Klimaat

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: Klimaat

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 feb 2026 08:34
Peter van Velzen schreef: 14 feb 2026 01:48
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 13 feb 2026 09:17 Het was:
"Na ons de zondvloed."
Donald denkt nooit "ons" maar alleen aan zichzelf!
Dat lijkt me een oneliner.
Maar wel een hele sterke.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/ ... r-AA1SWLYI
Mary Trump, de nicht van president Donald Trump, heeft een voorspelling gedaan over president Donald Trump. Ze schreef dat hij zich op een “gladde helling bevindt waar hij verder op zal blijven afglijden.” (..)
Ja. :roll:

https://www.welingelichtekringen.nl/pol ... -vullen-is
Ideologie? MAGA? Nee, het is psychiatrie. "Oom Donald probeert constant een leegte te vullen. Het enige wat hij wanhopig wil in zijn leven, is geliefd worden, maar het is nooit genoeg en dat zal het ook nooit worden. Dus al het andere, het geld, de macht, zijn naam op alles zetten, Groenland, dat is allemaal bedoeld om een zwart gat te vullen dat niet te vullen is. (..)
Maar ondertussen zit de wereld wél met dat klimaat... dus de planeet. De vraag is of dat hem kan schelen, hij is al oud...
En hij is niet de enige die het allemaal geen pest lijkt te schelen. ¨Na ons de zondvloed" enzo... #-o
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://nos.nl/l/2607472
Het klimaat op aarde is meer uit balans dan ooit is waargenomen, stelt de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) in een jaarlijks rapport. Wetenschappers meten hoeveel warmte de aarde opneemt én weer afgeeft. Nog niet eerder zagen zij dat de aarde zoveel warmte vasthield als in 2025. Sommige van de negatieve gevolgen daarvan, bijvoorbeeld op oceanen, zullen nog honderden jaren - potentieel zelfs duizenden - merkbaar zijn.

"De staat van het wereldwijde klimaat beleeft een noodtoestand", zegt secretaris-generaal Guterres van de Verenigde Naties. "Alle belangrijke klimaatmaatstaven knipperen rood."

Het wereldwijde VN-netwerk van meteorologen waarschuwt al jaren voor de steeds heftigere gevolgen van de opwarming van de aarde, maar neemt voor het eerst de metingen van de zogeheten energie-onbalans van de planeet mee. Dat is het groeiende verschil tussen de hoeveelheid energie die vanaf de zon naar de aarde komt, en de hoeveelheid energie die de aarde daar vervolgens weer van uitstraalt.

In een stabiel klimaat zijn die in- en uitstroom van energie ongeveer gelijk. (..)
Ik wil het hier melden, verder kan ik er niks mee. :cry:
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

De bedriegelijkheid van de producenten van fosiele brandstoffen

Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 23 mar 2026 17:01 https://nos.nl/l/2607472
Het klimaat op aarde is meer uit balans dan ooit is waargenomen, stelt de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) in een jaarlijks rapport. Wetenschappers meten hoeveel warmte de aarde opneemt én weer afgeeft. Nog niet eerder zagen zij dat de aarde zoveel warmte vasthield als in 2025. Sommige van de negatieve gevolgen daarvan, bijvoorbeeld op oceanen, zullen nog honderden jaren - potentieel zelfs duizenden - merkbaar zijn.

"De staat van het wereldwijde klimaat beleeft een noodtoestand", zegt secretaris-generaal Guterres van de Verenigde Naties. "Alle belangrijke klimaatmaatstaven knipperen rood."

Het wereldwijde VN-netwerk van meteorologen waarschuwt al jaren voor de steeds heftigere gevolgen van de opwarming van de aarde, maar neemt voor het eerst de metingen van de zogeheten energie-onbalans van de planeet mee. Dat is het groeiende verschil tussen de hoeveelheid energie die vanaf de zon naar de aarde komt, en de hoeveelheid energie die de aarde daar vervolgens weer van uitstraalt.

In een stabiel klimaat zijn die in- en uitstroom van energie ongeveer gelijk. (..)
Ik wil het hier melden, verder kan ik er niks mee. :cry:
Dat het elke keer erger blijkt dan voorspeld was heeft z'n redenen.

1. Men vindt nog steeds wel iets dat niet is meegenomen en het effect versneld.
2. Om kritiek achteraf te voorkomen geeft men meestal de laagste schattingen door.

PS.
Ik vrees dat we het kritische punt al ruim voorbij zin.
Het wordt een moeilijke wereld voor mijn kleinkinderen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 25 mar 2026 09:42 ...

PS.
Ik vrees dat we het kritische punt al ruim voorbij zin.
Het wordt een moeilijke wereld voor mijn kleinkinderen.
Dat denk ik ook. Uiteindelijk zal "het leven" zich er wel op een of andere manier doorheen evolueren en de planeet, ... die draait lekker door en trekt zich de komende paar miljard jaar helemaal nergens iets van aan. Maar fijn wordt het niet.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Plaats reactie