Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door lanier »

Rusland schijnt nu echt van plan te zijn om Oekraïne binnen te vallen aldus Amerikaanse inlichtingendiensten. De invasie zou volgende week moeten plaatsvinden, aldus CNN.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Wat een leugenachtig gedoe dan van die Russen. "Willen geen oorlog, gaan niet aanvallen enz..". :oops:
Biden wist het ook al een week?!?!
Vreemd allemaal.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Over 2 weken geen gas meer...
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Pak je jas en je potkacheltje. :)

8-[

Tenzij je niet in de EU woont.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ik denk nog steeds niet dat Rusland aan zal vallen. Ze hebben er geen baat bij als de verliezen groter zijn dan de winst. Ze willen - denk ikzelf - slechts dreigen, maar zoeken tegelijkertijd een uitweg uit de impasse. Vermoedelijk biedt de VS slechts een uitweg zodat ze niet aanvallen en Rusland nu de mogelijkheid heeft te zeggen: ''Zie je wel dat jullie het verkeerd hadden en wij geen leugenaars zijn?'' Dat voorkomt een vernederende aftocht en ze hebben nu de mogelijkheid zonder onacceptabel gezichtsverlies terug te trekken.
Zionist
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 11 feb 2022 20:00 Wat een leugenachtig gedoe dan van die Russen. "Willen geen oorlog, gaan niet aanvallen enz..". :oops:
Biden wist het ook al een week?!?!
Vreemd allemaal.
Biden doet wat Obama ook deed:
Overal stoken in de wereld en overal puinhopen achterlaten.

Obama's politiek heeft miljoenen slachtoffers gemaakt en Biden is van het zelfde laken en pak.
Komt er daar oorlog dan is dat omdat Biden die aan het uitlokken is.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 feb 2022 10:10 Biden doet wat Obama ook deed:
Wat een lariekoek verkondig jij hier op dit forum. Hoe verzin je het. Ofwel gehersenspoeld door de Trump propagandamachine ofwel door de Russische propagandamachine. Wellicht door beiden! :lol:
Born OK the first time
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Rereformed schreef: 12 feb 2022 10:56
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 feb 2022 10:10 Biden doet wat Obama ook deed:
Wat een lariekoek verkondig jij hier op dit forum. Hoe verzin je het. Ofwel gehersenspoeld door de Trump propagandamachine ofwel door de Russische propagandamachine. Wellicht door beiden! :lol:
Mij lijkt het meer dat jij blind bent voor de fouten die aan dit soort personen kleven.
Ook is het duidelijk geen inhoudelijke commentaar maar een persoonlijke aanval.

PS.
Allende is volgens jou zeker een door de communisten verzonnen figuur.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 feb 2022 11:04 Mij lijkt het meer dat jij blind bent voor de fouten die aan dit soort personen kleven.
Deze uitspraak is nergens op gebaseerd. Ik heb me zelden over Biden uitgelaten. Ik gaf slechts één opmerking, dat hij in deze kwestie met een krachtig weerwoord kwam. Een weerwoord dat Poetin ervan zal weerhouden om de Oekraïne binnen te vallen.
Waar kan ik een commentaar van je lezen over de gebreken van Poetin? De blindheid ligt volkomen bij jou: deze naam komt niet eens voor in je woordenschat, terwijl Biden in iedere bijdrage van jou op Freethinker uitgemaakt wordt voor leugenaar en oorlogsstoker.
Zo reageren mensen die geen steekhoudende argumenten hebben om hun opponent te overtroeven vaak.
Op een vorige bijdrage van mij, waar ik je onzinnige argument neerschoot dat Biden iets nodig heeft "om te verdoezelen dat er in de VS zelf niets van een verbetering valt te bespeuren", door je eenvoudig het voorpaginanieuws van de vorige dag in de VS voor te schotelen, gaf je een weerwoord dat helemaal geen weerwoord is: "Dat van die economie is het na ijlen van het Trump beleid." Het feit dat je dat niet opmerkt bewijst hoe verblind je bent.
PS.
En nu kom je weer aan met de volgende volkomen onzinnige bewering die je over mij "zeker" kunt maken. Zelden maakt iemand het zo bont.
Born OK the first time
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Rereformed schreef: 12 feb 2022 12:32
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 feb 2022 11:04 Mij lijkt het meer dat jij blind bent voor de fouten die aan dit soort personen kleven.
Deze uitspraak is nergens op gebaseerd. Ik heb me zelden over Biden uitgelaten. Ik gaf slechts één opmerking, dat hij in deze kwestie met een krachtig weerwoord kwam.
Waar kan ik een commentaar van deze strekking van je lezen wat betreft Poetin? De blindheid ligt volkomen bij jou: deze naam komt niet eens voor in je woordenschat, terwijl Biden in iedere bijdrage van jou uitgemaakt wordt voor leugenaar en oorlogsstoker.
Zo reageren mensen die geen steekhoudende argumenten hebben om hun opponent te overtroeven vaak. Op een vorige bijdrage van mij, waar ik je onzinnige argument neerschoot dat Biden iets nodig heeft "om te verdoezelen dat er in de VS zelf niets van een verbetering valt te bespeuren", door je eenvoudig het voorpaginanieuws van de vorige dag in de VS voor te schotelen, gaf je een weerwoord dat helemaal geen weerwoord is: "Dat van die economie is het na ijlen van het Trump beleid." Het feit dat je dat niet opmerkt bewijst hoe verblind je bent.
PS.
En nu kom je weer aan met een volkomen onzinnige bewering die je over mij "zeker" kunt maken. Zelden maakt iemand het zo bont.
Wie de schoen past trekke hem aan!!! :lol: :lol:
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nuchter en zo eerlijk mogelijk (denk ik):
Als een groot land met een redelijk fors leger aan de grens van een ander land gaat 'oefenen', een land dat is overgelopen van jouw club naar 'de tegenpartij', of dat met veel geld is 'binnengehaald' door de tegenpartij, dan geeft dat op z'n minst te denken aan de kant van die tegenpartij, nietwaar?

Dat weggelopen land zou ook nog graag lid worden van de Navo, erg gevaarlijk op/voor de deurmat van Rusland Moskou, is de perceptie van de Russen. (Denk terug aan Cuba en Kennedy...) Net als Georgië lid zou willen worden van de Navo overigens, wat werd gesteund door Ukraine in dat oorlogje Russen-Abchazië/Ossetië-Georgië. De Krim met de grote marinehaven Sebastopol hebben de Russen daarna maar voor hun veiliggesteld. Tot woede van de Navo, die daar nu al jaren steeds met oorlogschepen rondwaart. Het Westen stelde sancties in.

Zoals de Noord-Koreanen altijd kijken naar oefeningen van de VS met Zuid-Korea en dan protesteren, zo zie je dat nu ook en in zeer versterkte mate aan de grens van Ukraine, waarbij ook Witrusland nog een eng rolletje speelt. Het Westen de zenuwen en de EU de pineut.

Volgens Al Jazeerah is het opmerkelijk, dat van Biden en geallieerden alle westerlingen naar huis moeten en dat van de Russen hun landslieden grotendeels gewoon in Ukraine zouden mogen blijven?! Er zijn wel berichten over vertrekkende Russen geweest, maar die zouden niet op waarheid berusten. Putin blíjft beweren dat hij geen oorlog wil. Biden gelooft er niets van of wil iets.. Wat een geo-politiek-militair gezeur. Het kost ons (EU-burgers) veel geld. O.m. Corona en/of klimaat met de bijbehorende economische ellende was wel genoeg geweest.

Nog 'n linkje:
https://english.pravda.ru/news/world/15 ... submarine/
Russian nuclear submarine of the Borey project, which carries 16 Bulava ballistic missiles on board, unexpectedly appeared off the coast of the United States, having caused serious concerns in Washington.

Tsja.. zo kan je het ook aanpakken.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Gerard R. schreef: 12 feb 2022 12:51 Nuchter en zo eerlijk mogelijk (denk ik):
Als een groot land met een redelijk fors leger aan de grens van een ander land gaat 'oefenen', een land dat is overgelopen van jouw club naar 'de tegenpartij', of dat met veel geld is 'binnengehaald' door de tegenpartij, dan geeft dat op z'n minst te denken aan de kant van die tegenpartij, nietwaar?
Je kunt je voorstellen hoe men daar in Finland over denkt.
Het is voor het eerst dat zelfs de extreem rechtse partij in Finland dezelfde mening is toegedaan als ik. 8*)
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 12 feb 2022 12:51 Nog 'n linkje:
https://english.pravda.ru/news/world/15 ... submarine/
Russian nuclear submarine of the Borey project, which carries 16 Bulava ballistic missiles on board, unexpectedly appeared off the coast of the United States, having caused serious concerns in Washington.

Tsja.. zo kan je het ook aanpakken.
https://www.youtube.com/watch?v=Goskt8SKMZU
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Rusland wil nu de bezette gebieden erkennen als Russisch grondgebied, als enige land ter wereld. De bedoeling schijnt te zijn om Oekraïne beetje bij beetje te ontwrichten. Het land heeft nauwelijks industrie, dus er valt weinig te halen. En dar wil Poetin graag zo houden. Het land is bovendien erg corrupt. Zo nam een Nederlandse scheepsbouwer er een bedrijf over. Ze betaalden er voor staal om schepen te bouwen maar er is nooit geleverd. Ze waren gewaarschuwd maar gingen er toch zaken doen. Dit soort verhalen weerhoud buitenlandse investeerders om er zaken te doen, en dat wil Poetin graag zo houden. Een mogelijke dreiging van oorlog helpt ook niet bepaald mee. Beetje bij beetje wordt de druk door Rusland opgevoerd totdat het mogelijk intern in de politiek misgaat. Krijgen we oorlog? De situatie is erg kritiek. Mocht Rusland dan de gaskraan dichtdraaien, dan hebben ze mogelijk een andere klant. India schijnt geïnteresseerd te zijn. Ze verwachten in 2030 2x zoveel energie te verbruiken. Er schijnt al sprake te zijn van een mogelijke aanleg van een oliepijplijn. Ook China krijgt al olie en aardgas uit Rusland. Dan leveren ze straks dus aan bijna de helft van de wereldbevolking.
Wat is ons alternatief? Algerije, Azerbeidjan of Qatar. Alsof die landen niet corrupt zijn en het niet zo nauw nemen met millieu en menselijke normen en waarden.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Poetins redenen zijn nog steeds zee onduidelijk

objectief gezien zie ik nog steeds geen reden voor de Russen om zich zo aan te stellen
het enige dat ik zie is het klassieke:" interne problemen terzijde schuiven en een externe vijand verzinnen"
ik heb alleen schrik dat niemand een oorlog wil maar de retoriek plots een oorlog onvermijdelijk maakt
Plaats reactie