Hier is toch een probleem opgedoken.
Onder narcose schijnt het lichaam toch pijn te kunnen ervaren.
Daarom verdooft men soms ondanks de narcose toch nog plaatselijk.
Voor hoe dat precies zit moet ik je echter doorverwijzen naar iemand van het vak.
Moderator: Moderators
Hier is toch een probleem opgedoken.
You don't now the drill? OK!dikkemick schreef: ↑04 nov 2024 12:57
Als jij bewijst dat God niet bestaat! Zulks lijkt me ook onmogelijk
Bewustzijn is gekoppeld aan hersenen. Hersenen dood, bewustzijn weg zoals het lichaam dan ook geen pijn meer ervaart. Of stel je zulks ook ter discussie? Dat iemand die onder zware narcose is, pijn blijft ervaren (maar er achteraf geen herinnering aan heeft).
Zulk een stelling zou ook niet te bewijzen of ontkrachten zijn,
maar zulks speelt in op het gezonde boeren verstand.
P.s. You now the drill??
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 nov 2024 12:26
Duisternis als object is een menselijk bedenksel ontstaan toen men nog niet begreep wat licht was.
HierEnNu schreef: ↑04 nov 2024 00:36
Zulks hoeft ook niet want het zijn ten slotte slechts manieren van denken waardoor verschillen in perceptie mag ontstaan, of zelfs een mix daarvan, zolang je de onzekerheid van het niet [zeker] weten aankunt. Wie [schijn]zekerheid nodig heeft zal zeker moeten kiezen!
Je bedenkt nu een begrip dat niet noodzakelijk is.
Dat is een goede vraag. Ik stel een tegenvraag.
Bevestigen noch ontkrachten! Natuurlijk hebben wij mensen het woord 'universum' bedacht, dus taalkundig gezien is er zonder mens geen universum.
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 nov 2024 14:10Je bedenkt nu een begrip dat niet noodzakelijk is.
Heeft materie een zekere organisatie graad dan noemen we het leven.
Je begrip is dus volledig overbodig, dus waarom zou het dan toch bestaan?
Het woord slaat op hoe de materie onder een bepaalde structuur als geheel werkt.
M.a.w. je heb geen antwoord op de vraag?
Dino’s vallen onder bewustzijn. Lijkt me ook logisch want zonder bewustzijn zouden ze elkaar niet hebben kunnen bevestigen in hun bestaan, of wel soms?
? Nee, deze snap ik niet. Hebben dino's elkaar mentaal bevestigd? Met een soort van universeel bewustzijn?