Kijk, dát is nou het handwerk van de 'diplomatie'. Lijmtube.HierEnNu schreef: ↑01 mar 2025 18:33
'Onze' NAVO baas Mark Rutte ziet het anders
NOS Nieuws - vandaag, 16:27 schreef:
NAVO-baas Rutte: Zelensky moet relatie met Trump herstellen
De Oekraïense president Zelensky moet ervoor zorgen dat de relatie met de Amerikaanse president snel hersteld wordt. Dat zegt NAVO-baas Rutte na de harde botsing gisteren tussen Zelensky en Trump in het Witte Huis. Rutte noemt de confrontatie in de Oval Office 'ongelukkig': "Trump was denk ik niet uit op een ruzie."
VIDEO duurt twee minuten
![]()
Rusland en Oekraïne
Moderator: Moderators
Re: Rusland en Oekraïne
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
Trump doet dat niet zonder te willen. Het is een vooropgezet plan. Alleen wij, gewone stervelingen, begrijpen dat niet.ChaimNimsky schreef: ↑01 mar 2025 18:45 Het beste wapen tegen Rusland is de wereld in een recessie te werken, en dat zal Trump doen zonder het te willen. Ruslands economie staat er veel te zwak voor om dat te overleven.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Jij moet wel een ongelooflijk wijs mens zijn...Mullog schreef: ↑01 mar 2025 18:51Trump doet dat niet zonder te willen. Het is een vooropgezet plan. Alleen wij, gewone stervelingen, begrijpen dat niet.ChaimNimsky schreef: ↑01 mar 2025 18:45 Het beste wapen tegen Rusland is de wereld in een recessie te werken, en dat zal Trump doen zonder het te willen. Ruslands economie staat er veel te zwak voor om dat te overleven.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
-
ChaimNimsky
- Superposter
Trump improviseert er heel veel op los en het laatste dat hij wil, is zijn populariteit verliezen door de VS in een recessie te gooien. Echter, indien hij die tarieven doorzet tegen de EU, Canada, Mexico en eventueel andere landen, zal de wereld daar precies middenin belanden. De VS, Europa, Canada en Mexico overleven dat wel, maar de Russische economie die reeds aan alle kanten wankelt, niet.Mullog schreef: ↑01 mar 2025 18:51Trump doet dat niet zonder te willen. Het is een vooropgezet plan. Alleen wij, gewone stervelingen, begrijpen dat niet.ChaimNimsky schreef: ↑01 mar 2025 18:45 Het beste wapen tegen Rusland is de wereld in een recessie te werken, en dat zal Trump doen zonder het te willen. Ruslands economie staat er veel te zwak voor om dat te overleven.
Goed idee.Gerard R. schreef: ↑01 mar 2025 18:49Dan neemt Trump Rusland over en dan maakt hij er een heel groot feestterrein van.ChaimNimsky schreef: ↑01 mar 2025 18:45 Het beste wapen tegen Rusland is de wereld in een recessie te werken, en dat zal Trump doen zonder het te willen. Ruslands economie staat er veel te zwak voor om dat te overleven.
Zionist
Rutte is ook een soort Freddy (Krueger...) Die maar niet weggaat...
De Navo-bureaucratie probeert ook te redden wat er te redden valt.
Belangrijker is wat Macron, Merz, Starmer, Polen en de rest (minus Orbán) nu voor beleid gaan ontwikkelen.
De Navo-bureaucratie probeert ook te redden wat er te redden valt.
Belangrijker is wat Macron, Merz, Starmer, Polen en de rest (minus Orbán) nu voor beleid gaan ontwikkelen.
[s]Lijmtube gaat niet werken bij Trump lijkt me, want volgens mij was het een vooropgezetGerard R. schreef: ↑01 mar 2025 18:51Kijk, dát is nou het handwerk van de 'diplomatie'. Lijmtube.HierEnNu schreef: ↑01 mar 2025 18:33
De Oekraïense president Zelensky moet ervoor zorgen dat de relatie met de Amerikaanse president snel hersteld wordt. Dat zegt NAVO-baas Rutte na de harde botsing gisteren tussen Zelensky en Trump in het Witte Huis. Rutte noemt de confrontatie in de Oval Office 'ongelukkig': "Trump was denk ik niet uit op een ruzie."
VIDEO duurt twee minuten
![]()
plan om Zelensky te vernederen, maar is dat plan mislukt, want Zelensky hield de rug recht
EN Trump heeft geen deal! Hoe zou Zelensky de relatie met Trump kunnen herstellen?
Wat zou dat opleveren?
Los daarvan: Europa moet nu als één man achter Zelensky gaan staan! Ook zonder
Hongarije, maar dan geen cent meer uit de EU naar Hongarije! Dat is ook
transactionele taal die Trump verstaat, bovendien kan Trump dan opscheppen:
"Ik was degene die Europa echt verenigde: knap van mij!"
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Zelensky gaat het ook niet goedmaken, heeft hij gezegd op Fox. Nou is 'niet' in politiek niet 'nooit', maar ik denkHierEnNu schreef: ↑01 mar 2025 19:13[s]Lijmtube gaat niet werken bij Trump lijkt me, want volgens mij was het een vooropgezet
plan om Zelensky te vernederen, maar is dat plan mislukt, want Zelensky hield de rug recht
EN Trump heeft geen deal! Hoe zou Zelensky de relatie met Trump kunnen herstellen?
Wat zou dat opleveren?
Los daarvan: Europa moet nu als één man achter Zelensky gaan staan! Ook zonder
Hongarije, maar dan geen cent meer uit de EU naar Hongarije! Dat is ook
transactionele taal die Trump verstaat, bovendien kan Trump dan opscheppen:
"Ik was degene die Europa echt verenigde: knap van mij!"
dat het niet meer goed komt.
Het is wel heel erg allemaal van 'de mannetjes'. Net als lang lang geleden. O.. als de krijgsheer boos was....
Trump kan de deal krijgen, maar dan moet hij er niet vanuit gaan dat Oekraïne dan 'capituleert', zomaar een bestand of meer met Rusland aangaan zonder garanties.
En dat wil Trump niet. Hij wil domweg van het conflict af (en de Navo...) en dat kan niet.
Nog eens https://youtu.be/SaCbUtTuLhA?si=hSfakwm3_ny_Fnfc
Duider Ryan McBeth, diep in de 'Deepstate' (...) https://youtu.be/hTm0of2znlE?si=hlcuuR5yreNA0rIv
En dat wil Trump niet. Hij wil domweg van het conflict af (en de Navo...) en dat kan niet.
Nog eens https://youtu.be/SaCbUtTuLhA?si=hSfakwm3_ny_Fnfc
Duider Ryan McBeth, diep in de 'Deepstate' (...) https://youtu.be/hTm0of2znlE?si=hlcuuR5yreNA0rIv
- Peter van Velzen
- Site Admin
Waar denkt dit Genie waar Trump dan wel op uit was?HierEnNu schreef: ↑01 mar 2025 18:33
VIDEO duurt twee minuten
![]()
Ik wens u alle goeds
Ik denk dat Rutte heel goed weet waar Trump op uit was. Ik denk ook dat het Rutte op dit moment een andere prioriteit heeft en dat is Trump binnenboord houden bij de navo. En Rutte beseft dat hij dat zeker niet gaat bereiken door zich achter Zelensky te scharen en ruzie met Trump te gaan maken. Rutte gaat ervan uit dat de enige wat daarin helpt, als het al helpt, is dat Zelensky de schoenen van Trump schoon likt. En dat is wat Rutte hier zegt, maar dan diplomatiek.Peter van Velzen schreef: ↑02 mar 2025 02:00Waar denkt dit Genie waar Trump dan wel op uit was?HierEnNu schreef: ↑01 mar 2025 18:33
VIDEO duurt twee minuten
![]()
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Precies. Net zo praat de Finse president ook. Net doen alsof de NAVO gewoon in tact blijft en we beste vrienden blijven met VS, maar donders goed weten dat men nu een Europese defensiepolitiek moeten gaan voeren alsof de NAVO nu al niet meer bestaat.Mullog schreef: ↑02 mar 2025 07:40 Ik denk dat Rutte heel goed weet waar Trump op uit was. Ik denk ook dat het Rutte op dit moment een andere prioriteit heeft en dat is Trump binnenboord houden bij de navo. En Rutte beseft dat hij dat zeker niet gaat bereiken door zich achter Zelensky te scharen en ruzie met Trump te gaan maken. Rutte gaat ervan uit dat de enige wat daarin helpt, als het al helpt, is dat Zelensky de schoenen van Trump schoon likt. En dat is wat Rutte hier zegt, maar dan diplomatiek.
Born OK the first time
Ja, nu nog wat meer eenheid en minder 'landengeest' in de EU, wat straffere aanpak van zaken, niet beslissen bij unanimiteit van stemmen maar meerderheid en groeien, groeien, groeien op allerlei gebied, ook militair en dan wordt dit een prima machtsblok dat losser van de VS komt. Kernwapens zijn er ook van Frankrijk; praat mondiaal wat gemakkelijker. Een wat volwassener EU dus. Wel heel jammer dit ook dit weer allemaal zo laat, zo traag moet. Net als milieu. Ik heb dit op een ander ter ziele gegaan forum een jaar of tien, vijftien geleden als extreem wenselijk beschreven. Maar we weten het allemaal, de EU is niet zo flitsend. Maar goed, met dank aan Putin en Trump, de harde ouders.Rereformed schreef: ↑02 mar 2025 10:00Precies. Net zo praat de Finse president ook. Net doen alsof de NAVO gewoon in tact blijft en we beste vrienden blijven met VS, maar donders goed weten dat men nu een Europese defensiepolitiek moeten gaan voeren alsof de NAVO nu al niet meer bestaat.Mullog schreef: ↑02 mar 2025 07:40 Ik denk dat Rutte heel goed weet waar Trump op uit was. Ik denk ook dat het Rutte op dit moment een andere prioriteit heeft en dat is Trump binnenboord houden bij de navo. En Rutte beseft dat hij dat zeker niet gaat bereiken door zich achter Zelensky te scharen en ruzie met Trump te gaan maken. Rutte gaat ervan uit dat de enige wat daarin helpt, als het al helpt, is dat Zelensky de schoenen van Trump schoon likt. En dat is wat Rutte hier zegt, maar dan diplomatiek.
De persconferentie twee keer gezien, aan de hand van twee duiders. Het is erg moeilijk aan te geven waarom het ineens fout begon te lopen, maar Zekensky is misschien niet helemaal vrij te pleiten.
Heel lang lijkt erg eigenlijk niet zoveel aan de hand. Het lijkt fout te gaan lopen als Zelensky begint over de twee oceanen en dan toch een beetje de Amerikanen de les lijkt te lezen. Dan komt Vance er in (Zelensky mag overigens 'JD' zeggen), begint over dankjewel zeggen (n.b. hij zegt er nog bij in déze persco) en benadrukt dan dat de mineralendeal de VS echt wel een belang in Oekraïne geeft en gaat dan los over de rekruteringsproblemen die Oekraïne kennelijk heeft en dan wordt het goed nasty en Zekensky weet Trump zwaar geïrriteerd te krijgen door te suggeren dat vanaf 2014 geen Amerikaanse president geprobeerd heeft echt iets tegen de Russische agressie te doen, en dan wordt Trump echt hels,('Who gave you the Javelins!') en gaat dan los over Hillary Clinton de 'Russia hoax', op Joe en Hunter Biden. Het eindigt allemaal slecht.
Later geeft Zelensky dan een interview aan Fox (aan een interviewer die hij persoonlijk kent en hem heeft vergezeld in Oekraïne) maakt het dan niet beter voor zichzelf. Hij geeft ook toe dat Oekraïne nu niet het vermogen heeft de bezette gebieden terug te veroveren, en dat hij in feite de val van Poetin nastreeft. (Blijf je dan realistsch?). Tijdens het interview wordt ook nog gemeld dat Zekensky het verbruikt heeft bij de Republikeinse Senator Lindsey Graham, tot dan ern belangrijke steunpilaar (Zelensky mag (mocht) 'Lindsey' zeggen.)
Een poging de essentie van zaken weer te geven, er is nog veel meer gezegd.
Zelensky (Oekraïne) lijkt onrealistisch hoog in te zetten op veiligheidsgaranties - hoewel een duider vindt dat Trump het hier laat afweten. Zijn verschijning wordt hem nageslagen. Zijn Engels is allesbehalve goed voor diplomatie.
Het slachtoffer de schuld geven? Iedereen leek moe en knorrig tijdens de persconferentie, vragen van de journalisten droegen ook bij aan de slechte sfeer.
Het is persconferentie die nog lang bestudeerd zal worden...
Heel lang lijkt erg eigenlijk niet zoveel aan de hand. Het lijkt fout te gaan lopen als Zelensky begint over de twee oceanen en dan toch een beetje de Amerikanen de les lijkt te lezen. Dan komt Vance er in (Zelensky mag overigens 'JD' zeggen), begint over dankjewel zeggen (n.b. hij zegt er nog bij in déze persco) en benadrukt dan dat de mineralendeal de VS echt wel een belang in Oekraïne geeft en gaat dan los over de rekruteringsproblemen die Oekraïne kennelijk heeft en dan wordt het goed nasty en Zekensky weet Trump zwaar geïrriteerd te krijgen door te suggeren dat vanaf 2014 geen Amerikaanse president geprobeerd heeft echt iets tegen de Russische agressie te doen, en dan wordt Trump echt hels,('Who gave you the Javelins!') en gaat dan los over Hillary Clinton de 'Russia hoax', op Joe en Hunter Biden. Het eindigt allemaal slecht.
Later geeft Zelensky dan een interview aan Fox (aan een interviewer die hij persoonlijk kent en hem heeft vergezeld in Oekraïne) maakt het dan niet beter voor zichzelf. Hij geeft ook toe dat Oekraïne nu niet het vermogen heeft de bezette gebieden terug te veroveren, en dat hij in feite de val van Poetin nastreeft. (Blijf je dan realistsch?). Tijdens het interview wordt ook nog gemeld dat Zekensky het verbruikt heeft bij de Republikeinse Senator Lindsey Graham, tot dan ern belangrijke steunpilaar (Zelensky mag (mocht) 'Lindsey' zeggen.)
Zelensky (Oekraïne) lijkt onrealistisch hoog in te zetten op veiligheidsgaranties - hoewel een duider vindt dat Trump het hier laat afweten. Zijn verschijning wordt hem nageslagen. Zijn Engels is allesbehalve goed voor diplomatie.
Het slachtoffer de schuld geven? Iedereen leek moe en knorrig tijdens de persconferentie, vragen van de journalisten droegen ook bij aan de slechte sfeer.
Als Zelensky een rasdiplomaat was geweest dan was het niet gebeurd. Zo iemand als Starmer b.v..B.S. schreef: ↑02 mar 2025 19:06 De persconferentie twee keer gezien, aan de hand van twee duiders. Het is erg moeilijk aan te geven waarom het ineens fout begon te lopen, maar Zekensky is misschien niet helemaal vrij te pleiten.
Zelensky (Oekraïne) lijkt onrealistisch hoog in te zetten op veiligheidsgaranties. Zijn verschijning wordt hem nageslagen. Zijn Engels is allesbehalve goed voor diplomatie.
Dan had hij irritaties e.d. over zich heen laten komen, hij had Trump en V. dank je gezegd en hij had zijn rug recht gehouden.
IK vind 't wel leuk dat Zelensky geen rasdiplomaat is en zijn eigen verhaaltje draait, maar Trump en V. kunnen daar niet mee leven.
De belangen zijn echter veel te groot voor dit soort gemierenneuk en kleuterwerk.
Eigenlijk snap ik er geen moer van. Commentaren geven allemaal een andere draai aan de perso, benadrukken net andere momenten.
Waar ik niet zo zeker van ben is óf er een vooropgezet plan was om Zelensky zo aan te pakken.
Waar ik niet zo zeker van ben is óf er een vooropgezet plan was om Zelensky zo aan te pakken.