Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef: 05 jun 2025 14:24
gerard_m schreef: 05 jun 2025 14:05
dikkemick schreef: 05 jun 2025 12:23

Nou, zelfs Hamas (dat tot heel veel ellende creëren in staat is) had nooit kunnen bevroeden dat Israël ZO ver zou gaan dat zelfs pro Israël landen van GENOCIDE gaan spreken.
Natuurlijk hadden ze dat kunnen weten, Israël is nog nooit zachtzinnig geweest. Kennelijk boeide het ze niet.

Maar zelfs als hun aanval zo naïef was : nu ze zien wat er gebeurt, blijven ze vechten tot de laatste snik. En geven daarmee Israël en bondgenoten een reden om door te gaan .
Wat heeft het Palestijnse volk daarvan?
Nogmaals, met of zonder Hamas, Israël heeft 1 doel voor ogen. HET beloofde land.
Hamas was een uitkomst om dat te gaan versnellen!
Gerard_m vraagt je iets en ik herhaal de vraag graag nog een keer, gewoon om een antwoord te krijgen.

Wat heeft het Palestijnse volk daaraan? Of wat heeft het eraan gehad?
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 06 jun 2025 15:13 Gerard_m vraagt je iets en ik herhaal de vraag graag nog een keer, gewoon om een antwoord te krijgen.

Wat HAD het Palestijnse volk voor Hamas?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 06 jun 2025 15:34
lost and not found yet! schreef: 06 jun 2025 15:13 Gerard_m vraagt je iets en ik herhaal de vraag graag nog een keer, gewoon om een antwoord te krijgen.

Ik stel de vraag in de tegenwoordige tijd. Wat begrijp je daar niet aan? Of kun je alleen retorische vragen stellen?
We are dancing again!
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 06 jun 2025 15:37

Ik stel de vraag in de tegenwoordige tijd. Wat begrijp je daar niet aan? Of kun je alleen retorische vragen stellen?
Wat HEEFT het Palestijnse volk? Ze worden (met of zonder Hamas) vernederd, weggejaagd, vastgezet en....dood geschoten!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 06 jun 2025 15:39

Wat HEEFT het Palestijnse volk? Ze worden (met of zonder Hamas) vernederd, weggejaagd, vastgezet en....dood geschoten!
Veel eerder met Hamas maar waarom vroeg je die HAD vraag eigenlijk? En je weet zelf heel goed wat het Palestijnse volk heeft. Die vraag hoef ik niet voor jou te beantwoorden. Oké, en wat zou het Palestijnse volk daaraan kunnen doen dan?
We are dancing again!
🔱
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

lost and not found yet! schreef: 06 jun 2025 15:45

Veel eerder met Hamas maar waarom vroeg je die HAD vraag eigenlijk? En je weet zelf heel goed wat het Palestijnse volk heeft. Die vraag hoef ik niet voor jou te beantwoorden. Oké, en wat zou het Palestijnse volk daaraan kunnen doen dan?
Onderdanig blijven en zich vrijwillig laten vastzetten, verjagen en afslachten
lost and not found yet!
Superposter

dikkemick schreef: 06 jun 2025 15:57
lost and not found yet! schreef: 06 jun 2025 15:45

Onderdanig blijven en zich vrijwillig laten vastzetten, verjagen en afslachten
Ja? En? Wat zou voor jou de oplossing zijn voor het probleem Dikkemick?
We are dancing again!
🔱
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@berjan:

Je geeft aan dat hamas de macht wil overdragen en geeft een sneer aan degene die dat niet weet. Het is hier gebruikelijk om een bron voor je bewering te geven . Aangezien het naar jou idee vrij algemeen bekend moet zijn, lijkt me dat niet zo moeilijk.

Verder bestaan er conflicten waar de schuld niet 100% bij een van de partijen ligt. Misschien heeft naast Netanyahu ook de dictatuur van Hamas een paar minpuntjes? Zou n Statement maken ook anders kunnen dan een muziekfestival aanvallen en burgers gijzelen, zeker als je weet dat je eigen volk keihard getroffen gaat worden? Uiteraard maakt dat Netanyahu niet de good guy, in tegendeel

Maar goed: ik wacht je bron even af
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 06 jun 2025 14:45:scissors:
en over het feit dat Hamas zich wil terugtrekken als baas van de Gazastrook:

https://www.npr.org/2024/08/16/nx-s1-50 ... -interview
:shock:

OMG!!!

Je komt met allemaal ouwe shit , deze is van August 16, 2024 !!!

Man, man!!! Al die topics uit die tijd zijn allemaal allang gesloten:
heb jij überhaupt de TO wel gelezen? Al die ouwe shit van jou gaat hier vanwege de
speciale TopicModeratie-regels waarschijnlijk allemaal de Off-topic prullenbak in
het draagt alleen maar bij aan opnieuw olie op het vuur gooien hier op FT en
het ergste is dat je Peter een hoop werk bezorgt:
zegt jou de Topictitel dan helemaal niets:
  • Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten?
Nogmaals: lees de TO! En kijk voortaan eerst naar je eigen paasei, of beter, gebruik het!
Verwacht je nou echt dat iemand zijn bewering
Aangezien Hamas allang heeft aangegeven geen macht meer in Gaza te willen
onderbouwt met iets uit de afgelopen week?

Volgens mij heb jij met Pasen te weinig eieren gehad.

Peter van Velzen
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
lost and not found yet!
Superposter

Berjan schreef:
Aangezien Hamas allang heeft aangegeven geen macht meer in Gaza te willen, het kost ze te veel geld. Ze willen Gaza overgeven aan een technocratisch bestuur. Waar wel mensen van politiek Hamas in zitten, maar ook gewone mensen en slimme mensen.
Dus jij kan ook niet echt rationeel denken over dit onderwerp.. Hamas is hetzelfde als ISIS die de macht over de hele wereld wil hebben. Dat is blijkbaar jouw idee. Maar feiten zijn anders.
Hoewel dit niet aan mij gericht is wil ik er toch een reactie op geven. Kun je me iets laten zien dat Hamas heeft aangegeven geen macht meer in Gaza te willen? Naar wie hebben ze dat gecommuniceerd?
En wat versta jij onder een technocratisch bestuur? En kunnen gewone mensen niet slim zijn?

Ik zal nog een keer de link plaatsen met in de quote de doelstelling van Hamas zoals deze heden nog zeker actueel is:

Hamas schrijft:
Met betrekking tot Israël: "Israël zal bestaan en voortbestaan totdat de islam het elimineert zoals hij voordien anderen heeft geëlimineerd."[17] Hamas neemt de strijd op tegen "de zionistische indringers" en gaat daarbij terug tot 1939, de tijd "voordat het land wederrechtelijk toegeëigend was, de bevolking angst was aangejaagd en gedwongen te zwerven over de wereld, een rechtsstaat verdween en werd vervangen door een 'leugen-staat'"
Maar zoals altijd benieuwd naar jou en andere meningen.
We are dancing again!
🔱
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

lost and not found yet! schreef: 06 jun 2025 16:05 Berjan schreef:
Aangezien Hamas allang heeft aangegeven geen macht meer in Gaza te willen, het kost ze te veel geld. Ze willen Gaza overgeven aan een technocratisch bestuur. Waar wel mensen van politiek Hamas in zitten, maar ook gewone mensen en slimme mensen.
Dus jij kan ook niet echt rationeel denken over dit onderwerp.. Hamas is hetzelfde als ISIS die de macht over de hele wereld wil hebben. Dat is blijkbaar jouw idee. Maar feiten zijn anders.
Hoewel dit niet aan mij gericht is wil ik er toch een reactie op geven. Kun je me iets laten zien dat Hamas heeft aangegeven geen macht meer in Gaza te willen? Naar wie hebben ze dat gecommuniceerd?
En wat versta jij onder een technocratisch bestuur? En kunnen gewone mensen niet slim zijn?

Ik zal nog een keer de link plaatsen met in de quote de doelstelling van Hamas zoals deze heden nog zeker actueel is:

Hamas schrijft:
Met betrekking tot Israël: "Israël zal bestaan en voortbestaan totdat de islam het elimineert zoals hij voordien anderen heeft geëlimineerd."[17] Hamas neemt de strijd op tegen "de zionistische indringers" en gaat daarbij terug tot 1939, de tijd "voordat het land wederrechtelijk toegeëigend was, de bevolking angst was aangejaagd en gedwongen te zwerven over de wereld, een rechtsstaat verdween en werd vervangen door een 'leugen-staat'"
Maar zoals altijd benieuwd naar jou en andere meningen.
Hamas heeft allang aangegeven geen macht te willen hebben en het aan een technocratische groep mensen over te laten. Maar ze willen hun wapens niet inleveren, wat normaal is wat dan worden ze standrechtelijk geexecuteerd door de zionisten (welke een lijst hebben met wie Hamas was voor 7 oktober).. We weten toch allemaal wel hoe het afliep met al die mannen bij een ziekenhuis die later in een massagraf gevonden werden? Sommigen met handen op de rug gebonden, afgemaakt als een dier.

Dat Hamas de grenzen eerbiedigt van 1967 staat hier:
20. Hamas believes that no part of the land of Palestine shall be compromised or conceded, irrespective of the causes, the circumstances and the pressures and no matter how long the occupation lasts. Hamas rejects any alternative to the full and complete liberation of Palestine, from the river to the sea. However, without compromising its rejection of the Zionist entity and without relinquishing any Palestinian rights, Hamas considers the establishment of a fully sovereign and independent Palestinian state, with Jerusalem as its capital along the lines of the 4th of June 1967, with the return of the refugees and the displaced to their homes from which they were expelled, to be a formula of national consensus.
https://www.middleeasteye.net/news/hama ... ument-full

en let wel, dit is al meer dan wat Israel doet met de Palestijnen want zij weigeren al die tijd Palestina te erkennen. En dan gaan julie huilen dat Hamas Israel niet zou erkennen?

Hamas vecht ook niet tegen Joden maar tegen zionisten.
16. Hamas affirms that its conflict is with the Zionist project not with the Jews because of their religion. Hamas does not wage a struggle against the Jews because they are Jewish but wages a struggle against the Zionists who occupy Palestine. Yet, it is the Zionists who constantly identify Judaism and the Jews with their own colonial project and illegal entity.
Waar ze gelijk in hebben! en dan huilen dat antisemitisme zou welig tieren? Het zijn inderdaad de israelische regering die doet alsof Israel de enige Joodse staat is en dat tegen zionisme zijn hetzelfde is als tegen Joden zijn.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 06 jun 2025 16:03

OMG!!!

heb jij überhaupt de TO wel gelezen? Al die ouwe shit van jou gaat hier vanwege de
speciale TopicModeratie-regels waarschijnlijk allemaal de Off-topic prullenbak in
Nogmaals: lees de TO! En kijk voortaan eerst naar je eigen paasei, of beter, gebruik het!
Denk je dat 2024 80 jaar geleden is?

Hun standpunt is hierin niet veranderd, dus het blijft gelden..
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 06 jun 2025 16:42:scissors:
Hamas heeft allang aangegeven geen macht te willen hebben en het aan een technocratische groep mensen over te laten. Maar ze willen hun wapens niet inleveren, wat normaal is wat dan worden ze standrechtelijk geexecuteerd door de zionisten
Wat is dat voor inhumaan gezwets?
Is het normaal dat zij veroorzaken dat onschuldige Gazanen sterven doordat zij van Hamas hun wapens niet in willen leveren. Zij mogen van jou 2,5 miljoen Gazanen opofferen om hun eigen leventjes te redden. En als de laatste Gazaan dood is? Dan mogen ze zich wel overgeven van jou?
Nee, dat is niet normaal!

----- ----- -----

Berjan schreef: 06 jun 2025 16:44
HierEnNu schreef: 06 jun 2025 16:03

OMG!!!

Denk je dat 2024 80 jaar geleden is?

Hun standpunt is hierin niet veranderd, dus het blijft gelden..
Dus je weet niet eens dat die gasten uit Qatar zijn geschopt?
Qatar wil ook niet meer met ze te maken hebben?
Of zijn ze weer terug nu de Sinwars geliqudeert zijn?

Sorry, ik houd op, je hebt de TO nog steeds niet gelezen, maar ik wel!
Dit wat ik nu schrijf is ook voor nop: gaat allemaal de offtopic prullenbak in.

Nee, 2024 is niet 80 jaar geleden, die topics zijn allemaal gesloten in 2025!
en daar staat wat jij als nieuw brengt reeds als oud nieuws in.

Bedoeling is nieuwe ontwikkelingen plaatsen
niet jouw ouwe zooi en niet jouw ouwe manier van 'discussiëren'
die altijd vol scheldproza zit:
lees de OP, daar staat speciaal vermeld, ad honnimennekes regeltecht naar de prullenbak!
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ff Gefactchecked

Qatar heeft Hamas sterk onder druk gezet en dreigt met uitzetting, maar er is (nog) geen bewijs dat Hamas uit Qatar is verdwenen. Hun leiders verblijven kennelijk nog steeds in Doha, al wordt hun positie steeds precair.
.
lost and not found yet!
Superposter

Berjan schreef:
Hamas heeft allang aangegeven geen macht te willen hebben en het aan een technocratische groep mensen over te laten. Maar ze willen hun wapens niet inleveren, wat normaal is wat dan worden ze standrechtelijk geexecuteerd door de zionisten (welke een lijst hebben met wie Hamas was voor 7 oktober).
Waar heeft Hamas dit aangegeven? En mijn vraag staat nog steeds open: wat is een technocratische groep mensen? En wat voor vrede hebben ze voor ogen indien ze de wapens niet willen neerleggen? Als je geen macht meer wil hebben dan heb je ook geen wapens (meer) nodig, simpel toch? En nogmaals, wat schieten Palestijnen daarmee op?
We are dancing again!
🔱
Gesloten