Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Stevent Israël op een burgeroorlog af?

Bericht door dikkemick »

HierEnNu

..
....éénzijdige pacificatie en demilitarisering van Israël zonder dat daar consensus over bestaat met de Palestijnen en andere buren die Israël willen vernietigen.....
Wie heeft het over 1-zijdige pacificatie? Ik heb het over 1-zijdig KAPPEN met annexeren.
Ik heb het over 1-zijdig STOPPEN met Palestijnthe pesten.

Natuurlijk moet er gepraat worden en natuurlijk moet er een oplossing voor beide partijen komen maar daarbij MOET Israël een eerste stap zetten. En ik denk (hoop!) dat een deel van de bevolking dit ook wel inziet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 25 mar 2024 16:52 HierEnNu

..
....éénzijdige pacificatie en demilitarisering van Israël zonder dat daar consensus over bestaat met de Palestijnen en andere buren die Israël willen vernietigen.....
Wie heeft het over 1-zijdige pacificatie?
Kun je niet lezen? Mijn naam staat er bij!

dikkemick schreef:Ik heb het over 1-zijdig KAPPEN met annexeren.
Ik heb het over 1-zijdig STOPPEN met Palestijnthe pesten.
Precies:
je benoemt het beleid van Israël voortdurend vanuit jouw vooroordelen en plaatst bepaalde te veroordelen handelingen in een vacuüm, alsof daar niets aan voorafgaat waardoor zulks ontstaan is.
dikkemick schreef:Natuurlijk moet er gepraat worden en natuurlijk moet er een oplossing voor beide partijen komen maar daarbij MOET Israël een eerste stap zetten. En ik denk (hoop!) dat een deel van de bevolking dit ook wel inziet.
Er moet dit en er moet dat en natuurlijk[?] moet nog wat ...
  • Dat is mijns inziens de grootste fout die jij maakt
    in je pogingen om de problematiek rationeel te benaderen:
    • je benadert de problematiek niet rationeel maar vanuit je emotie, net als je conclusies op basis van je vooroordelen in plaats van op oplossingsgerichtheid:
      Israël MOET namelijk helemaal NIETS!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nee, dat klopt dan wel weer als een zwerende vinger. Israël moet niets, want Israël laat zich zelfs door de gehele VN-raad niets zeggen.

Het is me bekend. Ik hoop alleen dat de bevolking een keer echt opstandig wordt.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 25 mar 2024 18:53 Nee, dat klopt dan wel weer als een zwerende vinger. Israël moet niets, want Israël laat zich zelfs door de gehele VN-raad niets zeggen.

Het is me bekend. Ik hoop alleen dat de bevolking een keer echt opstandig wordt.
Weet je nog, de 'Arabische Lente'?
Mijn hoop werd vervuld, de bevolking kwam in opstand!
Is de situatie in die regio daarna verbeterd?
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 26 mar 2024 14:20
dikkemick schreef: 25 mar 2024 18:53 Nee, dat klopt dan wel weer als een zwerende vinger. Israël moet niets, want Israël laat zich zelfs door de gehele VN-raad niets zeggen.

Daar is inderdaad sturing voor nodig. Moet Amerika dat doen? Liever niet! Een EU-delegatie? Wellicht!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Er zijn verschillende momenten geweest waarop Israel en de Palestijnen dichtbij een vredesakkoord waren, zoals de Oslo-akkoorden, waar de Palestijnen vrijwel alles kregen dat ze wilden in ruil voor vrede. Ook Camp David was zo'n voorbeeld om een definitief vredesakkoord te bereiken, maar de palestijnen wilden ineens ook Oost Jeruzalem niet delen, helemaal voor zichzelf hebben en eisten dat ook de nakomelingen van de vluchtelingen mochten terugkeren en zijn toen meteen weer overgegaan tot een terroristische intifada.

In scherp contrast met de anti-Palestijnse Israeli's in de nederzettingen, waren de mensen uit de kibboetsiem de Israeli's die het meest streden voor de Palestijnen. Ze trokken zich het lot van de Palestijnen erg aan -- meer dan enig andere Israeli en streden erg voor coöperatieve principes, gelijkheid en samenwerking met de Palestijnen in Gaza en de Westbank. Ze gaven velen van hen werk en voedsel voor hun families. En jaarlijks hadden ze vredes-festivals en vlieger-festivals dichtbij de grens met Gaza, waar ze samen met de Palestijnen vliegers oplieten en zo contact zochten over het hek. Het is ironisch dat juist zij de slachtoffers zijn van 7 oktober.

Nu is er inderdaad een Israelische omslag gaande. De meerderheid is fel tegen een Palestijnse staat en meer voor een volledige afscherming van de Palestijnen. Het zal duizendmaal zwaarder voor de Palestijnen worden dan het ooit in het verleden is geweest. Ook ik trok me voor 7 oktober het lot van de Palestijnen aan, steunde de gedachte van de kibboetsniks en was zeer gekant tegen nederzettingen. Maar mij interesseren Palestijnen nu nog maar weinig met hun feestgedruis na iedere aanslag en "allahoe akbar"-geroep, waar de kinderen en vrouwen dolblij bij lopen en dansen. Als ik zie dat jonge kinderen al op zeer jonge leeftijd worden opgeleid om voor Hamas te vechten met automatische wapens en raketwerpers en hoe jonge kinderen spugen op het lijk van een ontkleede Joodse vrouw die door Gaza wordt geparadeerd, interesseert het lot van hen me niet meer. Slechts de beelden van de allerjongste kinderen die nog geen indoctrinatie hebben ondergaan, gaan me nog aan het hart.

Vrede is meermalen geprobeerd, daarna kwam een hekje met checkpoints en nu is het tijd ze volledig hermetisch buiten Israel te houden. We hoeven geen vrede met ze -- laten ze ginds voor hun eigen voedsel, water en electriciteit zorgen. Geen checkpoints meer voor Palestijnen om in Israel te werken -- ze hebben zichzelf in de voeten geschoten en na de oorlog zullen ze daar de zure vruchten van gaan proeven.

Gisteren maakte Israel reeds bekend te stoppen met de samenwerking met UNRWA en laat geen UNRWA-hulpkonvooien meer toe in Noord-Gaza. Overal elders ter wereld gebruikt de VN het WVP, maar speciaal voor de Palestijnen hadden ze UNRWA. Israel heeft ruim voor de tijd gewaarschuwd en de VN heeft ruim de tijd gehad om te switchen naar het WFP die ze in alle andere plaatsen ter wereld ook inzetten, maar hebben hun poot stijf gehouden. Nu komt er nog minder voedsel binnen dan gisteren.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 26 mar 2024 16:18 - - - interesseert het lot van hen me niet meer. Slechts de beelden van de allerjongste kinderen die nog geen indoctrinatie hebben ondergaan, gaan me nog aan het hart.
Ik voel nog altijd empathie voor hen die reeds geïndoctrineerd zijn. Voor Theisten, voor complotdenkers, voor communisten en voor Fascisten. En voor allen die geloven in verkeerde ideeën. Ik hoop dat die empathie dat blijvend is. maar de indoctrinatie op zal houden. Let wel de andere partij is er evengoed van overtuigd dat jij geïndoctrineerd bent, als jij, dat hun dat zijn. Of er iemand gelijk heeft, valt daarentegen altijd te betwijfelen.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En zo lees je hoe 'begrip' en zelfs 'sympathie' voor Palestijnen kan omslaan in blinde haat.
En die haat wordt nu ook aan Palestijnse zijde dagelijks gevoed.
Dat belooft dus nog wat. De ingrediënten voor totale onophoudelijke ellende en dus ook interne onvrede in het beloofde land van melk en honing.
Israël komt op dit moment in een isolement terecht. Een voedingsbodem voor onvrede onder de burgers.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 26 mar 2024 15:32
HierEnNu schreef: 26 mar 2024 14:20

Daar is inderdaad sturing voor nodig. Moet Amerika dat doen? Liever niet! Een EU-delegatie? Wellicht!
Sturing is in het verleden geprobeerd door de VN met alle gevolgen van dien.

Zolang Israël en/of de Palestijnen daarover in onderling overleg niet naar elkaar toe willen bewegen zal drastisch ingrijpen door een derde partij alleen nog maar meer olie op het vuur gooien, want de geopolitieke belangen in die regio zijn dermate dat internationale belangen die twee partijen uit elkaar zullen blijven spelen.

Misschien kan een nog nieuw op te richten [soort van VN], de CWO [Coëxistentiële Wereld Orde] zonder vetorechten EN met voldoende handhaaf macht de tandeloze papieren tijger VN vervangen, zodat over geopolitieke belangen daar onderhandeld kan worden in plaats van oorlog te voeren om politieke doelen na te streven. Misschien dat zulks zou kunnen bevorderen dat het Israël-Palestina conflict beperkt zou kunnen worden tot de burgeroorlog die het eigenlijk is, waardoor het wederzijds verlangen naar vrede van de gewone burgerbevolking
aan beide zijde een kans zou krijgen.
  • Ja, ik weet dat zulks SF is,
    zonder de S van Sciense en daarvoor in de plaats WF van Wish Full
.
.
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 27 mar 2024 02:29
ChaimNimsky schreef: 26 mar 2024 16:18 - - - interesseert het lot van hen me niet meer. Slechts de beelden van de allerjongste kinderen die nog geen indoctrinatie hebben ondergaan, gaan me nog aan het hart.
Ik voel nog altijd empathie voor hen die reeds geïndoctrineerd zijn. Voor Theisten, voor complotdenkers, voor communisten en voor Fascisten. En voor allen die geloven in verkeerde ideeën. Ik hoop dat die empathie dat blijvend is. maar de indoctrinatie op zal houden. Let wel de andere partij is er evengoed van overtuigd dat jij geïndoctrineerd bent, als jij, dat hun dat zijn. Of er iemand gelijk heeft, valt daarentegen altijd te betwijfelen.
Indoctrinatie is niet de reden dat slechts het lot van de allerjongsten onder de Palestijnse kinderen me nog raakt, maar hetgeen waarmee ze zijn geïndoctrineerd.

Empathie is geen gevoel, maar het vermogen om de emoties, gedachten en gevoelens van anderen te begrijpen en in te kunnen leven. Dat is kinderlijk eenvoudig met een geïndoctrineerde terrorist, maar liefde kan ik voor kinderen die met automatische wapens en raketwerpers voor Hamas worden opgeleid, die op het levenloze lichaam van een half ontkleede verkrachte Joodse vrouw spugen en juichen bij het martelen van Joden, niet voelen.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Echte communisten hebben dat niet van je nodig hoor.
Er is namelijk niets mis met de gedachte van eerlijk delen en meer is het eigenlijk niet.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 16:02 Indoctrinatie is niet de reden dat slechts het lot van de allerjongsten onder de Palestijnse kinderen me nog raakt, maar hetgeen waarmee ze zijn geïndoctrineerd.
En waar zijn ze mee geïndoctrineerd dan?
Is Israel er zelf niet schuldig aan dat die indoctrinatie stand houd? Stel dat de Palestijnen al tientallen jaren horen dat Israel satan is, maar ze zien er niks van. Israel houdt zich afzijdig, of sterker nog, bied de helpende hand aan de Palestijnen. Zou de indoctrinatie dan niet een keer ophouden?
Stel dat de Palestijnen te horen krijgen "Nederland is satan" maar ze hebben niks om het mee te voeden, dan zou die indoctrinatie stokken.

Juist het feit dat Israel doet waar de Palestijnen hen van beschuldigen zorgt ervoor dat men geindoctrineerd blijft.

Empathie is geen gevoel, maar het vermogen om de emoties, gedachten en gevoelens van anderen te begrijpen en in te kunnen leven. Dat is kinderlijk eenvoudig met een geïndoctrineerde terrorist, maar liefde kan ik voor kinderen die met automatische wapens en raketwerpers voor Hamas worden opgeleid, die op het levenloze lichaam van een half ontkleede verkrachte Joodse vrouw spugen en juichen bij het martelen van Joden, niet voelen.
Kan je de gevoelens en gedachten van de Palestijnen niet begrijpen of zo? Al 65 jaar worden ze klein gehouden, kapot gemaakt, ze hebben geen toekomstperspectief. Iedereen zou hierdoor minimaal in opstand komen. De ene doet dit vreedzaam en de ander met geweld. Vooral als blijkt dat vreedzame demonstraties niks uitmaken.
In NL kan je ook vreedzaam demonstreren, maar de regering luistert pas als je met tracktors op het binnenhof staat.

Maar goed, ik las ook weer een enorm eenzijdige reactie van jou over de Oslo akkoorden die zogenaamd door de Palestijnen niet erkend werden en door Israel wel, dus ik vrees dat je enkel CIDI en andere van dat soort groepjes informatie tot je neemt. Over indoctrinatie gesproken :!:
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 28 mar 2024 21:07
ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 16:02 Indoctrinatie is niet de reden dat slechts het lot van de allerjongsten onder de Palestijnse kinderen me nog raakt, maar hetgeen waarmee ze zijn geïndoctrineerd.
En waar zijn ze mee geïndoctrineerd dan?
Jonge Palestijnse kinderen die met automatische geweren, raketwerpers en een Hamas hoofdband rondlopen? :roll:
Maar goed, ik las ook weer een enorm eenzijdige reactie van jou over de Oslo akkoorden die zogenaamd door de Palestijnen niet erkend werden en door Israel wel, dus ik vrees dat je enkel CIDI en andere van dat soort groepjes informatie tot je neemt.
Er zijn verschillende momenten geweest waarop Israel en de Palestijnen dichtbij een vredesakkoord waren. Tijdens de Camp David-top in 2000 bood premier Ehoed Barak een verstrekkend vredesvoorstel aan de Palestijnse leider Jasser Arafat aan. Dit voorstel omvatte onder andere een Palestijnse staat op bijna de hele Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad; de terugtrekking van Israël uit de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook; een oplossing voor Palestijnse vluchtelingen, inclusief financiële compensatie en het recht op terugkeer naar Palestijns grondgebied; een gedeelde soevereiniteit over delen van Oost-Jeruzalem, met Palestijnse controle over delen van de oude stad, waaronder de Tempelberg. Aanvankelijk was Jasser Arafat positief over het vredesvoorstel, maar aan het eind stelde hij ineens aanvullende eisen, was niet bereid tot concessies en eiste plots ook de terugkeer van de nakomelingen van de Palestijnse vluchtelingen, eiste de soevereiniteit over heel Oost-Jeruzalem en ging toen over tot een terroristische intifada om z'n zin door te drijven.

In plaats van een argumentloos statement te poneren, lijkt me het in een discussie beter met tegenargumenten te komen indien je het niet eens bent.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 28 mar 2024 16:02
Indoctrinatie is niet de reden dat slechts het lot van de allerjongsten onder de Palestijnse kinderen me nog raakt, maar hetgeen waarmee ze zijn geïndoctrineerd.

Als je maar beseft, dat de meeste van degenen die door bommen en kogels van de IDF om het leven zijn gekomen, niets van dit alles hebben gedaan. Sommigen waarschijnlijk wel, maar daar is weinig bewijs van.

Overigens is Empathie geen vermogen, ook al moet je er wel een vermogen toe hebben. Psychopaten zijn vaak beter dan wie ook in staat de emoties, gedachten en gevoelens van andere te begrijpen, maar tot het voelen van empathie zijn ze niet echt in staat. Zelfs als ze zich hun leven lang als brave burgers hebben gedragen.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 29 mar 2024 02:37 Als je maar beseft, dat de meeste van degenen die door bommen en kogels van de IDF om het leven zijn gekomen, niets van dit alles hebben gedaan. Sommigen waarschijnlijk wel, maar daar is weinig bewijs van.
De straten zijn normaliter vol met feestvierende Palestijnen - inclusief vrouwen en kinderen - na een terroristische aanval, zoals op 7 oktober, of 11 September, etc., etc., etc. Kinderen spugen tijdens het feestelijk paraderen op het ontzielde lichaam van een half ontkleede jonge Joodse vrouw. Nog steeds vind ik het moeilijk om voor zulke lieden iets anders dan diep afgrijzen te voelen. Zelfs het afslachten doen ze met fanatiek enthousiasme, "God is groot" roepend. Heb meer respect voor Duitsers die zich in WO2 bezatten met alcohol om hun gruweldaden te verwerken, dan voor die feestvierende meute. Ik wordt er letterlijk fysiek misselijk van. Onschuldigen daar hebben de pech in een zieke geïndoctrineerde omgeving te zijn opgegroeid waar ze als zeer jonge kinderen al met wapens door Hamas voor de strijd worden klaargestoomd. Bah!
Overigens is Empathie geen vermogen, ook al moet je er wel een vermogen toe hebben. Psychopaten zijn vaak beter dan wie ook in staat de emoties, gedachten en gevoelens van andere te begrijpen, maar tot het voelen van empathie zijn ze niet echt in staat. Zelfs als ze zich hun leven lang als brave burgers hebben gedragen.
Volgens Van Dale is empathie het vermogen om zich in de gevoelens van anderen in te leven.
Zionist
Gesloten