Dat voel je zo doordat voor jou mensenlevens en alles dat daarmee samenhangt (maatschappij, opbouw van van alles enz. enz., wat het allemaal kost e.d.) niet de hoofdzaak zijn en voor mij wel (denk ik maar zo hoor).B.S. schreef: ↑01 jun 2025 20:26 Een Speciale Militaire Operatie, dat is hoe Rusland het noemt.
Ik ben er achter waarom ik zo aanhik tegen de Jeremiade-stijl die je hanteert Gerard R.
Ben je bereid om een oorlog van 'ons' met Rusland te accepteren als consequentie om de grieven/tekortkomingen die je tegen 'ons' constateert tegemoet te komen? Misschien is dat het 'juiste' maar...
Ik splits zaken altijd in de menskant en in de geopolitieke kant. Net een zeef. En de menskant is zeer van belang voor mij.
Ik weet uit de oneindige verhalen van mijn ouders wat oorlog was. In Duitsland (mijn vader) en in Amsterdam (moeder) o.m. in de hongerwinter.
Wat niet wegneemt dat ik ook wel kan praten/schrijven in geopolitieke zin, mocht je dat missen. Maar als ik waarschuw voor oorlogen doe ik dat vanuit empathie met velen. Dat kan je dan best Jeremiadestijl noemen hoor, maar dat is kul uiteraard.
En autonome staten dienen niet binnengevallen te worden.
Nu we dat laten plaatsvinden zullen we het weten ook.