Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

B.S.
Bevlogen

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door B.S. »

Dan hoef je Europese spaarders niet op te zadelen met (indirect) verplichte obligaties toch...?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 12 mar 2025 19:27 Dan hoef je Europese spaarders niet op te zadelen met (indirect) verplichte obligaties toch...?
Nou ja... als je als centrale bank maar een beetje raak gaat spenderen dan moet je wel een beetje gaan compenseren, nietwaar? Gelukkig komt het bedrag ook van rente op bevroren Russische tegoeden. Maar Eurobonds zijn ook een weg. En er zijn vast nog wel andere wegen.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Oh ja, Eurobonds...
Ik heb de vraag wel eens vaker opgeworpen; hoeveel familieleden of familieleden van bekenden zou men hier onder de reageerders over hebben voor Narva, Vilnius, Tampere, Götland, Białystock, - generaties die in Oekraïne zullen moeten patrouilleren - of zelfs voor Canada of Groenland, je weet niet hoe gek het kan lopen...?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

nos.nl schreef:De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rubio zegt dat de VS vandaag contact zal hebben met Rusland over het Amerikaanse voorstel voor een staakt-het-vuren van dertig dagen. Oekraïne heeft gisteren al met het voorstel ingestemd. "We wachten met smart op de Russische reactie en we dringen er bij hen sterk op aan om het geweld te beëindigen", zei Rubio tijdens een stop in Ierland na zijn trip in Saudi-Arabië.

"Als ze nee zeggen, dan moeten we alles opnieuw bestuderen en uitvinden wat onze plek op het wereldtoneel is en wat hun ware intenties zijn. Als ze nee zeggen, dan zegt dat volgens ons genoeg over hun doelen en mentaliteit."
...
Trump zei op de persconferentie dat als Rusland ervoor kiest om de oorlog voort te zetten, hij het land financieel kan straffen. "Je kunt dingen doen die in financiële zin niet prettig zijn." Dat zou volgens hem "verwoestend" zijn voor Rusland. nos.nl
Ik hoop dat ze nee zeggen.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Soort van ja zeggen en dan verder zieken...?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Paul Warburg over het staakt-het-vuren-voor-dertig-dagen voorstel https://youtu.be/c1i-9ucX4Rg?si=_mZZwKFx-Z8MFNOJ
Valkuil voor Rusland...?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

B.S. schreef: 13 mar 2025 00:19 Soort van ja zeggen en dan verder zieken...?
Waarschijnlijk zullen ze ja zeggen indien aan zus en zo voldaan wordt. Hun ja heeft verder geen betekenis, enkel er weer een of meer concessies van Oekraïne erbij krijgen.
En indien Oekraïne zo'n consessie niet dan doen, dan is dat ook voor hen voordelig, dan kan Trump weer de schuld aan Oekraïne geven.

Dit scenario dat mensen voorspellen is al even waarschijnlijk:

"Russia will sign the deal
Break it immediately
And blame Ukraine
Simple"

Een staakt het vuren voor 30 dagen heeft sowieso geen enkele betekenis.
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

B.S. schreef: 13 mar 2025 02:20 Paul Warburg over het staakt-het-vuren-voor-dertig-dagen voorstel https://youtu.be/c1i-9ucX4Rg?si=_mZZwKFx-Z8MFNOJ
Valkuil voor Rusland...?
.
Voor veel mensen geeft een kale link naar video's zonder eigen commentaar erbij niet voldoende inbreng in een discussie.
Niet iedereen verstaat het engels voldoende om er een kwartier naar te luisteren en ook te begrijpen.
Graag in het kort wat hier wordt gezegd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ik kan moeilijk...analyses van niveau zijn heel vaak in het Engels, daar kan ik weinig aandoen, behalve er niet meer naar verwijzen, maar dat is wel een verarming, denk ik.
De strekking van de video is ook wel te raden: Ja zeggen op de bestandsoproep is nadelig voor Rusland, nee zeggen ook.
Poetin lijkt vandaag ook 'nee' te zeggen. Of zoiets.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Als we maar te weten komen wat je ons wil laten weten en daar niet soms meer als een kwartier over moeten doen.
Je kunt ook aangeven op hoeveel minuten datgene gezegd wordt waar het je om gaat en met een korte toelichting.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 13 mar 2025 17:38 Ik kan moeilijk...analyses van niveau zijn heel vaak in het Engels, daar kan ik weinig aandoen, behalve er niet meer naar verwijzen, maar dat is wel een verarming, denk ik.
De strekking van de video is ook wel te raden: Ja zeggen op de bestandsoproep is nadelig voor Rusland, nee zeggen ook.
Poetin lijkt vandaag ook 'nee' te zeggen. Of zoiets.
Ik heb de video bekeken en ik vond jouw samenvatting:
  • "Paul Warburg over het staakt-het-vuren-voor-dertig-dagen voorstel:
    Valkuil voor Rusland...?"
heel kernachtig! Want dat is precies wat hij uitlegt in dat kwartiertje.
Wie een vertaling naar Nederlands wil, kan de bij instellingen
kiezen voor 'Automatisch vertalen naar Nederlands'

Dat er niet meer naar verwijzen een verarming zou zijn ben ik 100% mee eens! Ik hoop dan ook van harte dat je daar mee blijft doorgaan. Ik heb geen idee hoeveel duiders jij daadwerkelijk volgt, maar datgene wat jij plaatst is voor zover ik heb geconstateerd van hoge infomatieve waarde en to the point. Mijn steun en dankbaarheid heb je: please keep up the good informative work?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Bedankt Hier en Nu.😊
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Zelensky kwam gisteren voor de tweede maal naar Finland.
Vandaag kwam de Finse president met een toespraak waarin hij oa uitsprak:

"Indien Rusland niet akkoord gaat met een staakt het vuren zonder enige voorwaarden moeten wij onze inspanningen intensiferen om Oekraïne te versterken, totdat Rusland dat wel bereid is.
Oekraïne is Europees. Ik hoop dat wij spoedig zowel in de EU als in NAVO bij elkaar zullen horen.
De Oekraïners hebben buitengewoon doorzettingsvermogen getoond, wat wij Finnen Sisu noemen. Finland zal Oekraïne bijstaan. Wij begrijpen wat Oekraïne te doorstaan heeft. We stand by your side, for as long as it takes."

https://youtu.be/CheoHH7qs9w?t=12
Born OK the first time
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rereformed schreef: 19 mar 2025 13:03 Zelensky kwam gisteren voor de tweede maal naar Finland.
Vandaag kwam de Finse president met een toespraak waarin hij oa uitsprak:

"Indien Rusland niet akkoord gaat met een staakt het vuren zonder enige voorwaarden moeten wij onze inspanningen intensiferen om Oekraïne te versterken, totdat Rusland dat wel bereid is.
Oekraïne is Europees. Ik hoop dat wij spoedig zowel in de EU als in NAVO bij elkaar zullen horen.
De Oekraïners hebben buitengewoon doorzettingsvermogen getoond, wat wij Finnen Sisu noemen. Finland zal Oekraïne bijstaan. Wij begrijpen wat Oekraïne te doorstaan heeft. We stand by your side, for as long as it takes."

https://youtu.be/CheoHH7qs9w?t=12
Dat zei Biden ook.
Maar toen kwam Trump, die niet weg te branden is. Maar dat is ouwe koek.
En de Nederlandse PVV cc. ... En de Hongaarse vrienden van Rusland... Om maar eens wat dwarsstraten te noemen. #-o
Hulde aan de Finnen. Ik hoop dat zij standvastiger zijn.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Trump is zeer onvoorspelbaar. Wat heel opvallend is, is dat er maar één voorspelbaar patroon is sinds hij aan de macht is gekomen, en dat is zijn continue handelen in het belang van Rusland.
Zionist
Plaats reactie