Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 01 mei 2025 23:08
Gerard R. schreef: 01 mei 2025 22:52
lost and not found yet! schreef: 01 mei 2025 22:48

Wat zou jouw oplossing zijn dan? Vrede maken met Hamas is zoals bekend onmogelijk! Wat dan? Zou je Hamas willen betrekken bij het ontwikkelen van een twee staten oplossing?
Ik heb geen idee, maar jij wilt de burger blijkbaar niet ontzien.
Ik lees van alles over het decimeren van Hamas, nu na al een jaar ofzo, maar over de burger hoor ik niets.
En laat dié nou net het niet zo gemakkelijk hebben om het zachtjes uit de drukken.
Daar heb je helemaal gelijk in! Maar voor de zoveelste keer, ik wil de burger zeker wel ontzien! Alleen Hamas ontziet zijn eigen burgers niet en mede daardoor ontziet Israël ze ook niet.

En uiteindelijk moet je toch de vraag aan de burgers in Gaza stellen:
Die burger verwijdert Hamas niet met zijn min of meer automatische proppenschieter hoor.
Ze hebben nog maar een ding aan het hoofd. De inwendige mens, eten, drinken (wat er bijna niet meer is) en als ze ziek zijn beter worden wat daar bijna niet meer kan als ze niet aan flarden zijn geschoten. Want alle ziekenhuizen liggen in de prak. Enz.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Gerard R. schreef: 01 mei 2025 23:14
Gerard R. schreef: 01 mei 2025 22:52
Ik heb geen idee, maar jij wilt de burger blijkbaar niet ontzien.
Ik lees van alles over het decimeren van Hamas, nu na al een jaar ofzo, maar over de burger hoor ik niets.
En laat dié nou net het niet zo gemakkelijk hebben om het zachtjes uit de drukken.
Daar heb je helemaal gelijk in! Maar voor de zoveelste keer, ik wil de burger zeker wel ontzien! Alleen Hamas ontziet zijn eigen burgers niet en mede daardoor ontziet Israël ze ook niet.

Die burger verwijdert Hamas niet met zijn min of meer automatische proppenschieter hoor.
Ze hebben nog maar een ding aan het hoofd. De inwendige mens, eten, drinken (wat er bijna niet meer is) en als ze ziek zijn beter worden wat daar bijna niet meer kan als ze niet aan flarden zijn geschoten. Want alle ziekenhuizen liggen in de prak. Enz.
Dus weer! Wat is je voorstel? Ik heb er geen! De inwendige mens is sowieso afhankelijk van Hamas in Gaza! De ziekenhuizen liggen in puin! Omdat? Lees even terug!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 01 mei 2025 23:24

Dus weer! Wat is je voorstel? Ik heb er geen! De inwendige mens is sowieso afhankelijk van Hamas in Gaza! De ziekenhuizen liggen in puin! Omdat? Lees even terug!
Nee, de inwendige mens is afhankelijk van of er oneindig doorgebombardeerd moet worden op de tentjes en of er (n)iets het gebied in of uit kan. Iets in de richting van menselijkheid. Kijk, Hamas gaat volgens Israël toch niet weg.
lost and not found yet!
Bevlogen

Gerard R. schreef: 01 mei 2025 23:29
Nee, de inwendige mens is afhankelijk van of er oneindig doorgebombardeerd moet worden op de tentjes en of er (n)iets het gebied in of uit kan. Iets in de richting van menselijkheid. Kijk, Hamas gaat volgens Israël toch niet weg.
Sowieso is met Hamas alle menselijkheid weg! Dus kies maar als Gazaanse of Palestijnse burger! Je hebt ooit tijdens de verkiezingen in 2007 voor Hamas gekozen! Dus zeg het maar! Of was het jou nog niet bekend dat Hamas zoveel mogelijk hulpmiddelen in beslag neemt om deze tegen extra exorbitante prijzen aan hun Palestijnse of zo je wilt Gazaanse burgers te verkopen? Een staat met Hamas aan de leiding is en zal het meest destructieve beleid in het midden-oosten zijn! En hoe ga je die dwingen tot vrede? Nooit, dus in het jaar 2032 gaan we simpelweg gewoon weer dezelfde discussie voeren of hebben! Sorry, het is zoals het gaat!
.,
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

@ Gerard R.:

Nog een keer! Heb je deze gezien?
We will dance again!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 01 mei 2025 23:55
Gerard R. schreef: 01 mei 2025 23:29

Sowieso is met Hamas alle menselijkheid weg! Dus kies maar als Gazaanse of Palestijnse burger! Je hebt ooit tijdens de verkiezingen in 2007 voor Hamas gekozen! Dus zeg het maar! Of was het jou nog niet bekend dat Hamas zoveel mogelijk hulpmiddelen in beslag neemt om deze tegen extra exorbitante prijzen aan hun Palestijnse of zo je wilt Gazaanse burgers te verkopen? Een staat met Hamas aan de leiding is en zal het meest destructieve beleid in het midden-oosten zijn! En hoe ga je die dwingen tot vrede? Nooit, dus in het jaar 2032 gaan we simpelweg gewoon weer dezelfde discussie voeren of hebben! Sorry, het is zoals het gaat!
.,
Die burger kiest niets meer. Ja, eten, drinken. En volgens mij is het daar nog slechts ruilhandel.
Alle verhalen over Hamas heb ik gelezen, hier, daar en overal.
Volgens Israël is Hamas gedecimeerd. En dwingen tot vrede is een heel slechte oplossing. Dat geeft verdere strijd, waar dan ook. Je moet echt met wat anders komen anders redden wij het niet met ons gesprekje.
En Hamas mag weg van mij zoals je weet. Maar Israël maakt voornamelijk burgers dood zeggen de nieuwsbronnen.
Elke dag/nacht/ochtend.
En met mensen is er altijd schuld over en weer. Het is niet 'zoals het gaat' en al zál dat zo zijn, dan zou ik dat niet schrijven.
Zelfs in oorlog ben ik voorstander van menselijkheid.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

lost and not found yet! schreef: 01 mei 2025 23:59 @ Gerard R.:

Nog een keer! Heb je deze gezien?
Ja, hier:

viewtopic.php?p=659167#p659167

Hoezo?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R.
Laat maar.
Ondanks dat Israël door de diverse humane instanties (waaronder bv Amnesty en internationale Gerechtshof) wordt veroordeeld, blijven er mensen die de uithongering en genocide onvoorwaardelijk blijven steunen. Daar is geen argument tegen opgewassen!
Laat Israël lekker zo door gaan. Vandaag of morgen kantelt die publieke opinie volledig omdat steeds meer mensen gaan inzien waar het kwaad zit. En dat is niet alleen bij Hamas.

Alleen staat Nederland ook vandaag nog toe dat er een volk (burgers) uitgehongerd wordt.
Veertig VN-lidstaten maakten nl gebruik van de mogelijkheid hun standpunt voor de rechters uiteen te zetten, het hof heeft daarvoor de hele week uitgetrokken. Nederland is, net als Israël zelf, afwezig (EN dus ook verantwoordelijk voor deze genocide. Maar wel straks schijnheilig alle oorlogsslachtoffers gaan herdenken) o ja, Nederland heeft wel een schriftelijke zienswijze ingestuurd, maar beperkt zich daarin tot een algemene interpretatie van internationaal recht, zonder Israël of Palestijnen te benoemen.
De lafbekken. Ik schaam me dat ik Nederlander ben.

Gelukkig moeten er ook nog steeds bommen naar Syrië (om de Druzen te beschermen)
Yeah..,right! Of zouden ze vooral interesse in het grondgebied hebben?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 02 mei 2025 06:24 Gerard R.
Laat maar.
Ondanks dat Israël door de diverse humane instanties (waaronder bv Amnesty en internationale Gerechtshof) wordt veroordeeld, blijven er mensen die de uithongering en genocide onvoorwaardelijk blijven steunen. Daar is geen argument tegen opgewassen!
een jaar geleden schreef iemand op dit forum dit hierover
gerard_m schreef: Na 6 maanden doelbewuste uithongering, zou de bevolking die grotendeels leeft door hulp van buiten, niet eens meer in leven kunnen zijn.
Je kunt niet volhouden dat doelbewust 2.000.000 mensen worden uitgehongerd en na een half jaar constateren dat er 35.000 doden zijn.
Ik hoop dat hij z'n mening ondertussen heeft herzien en effectief erkend dat Israelische regering haar woorden van oktober 2023 omzet end e PAlesitjnse bevolking uithongert.
"There will be no electricity, no food, no water, no fuel – everything will be closed."
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Internationaal Gerechtshof houdt zitting over Israël, maar demonstranten hebben weinig vertrouwen: ‘Dit is een poppenkast’ zeggen ze.

En dat is het hier voor sommigen ook.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Getuigenis.
ChaimNimsky schreef: 01 mei 2025 18:00
Mus schreef: 01 mei 2025 07:16 Je bent hier namelijk de boel behoorlijk aan het provoceren.

Waarom zul je vragen?

Nu hier om:

Ik aan de andere kant kan hier tegenover zetten dat ik vandaag de vreselijke Nakba herdenk die het gevolg was van die zgn onafhankelijkheid van deze schurkenstaat, wat m.i. die zgn feestdag een inkt en inkt zwart verhaal maakt.
De reden dat ik de smilies plaatste was omdat ik het geweldig vindt dat HierEnNu de Onafhankelijksdag van Israel viert en absoluut niet omdat jij de Nakba vandaag herdenkt. Was de Nakba van 1947-1949 ook de reden dat je ouders uiteindelijk in de jaren 50 in Nederland belandden als ik vragen mag?
Moet ik dit nu echt serieus nemen? Het één is onherroepelijke verbonden met het ander. Vier je die zgn onafhankelijkheid dag dan keur je Nagba goed.

We kunnen dat ook zien aangezien de herdenking van de Nakba in de staat Israël met lede ogen wordt aangezien, sterker nog er is geen tot weinig begrip voor het lijden van de Palestijnen want dat ondermijnt de legitimiteit van de staat.
Tijdens de herdenkingen is er sprake van belemmering en arrestaties wegens opruiingen. Sterker nog de overheid heeft zelfs, ja hoe ver wil je gaan als “staat”, een Nakba-wet aangenomen. Voor belangstellenden: zoek even op wat die wet inhoud. Het gaat over een geëigende herdenking tegen groot onrecht en nog steeds voortdurend onrecht, hé. Ze willen zover gaan omdat het te pijnlijk voor ze is steeds maar weer geconfronteerd te worden met de gewelddadige wijze waarop zij een ander volk, dat daar al woonden sinds jaar en dag, uit hun huis hebben gezet en toen verkondigde dat het hun huis was.

En dan ChaimNimsky:
mijn ouders zijn eind jaren vijftig gevlucht nadat men daar eerst hun hele familie, incluis hen zelf gemarteld - ik zal jullie de gore details besparen, maar laat dit gezegd zijn: er wil nog wel eens wat naar buiten komen wanneer je ouders last hebben van herbelevingen en ze daarmee onbereikbaar worden voor hun kinderen - door dat heilige zgn onschuldige leger van jou volk, waarna vervolgens de hele familie voor de ogen van mijn ouders is vermoord en vervolgens mijn ouders als enige overlevenden en als voorbeeld wat er zou kunnen gebeuren met ieder ander daar in dat gebied - op die wijze hield die zgn glorieuze staat de mensen daar onder de duim - huns weegs werden gestuurd. En daar hebben deze mensen toch echt een foutje gemaakt want mijn ouders hebben er geen moment aan gedacht op de plek of daar maar in de buurt van de plek des onheils te blijven wonen om de buren te vertellen wat hen was overkomen.
Hoe dan ook:De verlichte superieuriteit van jou volk straalde er idd aan alle kanten als een gouden aureool vanaf.

Zo dat is dan mijn verhaal. Nog iemand wat te mekkeren over haat?

Want nee, ik erken geen schurkenstaat, maar haten? Nee geen haat, die is na jaren van verschillende soorten van therapie wel verdwenen hoewel het idee dat straks niemand van mijn volk nog zal leven een duistere en donker knoop in mijn buik doet ontwarren want het besef hoeveel mensen van mijn volk het leven nog zullen laten in naam van de veiligheid en geborgenheid van een ander volk is verschrikkelijk.

Ondertussen heb ik het nu moeilijker met mezelf omdat ik mijn ouders jaren gehaat heb omdat ze geen ouders voor ons konden zijn. Wat weet je als kind nu? Niks, nul comma nul, je bent bezig met opgroeien, je bent egocentrisch, je zoekt veiligheid en geborgenheid, je zoekt ouders en het is er niet wanneer er zoveel trauma is. Hun verschrikkingen zijn een sta in de weg….

Voor mij staat zelf-vergeving nu op de eerste plaats want ik was een vreselijk mens en dat besef…!

Er is me gezegd dat ik jullie niet begrijp. Ik begrijp jullie beter dan je denkt, vele malen beter. Ik was voor mijn ouders geen haar beter dan jullie. Mijn aanwezigheid, mijn ontkenning, mijn volstrekte onbegrip….. Ik zie het allemaal terug in jullie handelen hier.

Dus ja, wat kan ik dan nog zeggen, vertel het mij?

Ik hoef mezelf niet langer te verstoppen. Ik kijk het monster in de bek en dat gun ik jullie ook.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dingo
Forum fan

Bericht door dingo »

Mus schreef: 02 mei 2025 11:06 [...]

We kunnen dat ook zien aangezien de herdenking van de Nakba in de staat Israël met lede ogen wordt aangezien, sterker nog er is geen tot weinig begrip voor het lijden van de Palestijnen want dat ondermijnt de legitimiteit van de staat.
Tijdens de herdenkingen is er sprake van belemmering en arrestaties wegens opruiingen. Sterker nog de overheid heeft zelfs, ja hoe ver wil je gaan als “staat”, een Nakba-wet aangenomen. Voor belangstellenden: zoek even op wat die wet inhoud. Het gaat over een geëigende herdenking tegen groot onrecht en nog steeds voortdurend onrecht, hé. Ze willen zover gaan omdat het te pijnlijk voor ze is steeds maar weer geconfronteerd te worden met de gewelddadige wijze waarop zij een ander volk, dat daar al woonden sinds jaar en dag, uit hun huis hebben gezet en toen verkondigde dat het hun huis was.

En dan ChaimNimsky:
mijn ouders zijn eind jaren vijftig gevlucht nadat men daar eerst hun hele familie, incluis hen zelf gemarteld - ik zal jullie de gore details besparen, maar laat dit gezegd zijn: er wil nog wel eens wat naar buiten komen wanneer je ouders last hebben van herbelevingen en ze daarmee onbereikbaar worden voor hun kinderen - door dat heilige zgn onschuldige leger van jou volk, waarna vervolgens de hele familie voor de ogen van mijn ouders is vermoord en vervolgens mijn ouders als enige overlevenden en als voorbeeld wat er zou kunnen gebeuren met ieder ander daar in dat gebied - op die wijze hield die zgn glorieuze staat de mensen daar onder de duim - huns weegs werden gestuurd. En daar hebben deze mensen toch echt een foutje gemaakt want mijn ouders hebben er geen moment aan gedacht op de plek of daar maar in de buurt van de plek des onheils te blijven wonen om de buren te vertellen wat hen was overkomen.
Hoe dan ook:De verlichte superieuriteit van jou volk straalde er idd aan alle kanten als een gouden aureool vanaf.

Zo dat is dan mijn verhaal. Nog iemand wat te mekkeren over haat?

Want nee, ik erken geen schurkenstaat, maar haten? Nee geen haat, die is na jaren van verschillende soorten van therapie wel verdwenen hoewel het idee dat straks niemand van mijn volk nog zal leven een duistere en donker knoop in mijn buik doet ontwarren want het besef hoeveel mensen van mijn volk het leven nog zullen laten in naam van de veiligheid en geborgenheid van een ander volk is verschrikkelijk.

Ondertussen heb ik het nu moeilijker met mezelf omdat ik mijn ouders jaren gehaat heb omdat ze geen ouders voor ons konden zijn. Wat weet je als kind nu? Niks, nul comma nul, je bent bezig met opgroeien, je bent egocentrisch, je zoekt veiligheid en geborgenheid, je zoekt ouders en het is er niet wanneer er zoveel trauma is. Hun verschrikkingen zijn een sta in de weg….

Voor mij staat zelf-vergeving nu op de eerste plaats want ik was een vreselijk mens en dat besef…!

Er is me gezegd dat ik jullie niet begrijp. Ik begrijp jullie beter dan je denkt, vele malen beter. Ik was voor mijn ouders geen haar beter dan jullie. Mijn aanwezigheid, mijn ontkenning, mijn volstrekte onbegrip….. Ik zie het allemaal terug in jullie handelen hier.

Dus ja, wat kan ik dan nog zeggen, vertel het mij?

Ik hoef mezelf niet langer te verstoppen. Ik kijk het monster in de bek en dat gun ik jullie ook.
Het is vreselijk wat jou en jouw familie is overkomen. Ik ben redelijk bekend met hoe transgenerationeel trauma werkt en heb er wel een beeld bij hoe dat voor jou werkt/gewerkt heeft. Daarom wens ik je veel sterkte met het je zelf staande houden bij het in de bek kijken van het monster.

Toch aan jouw de vraag denk je dat als de Palestijnen militair sterker waren geweest dat zij de Joden niet verdreven hadden? Denk je dat een twee staten oplossing ooit zou kunnen werken?
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dingo schreef: 02 mei 2025 11:28
Toch aan jouw de vraag denk je dat als de Palestijnen militair sterker waren geweest dat zij de Joden niet verdreven hadden? Denk je dat een twee staten oplossing ooit zou kunnen werken?
Indien dat zo geweest was waren de Zionisten niet in staat geweest Palestina binnen te vallen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik las zojuist de stellige uitspraak:

Zelfs in oorlog ben ik voorstander van menselijkheid.

Ik ben altijd voorstander van menselijkheid.
=D> Verdient dat een applausje voor mezelf? Nee!

We weten allemaal dat oorlog het slechtste wakker roept bij veel mensen en dat er dan maar weinig Florence Nightingales opstaan. Met een applausje voor mezelf, omdat ik voorstander ben van menselijkheid onder alle omstandigheden, schiet echter niemand wat op.

Wat wordt er concreet bedoeld met die uitspraak die velen bezigen?
Is dat een uitspraak waarmee een beroep wordt gedaan op het oorlogsrecht?
Zelfs in oorlog met Hamas ben ik voorstander van het Internationaal recht.

Of is die uitspraak een aanklacht wegens niet concreet benoemde onmenselijkheid? Zonder concretisering tegen wie die aanklacht gericht is en wat die veronderstelde onmenselijkheid concreet inhoud, blijft het een beetje in de lucht hangen zonder dat het echt betekenis krijgt.

De beste stuurlui staan aan wal, dat geldt uiteraard ook voor mij. Mijn toch al gemankeerde moraal in combinatie met het feit dat de opa van mijn zoon een Jood was, beïnvloedt zonder meer mijn visie en mening en daar ben ik me terdege van bewust. Ook daarom wil ik dat Hamas militair vernietigd wordt.

Die persoonlijke betrokkenheid weerhoudt me er echter niet van om met enige afstand naar de situatie te kijken. Ik kan me niet voorstellen hoe Hamas militair verslagen kan worden met menselijkheid en ook in dit topic lees ik nergens een antwoord op de vraag:
  • hoe kan Hamas wel met menselijkheid verslagen worden?
Gaza heeft op 7 oktober 2023 door middel van Operatie al-Aqsa Storm aan Israël de oorlog verklaard door middel van onmenselijk handelen. Vervolgens kwam in de mondelinge oorlogsverklaring naar voren, dat men deze onmenselijkheid zou blijven herhalen tot Israël vernietigd was, zodat Palestina uit de as van de strijd zou kunnen herrijzen.

Ik, als één van die stuurlui aan de wal, zie het als één van de eerste plichten van de regering van Israël om het Israëlische volk zo goed als mogelijk te beschermen tegen een dergelijke planmatige dreiging die feitelijk neerkomt op een aangekondigde genocide. Zeker nu op 7 oktober 2023 proefondervindelijk vast is komen staan, dat Hamas daar ook daadwerkelijk toe in staat is en de daad bij het woord zal voegen.

Zou het dan menselijk zijn om Hamas toe te staan om opnieuw toe te slaan? En daarna weer? En weer? Hoe vaak dan? Dat lijkt mij eerder een vorm van passieve onmenselijkheid.

Tijdens de oorlogen tegen IS in Irak en Al-Qaida/Taliban in Afghanistan hoorde ik vrijwel niemand verklaren dat die oorlog op de eerste plaats menselijk gevoerd moest worden. Velen hebben zelfs geen idee hoeveel onschuldige burgers daar gesneuveld zijn als collateral damage, terwijl dat aantal uiteindelijk vele malen groter uitviel, terwijl de omstandigheden tijdens de strijd in minder dicht bevolkt gebied plaatsvond.

Vandaar dat ik daar een bevestiging in zie dat de verontwaardiging in het Westen niet universeel is en afhangt van het soort daad, maar juist afhangt van de identiteit van degene die de daad uitvoert. In het topic 'Selectieve verontwaardiging' wordt daar uitgebreid over gewisseld

Ik ben tegen oorlog vanwege de onmenselijkheid die dat veroorzaakt,
maar zodra kiezen voor menselijkheid door je niet te verdedigen leidt tot slachtoffers van de eigen bevolking sta ik volledig achter de militaire vernietiging van de terroristische tegenstander, met in achtneming van het internationaal recht.
  • Menselijkheid mag geen excuus zijn voor morele inertie.
    Wie zich niet verdedigt tegen doelbewuste vernietiging,
    faalt juist in menselijkheid.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dingo
Forum fan

Bericht door dingo »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 02 mei 2025 11:52
dingo schreef: 02 mei 2025 11:28
Indien dat zo geweest was waren de Zionisten niet in staat geweest Palestina binnen te vallen.
In eerste aanleg is er geen zionist Palestina binnen gevallen maar gewoon geëmigreerd naar een Brits Protectoraat zonder enige militaire macht.
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
Plaats reactie