07:59 https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... -jeep.html

Dat dit een van de militanten betrof die betrokken waren bij een vuurgevecht met de militairen doet verder niet ter zake. Ik kan er niets anders van maken dan een gevalletje Human Shield!
Verwerpelijk gedrag dus, ik ben benieuwd naar de verklaring van de IDF.
dikkemick schreef:Het superieure moreelste leger ooit.
Voorbarige conclusie, of beweer je nu dat zulks de gebruikelijke handelwijze is van de IDF zoals Hamas daadwerkelijk voortdurend gebruik maakt van Human Shields? Dat superieure laat ik voor jouw rekening, de beoordeling van de Moraal van de betreffende militairen laat ik graag over aan de krijgsraad, waarbij ik me niet kan voorstellen dat zij er straffeloos vanaf komen.

Hoe beoordeel jij echter de Moraal van de IDF als blijkt dat die militairen na grondig onderzoek inderdaad voor de krijgsraad komen en veroordeeld worden voor een oorlogsmisdaad? Want gebruik maken van Human Shields is een oorlogsmisdaad! Het vervoer van een gewonde vijand op die manier is sowieso in strijd met de regels en waarden van de IDF:
  • heb jij toegang tot betrouwbare info dat de IDF zulks wel goedkeurt?
    Zoals Hamas&Co zulks niet slecht goedkeurt maar zelfs toejuicht!
    • Zelfs zoals nu, als het hun eigen strijders overkomt!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

We wachten weer af HierEnNu.
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

HierEnNu schreef: 23 jun 2024 21:34 Ik kan er niets anders van maken dan een gevalletje Human Shield!
het ligt op film dus valt er weinig te ontkennen.
dit noemen ze een oorlogsmisdaad,
interessant ook hoe je dit nu al minimaliseert naar een "gevalletje". blijkbaar is het dan toch neit zo erg als je dit met Palestijnen doet.
noem we dit ontmenselijken en is dit racistisch?
beweer je nu dat zulks de gebruikelijke handelwijze is van de IDF ?
yep, het is bewezen.

het vervelende is anderzijds dat je nog nooit bewijs geleverd hebt dat Hamas dit effectief doet,
jij blijft dit hier wel als religieus dogma verkondigen, je kunt net zo goed zeggen dat de aarde echt toch gewoon plat is
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 23 jun 2024 22:46
HierEnNu schreef: 23 jun 2024 21:34 Ik kan er niets anders van maken dan een gevalletje Human Shield!
het ligt op film dus valt er weinig te ontkennen.
Waarom zou jij het willen ontkennen dan? Dit incident komt jou toch goed van pas binnen de discussie? Wat jij wilt, verheug je voor mijn part!
Mij maakt zulk onmenselijk gedrag vooral boos en verdrietig.
appelfflap schreef:dit noemen ze een oorlogsmisdaad,
Ik ook, je citeert dat om moverende reden niet, maar ik schreef het wel, letterlijk:
HierEnNu schreef: 23 jun 2024 21:34 gebruik maken van Human Shields is een oorlogsmisdaad!
Ik kan er dus niets anders van maken dan een gevalletje oorlogsmisdaad! :idea:
appelfflap schreef:interessant ook hoe je dit nu al minimaliseert naar een "gevalletje". blijkbaar is het dan toch neit zo erg als je dit met Palestijnen doet.
Terugbrengen naar de juiste proportie is iets anders dan minimaliseren, vandaar ook dat ik er meteen achteraan schreef dat ik dat 'gevalletje' duid als 'Verwerpelijk gedrag':
HierEnNu schreef: 23 jun 2024 21:34Ik kan er niets anders van maken dan een gevalletje Human Shield!
Verwerpelijk gedrag dus
Dat ik dat 'gevalletje' tevens en wel meteen duid als 'Verwerpelijk gedrag' laat jij om moverende reden weg als je mij citeert en ik verwacht niet dat je zulks wegliet omdat jij minimaliseren van een oorlogsmisdaad en 'Verwerpelijk gedrag' als synoniem aan elkaar ziet?

Kennelijk is jouw behoefte [ja: MIJN interpretatie!] om mij persoonlijk in een kwaad daglicht te zetten nog groter geworden dan je behoefte om Israël te Demoniseren? Ik heb daar gezien de omstandigheden best wel begrip voor, dus wat mij betreft mag jij je gang gaan hoor, tenslotte zit het jouw behoorlijk dwars dat ik nog steeds beretrots ben op het hoge Moraal van de IDF ondanks dit incident, en wellicht vele anderen incidenten die nog boven water komen:
  • oorlog haalt bij veel mensen het beste naar boven en
    helaas haalt oorlog bij te veel mensen het slechtste naar boven!

En weet je, Joden, Israëliërs, inwoners van Israël, IDFers:
    dat zijn allemaal mensen! Net als alle andere mensen in de Levant!
Jij wil dit incident opblazen van een oorlogsmisdaad die begaan werd door enkele specifieke militairen tot immoraliteit van de IDF. Je opmerking over Palestijnen:
appelfflap schreef:blijkbaar is het dan toch neit zo erg als je dit met Palestijnen doet.
slaat helemaal nergens op, want Hamas gebruikt voortdurend Palestijnen als Human Shield en zulks heb ik duidelijk vanaf den beginne veroordeeld als oorlogsmisdaad! Dus hoezo "neit zo erg als je dit met Palestijnen doet"? Ik wil daar aan toevoegen dat ik gezien de omstandigheden zulke oorlogsmisdaden begaan door militairen van de IDF meer verwijtbaar acht dan wanneer Hamasstrijders daar toe over gaan. Of gaat ook zulks jouw begrip te boven?
appelfflap schreef:noem we dit ontmenselijken en is dit racistisch?
Nee, een incident een gevalletje noemen, zeker binnen de context van deze discussie,
heeft mijns inziens helemaal niets te maken met ontmenselijken en is ook niet racistisch!
Maar vertel, kennelijk heb jij een andere mening, dus:
  • hoezo vind jij dat ontmenselijken en racistisch?

appelfflap schreef:
beweer je nu dat zulks de gebruikelijke handelwijze is van de IDF ?
yep, het is bewezen.
Dan heb ik dat gemist, zou je dat bewijs dat zulks de gebruikelijke handelwijze is van de IDF dan willen delen? Daarmee zou je mijn kijk op de IDF namelijk behoorlijk kunnen beïnvloeden, sterker, daarmee zou je zelfs mijn kijk op het begin van deze oorlog behoorlijk kunnen beïnvloeden!
appelfflap schreef:het vervelende is anderzijds dat je nog nooit bewijs geleverd hebt dat Hamas dit effectief doet,
jij blijft dit hier wel als religieus dogma verkondigen, je kunt net zo goed zeggen dat de aarde echt toch gewoon plat is
Kennelijk doet Hamas dit volgens jou dus niet effectief[?] en
beschouw jij de bewering dat Hamas misbruik maakt van Human Shields:
  1. een Religieus[?] Dogma[?] en
  2. net zo grote onzin als dat de aarde echt toch gewoon plat is
    :?: :?: :?:
Correct me if I'm wrong? Toch wel bijzonder ...
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 23 jun 2024 21:58 We wachten weer af HierEnNu.
Jammer, ik had een helder en eerlijk antwoord verwacht:
Voor alle duidelijkheid, antwoord op die vragen:
  1. beweer je nu dat zulks de gebruikelijke handelwijze is van de IDF?
  2. hoe beoordeel jij de Moraal van de IDF als blijkt
    dat die militairen na grondig onderzoek inderdaad voor de krijgsraad komen
    en veroordeeld worden voor een oorlogsmisdaad?
  3. is het volgens jou een leugen dat alleen al het vervoer van een gewonde vijand
    op die manier in strijd is met de regels en waarden van de IDF?
  4. heb jij toegang tot betrouwbare info dat de IDF zulks wel goedkeurt?
.
.
appelfflap
Banned

HierEnNu schreef: 24 jun 2024 16:59 Hamas gebruikt voortdurend Palestijnen als Human Shield
nog maar eens naar de jaren 30 kijken?
Der bekannte Propagandaexperte Joseph Goebbels sagte einmal: »Wenn man eine große Lüge erzählt und sie oft genug wiederholt, dann werden die Leute sie am Ende glauben.«
we hebben nu bewijs dat Israel dit effectief doet en jij slaagt er niet in dit te veroordelen als oorlogsmisdaad. je bent enkel boos en verdrietig en noemt dit verwerpelijk? dat is geen veroordeling.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 24 jun 2024 19:46
HierEnNu schreef: 24 jun 2024 16:59 Hamas gebruikt voortdurend Palestijnen als Human Shield
En wederom citeer je een significant contextueel onderdeel in die quote niet:
HierEnNu schreef: 24 jun 2024 16:59Ik wil daar aan toevoegen dat ik gezien de omstandigheden zulke oorlogsmisdaden begaan door militairen van de IDF meer verwijtbaar acht dan wanneer Hamasstrijders daar toe over gaan.
Kennelijk gaat zulks jouw begrip te boven? Heb je daar misschien uitleg bij nodig? Of ontstaat dan wellicht teveel Cognitieve Dissonantie? Of houd je liever vast aan je welhaast Dogmatische vooroordelen jegens mij? Denk daar eens over na? In dat geval kunnen we elkaar ten behoeve van een zindelijke discussie door de rest van de deelnemers namelijk beter negeren, want ik heb echt geen zin in dit soort vete-achtige strijd, tenzij je er daadwerkelijk op uit bent mij de mond te snoeren door me hier virtueel te laten 'sneuvelen'?
Ga dan vooral zo door tot je daar succesvol in bent, daarna ben je dan van me af ...
... misschien doe je daar dan niet alleen jezelf een pleziertje mee! :idea:
appelfflap schreef:nog maar eens naar de jaren 30 kijken?
Nee, liever niet want volstrekt overbodig, OffTopic en bovendien raak je dan
vervolgens door mijn reactie misschien weer helemaal van je à propos af!
  • But, it's your party, just do the damage! You are welcome!
appelfflap schreef:
Der bekannte Propagandaexperte Joseph Goebbels sagte einmal: »Wenn man eine große Lüge erzählt und sie oft genug wiederholt, dann werden die Leute sie am Ende glauben.«
:roll:
Goh ... maar het bestaan van Hamasjeugd blijf je ondanks alle bewijs ontkennen?
Dat is waar ik als eerste aan denk wanneer jij schrijft:
  • "Wenn man eine große Lüge erzählt und sie oft genug wiederholt,
    dann werden die Leute sie am Ende glauben."
ff Los van jouw Nazipropaganda, ja: MIJN interpretatie:
  • Jij verklaart impliciet Hamas onschuldig aan misbruik van Human Shields wegens gebrek aan bewijs, onder het motto 'Onschuldig tot schuld is bewezen'!
    Ik sta daar op zich principieel achter, het is in dit geval echter nogal achterhaald.
    Maar het zou mij niet eens meer verbazen als jij in deze oprecht bent ...
Zulks is hier echter nog veel verder OffTopic dan we al zijn afgedwaald,
dus plaats ik de onderbouwing van het misbruik van Human Shields door Hamas in het wat dat betreft nietOffTopic topic 'Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!'
Zie daartoe eventueel: Voor alle duidelijkheid:
  • ik ga in dit topic verder niet in op dat rapport!

appelfflap schreef:we hebben nu bewijs dat Israel dit effectief doet
[-X
Nee! Zo ver ik weet zijn er enkel verklaringen en een kort filmpje die de veronderstelling ondersteunen dat enkele militairen zulks geflikt hebben en jij hebt meteen Israël reeds veroordeeld, maar daar staat dan weer tegenover dat jij Israël reeds vaker voorbarig en onterecht veroordeeld hebt. Mocht blijken dat die militairen daadwerkelijk die Palestijn als Human Shield hebben misbruikt, dan, voor de zoveelste keer, is dat een oorlogsmisdaad
gelpeegd door die betreffende militairen! Helder toch?
appelfflap schreef:en jij slaagt er niet in dit te veroordelen als oorlogsmisdaad.
Last van selectieve leesblindheid of wat?
Och nee, je schreef zelf al waar je mee bezig bent:
  • "Wenn man eine große Lüge erzählt und sie oft genug wiederholt,
    dann werden die Leute sie am Ende glauben."
Voor jouw duidelijkheid, nogmaals, en voor de zoveelste keer:
  • mensen misbruiken als Human Shield is een oorlogsmisdaad! Helder toch?
Onderbouwing dat in Israël militairen van de IDF worden veroordeeld tot gevangenisstraf indien bewezen is dat ze misbruik maken van Human Shield? OK:
The Guardian Sun 3 Oct 2010 18.53 schreef:Israeli soldiers convicted of using Palestinian boy as human shield

Two Israeli soldiers were today convicted of using a nine-year-old Palestinian boy as a human shield during the three-week Gaza war in 2008-9 and could face a prison sentence of up to three years.

The soldiers, who ordered the boy to open bags suspected of containing explosives, were charged with inappropriate behaviour and overstepping authority in a closed military trial.

Israeli military protocols forbid the use of human shields.

"The option of using a civilian, especially a child, was not among the legitimate options at the defendants' disposal," the judges said in their verdict. "Combat is no excuse for applying improper force."
In Israël worden militairen van de IDF veroordeeld tot gevangenisstraf indien bewezen is dat ze misbruik maken van Human Shield en zulks is één van de redenen dat ik de IDF een hoge Moraal toeschrijf. Wat is daar toch ingewikkeld aan?
appelfflap schreef:je bent enkel boos en verdrietig
[-X
Nee! Ik voel me ook verveeld door jouw voortdurend geframe waarmee je het doet voorkomen alsof ik misbruik van Human Shield door militairen van de IDF voor onmogelijk acht of zelfs vanwege propagandistische reden af zou willen doen als leugens.
Hierdoor voel ik ook medelijden met jou ...
... een ook andere gevoelens zoals zelfcensuur!
Jouw conclusie dat ik enkel boos en verdrietig ben is dus onjuist!
appelfflap schreef:en noemt dit verwerpelijk? dat is geen veroordeling.
Het gaat om veroordeling? Je wilt het woordje veroordeling lezen? OK:
  • mensen misbruiken als Human Shield veroordeel ik als een oorlogsmisdaad! Helder toch?
.
.
appelfflap
Banned

HierEnNu schreef: 24 jun 2024 23:42Ik kan er dus niets anders van maken dan een gevalletje oorlogsmisdaad! :idea:
je erkent het als oorlogsmisdaad.
ok, je noemt het een incident en gevalletje wat natuurlijk een totale degradatie van Palestijns leven is.
HierEnNu schreef: 24 jun 2024 23:42 Nee! Zo ver ik weet zijn er enkel verklaringen en een kort filmpje die de veronderstelling ondersteunen dat enkele militairen zulks geflikt hebben

plots ga je dan toch in ontkenningsmodus dat het IDF zoiets zou doen. enkel de militairen zijn in de fout gegaan
HierEnNu schreef: 24 jun 2024 23:42Mocht blijken dat die militairen daadwerkelijk die Palestijn als Human Shield hebben misbruikt,
hier plots totale ontkenning dat ook de soldaten een oorlogsmisdaad begaan hebben
een filmpje en verklaringen zijn plots geen bewijs meer klaarblijkelijk
HierEnNu schreef: 24 jun 2024 23:42 Mij maakt zulk onmenselijk gedrag vooral boos en verdrietig.
waarom ben je dan boos en verdrietig?
het IDF doet niets fout en het is niet bewezen dat de militairen iets fouts gedaan hebben (enkel een filmpje en een paar verklaringen)
Gesloten