ChaimNimsky schreef: ↑28 mar 2024 16:02
Indoctrinatie is niet de reden dat slechts het lot van de allerjongsten onder de Palestijnse kinderen me nog raakt, maar hetgeen waarmee ze zijn geïndoctrineerd.
En waar zijn ze mee geïndoctrineerd dan?
Is Israel er zelf niet schuldig aan dat die indoctrinatie stand houd? Stel dat de Palestijnen al tientallen jaren horen dat Israel satan is, maar ze zien er niks van. Israel houdt zich afzijdig, of sterker nog, bied de helpende hand aan de Palestijnen. Zou de indoctrinatie dan niet een keer ophouden?
Stel dat de Palestijnen te horen krijgen "Nederland is satan" maar ze hebben niks om het mee te voeden, dan zou die indoctrinatie stokken.
Juist het feit dat Israel doet waar de Palestijnen hen van beschuldigen zorgt ervoor dat men geindoctrineerd blijft.
Empathie is geen gevoel, maar het vermogen om de emoties, gedachten en gevoelens van anderen te begrijpen en in te kunnen leven. Dat is kinderlijk eenvoudig met een geïndoctrineerde terrorist, maar liefde kan ik voor kinderen die met automatische wapens en raketwerpers voor Hamas worden opgeleid, die op het levenloze lichaam van een half ontkleede verkrachte Joodse vrouw spugen en juichen bij het martelen van Joden, niet voelen.
Kan je de gevoelens en gedachten van de Palestijnen niet begrijpen of zo? Al 65 jaar worden ze klein gehouden, kapot gemaakt, ze hebben geen toekomstperspectief. Iedereen zou hierdoor minimaal in opstand komen. De ene doet dit vreedzaam en de ander met geweld. Vooral als blijkt dat vreedzame demonstraties niks uitmaken.
In NL kan je ook vreedzaam demonstreren, maar de regering luistert pas als je met tracktors op het binnenhof staat.
Maar goed, ik las ook weer een enorm eenzijdige reactie van jou over de Oslo akkoorden die zogenaamd door de Palestijnen niet erkend werden en door Israel wel, dus ik vrees dat je enkel CIDI en andere van dat soort groepjes informatie tot je neemt. Over indoctrinatie gesproken