Gerard R. schreef: ↑07 okt 2023 17:46
ChaimNimsky schreef: ↑07 okt 2023 17:45
Gerard R. schreef: ↑07 okt 2023 17:41
Een muur helpt niet tegen raketten.
Maar wel tegen terroristen die Israel willen binnenwandelen. Vandaar de checkpoints. Maar ik vrees dat Israel het niet meer bij een muur laat en ook niet bij duizenden Palestijnse doden.
Als het maar geen genocide gaat worden...
Het is Hamas die het doen.
Ik help het je hopen.
appelfflap schreef: ↑07 okt 2023 17:51
los vd politiek
wat mij verbaasd is hoe de israelische geheime diensten zich hebben laten pakken
Ja, indie ze zich hebben laten verassen door zo'n uitgebreide operatie, zou het mij eveneens verbazen. Zoveel zelfs, dat ik me niet voor kan stellen dat zo'n goede inlichtingendienst als de Mossad geen indicaties heeft gehad dat dit eraan zat te komen. Maar het geeft Israel nu wel de gelegenheid af te rekenen met de Hamas en de Palestijnse aanhangers.
ok, 50j na yom kippoer maar zou de huidige interne israelische situatie ook een rol spelen (netanyahu vs de rechterlijke macht).
Ik vermoed iets soortgelijks: er speelt meer dan simpele onwetendheid.
Ik geef Hamas hoedanook geen schijn van kans trouwens.
Er is geen weldenkend mens die de Hamas enige kans toedicht. Maar misschien denken ze dat er een God bestaat die aan hun zijde staat en dat het een glorieuze rechtvaardige overwinning zal worden. Je ziet het nu al aankomen dat hun eigen bevolking na een enkele dag strijd in de straten staat te huilen vanwege de duizenden eigen slachtofffers, waaronder vele vrouwen en kinderen. Maar ja, als de Hamas zelf dood en verderf zaait, zal de wereld hun stem nauwelijks horen, in tegenstelling tot de rouwende Israelische bevolking. Dramatisch, maar hun daad heeft Israel het perfecte excuus gegeven de Hamas te decimeren en die gelegenheid zal worden aangegrepen.