Reïncarnatie in de diverse vormen.

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Reïncarnatie serieus genomen bij de NPO

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 04 nov 2024 08:39 :scissors:
ik zie een dreigende onweersbui uit de verte aankomen en
ik hou graag een droog hoofd, if you don’t mind.
Alvast bedankt dat je toch besloot, tegen beter weten in, aan dit topic bij te dragen en te anticiperen vanuit jouw eigen ervaring. Vrijwel alle bewustzijn ten aanzien van Wetenschappelijke kennis ligt vrij nauwkeurig vastgelegd buiten de lichamen van Wetenschappers, maar wat jij hier geschreven hebt EN door Vrijdenkers gelezen en gewogen is ligt nu ook vrij nauwkeurig vastgelegd buiten de lichamen van die Vrijdenkers. Ik ben er van overtuigd dat ook Vrijdenkers op een gegeven moment [ooit!] zullen inzien dat 'hun' [menselijk] bewustzijn zich nu gedeeltelijk OOK buiten hun eigen lichaam bevindt. Als jij en ik met een dergelijke gedachte kunnen spelen zonder die te accepteren, dan zal zulks die ontwikkelde geesten hier dat ook [ooit!] lukken! :wink:

Daarmee steek ik jou een hart onder de riem: es war nicht um sonst!

Tijdens discussie met [zelfverklaarde!] Vrijdenkers over onderwerpen die de indruk wekken controversieel te zijn in combinatie met de Materialime Filosofie en dan een dreigende onweersbui uit de verte aan zien komen is een heel goede eigenschap die goed van pas komt als jij graag een droog hoofd houdt, maar ben dan wel voorzichtig als men
jou een Wetenschappelijk onderbouwde paraplu aanbiedt :wink: :

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 04 nov 2024 14:56
Mus schreef: 04 nov 2024 14:46
dikkemick schreef: 04 nov 2024 14:44 Bevestigen noch ontkrachten.
Vandaar dat ik vraag: Hebben dinosaurussen bestaan?
Dino’s vallen onder bewustzijn. Lijkt me ook logisch want zonder bewustzijn zouden ze elkaar niet hebben kunnen bevestigen in hun bestaan, of wel soms?
Hebben dino's elkaar mentaal bevestigd? Met een soort van universeel bewustzijn?
Dat staat er.
En idd bewustzijn is een universeel gegeven. Zoals gezegd: zonder bewustzijn kan er niks bevestigd worden als bestaande en dus kan er niks bestaan, ook het universum met alles er op en er aan niet, al wil je het andersom mogelijk nog zo graag geloven.
Laatst gewijzigd door Mus op 04 nov 2024 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Dino’s vallen onder bewustzijn. Lijkt me ook logisch want zonder bewustzijn
zouden ze elkaar niet hebben kunnen bevestigen in hun bestaan, of wel soms?
? Nee, deze snap ik niet. Hebben dino's elkaar mentaal bevestigd?
Met een soort van universeel bewustzijn?
Zulke vragen stel je aan Mus?
Stel die vragen aan een andere vogel: aan een kip!
Dat is namelijk een geReïncarneerde Dino! :lol:
.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 04 nov 2024 15:05
Mus schreef: 04 nov 2024 14:46 Dino’s vallen onder bewustzijn. Lijkt me ook logisch want zonder bewustzijn zouden ze elkaar niet hebben kunnen bevestigen in hun bestaan, of wel soms?
Hebben dino's elkaar mentaal bevestigd? Met een soort van universeel bewustzijn?
Dat staat er.
En idd bewustzijn is een universeel gegeven. Zoals gezegd: zonder bewustzijn kan er niks bevestigd worden als bestaande en dus kan er niks bestaan, ook het universum met alles er op en er aan niet.
Maar hoe weet jij dat dino's bewustzijn hebben gehad? En dan ook nog universeel?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 04 nov 2024 15:08
Mus schreef: 04 nov 2024 14:46 Dino’s vallen onder bewustzijn. Lijkt me ook logisch want zonder bewustzijn
zouden ze elkaar niet hebben kunnen bevestigen in hun bestaan, of wel soms?
? Nee, deze snap ik niet. Hebben dino's elkaar mentaal bevestigd?
Met een soort van universeel bewustzijn?
Zulke vragen stel je aan Mus?
Stel die vragen aan een andere vogel: aan een kip!
Dat is namelijk een geReïncarneerde Dino! :lol:
Vrij zinloze off topic vervuiling. Van zulks ben ik niet gediend. Ik probeer Mus te begrijpen
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 04 nov 2024 15:08
Mus schreef: 04 nov 2024 15:05

Dat staat er.
En idd bewustzijn is een universeel gegeven. Zoals gezegd: zonder bewustzijn kan er niks bevestigd worden als bestaande en dus kan er niks bestaan, ook het universum met alles er op en er aan niet.
Maar hoe weet jij dat dino's bewustzijn hebben gehad? En dan ook nog universeel?
Maar weer eens een tegenvraag. Hoe weet jij dat je een kopje koffie naar binnen lurkt?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Dino’s vallen onder bewustzijn. Lijkt me ook logisch want zonder bewustzijn zouden ze elkaar niet hebben kunnen bevestigen in hun bestaan, of wel soms?
Ik heb geen idee wat het bovenstaande betekent.

Wat betekent dat elkaar bevestigen in hun bestaan? Op welke manier hebben dinosaurusen dat gedaan? Kunnen insecten elkaar bevestigen in hun bestaan? Bacteriën? Computerschakelingen? En zo ja, hoe?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

“Amerauder” schreef: Nog een voorbeeld van de hier besproken parallelliteit.

Kinderen lijken niet enkel op hun ouders qua uiterlijk, maar ook qua gedrag. Niet alleen in fysieke zin dus, maar ook in geestelijke. Hier is sprake van vergelijkbare soort erfelijkheid: de erfelijkheid van gedrag staat parallel aan de erfelijkheid van lichamelijke kenmerken als haarkleur. Dus, op exact die manier dat we in fysieke zin ook na onze dood in onze kinderen voortleven, zo ook in geestelijke zin.

Voor zover we kunnen zeggen dat materie blijft voortbestaan na de dood, en dat doen we, precies in die mate geldt hetzelfde voor de ziel. Ze zijn in precies dezelfde mate gebonden aan een concreet individu, en bestaan ook in precies dezelfde mate los daarvan.
Tja, dat dankt je de donder, want erfelijkheid is soms niet terug te vinden vanwege het evolutionair onmisbare toevalskarakter ervan.
Dat van een individu toch kan worden bepaald of DNA een belastend gegeven kan zijn staat daar naast en noem ik met opzet niet parallel daar aan.
En de door jou opgebrachte paralleliteit heeft zo bezien niets om het lijf dan een woordvolgorde:

Amerauder:
Voor zover we kunnen zeggen dat materie blijft voortbestaan na de dood, en dat doen we, precies in die mate geldt hetzelfde voor de ziel.

Zo achtereen, in die mate dus, plakkend kan Charon ook nog worden opgevoerd en hoeft zijn bootje niet te kunnen drijven, noch te bestaan.

Niet alleen het lijf legt het loodje, maar ook alle functioneren ervan zoals hartslag, miltwerking, bloeddruk, muzikaliteit, opwinding en andere emoties, zieligheid en ook manier van lopen.

Brrr. . .

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 04 nov 2024 15:15
dikkemick schreef: 04 nov 2024 15:08
Mus schreef: 04 nov 2024 15:05 Dat staat er.
Maar weer eens een tegenvraag. Hoe weet jij dat je een kopje koffie naar binnen lurkt?
Dat weet IK, omdat IK bewustZIJN/BEN.
M.a.w (maar HierEnNu zal dat betwijfelen), ik heb hersenen en ben daardoor bewust van
A: mezelf
B: de bak koffie die ik naar binnen giet.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 04 nov 2024 14:22 @HierEnNu

Op he taalkabaal kan ik niet reageren. Je rukt alles weer uit het (rek)verband en
aan zulks kan ik geen touw vastknopen.

Ik VERGELIJK het fenomeen bewustzijn met het FENOMEEN pijn.
Dit is dus geen 1 op 1 relatie en zulks begreep jij ook.
Zonder quote met verwijzing naar de context waar jij 'taalkabaal' ontwaart :idea:
... blijft het in jouw hoofd taalkabaal! Even goede vrienden? :wink:

Jij hebt kennelijk geen enkel idee wat ik zoal begrijp dus zulks beeld jij je slechts in ...

Anders zou je gewoon ingaan op wat ik schrijf
in plaats van zoals gewoonlijk van onderwerp veranderen.

Niemand dwingt jou om te reageren behalve jijzelf,
het is niet erg dat jij nergen een touw aan vast kunt knopen:
als jij dat zelf wel erg vindt, volg dan een cursus touwknopen of zo!
.
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

axxyanus schreef: 04 nov 2024 15:16 Ik heb geen idee wat het bovenstaande betekent.

Wat betekent dat elkaar bevestigen in hun bestaan? Op welke manier hebben dinosaurusen dat gedaan? Kunnen insecten elkaar bevestigen in hun bestaan? Bacteriën? Computerschakelingen? En zo ja, hoe?
Oké. De ene dino komt de andere tegen en zegt:” ik heb trek in kip, laten we gaan jagen?”

Ja, alles wat gezien wordt in het universum wordt gezien en bevestigd door bewustzijn, maakt niet uit wat je verder op noemt.

Bv een insect wordt bevestigt in zijn bestaan door de vogel die hem oppeuzelt, een bacterie wordt bevestigd in zijn bestaan doordat het bv ziekte veroorzaakt, ik weet niet wat computerschakelingen precies zijn maar het feit dat ik van alles nog wat met een computer kan is er de bevestiging van nog afgezien van hen die e.e.a. hebben ontworpen. Ect.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus, wat is nu (want ik ben de draad kwijt) exact je opzet vwb bewustzijn?

[
i]alles wat gezien wordt in het universum wordt gezien en bevestigd door bewustzijn,
Ik niet begrijp.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 04 nov 2024 15:35
dikkemick schreef: 04 nov 2024 14:22 @HierEnNu

Op he taalkabaal kan ik niet reageren. Je rukt alles weer uit het (rek)verband en
aan zulks kan ik geen touw vastknopen.

Ik VERGELIJK het fenomeen bewustzijn met het FENOMEEN pijn.
Dit is dus geen 1 op 1 relatie en zulks begreep jij ook.
Zonder quote met verwijzing naar de context waar jij 'taalkabaal' ontwaart :idea:
... blijft het in jouw hoofd taalkabaal! Even goede vrienden? :wink:

Jij hebt kennelijk geen enkel idee wat ik zoal begrijp dus zulks beeld jij je slechts in ...

Anders zou je gewoon ingaan op wat ik schrijf
in plaats van zoals gewoonlijk van onderwerp veranderen.

Niemand dwingt jou om te reageren behalve jijzelf,
het is niet erg dat jij nergen een touw aan vast kunt knopen:
als jij dat zelf wel erg vindt, volg dan een cursus touwknopen of zo!
ALS een reactie direct onder een post staat
DAN kun je er gemakshalve vanuit gaan dat het die post (taalkabaal) betreft.

Zulks heb jij echt wel door!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 04 nov 2024 15:25 Dat weet IK, omdat IK bewustZIJN/BEN.
M.a.w (maar HierEnNu zal dat betwijfelen), ik heb hersenen en ben daardoor bewust van
Denk jij dat die hersenen bewustzijn produceren? En zo ja, hoe doen ze dat dan?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 04 nov 2024 15:43
dikkemick schreef: 04 nov 2024 15:25 Dat weet IK, omdat IK bewustZIJN/BEN.
Denk jij dat die hersenen, bewustzijn produceren? En zo ja, wanneer ze dat naar jou idee doen hoe doen ze dat dan?
1. Ja dat denk ik
2. Doorlopend, zolang er input is
3. Geen flauw idee (jij wel)?
Einstein/Mick
Plaats reactie