Ook ik kan me een volledige terugtrekking van de WestBank niet voorstellen,dikkemick schreef: ↑24 mar 2024 07:18Zou een regering ook maar enigszins kans maken als deze het koloniseren (dat veel kwaad bloed zet!) volledig zou verbieden (en de kolonisten op de westelijke Jordaan oever zou terugroepen)?HierEnNu schreef: ↑24 mar 2024 02:46 Om nou vanuit bovenstaand off-topic gefilozever terug on-topic te komen, in Israël kan ook heden ten dage, zelfs nu het land in oorlog is, gedemonstreerd worden en zelfs openlijk en publiekelijk worden opgeroepen dat Netanyahu&Co moeten ophoepelen en dat er nieuwe verkiezingen moeten komen. Zulks is in Gaza nooit mogelijk geweest zonder dat Hamas zo iemand zou executeren.
maar ja, mogelijk is dat zeker, want zulks is in de praktijk bewezen, zie eventueel: Na de ontruiming van Gaza destijds werd de partij van Sharon de grootste:
Wikipedia schreef:
Kadima
Eind 2005 stapte Sharon uit de Likoedpartij en richtte een nieuwe partij op, Kadima (Hebreeuws voor "voorwaarts") geheten. Deze kreeg de steun van Shimon Peres, die de verkiezing om het leiderschap van de Arbeiderspartij verloren had. In januari 2006 kreeg Kadima in de peilingen steun van ongeveer 40% van de kiezers. De verkiezingen voor de Knesset waren op 28 maart 2006. Daar behaalde de partij 29 zetels: slechter dan verwacht. Maar Kadima werd alsnog de grootste partij in Israël. Sharon was echter geen kandidaat voor de Knesset bij deze verkiezingen, omdat hij zijn kandidatuur niet kon stellen omwille van zijn comateuze toestand.
Helaas denken veel Gazanen daar kennelijk anders over, ik hoop dat Hamas zelf inziet dat ze reeds veel meer bereikt hebben dan ze voorafgaand aan 7 oktober hadden durven hopen en als allerlaatste super PR stunt bereid zijn te capituleren op voorwaarde dat ze een vrijgeleide krijgen naar Quatar of zo, om zich bij hun leiders aldaar te voegen. De nog in leven zijnde gegijzelden zouden vervolgens levend terug naar Israël keren en de oorlog zou voorbij zijn ...dikkemick schreef:Hamas waren we het over eens. Geen bestaansrecht meer.
Als reactie refereer ik ff aan het onderschrift van axxyanus:dikkemick schreef:Maar vrijheid van een bevolkingsgroep (met zelfbestuur)is een zeer groot goed en het ziet er absoluut niet naar uit dat dit gaat gebeuren. Israël is heer en meester in dit gebied en laat dit ook altijd duidelijk merken. Don't fuck with Israël maar fuck die armlastige Palestijnen in ieder gat. Dat lijkt een beetje het motto van de meeste regeringen daar. Netanyahu spant dan uiteraard de kroon.
Waar blijven die 2 Mandela 's waar ook het Israëlisch volk voor zal stemmen. De ultra orthodoxe joden twijfel ik al aan maar ik.weet niet hoe groot de stem is die zij uitbrengen bij verkiezingen.
- "De illusie het verleden te begrijpen,
voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is"