Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 06 jun 2025 17:46 ...... nogmaals, wat schieten Palestijnen daarmee op?
Waar schieten Palestijnen überhaupt iets mee op? Het zijn inferieure untermenschen. Tenminste, zo worden ze door jouw Israël behandeld.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 06 jun 2025 17:46 Berjan schreef:
Hamas heeft allang aangegeven geen macht te willen hebben en het aan een technocratische groep mensen over te laten. Maar ze willen hun wapens niet inleveren, wat normaal is wat dan worden ze standrechtelijk geexecuteerd door de zionisten (welke een lijst hebben met wie Hamas was voor 7 oktober).
Waar heeft Hamas dit aangegeven? En mijn vraag staat nog steeds open: wat is een technocratische groep mensen? En wat voor vrede hebben ze voor ogen indien ze de wapens niet willen neerleggen? Als je geen macht meer wil hebben dan heb je ook geen wapens (meer) nodig, simpel toch? En nogmaals, wat schieten Palestijnen daarmee op?
als je niet eens weet wat technocratie inhoudt op gebied van politiek, dan weet je heel weinig :lol:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Technocra ... zou%20zijn.

de groetjes met je domme vragen..

Maar ik ken figuren als jij en hierennu, altijd vragen naar de bekende weg. Met jullie soort is geen gesprek te voeren.

Die wapens gebruiken ze natuurlijk voor het geval dat. Net zoals wij in NL wapens hebben, voor het geval dat er ooit oorlog komt. Zouden we geen wapens hebben dan zijn we een makkelijke prooi voor de tegenstander. En met Israel naast je is het vrij logisch om wapens te willen hebben. Volgens mijn bronnen willen ze zelfs een regulier leger hebben. Want waarom Palestina geen echt leger heeft, en waarom Libanon geen luchtafweer heeft komt momenteel door het Westen. Dat nog steeds deze gebieden minacht ter meerdere eer en glorie van Israel.. Daarom kunnen die piloten ook lekker bombarderen zonder kans te maken neergeschoten te worden..

Wat de Palestijnen ermee opschieten? Zonder Hamas zou Palestina allang een utopie zijn en onderdeel van groot Israel.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 06 jun 2025 17:06
Berjan schreef: 06 jun 2025 16:42:scissors:
Hamas heeft allang aangegeven geen macht te willen hebben en het aan een technocratische groep mensen over te laten. Maar ze willen hun wapens niet inleveren, wat normaal is wat dan worden ze standrechtelijk geexecuteerd door de zionisten
Wat is dat voor inhumaan gezwets?
Is het normaal dat zij veroorzaken dat onschuldige Gazanen sterven doordat zij van Hamas hun wapens niet in willen leveren. Zij mogen van jou 2,5 miljoen Gazanen opofferen om hun eigen leventjes te redden. En als de laatste Gazaan dood is? Dan mogen ze zich wel overgeven van jou?
Nee, dat is niet normaal!
Jij zou de daden van de Nazi's ook enkel en alleen wijten aan het verzet in WOII?

Je trapt nog steeds in de leugens dat alles wat Israel doet de schuld van Hamas is. Maar je hebt proportioneel handelen en buitenproportioneel handelen. En dat laatste deden de Nazi's in WOII en de zionisten in Gaza nu..

er is weinig inhumaans in mijn visie hoor. Dat laat ik over aan de Israel lovers vandaag de dag. Mijn hart gaat uit naar alle mensen, en ik weet dat ook de Hamas lui gewone mensen zijn met trauma op trauma op trauma..

Jammer dat geen van de Israel lovers op mijn betoog is in gegaan, over PTSS bij die mensen. Waarschijnlijk komt dat te hard binnen bij jullie en kunnen jullie niet hebben in jullie bubbel van "wij de goeien tegen de vieze terroristen!"..
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 06 jun 2025 18:06
HierEnNu schreef: 06 jun 2025 17:06
Berjan schreef: 06 jun 2025 16:42:scissors:
Hamas heeft allang aangegeven geen macht te willen hebben en het aan een technocratische groep mensen over te laten. Maar ze willen hun wapens niet inleveren, wat normaal is wat dan worden ze standrechtelijk geexecuteerd door de zionisten
Wat is dat voor inhumaan gezwets?
Is het normaal dat zij veroorzaken dat onschuldige Gazanen sterven doordat zij van Hamas hun wapens niet in willen leveren. Zij mogen van jou 2,5 miljoen Gazanen opofferen om hun eigen leventjes te redden. En als de laatste Gazaan dood is? Dan mogen ze zich wel overgeven van jou?
Nee, dat is niet normaal!
Jij zou de daden van de Nazi's ook enkel en alleen wijten aan het verzet in WOII?
:scissors:
Ik zou de daden van de Nazi's niet enkel en alleen wijten aan de Joden,
terwijl jij letterlijk te kennen geeft dat het normaal is wat Hama doet
wat betreft hoe die met hun wapens omgaan! Nou? Dat zag ik op 7 oktober 2023!
Berjan schreef: 06 jun 2025 18:06:scissors:
ze willen hun wapens niet inleveren, wat normaal is
wat dan worden ze standrechtelijk geexecuteerd door de zionisten
De veronderstelling dat ze dan standrechtelijk geexecuteerd worden is bespottelijk.

Het zou in de huidige situatie juist heel gewoon zijn als Hamas zou ontwapenen en capituleren en alle gegijzelden, dood en levend, zou vrijgeven. Daarmee zouden ze vele levens redden en ook hun eigen leven, want de oorlog is dan voorbij en de onschuldige burgers
krijgen dan van alle kanten hulp in een veiliger omgeving.

Wie er voor pleit dat Hamas hun wapens niet inleveren en dus Hamas in het zadel wil houden,
moet beseffen dat de oorlog doorgaat tot één van die twee, Hamas of Netanyahu opgeeft en dat dan daarmee ook de ellende voor het Gazaanse volk net zo lang zal voortduren.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Artikel in de Volkskrant
Israël levert wapens aan criminele bende van Abu Shabab, die berucht is om plunderen van hulpgoederen in Gaza

Israël heeft een Palestijnse criminele bende in Gaza bewapend om Hamas tegen te werken. Bronnen binnen de regering hebben berichten daarover bevestigd in Israëlische media. De groep van Abu Shabab is berucht wegens het plunderen van hulpgoederen.

Kalasjnikovs uitgedeeld
Wie was dat laatst die beweerde dat Hamas die hulpgoederen plunderde? Kan me herinneren dat er een week geleden een vuurgevecht was tussen Hamas en overvallers.

Staat ook in de Times of Israël. Heb ik ook wel eens iemand zien noemen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 06 jun 2025 18:06:scissors:
Jammer dat geen van de Israel lovers op mijn betoog is in gegaan, over PTSS bij die mensen. Waarschijnlijk komt dat te hard binnen bij jullie en kunnen jullie niet hebben in jullie bubbel van "wij de goeien tegen de vieze terroristen!"..
Wil jij het over jouw eigen arme ikke blijven hebben waarmee je Hamas blijft verdedigen terwijl HAMAS de troeven in handen hebben om aan deze verschrikking een einde te maken?
Man, man ...

Wat jammer is, dat is dat jij het belangrijker vindt, om al navelstarend om jouw eigen stokpaardje heen te blijven draaien en blijft klagen aan gebrek aan aandacht voor al jouw achterhaalde ideeën, van meer dan een jaar geleden van voor je ban, zoals die ook al allemaal te lezen staan onder jouw huidige accountnaam in de gesloten topics. Ben je vergeten dat je juist om een dergelijke reden tegen die ban van een jaar opliep?

Heb je geen beterschap belooft aan Moderatie wat dat en je voortdurende gebruik van scheldproza betreft, of lap je een dergelijke belofte gewoon aan je laars alsof zulks geen ene jota voor je betekent? Net zoals je kennelijk belangrijker vind dat Hamas de wapens behoud dan dat de Gazanen eindelijk wat rust en voedsel en medische hulp krijgen?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 06 jun 2025 20:43 Ik zou de daden van de Nazi's niet enkel en alleen wijten aan de Joden,
terwijl jij letterlijk te kennen geeft dat het normaal is wat Hama doet
wat betreft hoe die met hun wapens omgaan! Nou? Dat zag ik op 7 oktober 2023!
Jouw vergelijking slaat nergens op man, leer eens begrijpend lezen en leren..

Ik heb het over proportioneel reageren. De Nazi's reageerden buiten proportioneel op wat het verzet deed. En Israel reageert buiten proportioneel op wat Hamas deed. Beiden zijn verzetsgroepen.. Die verzet boden tegen bezetting..

En iedere land of staat heeft wapens. Dus waarom jullie zo dom reageren op Hamas als zij wapens willen blijven hebben is buiten mijn pet..

Enkel in Fantasyland hebben landen en staten geen wapens.

De veronderstelling dat ze dan standrechtelijk geexecuteerd worden is bespottelijk.
Dat heb je nou als je blijkbaar last hebt van korte termijn geheugen.. Na de strijd rond een ziekenhuis vond met massagraven. Met daarin mensen die geblinddoekt waren en door het hoofd geschoten.

https://www.map.org.uk/news/archive/pos ... -essential
Palestinian Civil Defense teams reported on 25 April that 227 bodies found at Nasser remained unidentified, including due to mutilation or significant decomposition, adding that there were “signs of field executions”. The head of the Palestinian Civil Defense told MAP that some bodies were found decapitated, while others showed signs of being buried alive. The UN has reported that some of the bodies “were found with their hands… tied and stripped of their clothes.

Het is erg moeilijk om met jou te discussieren omdat bepaalde dingen blijkbaar gewoon niet in waar jij woont zijn geland? Heb je wel internet?
OF ben je cogninitief dissonant?

Het zou in de huidige situatie juist heel gewoon zijn als Hamas zou ontwapenen en capituleren en alle gegijzelden, dood en levend, zou vrijgeven. Daarmee zouden ze vele levens redden en ook hun eigen leven, want de oorlog is dan voorbij en de onschuldige burgers
krijgen dan van alle kanten hulp in een veiliger omgeving.
En dat zeg ik dus steeds! Man, moeten mensen nog meer bewijzen voor het tot je doordringt :roll:
Het is de IDF die twee staakthetvuren heeft doorbroken. Hadden ze dit niet gedaan dan waren die gijzelaars allang terug..

Dus houdt eens op om die gijzelaars als reden te gebruiken, want Netanyahu geeft minder om de gijzelaars dan een milonair om een kwartje.

Wie er voor pleit dat Hamas hun wapens niet inleveren en dus Hamas in het zadel wil houden,
moet beseffen dat de oorlog doorgaat tot één van die twee, Hamas of Netanyahu opgeeft en dat dan daarmee ook de ellende voor het Gazaanse volk net zo lang zal voortduren.

Nee hoor, als je gewoon normaal nadenkt dan heeft ieder land en staat wapens. Dus wapens inleveren slaan nergens op..
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Bonjour schreef: 06 jun 2025 20:53 Artikel in de Volkskrant
Israël levert wapens aan criminele bende van Abu Shabab, die berucht is om plunderen van hulpgoederen in Gaza

Israël heeft een Palestijnse criminele bende in Gaza bewapend om Hamas tegen te werken. Bronnen binnen de regering hebben berichten daarover bevestigd in Israëlische media. De groep van Abu Shabab is berucht wegens het plunderen van hulpgoederen.

Kalasjnikovs uitgedeeld
Wie was dat laatst die beweerde dat Hamas die hulpgoederen plunderde? Kan me herinneren dat er een week geleden een vuurgevecht was tussen Hamas en overvallers.

Staat ook in de Times of Israël. Heb ik ook wel eens iemand zien noemen.
klopt, dat was ik. Ik postte een filmpje van Hamas hoe zij gewapende mensen met boobytraps verrasten. Het hoofd van die groep verloor zijn hoofd..

Steeds meer kom je erachter hoe Israel werkt. Met het hulp vragen aan jihadistische aan ISIS gelieerde groepen.
Ik denk dat die groepen ook achter de beschietingen van deze week zitten met 100 doden in twee dagen.

Hamas dacht zelf dat het ging om een geheime Israelische afdeling. Die verkleed als Arabieren de terroristen proberen te elimineren. Wat gewoon een oorlogsmisdaad is.

https://www.jewishvirtuallibrary.org/th ... operations.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 06 jun 2025 21:08 ....... terwijl HAMAS de troeven in handen hebben om aan deze verschrikking een einde te maken?
Man, man ...
Wat je zegt: "Man, man"

Denk jij werkelijk dat Hamas (dit....dat....zus.....zo) een eind aan deze ellende kan maken?
Geloof je dat oprecht?

Israël is nog maar net begonnen! Israël gaat door tot t gaatje. Al gaat Hamas vrijwilligers-liefdadigheidswerk verrichten.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 06 jun 2025 21:40
HierEnNu schreef: 06 jun 2025 21:08 ....... terwijl HAMAS de troeven in handen hebben om aan deze verschrikking een einde te maken?
Man, man ...

Denk jij werkelijk dat Hamas (dit....dat....zus.....zo) een eind aan deze ellende kan maken?
Geloof je dat oprecht?

Israël is nog maar net begonnen! Israël gaat door tot t gaatje. Al gaat Hamas vrijwilligers-liefdadigheidswerk verrichten.
Aardig wat maanden geleden heb ik van Israëlische zijde vernomen, dat Hamas niets meer voorstelde.
Derhalve shap ik er allemaal niets meer van, zal ik maar schrijven... :idea:

Zo het anders is, dan is de hele platmakerij van Gaza volkomen mislukt of er was een heel andere bedoeling..
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

Man, man ...

Geloof je dat oprecht?

Dus wie kan er dan werkelijk een einde aan deze ellende maken? En Israël is nog maar net begonnen? Hoe kom je daarbij? Ze zijn al bezig sinds 07-10-2023. En ze gaan net zoals Hamas door tot het gaatje. Het gaat er nu alleen om wie het gaatje als eerste weet te vinden en te dichten. En Hamas vrijwilligers-liefdadigheidswerk verrichten? Ze propaganderen zelf dat ze 7 oktober 100 keer over zouden doen als ze hiervoor de macht zouden hebben. Of wou je dat ontkennen? Dus, nog maar eens, wat zou de oplossing van Dikkemick zijn?
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
lost and not found yet!
Superposter

Gerard R. schreef: 06 jun 2025 22:21
Man, man ...

Geloof je dat oprecht?

Aardig wat maanden geleden heb ik van Israëlische zijde vernomen, dat Hamas niets meer voorstelde.

Zo het anders is, dan is de hele platmakerij van Gaza volkomen mislukt of er was een heel andere bedoeling..
Klopt! Dat was Chaimnimsky die dat veronderstelde. Maar zou je er soms misschien ook wat naast kunnen zitten dat je niet voor 100% op de hoogte bent wat je vijand eigenlijk uitvoert? Redelijk toch?

Ik hang nog steeds de post aan van Rereformed op 7 oktober 2023:
Wel zal er een hoop ellende weer kunnen komen. Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen.
Hoe waar, en vooruitziend!
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 06 jun 2025 22:31

Geloof je dat oprecht?

Klopt! Dat was Chaimnimsky die dat veronderstelde. Maar zou je er soms misschien ook wat naast kunnen zitten dat je niet voor 100% op de hoogte bent wat je vijand eigenlijk uitvoert? Redelijk toch?

Wel zal er een hoop ellende weer kunnen komen. Te verwachten is dat Israel op heel drastische manier vergeldt. Ik denk dat Palestijnse gewapende opstand geen enkele kans maakt en leidt tot een catastrofe voor hen.
Nou, dáar was ik al aan gewend. Vergelden deed Israël altijd heel uitgebreid, krachtig en meestal in mijn ogen terecht.
Alleen zou je daarbij kunnen opmerken, dat ze steeds rigoreuzer te werk gaan. Nog 2 miljoen te gaan in Gaza.
Waar zou dit alles eindigen, denk je?
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
lost and not found yet!
Superposter

Gerard R. schreef: 06 jun 2025 22:39

Nou, dáar was ik al aan gewend. Vergelden deed Israël altijd heel uitgebreid, krachtig en meestal in mijn ogen terecht.
Alleen zou je daarbij kunnen opmerken, dat ze steeds rigoreuzer te werk gaan. Nog 2 miljoen te gaan in Gaza.
Dat hangt denk ik volkomen af van wat de komende onderhandelingen gaan bieden. De onderhandelaars van Hamas die iets te zeggen hebben zitten in Quatar en daar zullen Israëlische en andere onderhandelaars naar toe moeten om wat te bewerkstelligen. Gaat niet makkelijk en zal zoals ik het kan overzien niet eind volgende week klaar zijn. Ik denk niet dat er iemand in het IDF denkt, er zijn er nog 2 miljoen te gaan. De eerlijkheid gebied mij te zeggen, zoals ik al zo vaak op dit forum gedaan heb, dat de rigoureuze aanpak van Netanyahu en zijn ultra rechtse regering ook mij totaal niet aanstaat. Maar ik kan eigenlijk steeds meer begrijpen waarom deze zich steeds harder opstellen. Kijk alleen een paar pagina’s terug dat iemand als oplossing stelt dat de staat Israël opgeheven dient te worden en dat daar samengeleefd moet worden met Arabieren, Joden, Druzen en wat er nog meer woont en als voorbeeld Libanon geeft. Libanon, al decennia verdeelt door stammenoorlogen. En dat gaat op dat stukje land wat nu Israël heet wél lukken? Come on, give me a break. Denk je echt dat de staat Israël gaat opgeven waar ze nu nog steeds voor moeten vechten? Serieus?
We are dancing again!
🔱
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 06 jun 2025 22:55
Gerard R. schreef: 06 jun 2025 22:39

Dat hangt denk ik volkomen af van wat de komende onderhandelingen gaan bieden. De onderhandelaars van Hamas die iets te zeggen hebben zitten in Quatar en daar zullen Israëlische en andere onderhandelaars naar toe moeten om wat te bewerkstelligen. Gaat niet makkelijk en zal zoals ik het kan overzien niet eind volgende week klaar zijn. Ik denk niet dat er iemand in het IDF denkt, er zijn er nog 2 miljoen te gaan. De eerlijkheid gebied mij te zeggen, zoals ik al zo vaak op dit forum gedaan heb, dat de rigoureuze aanpak van Netanyahu en zijn ultra rechtse regering ook mij totaal niet aanstaat. Maar ik kan eigenlijk steeds meer begrijpen waarom deze zich steeds harder opstellen. Kijk alleen een paar pagina’s terug dat iemand als oplossing stelt dat de staat Israël opgeheven dient te worden en dat daar samengeleefd moet worden met Arabieren, Joden, Druzen en wat er nog meer woont en als voorbeeld Libanon geeft. Libanon, al decennia verdeelt door stammenoorlogen. En dat gaat op dat stukje land wat nu Israël heet wél lukken? Come on, give me a break. Denk je echt dat de staat Israël gaat opgeven waar ze nu nog steeds voor moeten vechten? Serieus?
Ik snap de gedachtengang, maar dan eindigt het nooit, schat ik maar zo.
Ik zou dan dus zo graag willen dat Israël zó'n verhaal vertelt, dat is eerlijker.
"Het einidigt nooit", is waarachtiger dan al die kletskoek van 'decimeren van Hamas' en ondertussen de plaatselijke bevolking knoeien en afslachten onder het eeuwige motto, dat zij worden gebruikt als 'levend schild'.
Gesloten