Zo kan je dat zien. Maar de VS pleegt niet een halve genocide op een deel van de eigen bevolking omdat ze een beetje eigenzinnig zijn volgens mij.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 13:58De VN was ook niet bedoeld om de Koreaanse oorlog te starten.Gerard R. schreef: ↑03 mar 2022 13:52Dat praat niets goed, hoor..TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 13:49
Dat zelfde vind ik van de VS.
Een land dat wereldwijd dood en verderf zaait.
Maar ik geef toe, dat Poetin met vuur speelt...Letterlijk en figuurlijk dus.
Daar is de VN niet voor bedoeld.
Toch hebben de VS de VN daar voor gebruikt.
(Door er iets door te jassen toen de Sowjet Unie er niet bij was en het niet kon blokkeren)
Rusland en Oekraïne
Moderator: Moderators
Re: Rusland en Oekraïne
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 03 mar 2022 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat je gelijk hebt had ik reeds gemeld.
Jouw probleem is dat je denkt dat die monsters slechts bij een partij zitten, dat is helaas niet het geval.
PS.
Als je wilt blijven praten, dan kun je beter niet de wandelgangen van de VN dichtgooien.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Oh.Gerard R. schreef: ↑03 mar 2022 14:10Zo kan je dat zien. Maar de VS pleegt niet een halve genocide op een deel van de eigen bevolking omdat ze een beetje eigenzinnig zijn volgens mij.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 13:58De VN was ook niet bedoeld om de Koreaanse oorlog te starten.
Toch hebben de VS de VN daar voor gebruikt.
(Door er iets door te jassen toen de Sowjet Unie er niet bij was en het niet kon blokkeren)
Hoeveel indianen zijn er wel niet afgeslacht in naam van de vrijheid.
Hoeveel doden kostte de burgeroorlog?
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik denk dat je het zo niet moet zien, maar eenvoudig moet accepteren dat dat erbij hoort. Ieder land móet er toe behoren om het representief te laten zijn voor de wereld. En unanimiteit mag je nooit verwachten. Het is voor de geschiedenisboeken. In een latere generatie is het wel degelijk veelzeggend te horen dat 141, driekwart van alle naties, Rusland veroordeelden, en enkel vier zich aan de kant van Rusland schaarden.
Born OK the first time
Ik heb de afgelopen jaren vaak geschreven op meer dan 1 publieke plek, dat ik besef dat waar grote belangen gelden, grote misdaden worden gepleegd. Hier daar en overal. Ik ben geen fan van welk groot blok dan ook. Maar IK zie het en ik benoem het. Dat geldt niet voor iedereen. En dit is weer zo'n gevalletje.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 14:10Dat je gelijk hebt had ik reeds gemeld.
Jouw probleem is dat je denkt dat die monsters slechts bij een partij zitten, dat is helaas niet het geval.
PS.
Als je wilt blijven praten, dan kun je beter niet de wandelgangen van de VN dichtgooien.
De mens is niet in staat, kan het niet, is onmachtig tegen kwaad enz.. Maar wél met die arrogante koppen staan te brallen uiteraard...
Ik zou niet in de VN blijven praten als het onzin is en als het mogelijk maakt ontoelaatbaarheden uit te voeren.
En hiertegen
https://www.trouw.nl/nieuws/militaire-g ... ~bf3ec328/
.. wat we weer een beetje van die Putin ontwaren, daar is geen beginnen aan. Maar je moet het wel willen zien.Volgens Piotrowski (Poolse historicus) hadden de Polen echter wel degelijk kennis van de bredere aanvalsplannen. Dankzij de gemeenschappelijke oefeningen van het Warschaupact wisten ze dat totale vernietiging van Europa dreigde.
Vijand van de Mens.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat het demoniseren, de vijand gelijk stellen aan Satan.
Gevaarlijk hoor, voor jet weet hebben we een nieuwe heksenjacht.
Nee, dat is niet demoniseren. Die gek in het Kremlin dreigt met ontoelaatbaarheden terwijl hij ook nog een autonoom land probeert om te schoffelen, koeioneert de VN en veroorzaakt een heleboel onbalans in de wereld die niet zomaar even te herstellen is. Redenen? Voor hem wel... maar dat zegt mij en velen verder helemaal niets. Onmenselijk, net als Tsjetsjenië, net als Syrië etc.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 14:28Dat het demoniseren, de vijand gelijk stellen aan Satan.
Hij heeft zelfs een atoomwapen, dat hij Satan 2 heeft genoemd.
https://www.politifact.com/factchecks/2 ... nnot-dest/
De gemakkelijkste weg en kan je ook nog eens wat wapens testen. Duim omlaag silly.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik ben een Silly???Gerard R. schreef: ↑03 mar 2022 15:06Nee, dat is niet demoniseren. Die gek in het Kremlin dreigt met ontoelaatbaarheden terwijl hij ook nog een autonoom land probeert om te schoffelen, koeioneert de VN en veroorzaakt een heleboel onbalans in de wereld die niet zomaar even te herstellen is. Redenen? Voor hem wel... maar dat zegt mij en velen verder helemaal niets. Onmenselijk, net als Tsjetsjenië, net als Syrië etc.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 14:28Dat het demoniseren, de vijand gelijk stellen aan Satan.
De gemakkelijkste weg en kan je ook nog eens wat wapens testen. Duim omlaag silly.
Wel dan stopt hier het verhaal voor mij.
Welnee, Silly Puty. Putin, slimpie.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 15:24Ik ben een Silly???Gerard R. schreef: ↑03 mar 2022 15:06Nee, dat is niet demoniseren. Die gek in het Kremlin dreigt met ontoelaatbaarheden terwijl hij ook nog een autonoom land probeert om te schoffelen, koeioneert de VN en veroorzaakt een heleboel onbalans in de wereld die niet zomaar even te herstellen is. Redenen? Voor hem wel... maar dat zegt mij en velen verder helemaal niets. Onmenselijk, net als Tsjetsjenië, net als Syrië etc.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 14:28
Dat het demoniseren, de vijand gelijk stellen aan Satan.
Wel dan stopt hier het verhaal voor mij.
En voor de mensen, die Ukraine nu verlaten op de vlucht is het verhaal al gestopt.
Want dáár hebben we het steeds over, hoewel sommigen zich dat wellicht niet kunnen voorstellen.
Dit is de verwachte slag tussen empathie en machinedenken op aarde.
Voorheen waren Polen en Tjecho-Slowakije, Hongarije, Roemenië, Bulgarije misschien een soort buffer. Maar in feite lag het Warschaupact aan onze grenzen. Dat leidde tot koude oorlog met atoomdreiging. Wat Poetin volgens mij wil is het terugwinnen van alle gebieden die eerst onder de Sovjet-Unie vielen. Dat is hem al aardig gelukt met Wit-Rusland, Georgië (in Zuid-Ossetië zouden Volksrussen onderdrukt worden, dus een inval) In Oekraïne was dit bijna gelukt, alleen was dat bewind zo slecht dat de bevolking een democratisch bewind heeft gekozen. Toen probeerde Poetin Oekraïne in een slecht daglicht te zetten door vanuit dat land MH17 neer te schieten. Dat lukte niet. Toen begon hij een verhaal over het onderdrukken van Volksrussen in de Krim, wat een inval tot gevolg had zonder veel protest. Nu probeert hij de publieke opinie tegen Oekraïne te zetten door te beweren dat ze in Donbas en andere Oblasten de Volksrussen onderdrukken en aanvallen. Opstanden die door Rusland zelf zijn aangewakkerd ook nog eens. Nu denkt hij een voldoende excuus te hebben verzameld om Oekraïne in te vallen en een Pro-Russisch bewind ter plaatsen. Maar dat wordt niet gepikt. Misschien heeft de wereld nu eindelijk geleerd van de fouten uit de jaren '30. Toen gaf men ook steeds toe aan Hitler bij zijn verhalen over het onderdrukken van Volks-Duitsers in Sudetenland, Oost-Pruisen en Polen etc. Het was hem toen bijna gelukt. Ik heb er heel wat voor over dat dit nu niet weer gaat lukken. We hebben onze buik wel vol van autoritaire regimes dacht ik zo.De VS wilde indertijd geen Sovjet-dreiging op Cuba.
De Russen willen geen Westerse dreiging (VS vooral) op hún deurmat (b.v. naar Moskou of in het Zuiden m.n. Georgië).
De Navo is n.l. fors opgeschoven naar het Oosten.
Ik vind dat niet meer dan logisch hoor. Zo werkt dat met invloedsferen van 'supermachten'. Het zijn net oude dametjes die snel nerveus worden.
Die 'autonomie' van buffers is maar heel betrekkelijk en gaat b.v. de VS daaraan morrelen dan kan je moeilijkheden verwachten. Die hebben wíj in dit geval vooral, tussen wel en schip. Met dank. Met Taiwan is het wél anders, maar in wezen grofweg zo.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Henry II
Ooooww Henry II... wat omslag en economische belangen over een jaar of 5, 10 of 20 en we gaan weer alles met dergelijke leukerds doen.We hebben onze buik wel vol van autoritaire regimes dacht ik zo.
En wat een onbegrip over dat gas. Russisch gas past niet in onze verwarmingen. Dat past alleen in de Hoogovens en andere hoogcalorische verbrandingssystemen. Aardgas komt niet uit Rusland. Gelukkig. 20% van ons totale gas komt uit Rusland, in Duitland ligt dat op 55%. Die lopen nog meer risico om in de kou te gaan zitten.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Deze historische misstanden spelen geen rol bij de huidige beoordeling van Rusland inzake de inval in Oekraïne.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 14:12 Oh.
Hoeveel indianen zijn er wel niet afgeslacht in naam van de vrijheid.
Hoeveel doden kostte de burgeroorlog?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Joost_de_groot
- Forum fan
Yup Tiberius, ik lees de berichten hier weer met gekromde tenen. Niveautje Trump orange man bad, Robert Malone is een antivaxxer en Poetin is een soort Hitler.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 14:28Dat het demoniseren, de vijand gelijk stellen aan Satan.

Okay.. Lieve Putin, leuke kerel, knappe bast, wanneer kom je eens bij ons met je leger?Joost_de_groot schreef: ↑03 mar 2022 20:49Yup Tiberius, ik lees de berichten hier weer met gekromde tenen. Niveautje Trump orange man bad, Robert Malone is een antivaxxer en Poetin is een soort Hitler.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑03 mar 2022 14:28Dat het demoniseren, de vijand gelijk stellen aan Satan.
![]()