Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 23 nov 2025 18:37 Er zijn nog steeds 5 Israelische lichamen in Gaza (Bron). Hartverscheurend! Het idee dat vijf Israelische families nog steeds in onzekerheid zitten, zonder de lichamen van hun geliefden - tegen het plan in waarmee ze akkoord zijn gegaan, zelfs na weken van staakt‑het‑vuren - maakt de situatie bijna onverdraaglijk voor deze Israelische families.

Hamas heeft het akkoord geschonden en ik zie geen reden meer om de oorlog niet volop voort te zetten. Nu Israel zich niet meer telkens terug hoeft te trekken in ruil voor wat gijzelaars, als Hamas nog maar 2% van Gaza heeft en als een kat in het nauw zit. Militaire analisten stellen dat, nu er geen levende gijzelaars meer zijn, Israel tijdens operaties geen beperkingen meer heeft. Waar voorheen nog rekening moest worden gehouden met risico's voor de overgebleven gijzelaars en druk van families van gegijzelden om operaties te temperen, is die rem nu volledig weggevallen. Hamas heeft wat tijd gewonnen, maar er is op het moment niets meer dat Hamas nog in stelling kan brengen tegen hun vernietiging door Israel.

Hamas heeft zich niet gehouden aan het plan en er zijn al berichten dat Hamas in fase twee van het plan misschien weigert de wapens in te leveren en zich over te geven om plaats te maken voor een nieuwe regering onder leiding van Blair, wat betekent dat ze het plan waarmee ze akkoord waren gegaan nogmaals zouden schenden. Nu kan Israel ze het karweitje klaren.
1. SMERIGE Oorlogsverheerlijking
2. 5 Israëlische lichamen versus 70.000 Palestijnse lichamen.
3. Israël schendt aan de lopende band dit bestand.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 23 nov 2025 18:37 (..) Nu kan Israel ze het karweitje klaren.
Maar ik heb daar vanaf het begin van het staakt het vuren voor mijzelf geen moment aan getwijfeld dat dat nog zou gebeuren.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 23 nov 2025 19:31
ChaimNimsky schreef: 23 nov 2025 18:37 Er zijn nog steeds 5 Israelische lichamen in Gaza (Bron). Hartverscheurend! Het idee dat vijf Israelische families nog steeds in onzekerheid zitten, zonder de lichamen van hun geliefden - tegen het plan in waarmee ze akkoord zijn gegaan, zelfs na weken van staakt‑het‑vuren - maakt de situatie bijna onverdraaglijk voor deze Israelische families.

Hamas heeft het akkoord geschonden en ik zie geen reden meer om de oorlog niet volop voort te zetten. Nu Israel zich niet meer telkens terug hoeft te trekken in ruil voor wat gijzelaars, als Hamas nog maar 2% van Gaza heeft en als een kat in het nauw zit. Militaire analisten stellen dat, nu er geen levende gijzelaars meer zijn, Israel tijdens operaties geen beperkingen meer heeft. Waar voorheen nog rekening moest worden gehouden met risico's voor de overgebleven gijzelaars en druk van families van gegijzelden om operaties te temperen, is die rem nu volledig weggevallen. Hamas heeft wat tijd gewonnen, maar er is op het moment niets meer dat Hamas nog in stelling kan brengen tegen hun vernietiging door Israel.

Hamas heeft zich niet gehouden aan het plan en er zijn al berichten dat Hamas in fase twee van het plan misschien weigert de wapens in te leveren en zich over te geven om plaats te maken voor een nieuwe regering onder leiding van Blair, wat betekent dat ze het plan waarmee ze akkoord waren gegaan nogmaals zouden schenden. Nu kan Israel ze het karweitje klaren.
1. SMERIGE Oorlogsverheerlijking
Hamas is akkoord gegaan met zaken die ze niet zijn nagekomen en nu het erop gaat lijken dat ze in fase twee evenmin de wapens in willen leveren, zich over gaan geven om het bestuur over te geven aan Blair, zit er niets anders op dan hen te vernietigen. Driemaal heeft Israel zich in ruil voor wat gijzelaars teruggetrokken, waardoor Hamas weer wat tijd en ruimte kreeg toen ze afgesneden van wapentoevoer en logistiek als een kat in het nauw zaten. Nu heeft Hamas de gijzelaars niet meer als laatste troefkaart en dus is er niets meer dat Israel in de weg staat om het karwei definitief te klaren.

Hamas kan zich natuurlijk ook gewoon aan het akkoord houden waarmee ze akkoord zijn gegaan -- het resultaat is voor hen hetzelfde. Deze optie is voor iedereen de beste.
2. 5 Israëlische lichamen versus 70.000 Palestijnse lichamen.
Ongeveer de helft betreft Hamas-terroristen en de rest is Collateral dammage -- indirecte schade, niet bedoelt om opzettelijk burgers te doden.
3. Israël schendt aan de lopende band dit bestand.
Zolang Hamas dat doet, zal Israel niet nalaten te reageren. Hamas was akkoord gegaan met het Trump plan, wat betekent dat Israel alle oorlogsdoelen heeft gehaald. Maar nog steeds is Hamas de belofte niet nagekomen, en hun tijd raakt op. Indien ze niet alle lichamen hebben overgedragen, de wapens ingeleverd, zich overgeven om het bestuur over te dragen aan Blair om hun miezerige huidje te kunnen redden, dwingen ze Israel om Hamas alsnog definitief te vernietigen.

Dat daarmee het aantal slachtoffers helaas over de 100.000 zal gaan, ligt voor de hand. Ik voorspelde reeds van aanvang af aan dat het aantal tussen de 100.000 en 500.000 zal gaan liggen. Indien Israel het onder de 100.000 houdt, neem ik daar mijn petje diep voor af!
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Geloof je eigen smerige propaganda maar ChaimNimsky

'Meer dan 80 procent van doden in Gaza is burger' https://share.google/AGkhqJtySJkqVEKK5

Petje af!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 23 nov 2025 16:45 Feit is dat er de afgelopen 2 jaar mensen voor hun plezier naar toe zijn gegaan.
Misschien om te kijken waar hun toekomstige koloniale huis komt te staan.
Of gewoon even uit leedvermaak.
Ik geloof je, zonder dat te factchecken.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
ChaimNimsky
Superposter

Gerard R. schreef: 23 nov 2025 19:47
ChaimNimsky schreef: 23 nov 2025 18:37 (..) Nu kan Israel ze het karweitje klaren.
Maar ik heb daar vanaf het begin van het staakt het vuren voor mijzelf geen moment aan getwijfeld dat dat nog zou gebeuren.
Ik ook niet.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 23 nov 2025 16:45 Feit is dat er de afgelopen 2 jaar mensen voor hun plezier naar toe zijn gegaan.
Je bent weer eenzijdig als gewoonlijk. Vanaf de heuvel bij S'derot - of vergelijkbare uitkijkpunten in het zuiden van Israel, want er zijn er veel meer - kun je de gebeurtenissen in Gaza zien. Dat doen velen uit nieuwsgierigheid en informatiebehoefte, want mensen willen vooral zien wat er gebeurt en live observatie geeft een gevoel van realiteit en nabijheid van gebeurtenissen. Of uit betrokkenheid, want voor alle inwoners van S'derot en veel omliggende plaatsen is het conflict direct en persoonlijk. Velen zijn geliefden kwijtgeraakt en de meesten kennen wel een of meerdere onlangs vrijgekomen gijzelaars of gedode gijzelaars. Dan zijn er nog velen die komen uit rouw en verwerking, want vrijwel allen hebben daar wel familie, buren, vrienden, kennissen of andere geliefden verloren. En dan zijn er die deze plaatsen bezoeken uit historisch of documentair bewustzijn, want men wil getuige zijn van de geschiedenis als deze zich zo duidelijk afspeelt, om te begrijpen en later te kunnen vertellen. Er zijn er ook die hebben gezien wat Hamas heeft gedaan en hoe uitbundig de bevolking van Gaza de doelbewuste sadistische slachtpartij massaal heeft gevierd terwijl de halfnaakte verkrachte Joodse vrouwenlijken op een auto door de straten van Gaza werden geparadeerd, en zij zijn de minderheid die met diepe onvrijwillige haat iedere bom en raket op Gaza beantwoorden met applaus en enthousiasme.

Dus nee, niet iedereen komt hier voor het plezier van andermans ongeluk... ik blijkbaar wel, voor het gemak van je theorie en om te laten zien hoe absurd die generalisatie is.
Zionist
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Peter van Velzen schreef: 22 nov 2025 05:56
lost and not found yet! schreef: 21 nov 2025 22:58
dikkemick schreef: 21 nov 2025 21:17 Sderot Cinema

Jij staat achter dit fenomeen?
Zuigerd! Back in town! Besef je dit eens:

Als in 1967 Egypte Israel niet had aangevallen was Gaza nog steeds van Egypte geweest! Als Jordanië Israel niet had aangevallen in 1967 waren Judea en Samaria nog steeds van Jordanië geweest! Als Syrië Israel niet had aangevallen in 1967 was de Golan hoogte nog steeds van Syrië geweest!

En daarbij, wat geef jij eigenlijk om Gazanen? Als Egypte, Jordanië en Syrië er al geen flikker om geven? Kun je me me misschien uitleggen waarom niemand in de hele Islamitische wereld geen Gazanen wil opnemen?
Mogelijk waren Egypte, Jordanië en Syrië in 1967 van plan Israël aan te vallen, maar - zoals bekend - was Israël ze vóór.
Wat er was gebeurd als Israël dat niet had gedaan, zullen we nooit zeker weten.

Overigens, wil ik van de gelegenheid gebruik maken om een ieder te vragen om het vooral over de nieuwe ontwikkelingen te hebben en niet over oude koek en vooral niet over de tekortkomeingen die men ziet in degenen met wie men het niet eens is
Ook nieuwe ontwikkelingen zijn vaak gebaseerd op het verleden Peter! Dat is jou ook bekend! En Israël wist inderdaad dat het aangevallen zou worden dus een pluim voor hun inlichtingendiensten!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

ChaimNimsky schreef: 22 nov 2025 13:55
dikkemick schreef: 22 nov 2025 09:36 Oud en nieuw door elkaar.

2 kinderen per dag.

LIVE Midden-Oosten | Unicef: ‘Ondanks bestand dagelijks bijna 2 kinderen gedood in Gaza’ | Buitenland | AD.nl https://share.google/NulWqYn9m7USKwT0G

En:
Opinie: Palestijn is in Gaza- plan weer laatste die mag meerpraten | Trouw https://share.google/bFCl8t51ANcXifFVV

Israël koos zoals te verwachten voor de vertrouwde grijze zone waarin het uitblinkt: voorbehoud. Noch het resoluut afwijzen, noch het omarmen van de resolutie. Want hoewel Netanyahu het ontwapenen van Gaza nodig vindt, ziet het een internationale troepenmacht ook als een strategische bedreiging. Wat vandaag Gaza wordt opgelegd, kan morgen voor de Westelijke Jordaanoever gelden en dienen als model voor internationaal geleide bestuur van Palestijnse gebieden.
Wereldwijd sterven dagelijks tienduizenden kinderen aan honger, ziekte en gebrek aan schoon water, iets dat rijke landen grotendeels veroorzaken en relatief eenvoudig kunnen verhelpen, maar jij richt je weer liever op de 2 doden veroorzaakt door één Westers land: Israel.
Daar is DM heel goed in! Hij is anti Israël en niet eens pro Gaza! Pro Gaza gaat het sowieso niet redden! Helaas, maar waar!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

HierEnNu schreef: 23 nov 2025 21:15
Je kunt met deze post voor 100% concluderen dat DM een Jodenhater is! Om Gazanen geeft hij niks! Lees zijn reacties! Anti Israël! Maar dat poste ik 2 jaar geleden al! Toch jammer dat iemand zo verblind en hardnekkig kan zijn! Zegt meer over hem dan over ons! En vooral dat altijd en eeuwig hameren op Sdrot zonder de feitelijke omstandigheden te kennen! Gewoon te negeren! Echt freethinker waardig! Albert, waar ben je? Tjeerd, kun je ons van de extremistiche antisemietische medeforummers afhelpen?
We will dance again!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Hamas heeft het akkoord geschonden? Vrijwel alle persberichten (zoals bijvoorbeeld
deze
) wekken de indruk, dat Israël dat "ïets" vaker doet
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 23 nov 2025 23:20
HierEnNu schreef: 23 nov 2025 21:15
Je kunt met deze post voor 100% concluderen dat DM een Jodenhater is! Om Gazanen geeft hij niks! Lees zijn reacties! Anti Israël! Maar dat poste ik 2 jaar geleden al! Toch jammer dat iemand zo verblind en hardnekkig kan zijn! Zegt meer over hem dan over ons! En vooral dat altijd en eeuwig hameren op Sdrot zonder de feitelijke omstandigheden te kennen! Gewoon te negeren! Echt freethinker waardig! Albert, waar ben je? Tjeerd, kun je ons van de extremistiche antisemietische medeforummers afhelpen?

Je negeert duidelijk mijn moderatie. En geeft een mening over een mede-forummer, direct nadat je de moderatie gequote hebt waarin ik er bij iedereen op aandring dat niet te doen. Laat dat!
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

HierEnNu schreef: 23 nov 2025 17:39
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 21 nov 2025 08:25
HierEnNu schreef: 20 nov 2025 14:44

Etnisch zuiveren? Als je het over etnische zuivering wilt hebben:
  • in 2005 werden juist alle Joodse inwoners gedwongen Gaza te verlaten. :idea:
Israël verwijderde eigenhandig de Joodse inwoners van Gaza, een ruilhandel: land voor vrede!

En gaf Gaza vrede terug voor het geschonken land? Nee, Gaza faciliteerde Hamas&Co de nodige hand en span diensten, zodat op 7 oktober 2023 de eerste vlagen van geweld door middel van Operatie al-Aqsa Storm over Israël konden losbarsten. Over poging tot etnisch zuiveren gesproken!
Zulks ben jij meer voorstander van dan van eerlijke ruilverkaveling?

Ruilverkaveling is volgens jou synoniem met etnisch zuiveren? Als je me iets wilt verwijten, baseer het dan op wat ik daadwerkelijk schreef. Het idee dat ik etnische zuivering zou bepleiten, lees je er zelf in.
Zulks staat nergens, expliciet noch impliciet.

Wanneer je conclusies trekt uit zaken die niet gezegd zijn, dan is het logisch dat de uitkomst scheef wordt. Misschien is het zinvol om eerst te reageren op de feitelijke inhoud, voordat je motiveert wat volgens jou 'tussen de regels' staat.
Die kolonisten ware daar onrechtmatig.

Het is ook geen ruikverkaveling, het is gewoon verdrijven van de Palestijnen naar de woestijngebieden.
Ruikverkaveling? Dat jij meteen veronderstelt dat er een luchtje aan moet zitten verbaast me niets. We hebben het nota bene over een hypothetische ruilverkaveling in een hypothetische toekomst, om de mogelijkheid van een Palestijnse staat dichterbij te brengen, omdat zulks door de huidige omstandigheden vrijwel onmogelijk is.
Maar jij maakt er van uit je vooroordelen bij voorbaat weer een kwaadaardig complot van.

Als de Palestijnen Israël op de manier blijven benaderen zoals jij doet, dan komt er nooit een Palestina!
Jij en de Zionisten zijn de daders die geen echt oplossing willen.
Jullie willen gewoon de Palestijnen de woestijn in jagen om ze daar te laten verrekken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Gerard R. schreef: 23 nov 2025 19:47
Ik ook niet.

De Zionisten zijn nooit van plan geweest om het staakt het vuren na te komen en hebben altijd wel een stok om de hond te slaan.
Zo gaat het ook nu de Zionisten provoceren net zo lang totdat de ander iets verwijtbaars doet en dan gaan ze 'jhet karweitje klaren".
Alleen zo'n walgelijke opmerking spreekt boekdelen over de ware aard van het Zionisme..
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 23 nov 2025 20:40 Geloof je eigen smerige propaganda maar ChaimNimsky

'Meer dan 80 procent van doden in Gaza is burger' https://share.google/AGkhqJtySJkqVEKK5

Petje af!
Voor de Zionisten is elke Palestijn een terrorist.
Het is natuurlijk waar dat indien men de Palestijnen al een kleine honderd jaar als minder dan dieren behandeld ze er niet vriendelijker op worden.
Plaats reactie