Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 14 apr 2024 12:59 Een land dat zoveel burgers doodt in allerlei conflicten, mag niet klagen dat er eigen burgers omkomen. Een land dat zelf conflicten zoekt door in een aangrenzend land waar het niet mee in oorlog is, toch een aanval doet, mag niet klagen dat er teruggeslagen wordt.

De wereld zou waarschijnlijk veel rustiger worden als andere landen Israël niet meer als bevriende natie zouden beschouwen.
Waar baseer je dat op? Hoezo zou dat de wereld rustiger maken?
Is dat wat jij daar predikt gebaseerd op de 'vrij'denkersmoraal
waar ik al een tijdje naar op zoek ben?

De wens is vaker de vader van de gedachte: jij spreekt enigszins omfloerst de wens uit
dat de reeds lang gekoesterde wens van Iran&Co snel dichterbij komt,
EN stelt tevens dat Israël daar niet over mag klagen. Hevig!

Goh, maar dan is het onderstaande ook 'vrij'denkersmoraal ... toch?
  • Een nationalistisch fascistoïde ideologie zoals het Islamisme welke zoveel burgers doodt in allerlei conflicten, mag niet klagen dat er eigen Islamistischeterreur strijders omkomen. Een land zoals Iran dat zelf conflicten zoekt door in de omringende regio waar het niet mee in oorlog is, voortdurend [by proxy] aanvallen en [terreur]aanslagen pleegt,
    mag niet klagen dat er teruggeslagen wordt.

De wereld zou waarschijnlijk veel rustiger worden als alle landen die landen die een nationalistisch fascistische ideologie zoals het Islamisme aan de burgers oplegt als vijand van de menselijkheid zouden beschouwen en bestrijden.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 14 apr 2024 15:15
Bonjour schreef: 14 apr 2024 12:59 Een land dat zoveel burgers doodt in allerlei conflicten, mag niet klagen dat er eigen burgers omkomen. Een land dat zelf conflicten zoekt door in een aangrenzend land waar het niet mee in oorlog is, toch een aanval doet, mag niet klagen dat er teruggeslagen wordt.

De wereld zou waarschijnlijk veel rustiger worden als andere landen Israël niet meer als bevriende natie zouden beschouwen.

De wens is vaker de vader van de gedachte: jij spreekt enigszins omfloerst de wens uit

• Een nationalistisch fascistoïde ideologie zoals het Islamisme welke zoveel burgers doodt in allerlei conflicten, mag niet klagen dat er eigen Islamistischeterreur strijders omkomen. Een land zoals Iran dat zelf conflicten zoekt door in de omringende regio waar het niet mee in oorlog is, voortdurend [by proxy] aanvallen en [terreur]aanslagen pleegt,

De wereld zou waarschijnlijk veel rustiger worden als alle landen die landen die een nationalistisch fascistische ideologie zoals het Islamisme aan de burgers oplegt als vijand van de menselijkheid zouden beschouwen en bestrijden.
islam is een religie. Dus daar ga je al met je domme uitspraken...
Moeten we jodendom en christendom ook maar bestrijden?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Beste HierEnNu

Laten we dan al die nationalistisch fascistoïde ideologieën in dat midden oosten (zoals je islam noemt) het uitzoeken.
Het uitermate vredelievende democratische Israël hoort daar dan blijkbaar niet thuis.
Wie weet gaat de bevolking dat inzien en komen ze alsnog in opstand.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 apr 2024 15:20 Beste HierEnNu

Laten we dan al die nationalistisch fascistoïde ideologieën in dat midden oosten
(zoals je islam noemt) het uitzoeken.
Het uitermate vredelievende democratische Israël hoort daar dan blijkbaar niet thuis.
Wie weet gaat de bevolking dat inzien en komen ze alsnog in opstand.
Het Israëlische volk komt niet in opstand:
eerst gezamenlijk de vijand[en] verslaan!
Weet je nog:
  • "Nie wieder ist jetzt!"
Ik noem de Islam niet zo!
  • Dat jouw hersencel geen verschil wil maken
    tussen Islam en de nationalistisch fascistoïde Islamistische ideologie zegt voldoende!
Dus jij vindt het nodig om weer framend te discussiëren?
OK: tijdverspilling en forumvervuiling.
Dan zal ik voorlopig niet meer op jou reageren!
  • Doeoeoeiii! :arrow:
Dit ontaart hier en nu toch al in [offtopic] herhaling van zetten zoals we dat bij schaken noemen en aangezien die burgeroorlog nu toch is afgewend zal Moderating al vlug ook dit topic op slot gooien om verdere onderlinge polarisatie te voorkomen.

Ik houd de eer aan mezelf! :angel12:
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 14 apr 2024 15:17islam is een religie. Dus daar ga je al met je domme uitspraken...
:roll:
Nog zo een verlicht Licht?
    tussen Islam en de nationalistisch fascistoïde Islamistische ideologie zegt voldoende!
Dus ook jij vindt het nodig om weer framend te discussiëren?
Dan zal ik voorlopig ook op jou niet meer reageren!

Doeoeoeiii! :arrow:
.
.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Berjan schreef: 14 apr 2024 15:17 islam is een religie. Dus daar ga je al met je domme uitspraken...
Ik zou het reuze prettig vinden als wereldwijd ALLE religie zou verdwijnen.
Het is de mensheid een blok aan het been geworden.

Helaas:
Ik denk niet dat de mensheid zich van dit blok zal ontdoen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Ik vind dit een schitterend weerwoord. =D>

Evenals het vervolg:
HierEnNu schreef:
Berjan schreef:islam is een religie. Dus daar ga je al met je domme uitspraken...
Dat jouw hersencel geen verschil wil maken tussen Islam en de nationalistisch fascistoïde Islamistische ideologie zegt voldoende!
...over domheid.
Dat laatste liet je weg. Knap! =D>
Born OK the first time
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Rereformed schreef: 14 apr 2024 16:15 Ik vind dit een schitterend weerwoord. =D>
dat jij het vind maakt het nog niet waar. Ik zou eerder zeggen, in tegendeel..
Wij doen alsof Hamas en Hezbollah enkel proxy's zijn van Iran. Alsof die lui niet zelfstandig aanvallen kunnen uitvoeren.

Dat zegt het Westen omdat ze de Israeliers op hun blauwe ogen geloven. Een beetje zoals Rusland al jaren zegt dat Oekraine een proxy is van de NATO. Enkel notoire domoren geloven dit. Of mensen die hun informatie bij 1 bron halen..

...over domheid.
Dat laatste liet je weg. Knap! =D>
Wat ben jij toch ook een stoker. En dadelijk als ik een beetje weerwoord geef ga je zeker de moderatorkaart erbij halen?

Wat is precies fascisme en hoe kan je dit met de islam linken? Tevens, wat is een ideologie en hoe kan je dit met de islam linken?

Termen roepen kan iedereen, het netjes uitleggen kunnen enkel wel ingevoerde bronnen.
Dus ik ben benieuwd!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Het is een gegeven dat het conflict tussen Israël en de Palestijnen en de buurlanden steeds over de hele wereld gevolgen heeft. De houding van landen die zich verbroederd voelen met de Palestijnen zijn heftig verontwaardigd over het onheil dat de Palestijnen al decennia aangedaan wordt. Het duurt helaas tergend lang voordat we in het westen dit ook zien. Dat komt bv ook uit de mond van van Agt.
Het vrijdenkers moraal dient zich te baseren op een degelijke analyse van een situatie. Een redenatie als "De Joden zijn zielig en kunnen geen kwaad doen omdat ze zo geleden hebben in de Tweede Wereldoorlog" is een vorm van dogma. De 'want' in de redenatie klopt gewoon niet.

Dit is volkomen onzin. Hoe durf je mij daarvan te beschuldigen!!
Wat ik al tijden beweer is dat wanneer er een grote aanslag is, Israël ook de hand in eigen boezem moet steken en zich af moet vragen hoe het gekomen is dat de Palestijnen zo woest op hun zijn.

De vergelijking slaat nergens op. Er zijn moslim landen die theocratisch zijn, maar dat is heel anders dan nationalistisch fascistoïde.
HierEnNu schreef: 14 apr 2024 15:43 "Nie wieder ist jetzt!"
Dat klopt. Maar bij de opmerking "Nie wieder" hoort ook een schaal. 1000 slachtoffers is niet genoeg. Een grote groep bv 2 miljoen decennia opsluiten in een soort concentratie kamp, een apartheidspolitiek opzetten en regelmatig mensen van die mindere groep uitmoorden voldoet wet aan "Nie wieder"
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour

Een schitterend weerwoord =D>

Want om t nu direct als stoken te definiëren.... Maar het geeft wel weer de gepolariseerde standpunten hier perfect weer. Zij die overduidelijk voor en zij die tegen (Israël en haar beleid) zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 14 apr 2024 15:50
:roll:
Nog zo een verlicht Licht?
Wat mijn ene hersencel wil kan ik niks aan doen. Vrije wil bestaat niet..

Kan je uitleggen wat jij met die termen bedoelt? Want ik heb het idee dat je wel de klepel hebt horen luiden maar niet weet waar de kok uithangt.

De strijd tussen Iran en Israel is als de strijd tussen het Westen en de rest. Ik heb in de maanden van 2024 die het jaar rijk is heel veel gelezen en gekeken over hoe de rest tegen het Westen aankijkt. En ik zie het als een puur materialistische oorlog, niet van religie vs religie.. Wij vallen landen binnen, verdrijven dictators, pakken olie af etc. Zonder goed exitplan waardoor ISIS kon ontstaan. Israel heeft Hamas opgericht vanwege hun verdeel en heerspolitiek, nu zitten ze de PLO weer als een handlanger te behandelen.
Als je gewoon eens wat objectieve bronnen raadpleegt over hoe de oorlogen zijn ontstaan dan kan je bijna niet anders dan dezelfde conclusies trekken.
Dus ook jij vindt het nodig om weer framend te discussiëren?
Dan zal ik voorlopig ook op jou niet meer reageren!

Doeoeoeiii! :arrow:
Jij hebt ruzie met iedereen die een andere mening dan jou heeft.
Lange tijd dacht ik ook dat het aan mij lag. Dat ik jou verkeerd begreep. Maar hoe meer ik las van jou richting anderen en in gesprek met anderen wist ik dat het minimaal 50/50 was. Dus hand in eigen boezem steken zou je sieren..
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

dikkemick schreef: 14 apr 2024 17:50 Bonjour

Een schitterend weerwoord =D>

Want om t nu direct als stoken te definiëren.... Maar het geeft wel weer de gepolariseerde standpunten hier perfect weer. Zij die overduidelijk voor en zij die tegen (Israël en haar beleid) zijn.
ik noemde Rereformed zijn reactie als stoken.. Want de man heeft de neiging om dit soort dingen te roepen en als hij weerwoord krijgt dat weerwoord te verwijderen.. Iets met een moderatorschapkaart..

Zoals Israel vaak de "antisemitismekaart" trekt. Geen wonder dat hij voor Israel is :roll:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ach, je kunt voor of tegen zijn maar in wezen is dat hele midden oosten zo corrupt als de pest (inclusief Israël). En of je dan pro of contra bent, het maakt voor de janboel daar niets uit. Allemaal mannetjes die (religieus of niet) willen veroveren.
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Berjan schreef: 14 apr 2024 17:11
Wat ben jij toch ook een stoker. En dadelijk als ik een beetje weerwoord geef ga je zeker de moderatorkaart erbij halen?
De stoker ben jij, Berjan. Al zes maanden lang. Je bent een heethoofd en kunt het niet laten met minachting over een gesprekspartner te praten met wie je het niet eens bent.
Dat is de reden waarom HierEnNu het terecht opgeeft met jou aan de praat te zijn. En een discussie met mij maak je zelf al onmogelijk voordat het begint. Doe eens wat aan jezelf.

En laat dit beslist de laatste maal zijn dat je in je fanatisme ook moderatie betrekt als bevooroordeeld om je gelijk maar te behalen. Dit forum laat zich niet verzieken.
Born OK the first time
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Hehe schitterend dit. Ik zeg iets en je bevestigt mijn gelijk =D>
Gesloten