Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door Maria »

B.S. schreef: 19 apr 2025 19:02 Iedereen (bovenal Trump) weer voor het lapje houden? ('Kijk eens naar mijn goede wil'). En komt er niets van terecht, dan ligt dat weer aan Oekraïne...
Jij hebt hem ook door. :)
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 19 apr 2025 19:05
Hoeveel is zijn belofte van een bestand waard?

Denkt hij hier echt goodwill mee te kweken, anders dan bij de Russisch Orthodoxe Kerk en gelovigen?
A: Poetin is nooit te vertrouwen
B: Het volk wordt via alle kanalen gemisinformeerd.
C: Poetin kan liegen door te beweren dat Oekraïne zijn bestand heeft geschonden. Een groot deel van het volk zal het geloven. Zij die dat niet geloven kunnen zich daar maar mondjesmaat over uitspreken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 19 apr 2025 19:02 Iedereen (bovenal Trump) weer voor het lapje houden? ('Kijk eens naar mijn goede wil'). En komt er niets van terecht, dan ligt dat weer aan Oekraïne...
Poetin houdt niemand voor 't lapje -- ieder weldenkend mens ziet door die transparante huichelaar heen. Het is slechts Trump die - bijzonder opvallend - Poetin telkens alles geeft wat Poetin wil: De Krim, de Donbas, zelfs gebieden die Rusland nog niet eens heeft weten te veroveren. Oekraine moet een grondstoffen-deal sluiten, maar krijgt er niets voor terug -- niet eens garanties of een toekomstig NATO lidmaatschap. Het is slechts Trump die - heel opvallend - Zelensky de schuld geeft van het starten van de oorlog terwijl iedereen weet dat Rusland de agressor was en is, die Zelensky een dictator heeft genoemd zonder kritiek op Poetin te uiten. Het is slechts Trump die telkens een excuus moet bedenken om Zelensky overal van te kunnen beschuldigen om Poetin vrij te pleiten -- Zelensky gaat akkoord met een onvoorwaardelijke wapenstilstand, die vervolgens door Poetin zonder nadelige consequenties werd afgewezen; Zelensky gaat na aandringen van de VS akkoord met Poetins eis dat er niet meer op infrastructuur wordt geschoten, terwijl Poetin tegen zijn eigen eis in en zonder nadelige gevolgen gewoon tweemaal raketten op burgerdoelen afschiet -- de laatste maal zelfs met een double tap. Dat is enorm gezichtsverlies voor Trump die daarmee tweemaal voor gek wordt gezet, maar Trump zegt gewoon dat het een vergissing van Poetin was zonder hem ook maar ergens van te beschuldigen. Ook die naaktfoto's van z'n vrouw Melania Trump die op de Russische Staats TV non-stop werden getoond voor het oog van de hele wereld, laat Trump gewoon passeren.

Trump chanteert Oekraine om Poetin te dienen; zelfs tegen het belang van de VS in. Oekraine wil voor tientallen miljarden aan wapens van de VS kopen, maar Trump wijst zo'n giga deal voor de VS af ten gunste van Rusland -- en dat laatste is zeeeeer opvallend.

Binnenkort zal Trump zich gewoon terugtrekken uit de onderhandelingen, een excuus bedenken om vooral Oekraine de schuld te geven om definitief geen wapens of inlichtingen meer te hoeven zenden, zodat Poetin zal krijgen wat hij wil.

Andere "sterke" leiders krijgen wel ladingen aan kritiek van Trump. Hij noemde Kim Jong Un spottend "Little Rocket Man" en dreigde met totale vernietiging van Noord-Korea vanwege diens nucleaire dreiging. Over China zei hij dat het de VS jarenlang economisch heeft uitgebuit, hij bekritiseerde Xi ook fel over handel, diefstal van technologie, het verspreiden van het "China Virus" en nu dus die torenhoge importheffingen. Poetin is de enige voor wie Trump het belang van de VS en zelfs zijn eigen imago en dat van z'n vrouw opzij zet. Hoe zou dat nou komen?
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dan toch Agent Krasnov?
Geeft 'Europa' trouwens niets te bieden aan inlichtingencapaciteit overigens. 'Inlichtingen' alleen Amerikaanse spionage-satellieten?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

The World According Trump:
https://nieuwspaal.nl/trump-bekritiseer ... -beginnen/
De Amerikaanse president Donald Trump heeft scherpe kritiek te geleverd op de rol van Nederland in de Tweede Wereldoorlog. Volgens Trump was het uiterst onverstandig van Nederland om een oorlog te starten tegen Duitsland, dat volgens hem minstens vijf keer zo groot was.
Zoals bekend naar analogie van wat het genie zei over Ukraine. Zelensky is volgens hem begonnnen.
Zoiets allemaal. Tot zover Nieuwspaal. :lol: :(
Niet serieus te nemen, die man.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.hln.be/buitenland/poetin-bi ... ~a2c6d779/
"Poetin biedt aan invasie te stoppen bij huidige frontlijn"

De Russische president Vladimir Poetin heeft aangeboden om de aanval op Oekraïne te stoppen bij de huidige frontlijnen. Dat schrijft 'The Financial Times' (FT) op basis van drie ingewijden rond de gesprekken tussen Poetin en de Amerikaanse gezant Steve Witkoff.

Het voorstel zou betekenen dat Rusland geen aanspraak meer maakt op de delen van de Oekraïense regio's Donetsk, Loehansk, Cherson en Zaporizja die nu in handen zijn van de Oekraïners. Rusland annexeerde die regio's eind 2022, maar internationaal wordt die claim niet erkend. Poetin heeft tot nu toe altijd volgehouden dat die regio's helemaal bij Rusland moeten horen.
Voor wat het waard is.

Verder:
https://nos.nl/l/2564594
Noodtoestand in regio bij Moskou na explosie, Russische aanvallen op Oekraïne 18:42
In de Russische regio Vladimir, iets ten oosten van Moskou, is de noodtoestand afgekondigd vanwege een zware explosie. Dat schrijven Russische staatsmedia op basis van lokale autoriteiten. Er zijn geen gewonden gemeld en het is nog onduidelijk wat de ontploffing heeft veroorzaakt.

Volgen het ministerie van Defensie is er een munitiedepot van het leger geëxplodeerd. Er wordt gezegd dat er brand was ontstaan als gevolg van "het niet opvolgen van veiligheidsregels". Deze bewering valt niet onafhankelijk te controleren.
Het alles lijkt op een stroomversnelling.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ja - voor nu even stoppen bij de huidige stellingen. De aanspraak op nog meer kan later wel weer worden opgepakt.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

De importheffingen van Trump hebben de olieprijs doen kelderen. Poetin zit tegen de bodem van de schatkist aan te kijken.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Als Poetin en de kliek veel van wat ze in vijfentwintig jaar gestolen hebben zouden terugstorten... :D
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Nog 4 jaar en dan ga ik met pensioen.

En dan ga ik wraak nemen voor al die Russische 'gebruikers' die dit forum binnenkomen met hun rotzooi.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Bonjour schreef: 23 apr 2025 11:18 Nog 4 jaar en dan ga ik met pensioen.

En dan ga ik wraak nemen voor al die Russische 'gebruikers' die dit forum binnenkomen met hun rotzooi.
Ah joh 😂
Ga lekker genieten van wat je leuk vindt😉
In een o zo vredige wereld...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Grote stroomstoring Zuid-Europa
Portugal en Spanje zwaarst getroffen
Ook zuiden van Frankrijk geraakt
Overheid onderzoekt mogelijke cyberaanval

STEL dat die Russen ook hier achter zitten? Stel?! Wat dan? Hoe gaat (kan) het westen dit aanpakken? Mijn eerste reactie zou zijn: Hack.die Russen een keer en pak ze genadeloos terug!
Ik ga er nl maar vanuit dat deze hacks plaatsvinden onder toeziend oog van Poetin. Oog om oog
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 28 apr 2025 14:47 Grote stroomstoring Zuid-Europa
Portugal en Spanje zwaarst getroffen
Ook zuiden van Frankrijk geraakt
Overheid onderzoekt mogelijke cyberaanval

STEL dat die Russen ook hier achter zitten? Stel?! Wat dan? Hoe gaat (kan) het westen dit aanpakken? Mijn eerste reactie zou zijn: Hack.die Russen een keer en pak ze genadeloos terug!
Ik ga er nl maar vanuit dat deze hacks plaatsvinden onder toeziend oog van Poetin. Oog om oog
Ja, emotie... heb ik ook.
Maar dít met deze laffe shit moet slimmer en creatiever..!
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Iedereen kan Europa hacken!

Ook een vijand van Rusland kan Europa hacken met als morief reactie jegens Rusland uitlokken.

Zat Oekraïne uiteindelijk ook niet achter het opblazen van Nord Stream?

Ik heb het niet meer zo gevolgd.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 28 apr 2025 15:22
Iedereen kan Europa hacken!

Ook een vijand van Rusland kan Europa hacken met als morief reactie jegens Rusland uitlokken.

Zat Oekraïne uiteindelijk ook niet achter het opblazen van Nord Stream?

Ik heb het niet meer zo gevolgd.
Daar is nog geen sluitend bewijs van, dacht ik.
Plaats reactie