Waar baseer je het op dat juist deze mensen eenvoudig ook maar zouden afreizen? En welke aankomend dictator bedoel je eigenlijk? Netanyahu is al een zittende dictator als je die bedoelt!TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 apr 2024 19:20 Ik denk niet dat er een burgeroorlog van gaat komen.
Er zal vermoedelijk iets anders gebeuren: Een uittocht.
Heel veel hebben nog steeds de een Amerikaanse of West Europese paspoorten.
Dat zijn wel de personen die het minste op hebben met de ideeën en daden van de aankomend dictator.
Ze kunnen ook eenvoudig afreizen.
Wel ironisch want juist die groep heeft de staat gesticht.
Stevent Israël op een burgeroorlog af?
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: Stevent Israël op een burgeroorlog af?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Bevlogen
Ik leer graag! Bij deze! Komt er volgens jouw dan wel een burgeroorlog in Israel? Ben benieuwd!Berjan schreef: ↑02 apr 2024 18:00Ik ben geen nutteloze idioot maar een nuttige idioot ( dat is ook de juiste term ervoor trouwens, dus leer ervan)..lost and not found yet! schreef: ↑01 apr 2024 23:12Wat heeft dat in godsnaam te maken met de discussie of er een burgeroorlog in Israel gaat plaatsvinden? Je bent overduidelijk het voorbeeld van een nutteloze idioot! Zoals al eerder aangegeven!
Het gaat mij erom dat je met een paar mensen hebt gesproken en dan besluit "er komt in geen geval een burgeroorlog in Israel"....
Als je al zo snel bent gerustgesteld dan ben je waarschijnlijk ook iemand die "heb op facebook gestaan" als argument kan gebruiken![]()
We will dance again!
@lost and not found yet!
Enerzijds schrijf je:
En anderzijds:lost and not found yet! schreef: ↑30 mar 2024 23:16
Als deze oorlog al ooit een einde gaat krijgen is het wat de gemiddelde Israeli betreft exit Netanyahu! En ik denk, en dat is geen zogenaamd “onderbuikgevoel”, dat dat zelfs gaat gebeuren als er bij de volgende verkiezingen weer voornamelijk op rechts wordt gestemd. Netanyahu zit er nog dankzij de oorlog. Zelfs de publieke opinie in Israel verdenkt hem ervan de oorlog extra te rekken om zo aan te kunnen blijven als premier van Israel. Zegt genoeg, maar het gaat nooit een burgeroorlog worden in Israel! Daarvoor zijn ze “te alleen!”
Wat ik al eerder aangaf in een andere discussie:
Als gevolg van de oorlog is er nog een beschamend fenomeen aan de oppervlakte gekomen: Israël is het enige land ter wereld waarvan men openlijk gezegd heeft
dat het moet worden vernietigd.
Mijns inziens gaat dielost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2024 22:28
Netanyahu is al een zittende dictator als je die bedoelt!
- 'éénheid door alleenheid'
Die verschillen zijn momenteel onoverbrugbaar groot!
Netanyahu is van de verdeel, heers en graai tactiek:
- Israël heeft een politiek leider nodig die bruggen bouwt en kan verenigen!
Je kunt dat wel uit de losse pols opschrijven
- "Wat de gemiddelde Israëliër betreft is het exit Netanyahu!",
- "Netanyahu is al een zittende dictator als je die bedoelt!"
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Het is geen afreizen, maar een reis naar een land waar ze staatsburger van zijn.lost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2024 22:28 Waar baseer je het op dat juist deze mensen eenvoudig ook maar zouden afreizen? En welke aankomend dictator bedoel je eigenlijk? Netanyahu is al een zittende dictator als je die bedoelt!
Velen gaan daar nog geregeld naartoe, op den duur zouden ze gewoon niet meer terug kunnen komen.
Zuiver wettelijk is hij dat nog niet, maar hij zal steeds vaker de wet verzetten en zo eindigen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
-
appelfflap
- Banned
zittend dictator? wat is datlost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2024 22:28 Netanyahu is al een zittende dictator als je die bedoelt!
dictator in een democratie? contradictio?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
In het oude Rome had dat gekund, Sula was er zo eentje.appelfflap schreef: ↑03 apr 2024 15:07zittend dictator? wat is datlost and not found yet! schreef: ↑02 apr 2024 22:28 Netanyahu is al een zittende dictator als je die bedoelt!
dictator in een democratie? contradictio?
(Eeuwen later spraken ze nog schande over hem)
Nu werkt het anders, alhoewel dictators toch nog vaak hun opvolger aanwijzen.
-
appelfflap
- Banned
Is Israel nu een dictatuur? of een democratie met een dictator?
bizar
on topic
Ik zou niet weten waarom israel een burgeroorlog riskeert
bizar
on topic
Omdat inwoners het meer dan spuugzat zijn dat Israël overal bommen gooit en zichzelf alles behalve geliefd maakt in de hele wereld?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat is niet echt zichtbaar. Vóór 7 oktober waren er heftige protesten tegen Netanyahu, sindsdien is dat minder.
NB: een autoritaire leider die foute besluiten neemt, is nog geen dictator. Dat is hij pas als hij de democratie afschaft, zoals bijv. Poetin heeft gedaan. Ik schat niet in dat Netanyahu daartoe in staat is (hoe graag hij dat misschien ook zou willen).
NB: een autoritaire leider die foute besluiten neemt, is nog geen dictator. Dat is hij pas als hij de democratie afschaft, zoals bijv. Poetin heeft gedaan. Ik schat niet in dat Netanyahu daartoe in staat is (hoe graag hij dat misschien ook zou willen).
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Verkeerde vraag:appelfflap schreef: ↑03 apr 2024 16:12 Is Israel nu een dictatuur? of een democratie met een dictator?
bizar
on topic
Staten doen dat nooit ze kunnen het niet eens.
Een burgeroorlog ontstaat tussen groepen BINNEN een staat die allen hun gelijk tot elke prijs willen doorzetten.
Het is inmiddels een dag of drie op rij flink opgelaaid en heviger dan vóór 7 oktober. Ook veel naasten van de gegijzelden hebben zich aangesloten bij de protesten tegen Netanyahu&Co. Kennelijk was afgelopen nacht zelfs een grote groep mensen tijdens een anti-regeringsdemonstratie er bijna ingeslaagd om de woning van Netanyahu binnen te dringen.
===============>
- Dinsdag was de derde dag van een vierdaagse protestactie met een honderden sterke kampement rond het Knesset-gebouw.
Knesset-voorzitter Amir Ohana had het reeds over bloedvergieten,
hij zei in de Knesset dat de gebeurtenissen van dinsdag- "de toenemende opruiing vergezellen
die de dagen voorafgaand aan 7 oktober kenmerkte."
Hij riep de politie op
"actie te ondernemen om het gevaar te dwarsbomen
voordat we tot bloedvergieten komen, God verhoede."
Minister van Nationale Veiligheid Itamar Ben Gvir beschuldigde Shin Bet-chef Bar van het negeren van de veiligheid van de premier. De extreemrechtse minister, die verantwoordelijk is voor de handhaving van de wet, eiste dat- "de Shin Bet onmiddellijk wakker wordt en de veiligheid
van de Israëlische premier en zijn familie serieus neemt.
Een situatie waarin duizenden mensen het complex van de premier binnendringen en
de Shin Bet een oogje dichtknijpt, is onaanvaardbaar,"
- "de toenemende opruiing vergezellen
Shin Bet chief on Jerusalem clashes: Violent protests could lead to ‘dangerous places’
<==============
Ook in de hoogste regionen qua veiligheid rommelt het dus flink!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
.
.
- Bevlogen
Goede uiteenzetting! Bedankt!HierEnNu schreef: ↑03 apr 2024 19:37Het is inmiddels een dag of drie op rij flink opgelaaid en heviger dan vóór 7 oktober. Ook veel naasten van de gegijzelden hebben zich aangesloten bij de protesten tegen Netanyahu&Co. Kennelijk was afgelopen nacht zelfs een grote groep mensen tijdens een anti-regeringsdemonstratie er bijna ingeslaagd om de woning van Netanyahu binnen te dringen.
===============>BRON: Times Of Israel April 3, 2024 1:00 pm
- Dinsdag was de derde dag van een vierdaagse protestactie met een honderden sterke kampement rond het Knesset-gebouw.
Knesset-voorzitter Amir Ohana had het reeds over bloedvergieten,
hij zei in de Knesset dat de gebeurtenissen van dinsdagDinsdagavond daalde de demonstratie, die begon bij de Knesset en eindigde in de chique wijk Rehavia in Jeruzalem, waar Netanyahu's woning is gelegen, af tot wat de politie beschreef als een 'ongecontroleerde rel' toen demonstranten het huis van de premier naderden. Gedurende de nacht werden agenten en demonstranten behandeld voor verwondingen, waaronder een agent op wie een demonstrant een brandende fakkel had gegooid.
- "de toenemende opruiing vergezellen
die de dagen voorafgaand aan 7 oktober kenmerkte."
Hij riep de politie op
"actie te ondernemen om het gevaar te dwarsbomen
voordat we tot bloedvergieten komen, God verhoede."
Minister van Nationale Veiligheid Itamar Ben Gvir beschuldigde Shin Bet-chef Bar van het negeren van de veiligheid van de premier. De extreemrechtse minister, die verantwoordelijk is voor de handhaving van de wet, eiste datschreef Ben Gvir.
- "de Shin Bet onmiddellijk wakker wordt en de veiligheid
van de Israëlische premier en zijn familie serieus neemt.
Een situatie waarin duizenden mensen het complex van de premier binnendringen en
de Shin Bet een oogje dichtknijpt, is onaanvaardbaar,"
Shin Bet chief on Jerusalem clashes: Violent protests could lead to ‘dangerous places’
<==============
Ook in de hoogste regionen qua veiligheid rommelt het dus flink!
We will dance again!
-
appelfflap
- Banned
yep en dit zal neit snel gebeuren in IsraelTIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 apr 2024 16:36 Een burgeroorlog ontstaat tussen groepen BINNEN een staat die allen hun gelijk tot elke prijs willen doorzetten.
soit
Ik snap niet hoe men durft stellen dat netanyahu een dictator is
netzanyahu is premier van een parlementaire democratie.
al zijn beslissingen en daden worden gesteund door oa de knesset en zijn regering
- Peter van Velzen
- Site Admin
Soms bestaan die groepen mede uit buitenlandse investeerders! Maar dat leidt vaker tot een staatsgreep dan tot een burgeroorlog. De burgers zijn er dan nauwelijks bij betrokken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 apr 2024 16:36Verkeerde vraag:appelfflap schreef: ↑03 apr 2024 16:12 Is Israel nu een dictatuur? of een democratie met een dictator?
bizar
on topic
Een burgeroorlog ontstaat tussen groepen BINNEN een staat die allen hun gelijk tot elke prijs willen doorzetten.
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Daar ben ik het mee eens.Peter van Velzen schreef: ↑04 apr 2024 02:56Soms bestaan die groepen mede uit buitenlandse investeerders! Maar dat leidt vaker tot een staatsgreep dan tot een burgeroorlog. De burgers zijn er dan nauwelijks bij betrokken.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 apr 2024 16:36Verkeerde vraag:appelfflap schreef: ↑03 apr 2024 16:12 Is Israel nu een dictatuur? of een democratie met een dictator?
bizar
on topic
Maar het topic gaat over een echte burger oorlog.