Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 07 okt 2023 16:17 ChaimNimsky: hou eens op met meteen allerlei complottheorieën te spuien.
Hamas wil dit. Hezbollah wil dit.
Egyptische bronnen hadden Israel op de hoogte gesteld dat, indien de IDF wordt ingeschakeld, de hezbollah actief mee zal doen in de strijd. Het motto van de Mossad is "Door middel van bedrog voer je oorlog" -- een frase uit Spreuken. We weten reeds hoe dit zal aflopen. De Hamas en de Hezbollah maken geen schijn van kans tegen Israel.
Er zijn 'relatief' veel Israëlische doden https://m.jpost.com/israel-news/defense ... tes-762053
En nu reeds een veelvoud aan Palestijnse doden en gewonden. Vreselijk, maar dit gaat nog weken duren. Natuurlijk gebruikt Israel deze gelegenheid om de Hamas, de Hezbollah en hun vele volgelingen te decimeren.
Berjan schreef: 07 okt 2023 15:47 Ja precies. Maar wel duizenden mensen dood.
Ik vrees dat Israel het ditmaal niet bij duizenden doden laat. Het was gewoon niet erg slim van de Hamas en de uitkomst staat ook reeds vast.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 07 okt 2023 16:22 Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer. Israël doet t alleen met goedkeuring van de USA. En ze doen t geniepig. Als er ergens een muur zou moeten komen is het is Israël. Ga binnen die muren maar lekker gelukkig zitten zijn en onderdruk er je eigen volk.
Nee, ze willen buiten de muren.
Daar maken ze nederzettingen in Palestijns gebied tot het land op is.

Verder is een wereld bestaande uit ommuurde lapjes grond heel akelig.
Sommigen willen daar naar toe...
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 07 okt 2023 17:16
dikkemick schreef: 07 okt 2023 16:22 Israël is geen haar beter dan de daders van de Holocaust van weleer. Israël doet t alleen met goedkeuring van de USA. En ze doen t geniepig. Als er ergens een muur zou moeten komen is het is Israël. Ga binnen die muren maar lekker gelukkig zitten zijn en onderdruk er je eigen volk.
Nee, ze willen buiten de muren.
Daar maken ze nederzettingen in Palestijns gebied tot het land op is.

Verder is een wereld bestaande uit ommuurde lapjes grond heel akelig.
Netanjahoe wilde allang dat er een muur kwam, maar dan om de Palestijnen buiten te houden. Hij stuitte op weerstand van binnen Israel en van mensenrechten-organisaties, waardoor het deels een hek is geworden. Nu zal hij die muur ongetwijfeld mogen bouwen. Een heel domme actie van de Hamas die ten koste gaat van de eigen Palestijnse bevolking.

Israel is het land dat nog nooit een oorlog heeft verloren. Een coalitie van Arabische landen, waaronder Egypte, Jordanië, Syrië, Irak en andere ondersteunende landen werd notabene in 6 dagen verslagen. En de Jom Kippoer oorlog - op de dag precies 50 jaar geleden - werden Egypte en Syrië in de pan gehakt. Nu is Israel vele malen sterker dan toen en heeft bovendien kernwapens en de beste inlichtingendiensten. Twee organisaties als de Hamas en de Hezbollah zijn een tegenstander van geen militaire betekenis. Echter, heb vernomen dat de Hamas-strijders eveneens Israelische vrouwen naakt door de straten hebben geparadeerd. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dom! Voorheen betekende strijd voor Israel simpel het verslaan van de tegenstander, maar nu wil Israel vooral wraak. Ben bang dat Oktober 2023 de zwartste maand uit de Palestijnse geschiedenis zal gaan worden.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 07 okt 2023 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Een muur helpt niet tegen raketten.
Maar daar wordt wat op bedacht uiteraard.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 07 okt 2023 17:41 Een muur helpt niet tegen raketten.
Maar wel tegen terroristen die Israel willen binnenwandelen. Vandaar de checkpoints. Maar ik vrees dat Israel het niet meer bij een muur laat en ook niet bij duizenden Palestijnse doden.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 07 okt 2023 17:45
Maar wel tegen terroristen die Israel willen binnenwandelen. Vandaar de checkpoints. Maar ik vrees dat Israel het niet meer bij een muur laat en ook niet bij duizenden Palestijnse doden.
Als het maar geen genocide gaat worden...
Het is Hamas die het doen.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

los vd politiek

wat mij verbaasd is hoe de israelische geheime diensten zich hebben laten pakken
ok, 50j na yom kippoer maar zou de huidige interne israelische situatie ook een rol spelen (netanyahu vs de rechterlijke macht).
Ik geef Hamas hoedanook geen schijn van kans trouwens.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 07 okt 2023 17:46
ChaimNimsky schreef: 07 okt 2023 17:45
Als het maar geen genocide gaat worden...
Het is Hamas die het doen.
Ik help het je hopen.
appelfflap schreef: 07 okt 2023 17:51 los vd politiek

wat mij verbaasd is hoe de israelische geheime diensten zich hebben laten pakken
Ja, indie ze zich hebben laten verassen door zo'n uitgebreide operatie, zou het mij eveneens verbazen. Zoveel zelfs, dat ik me niet voor kan stellen dat zo'n goede inlichtingendienst als de Mossad geen indicaties heeft gehad dat dit eraan zat te komen. Maar het geeft Israel nu wel de gelegenheid af te rekenen met de Hamas en de Palestijnse aanhangers.
ok, 50j na yom kippoer maar zou de huidige interne israelische situatie ook een rol spelen (netanyahu vs de rechterlijke macht).
Ik vermoed iets soortgelijks: er speelt meer dan simpele onwetendheid.
Er is geen weldenkend mens die de Hamas enige kans toedicht. Maar misschien denken ze dat er een God bestaat die aan hun zijde staat en dat het een glorieuze rechtvaardige overwinning zal worden. Je ziet het nu al aankomen dat hun eigen bevolking na een enkele dag strijd in de straten staat te huilen vanwege de duizenden eigen slachtofffers, waaronder vele vrouwen en kinderen. Maar ja, als de Hamas zelf dood en verderf zaait, zal de wereld hun stem nauwelijks horen, in tegenstelling tot de rouwende Israelische bevolking. Dramatisch, maar hun daad heeft Israel het perfecte excuus gegeven de Hamas te decimeren en die gelegenheid zal worden aangegrepen.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

appelfflap schreef: 07 okt 2023 17:51 los vd politiek

Mossad en andere geheime diensten daar hebben zich niet laten pakken. Ze hebben het toegestaan, met een bepaald doel. Daar durf ik mijn pet om te verwedden.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

'Als het maar geen genocide gaat worden' want ja Joden hé, altijd daartoe geneigd...
De Israëlhaat spuit hier allemaal weer van de reacties af...sowieso bij de meesten hier...totale blindheid voor waar het echte gevaar vandaan komt...
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

B.S. schreef: 07 okt 2023 19:34 'Als het maar geen genocide gaat worden' want ja Joden hé, altijd daartoe geneigd...
De Israëlhaat spuit hier allemaal weer van de reacties af...sowieso bij de meesten hier...totale blindheid voor waar het echte gevaar vandaan komt...
En, o grote ziener, waar komt het echte gevaar vandaan? Heb je je glazen bol tevoorschijn gehaald?
ChaimNimsky
Superposter

B.S. schreef: 07 okt 2023 19:34 'Als het maar geen genocide gaat worden' want ja Joden hé, altijd daartoe geneigd...
Ik spreek vanuit een ander perspectief. Ben zelf een Israelische Jood. Voorheen stond ik sympatiek tegenover de Palestijnen vanwege het leed dat hen werd aangedaan, maar nu ik heb gezien hoe de Hamas vrouwen door de straten paradeert, onschuldige mensen zonder onderscheid vermoordt en zelfs martelt, wel... Veel van m'n geliefden wonen in Israel en van mij mogen ze de Hamas en hun aanhangers nu decimeren -- dat heeft voor mij een grotere prioriteit dan het sparen van de vrouwen en kinderen tussen wie ze altijd schuilen. Ik hoop oprecht niet dat het op genocide uitloopt, maar ook ikzelf voel de haat en weet dat het anders zal zijn dan alle voorgaande acties die tegen de Hamas en hun aanhangers zijn gevoerd. Men heeft al toegezegd de burgerbevolking niet meer te sparen als voorheen en bijvoorbeeld geen waarschuwing meer te sturen aan de burgers als in een gebouw een lid van de Hamas uit de weg moet worden geruimd.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ook zo begaan met de Karabach-Armeniërs als met de Palestijnen? Nee hè.
Antisemitisme in allerlei vormen dat is het gevaar. Dit is islamitische Jodenhaat van clubs als Hamas. Hamas wil overigens uiteindelijk islamisme over de hele wereld vestigen.
ChaimNimsky
Superposter

B.S. schreef: 07 okt 2023 20:02 Ook zo begaan met de Karabach-Armeniërs als met de Palestijnen? Nee hè.
Zover de vraag aan mij gericht is: ben begaan met alle onschuldige slachtoffers: de Oekrainers, de Karabach-Armeniërs, de Palestijnen, etc...
Antisemitisme in allerlei vormen dat is het gevaar. Dit is islamitische Jodenhaat van clubs als Hamas. Hamas wil overigens uiteindelijk islamisme over de hele wereld vestigen.
Heb je m'n posting weleens gelezen? Ik spreek vanuit een ander perspectief. Ben zelf een Israelische Jood. Voorheen stond ik sympatiek tegenover de Palestijnen vanwege het leed dat hen werd aangedaan, maar nu ik heb gezien hoe de Hamas vrouwen door de straten paradeert, onschuldige mensen zonder onderscheid vermoordt en zelfs martelt, wel... Veel van m'n geliefden wonen in Israel en van mij mogen ze de Hamas en hun aanhangers nu decimeren -- dat heeft voor mij een grotere prioriteit dan het sparen van de vrouwen en kinderen tussen wie ze altijd schuilen. Ik hoop oprecht niet dat het op genocide uitloopt, maar ook ikzelf voel de haat en weet dat het anders zal zijn dan alle voorgaande acties die tegen de Hamas en hun aanhangers zijn gevoerd. Men heeft al toegezegd de burgerbevolking niet meer te sparen als voorheen en bijvoorbeeld geen waarschuwing meer te sturen aan de burgers als in een gebouw een lid van de Hamas uit de weg moet worden geruimd.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 07 okt 2023 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
VseslavBotkin
Diehard

Bericht door VseslavBotkin »

Hee, CIDI! Jullie ook hier?
Gesloten