Als die herinnering weg is dan bestaat je vorige persoonlijkheid niet meer.
Je hebt er dan ook geen band meer mee.
Het is dan of je hele harde schijf is gewist en volledig weer moet worden opgebouwd.
Of: alle gegevens worden gecomprimeerd in een zipbestand en in de cloud opgeslagen. Een proces dat normaliter zonder haperingen verloopt maar in het geval van traumatische gebeurtenissen een foutmelding kan geven.
De gebruiker blijft een band hebben met het zipbestand, ook als het gesloten blijft.
Actieve interactie vindt plaats via een nieuwe computer en de harde schijf en software van die nieuwe computer. De gebruiker is nog hetzelfde, maar zijn aandacht is gericht op de informatie die zich verzamelt in de nieuwe computer, net zolang tot ook die computer toe is aan vervanging.
Ik heb op zolder nog een aantal harde schijven liggen met bestanden uit de tijd van Limewire, die ik met enige moeite weer zou kunnen openen, maar de mappen die ik dagelijks gebruik zijn van ongeveer de afgelopen vijf jaar. Ik ben vergeten wat er precies op de schijven staat die op zolder liggen. Het waren dingen die toen heel belangrijk voor me waren maar nu niet meer.
De analogie is niet perfect maar geeft een algemeen idee van hoe gegevens kunnen verdwijnen maar wel toegankelijk kunnen blijven. De genoemde cloud is uiteraard het dimensieloze frequentiedomein van de ziel, dat toegang heeft tot het sterfelijke brein maar er niet van afhankelijk is, en theoretisch informatie uit het gestorven brein terug kan voeren naar het pasgeboren brein, als dat om de een of andere reden nodig is. Normaliter is het niet nodig en zelfs onwenselijk.