Toch is het zo volgens mij, dat waar normen, waarden, menselijkheid en empathie verloren gaan, daar waar geweldHierEnNu schreef: ↑28 jul 2024 20:53Ik schreef met betrekking tot 'Stevent Israël op een burgeroorlog af?' ...Gerard R. schreef: ↑28 jul 2024 20:26Complete moordpartij en ontzegging van leefmogelijkheid in Gaza, wat mij betreft.HierEnNu schreef: ↑28 jul 2024 19:45
Waarom zo pessimistisch apocalyptisch fatalistisch?
Er IS [nog] geen revolutie in Israël en al breekt die Hel wel uit,
zulks hoeft sowieso niet persé tot terreur te leiden en
kan zelfs uitmonden in een fluwelen revolutie waarmee
een gewelddadige burgeroorlog voorkomen wordt!
Zie ik zeker verkeerd volgens jou?
... niet over de Gazaoorlog, jij kennelijk wel.
Achter de essentie van wat ik schrijf sta ik echter achter.
Met of zonder jouw goedvinden: ik vind jouw schrijfsel OffTopic.Gerard R. schreef:Wat conflict, soms heel dodelijk:
AI-Debat: https://deepai.org/chat.Tot oktober 2023 zijn er verschillende gewapende conflicten en oorlogen gaande in de wereld. Enkele van de meest significante conflicten zijn:
Oorlog in Oekraïne: Dit conflict begon in 2014 en escalacie met de Russische invasie in februari 2022. Het heeft geleid tot zware vechtpartijen, enorme humanitaire gevolgen en geopolitieke spanningen.
Syrische Burgeroorlog: Dit conflict duurt al sinds 2011 en heeft geleid tot een complexe situatie met verschillende betrokken partijen, waaronder de Syrische regering, opstandelingen en terroristische groeperingen, evenals buitenlandse machten.
Conflict in Jemen: Begon in 2014 en heeft geleid tot een van de ergste humanitaire crises ter wereld, met een grote betrokkenheid van regionale machten zoals Saudi-Arabië en Iran.
Afghanistan: Na de terugtrekking van de Verenigde Staten en de terugkeer van de Taliban in 2021, zijn er nog steeds conflicten en spanningen in het land.
Ethnische conflicten en geweld in verschillende regio's, zoals in de Democratische Republiek Congo, de Centraal-Afrikaanse Republiek en Ethiopië (in het bijzonder de Tigray-regio), blijven aanzienlijke humanitaire crises veroorzaken.
Sudan...
Dit is geen uitputtende lijst, en er zijn ook andere conflicten en spanningen over de wereld die impact hebben op de lokale bevolking en de internationale betrekkingen. De situatie is dynamisch en kan snel veranderen.Prachtig, maar het alles van wat we zien brengt slechts onzettend veel leed en het laat zien hoe triest het op deze bol is volgens mij.Dat vanuit een mijns inziens naïeve specifieke visie de strijd tegen terroristen als [staats]terreur beschouwd wordt is heel begrijpelijk vanweg het hoge aantal slachtoffers welk veroorzaakt wordt door Collateral Damage, met name tijdens deze oorlog omdat Hamas&Co zulks op geniale wijze door middel van PR weten uit te buiten, maar zelfs al wordt bewezen dat er oorlogsmisdaden en/of genocide en/of staatsterreur gepleegd werd en/of nog gaat worden, waarom bij voorbaat het kopje laten hangen alsof Vrijdenkers in apocalyptische oorlogen geloven? Ik blijf vooralsnog overtuigd van de kracht van de moderne Democratie en dat betekent ook dat ik er op vertrouw dat bewezen oorlogsmisdadigers vervolgd zullen worden.
Het is ook in het klein. Bedreiging, geweld, moord- en doodslag... in ons landje, maar elders ook hoor.Natuurlijk kunnen we wel degelijk een andere conclusie trekken dan dat terreur heerst, we hoeven maar te kijken naar waar mensen wel in coëxistentie naast elkaar leven en naar daar waar liefde heerst, want zulks bestaat nog steeds en juist op plekken waar veel leed heerst wordt zulks vaak zichtbaar ... maar ja, beauty is in the eye of the beholder!
Vuiligheid bij verkiezingen in bv. een land als de VS N.B...
Normen en waarden verwateren lokaal veelal in een haatklimaat. En internationaal? Een VN of een internationaal gerechtshof kan roepen wat het wil maar dat maakt allemaal toch niet meer uit. Dat noemen ze papieren tijgeers.
Israël bv. legt ALLES naast zich neer, maakt niet uit wat het is.
Ik denk dat ik scherp zie, ik wordt een beetje flauw van, en ik ben niet de enige, blijkt ook hier op het forum, en dus blijf ik maar scherp kijken met goedvinden van HierEnNu.Zie je echt overal krijgsheren en verval? Wordt het dan niet hoog tijd je aandacht te verleggen? Dat wat het meeste aandacht krijgt heeft vaak de neiging om meer te groeien ...
Met mijn goed vinden? Nee: jouw deprimerende fatalistische geschrijf doe jij zonder mijn goedvinden, zulks is geheel jouw eigen verantwoordelijkheid, EN nogmaals:
- beauty is in the eye of the beholder!
Beauty.jp
ook militair geweld de norm wordt, er ook heel gemakkelijk burgeroorlog uit zou kunnen breken. En dat is zo met Israël in mijn ogen. Het is met Ukraine, Syrië, het is met Sudan geweest en nog steeds.
Zaken (Bibi cc.) moeten niet te ver gaan, zou ik willen schrijven. Het leven voor velen IS al zo moeilijk. Zo wordt het nog
moeilijker. En dan druk ik mij heel gematigd uit.