Dat betekent dat we allemaal wel eens iets zeggen dat niet helemaal waar is.
Tracht dit te accepteren, en te beseffen. Dat helpt.
Moderator: Moderators
Peter van Velzen schreef: ↑04 dec 2025 04:14Elke ongenuanceerde uitlating over vrijwel alles, is doorgaans enigszins naast de waarheid.
De inhoud vind je hier:HierEnNu schreef: ↑04 dec 2025 11:31Peter van Velzen schreef: ↑04 dec 2025 04:14Elke ongenuanceerde uitlating over vrijwel alles, is doorgaans enigszins naast de waarheid.
Dank voor die modinfo, Peter.
Heldere reminder en je hebt gelijk: zonder gedeeld onderscheid tussen feit, interpretatie en gevolg raakt een discussie snel vertroebeld. Daarom laat ik mijn reactie hier en nu even voor wat het is.
Inderdaad om te voorkomen dat óók bij mij de temperatuur oploopt ...
- ... en dan terug naar de inhoud, zodra dat weer kan!
De Palestijnen hebben al sinds 1921 hun thuisland: het heet Jordanië. Dat die voetnoot nooit zo lekker valt bij mensen die Israël "From the river to the sea!" willen vervangen door Palestina is helder. Maar daarmee is de claim "Palestijnen kregen niets" historisch incorrect.
Gelijk Wilders zijn veroordeelde uitspraak.
Peters opmerking onderstreept terecht dat ongenuanceerde uitspraken gemakkelijk naast de waarheid kunnen liggen. Dat geldt voor iedereen, inclusief mijzelf, en ik neem dat ter harte.
Verzoek afgewezen!
Ja, stel je voor. Een constructief feitelijk inhoudelijk gesprek.
Ik zie veroveraars van de VS staan, veroveraars die van Europa kwamen overigens - zou ook eens niet zo zijn - en denk direct terug aan onderstaande filmpje waarin duidelijk wordt dat, behalve het kolonialistische barbarisme van de …….. zionistische terroristen in Palestina, in de grote vriend de VS ook nog altijd het zelfde barbarisme hoogtijdagen viert bij de verkozen machthebbers. Ik zou zeggen:” zoek de verschillen”.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑02 dec 2025 08:28Hij heeft de zelfde verontwaardiging van de veroveraars van de VS.
Het was toch misdadig van de de indianen dat ze zich verzetten tegen het verdrijven van hun land.
Hij zit niet meer op de golflengte van de menselijkheid.
Er lijkt helemaal niets te veranderen: Op dit forum niet en in het Midden Oosten niet.
Men vecht maar door de een met geweld en de ander met propaganda om de zaak goed te praten.
Het blijkt dus duidelijk, het is een wereld van bommen en granaten geworden; "Luisteren naar majoor Kees, want anders......".dikkemick schreef: ↑05 dec 2025 10:44 Rusland eist van Oekraïne ontwapening en afgifte grondgebied en intervenieert zich suf in Oekraïne. Waar heb ik dit beleid meer gehoord/gelezen?
Ik lees in de krant:
Het duo Amerika-Israël hamert voortdurend op hetzelfde aambeeld: de Libanese autoriteiten moeten meer haast maken met de ontwapening van Hezbollah (zoals afgesproken in de tekst van het bestand). De groepering zou zelfs bezig zijn zich te herbewapenen, onder meer via buurland Syrië. Als Hezbollah niet ontwapend is 'voor het einde van het jaar', zo dreigde minister Israel Katz (Defensie) een week geleden, zal Israël opnieuw 'met kracht interveniëren'.
Israël is in alle opzichten de bovenliggende partij: militair, strategisch en diplomatiek. Het kan op normalisatie aansturen, of op harde veiligheidseisen, en in beide gevallen zal het voor Beiroet niet meevallen nee te zeggen. Het is slikken of stikken. Of, in de woorden van een Libanese krant: 'Normalisatie of oorlog.'