Peter van Velzen schreef: ↑04 nov 2024 03:38
Mus schreef: ↑03 nov 2024 08:59
De reden dat ik dat zeg is dat je de basis van wat nodig is
om reïncarnatie als fenomeen te kunnen begrijpen al niet deelt.
Ik moet dus al tevoren - zonder enig argument jouwerzijds -
geloven dat een hoge mate van bewustzijn - buiten een levend wezen - kan bestaan?
Ik geloof dat je hiermee de Forumregels overtreedt.
Jij
gelooft?

Ik zie het ff als een Freudiaanse verspreking,
maar ben toch heel benieuwd waarom je juist deze woorden gebruikt?
- Overigens, ff terzijde, zie eventueel in topic 'Mijn lijflied en wat is jouw lijflied?':
Los daarvan, welke Forumregels heb je het überhaupt over? In plaats van te geloven
kun jij toch wel gewoon ff verwijzen naar exact welke Forumregels je bedoelt!
Jij kent de Forumregels vast wel op je duimpje, toch?
Bovendien beweert Mus helemaal niet dat jij
moet geloven dat een hoge mate van bewustzijn buiten een levend wezen kan bestaan! Integendeel, jij gaf zelf aan dat jij haar aanname dat een hoge mate van bewustzijn kan voorkomen buiten een levend wezen niet deelt en vervolgens legde zij netjes uit dat zulks een reden is dat je dan beter kan stoppen met
raden[!] wat zij bedoelt. Een goed bedoeld advies dus en mijns inziens volkomen terecht, want iemand die niet met de gedachte kan spelen dat een hoge mate van bewustzijn
kan voorkomen buiten een levend wezen
[zonder die gedachte te hoeven accepteren!], ontbeert de basis van wat nodig is
om Reïncarnatie als fenomeen te kunnen begrijpen.
- Nogmaals, welke Forumregel wordt daarmee overtreden?
Het komt tevens op mij over dat jij van medeforummers eist dat al tevoren, zonder enig argument jouwerzijds, moeten geloven dat een hoge mate van bewustzijn buiten een levend wezen niet zou kunnen bestaan! Jouw
overtuiging[!] dat een hoge mate van bewustzijn niet kan voorkomen buiten een levend wezen is binnen de context van dit topic mijns inziens net zo waardevol als de overtuiging van Mus dat een hoge mate van bewustzijn buiten een levend wezen wel kan bestaan. Jij overtreedt daarmee dezelfde Forumregels
[welke?] als Mus:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.