Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Peter van Velzen »

Sinds het topic Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog! op slot ging, hebben zich wekelijks nieuwe ontwikkelingen voorgedaan. Ik geef hier een overzicht van de berichtgeving van de NOS.
  1. 24 t/m 31 maart
  2. 31 maart t/m 7 april
  3. 7 april t/m 14 april
  4. 14 april t/m 20 april
  5. 21 april t/m 27 april
  6. 28 april t/m 4 mei
  7. 5 mei t/m 11 mei
  8. 12 mei t/m 18 mei
  9. 19 mei t/m 25 mei
  10. 26 mei t/m 2 juni
  11. 3 juni t/m 9 juni
  12. 10 juni en verder
Als je op een item wilt reageren kopiëer dan de link (klik op het pijltje omhoog rechts boven het bericht en kies "kopieer link")

bijvoorbeeld:
https://nos.nl/liveblog/2561789-14-jari ... r-85185425
en citeer bovendien de kop van het artikel. In dit geval: Netanyahu laat strook tussen Khan Younis en Rafah bezetten

Code: Selecteer alles

[url=https://nos.nl/liveblog/2561789-14-jarige-palestijns-amerikaans-gedood-op-westoever#UPDATE-container-85185425]
Netanyahu laat strook tussen Khan Younis en Rafah bezetten[/url]
Dat ziet er dan zo uit:
Netanyahu laat strook tussen Khan Younis en Rafah bezetten

Gelieve geen ad-hominems te plaatsen (dus geen meningen over andere forumdeelnemers, eventueel wel over wat zij in hun reactie beweren),deze zullen direct naar de prullenbak worden verplaatst en geen off-topic reacties te plaatsen. Als je klachten over iemand hebt, stuur hem of haar dan een PB. De moderatie zal minimaal zijn. Off-topic bijdragen zullen verhuist naar het gesloten topic "off topic in nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten. Daar kun je ze nog wel zien. Gelieve daarom geen feedback te geven en ook geen meldingen te maken van wat jou ergert, maar de meeste deelnemers niet. maar meldt slechts de (in jouw ogen) allerkwalijkste zaken. Die zullen wel degelijk worden behandeld, maar in onze ogen onbelangrijke meldingen zullen direct worden gesloten.

Je mag echter wel je hart luchten over alles in het topic.
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 05 mei 2025 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wens u alle goeds
dingo
Forum fan

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dingo »

Israël gaat tienduizenden reservisten oproepen voor uitbreiding strijd in Gaza
Ik vind het dan weer hoopgevend dat verwacht wordt dat 50% van de op te roepen reservisten zich niet gaan melden. Kennelijk zijn het niet alleen maar "buitenstaanders" die vinden dat er een eind aan het geweld moet komen.
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dingo schreef: 30 apr 2025 14:15 Israël gaat tienduizenden reservisten oproepen voor uitbreiding strijd in Gaza
Ik vind het dan weer hoopgevend dat verwacht wordt dat 50% van de op te roepen reservisten zich niet gaan melden. Kennelijk zijn het niet alleen maar "buitenstaanders" die vinden dat er een eind aan het geweld moet komen.
De vraag is nu of degenen, die nu weigeren dat te doen, omdat ze het er niet mee eens zijn, of dat zij niet daadwerkenlijk willen meedoen aan de acties om wat voor andere reden dan ook.

Doet me denken aan de cartoon die ik zag:
viewtopic.php?p=657147#p657147
Verander verandering in acties.
Wie is er voor acties? Alle handen omhoog
en
Wie is er bereid actie te gaan voeren? Wegkijken en niet één hand te zien.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Maria schreef: 30 apr 2025 14:48 De vraag is nu of degenen, die nu weigeren dat te doen, omdat ze het er niet mee eens zijn, of dat zij niet daadwerkenlijk willen meedoen aan de acties om wat voor andere reden dan ook.
Een al langer prangende vraag van mij aan ChaimNimski.
Ben jij als Jood en zionist ook reservist?
Zo nee: misschien een maximale leeftijdsgrens? Daar ben ik niet mee bekend.
Of anders: Waarom niet als fervent voorstander van militair ingrijpen in de Palestijnse gebieden?

Zo ja: Heb je je ook aangemeld om naar Israel te gaan?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Dat is nu een vraag die ook bij mij al lang op de lippen brand maar tot nu toe nog niet toegekomen ben hem te
Stellen. In geval van ChaimNimsky zou ik zeggen mocht hij nog in aanmerking komen: ga dan zo snel als de wind zodat je de intense haat die je voor mijn volk voelt volledig kan uitleven.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Niet aan ad hominems toch? Waarom dan weer zo op de man spelen bij ChaimNimsky? 'als Jood en zionist' - dat alleen al...
Één van de definities van krankzinnigheid zou zijn: met keer op keer hetzelfde doen iedere keer een ander resultaat verwachten...
Hoe lang denkt de redactie dit topic 'normaal' te kunnen houden gezien alle voorgaande...het is trouwens al te laat zie boven.

De obsessie met Gaza hier: er is veel en veel meer aan de hand
in de regio, Syrië, Jemen, Iran en in bredere zin nu India en Pakistan. India heeft onder meer de watervoorziening van Pakistan zo goed als stilgelegd.
Zoals gezegd zal er minimale moderatie zijn. Maar wellicht is het zinvol te beseffen, dat Pakistan doorgaans niet tot het Midden Oosten wordt gerekend, en India al helemaal niet
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

B.S. schreef: 30 apr 2025 15:35 Niet aan ad hominems toch? Waarom dan weer zo op de man spelen bij ChaimNimsky? 'als Jood en zionist' - dat alleen al...
Zo presenteert hij zichzelf.
Je kunt ook overdrijven natuurlijk.
Dit is voor mij gewoon een eerlijke, zij het een persoonlijke vraag.

Hoe anderen dan daarna reageren met zelf verder in te vullien is aan hen.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Hoezo op de man spelen? Je mag iemand toch een vraag stellen in mijn geval het iemand gunnen zijn droom tot werkelijkheid te brengen, hij heeft het vaak genoeg over, dus. Voor mij maakt het niet uit ik voel toch al elke vermoorde volksgenoot dus één meer of minder maakt dan ook niet uit. Dus ik zeg, zonder enige vorm van negativiteit, haat of nijd:” ga gewoon ga als de wind wanneer je dat vergunt is”.

Moeilijk te geloven misschien maar ik meen het oprecht wanneer ik dat laatste zeg. Het is aan ChaimNimsky of hij ook de roep uit zijn hart zal willen volgen indien hem dat, zoals gezegd vergunt is.
Laatst gewijzigd door Mus op 30 apr 2025 16:13, 4 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Wanneer je vanuit haat denkt kom je tot de conclusies waar jij toe komt HierEnNu.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 30 apr 2025 16:06 Ik ga hier niet inhoudelijk reageren vóór mei,
maar dit is mij wel duidelijk:
    • "Gelieve geen ad-hominems te plaatsen"
B.S. heeft wat mij betreft dus 100% gelijk, zowel bij wat jij schrijft,
en al helemaal hoe Mus daar vervolgens op verder doorborduurt.
Dat doe je ondertusen wel :wink:

Ter info
https://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem]
Argumentum ad hominem (Latijn voor "argument op de mens"), ook in verkorte vorm als ad hominem, is een poging om, al dan niet middels een drogreden, een opponent in diskrediet te brengen
Dus feitelijk slaat dit terug op B.S. zelf.
Maar een kniesoor, die daar op let.
Ik heb het bericht dat waarop je reageert omdat het niet inhoudelijk was en dus per definitie off-topic, opgenomen in een gesloten topic getiteld "Off topic in Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten" daar kan iedereen het bekijken, maar gewone leden niets toevoegen of veranderen. Dit ter informatie.
dingo
Forum fan

Bericht door dingo »

B.S. schreef: 30 apr 2025 15:35 Niet aan ad hominems toch? Waarom dan weer zo op de man spelen bij ChaimNimsky? 'als Jood en zionist' - dat alleen al...
Één van de definities van krankzinnigheid zou zijn: met keer op keer hetzelfde doen iedere keer een ander resultaat verwachten...
Hoe lang denkt de redactie dit topic 'normaal' te kunnen houden gezien alle voorgaande...het is trouwens al te laat zie boven.

De obsessie met Gaza hier: er is veel en veel meer aan de hand
in de regio, Syrië, Jemen, Iran en in bredere zin nu India en Pakistan. India heeft onder meer de watervoorziening van Pakistan zo goed als stilgelegd.
Mijn post ging er over dat ik het dan weer hoopgevend vind........ Ik vind weinig hoopgevends in het nieuws over Syrië, Yemen, Iran, India en Pakistan.
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Maria schreef: 30 apr 2025 14:57 Een al langer prangende vraag van mij aan ChaimNimski.
Ben de reservistenleeftijd gepasseerd, maar zou me enerzijds wel heel graag als vrijwilliger aan willen melden. Dat kan, maar anderzijds betekent dit eveneens dat ik dan ontslag bij m'n huidige baan moet nemen, terwijl Israel reeds 465.000 reservisten heeft; dat is meer dan dan alle landen van de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk samen.
Zionist
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Er wordt gezegd dat er minimale moderatie is, maar ondertussen zie ik persoonlijke aanvallen, racistische opmerkingen en discriminerende uitlatingen gewoon verschijnen. Als deze zaken niet tot de allerkwalijkste zaken behoren dan vraag k me af wat er wel toe behoort. Feitelijke onjuistheden, zoals de fout over reservisten, blijven bovendien onterecht ongecorrigeerd, alsof ze feitelijk waar zijn.

Ik reageer bewust op inhoud en niet op personen, dit is absoluut on topic in deze.
hetzelfde doen in de hoop op een andere uitkomst? "De definitie van gekte is hetzelfde blijven doen en verwachten dat je iets anders krijgt."
Volgens mij was het Einstein
Laatst gewijzigd door appelfflap op 30 apr 2025 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

appelfflap schreef: 30 apr 2025 18:44 Feitelijke onjuistheden, zoals de fout over reservisten, blijven bovendien onterecht ongecorrigeerd, alsof ze feitelijk waar zijn.
According to the International Institute for Strategic Studies, the IDF has 170,000 active duty personnel, including conscripts, and 465,000 reserves (Bron: BBC).
Zionist
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

ChaimNimsky schreef: 30 apr 2025 18:13
Maria schreef: 30 apr 2025 14:57 Een al langer prangende vraag van mij aan ChaimNimski.
Ben de reservistenleeftijd gepasseerd, maar zou me enerzijds wel heel graag als vrijwilliger aan willen melden. Dat kan, maar anderzijds betekent dit eveneens dat ik dan ontslag bij m'n huidige baan moet nemen, terwijl Israel reeds 465.000 reservisten heeft; dat is meer dan dan alle landen van de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk samen.
Dank voor je eerlijke antwoord.
Ik zat al een poosje met deze vragen en waagde het er toch op.
Dat beantwoordt geheel bevredigend mijn persoonlijke vragen aan jou.
Plaats reactie