Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 27 jul 2025 04:48:scissors:
Die tikfout had wel in de gaten, maar als je wilde aangeven dat Israël ten onrechte beschuldigd werd, dan had je dat beter kunnen duidelijk maken, door dat dan ook te zeggen ipv wat je daadwerkelijk geschreven hebt.
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in, maar je haalde die zinsnede uit de context
om mij te confronteren met mijn eigen 'gevleugelde' "daadwerkelijk schrijven",
terwijl binnen de context dat wat ik daadwerkelijk schreef geen twijfel laat:
  • Gaza en Gazanen mogen niet beschuldigd worden, want Hamas doet het,
    maar Israël en Israëliers mogen als 'schijtvolk' wel worden beschuldigd,
    want Netanyahu&Co vechten zelf niet mee in Gaza.
:roll:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 27 jul 2025 04:08:scissors:
Ik hoop dat je wacht met je PB totdat je gekalmeerd bent. En even hebt nagedacht over wat ik precies beweerde en wat jij zelf precies geschreven had.
Zo kalm dat zelfs die PB er niet komt, want inmiddels overbodig. De manier waarop maakte me pissig, maar ik had inderdaad, ook binnen die context, daadwerkelijk moeten schrijven wat ik bedoelde en niet juist dat achterwege laten vanwege
dat voor mij de context het duidelijk genoeg maakte.

Soms loopt de emmer opeens over door één druppeltje ...
... die emmer is nu een heel eind minder vol.
Zie eventueel in topic 'Bewijs vragen bij een beschuldiging is niet amoreel':
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hellup!
We worden massaal belazerd in het westen. Het is Hamas hier, Hamas daar. De aap komt uit de mouw. 1 Filmpje zegt immers alles en wordt door de pro's met beide handen aangeklampt.
Ik lees:
....With detailed data showing that Israel has cleared food deliveries exceeding 3,000 calories per person per day—far above humanitarian standards

Obesitas!
Dat is straks het grootste probleem in Gaza. Hamas komt klem te zitten in de tunnels, burgers kunnen zich nauwelijks verplaatsen wegens overgewicht.
=D> Wat een oorlogstactiek. Wachten is op beelden van Gazanen aan de mc Donalds.

@HierEnNu: Mijn reactie is cynisch bedoeld en dus bedoel ik iets anders dan er staat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 26 jul 2025 20:54 Over de krankzinnige voedselsituatie in Gaza https://www.youtube.com/live/IbBsgLfBXo ... DUUuetzEnO
Kijk Armin's 1.05 rustig uit.
Dat is me veel te lang voor een stuk dat vermoedelijk propaganda is.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Het valt me ook op in de oorlog Oekraïne - Rusland hoeveel nieuws-achtige sites er zijn, die gewoon propaganda verkondigen.

Naast selectieve verontwaardiging heb je ook selectieve nieuwsgaring. Deze video wordt geplaatst, een rapport van het WHO of Amnesty wordt genegeerd.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Israel, Gaza, and the empire of lies: Dr Garbor Maté on truth and trauma

Dive deep into the Israeli genocide in Gaza through the eyes of Dr. Gabor Maté, a holocaust survivor and leading expert on trauma, as he breaks down the human cost behind what many are calling a genocide in Gaza. This powerful conversation brings together voices like Omar El Akkad, Mohammed El Kurd, Francesca Albanese, and Ahmed Eldin to offer honest, nuanced perspectives on the ongoing humanitarian crisis, the roots of violence, and the urgent need for truth and justice.

In this video, you’ll get:

Dr. Gabor Maté’s insights on how trauma fuels cycles of violence affecting both Israelis and Palestinians.

A clear and compassionate overview of the Gaza war, including the civilian toll and why this conflict is being described as genocide by international observers.

A critical look at the Netanyahu government’s role and the global response, including debates over the normalization of mass killing and calls to stop arming Israel.

Analysis on how trauma and grief shape the conflict and what it means for peace efforts in the Middle East.

Perspectives from activists and journalists diving into the political, social, and humanitarian realities on the ground.

Discussion on the wider global impact, including reactions from countries like the U.S., China, India, England, and Germany, and the role of Western powers in either perpetuating or resolving the crisis.

Perfect for anyone seeking to understand the Israel-Gaza war beyond the headlines — this video uses clear language to unpack complex ideas on genocide, war, trauma, and the ongoing struggle for justice.

Stay informed on the Israeli-Palestinian conflict and Gaza genocide with expert voices guiding you through the facts and emotions driving this devastating chapter in world history. Use the video timestamps to jump to topics that matter most to you.

Timestamps -:
00:00 - Highlights
01:43 - Introduction
04:05 - What he once believed in Zionism
08:29 - Myths or messages are the hardest to let go of
14:09 - Trauma is what fuels the violence
20:30 - Soul of Israeli society
24:28 - Self-defense a euphemism for impunity?
31:24 - World not moving right: Trauma or politically based strategy
36:28 - Peace without Israel is somehow possible
40:31 - European countries allowing Netanyahu to fly over
43:33 - Ways to still preserve that were sold by the Western institutions
50:23 - Capitalism compatible with empathy and justice
55:09 - Omar Ikkad speaks much like Francessca
57:46 - Some of the last questions
1:00:26 - Thank You

Eén toch wel sprekend citaat uit het gesprek:

17:19. That’s what I found out when I did my research. This is the kind of stuff they never tell you about.
Benin and Jabotinsky very openlijk said, Benin being the first prime minister of Israël. Jobotinsky, the founder of the strain of zionism that the likud number, and they both said that we can call the Palestinians, the Arabische terrorist, but actually they’re just people trying to defend their homeland and we’r the agressors and we will do the same thing in their place. They said this openly. They’re not like netanyahu who said:” oh yeah, we’re defending freedom, we’re the victums.” 17:52
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

53

Palestijnen gedood na de gevechtspauze om hulp toe te laten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 27 jul 2025 20:37 53

Even ter info: je schijnt erg te zitten met het feit dat mensen met eigen ogen willen zien wat er in Gaza gebeurt. Ik ga in augustus een weekje naar Israel, en dan ook naar Sederot. Net als velen, wil ik ook met eigen ogen zien wat er in Gaza gebeurt; geen leedvermaak, geen politieke provocatie, maar gewoon: interesse in de realiteit. Dat is blijkbaar al verdacht -- maar het blijft m.i. beter dan leunen op tweedehands woede, moreel opgefokte memes en domweg slogans herhalen.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Volgens mij zijn dat alleen de vermoordde mensen, niet de mensen die bezwijken aan de hongersnood. Klopt dat?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Bonjour schreef: 27 jul 2025 22:26

Volgens mij zijn dat alleen de vermoordde mensen, niet de mensen die bezwijken aan de hongersnood. Klopt dat?
Rare vraag! Hoe kan dikkemick dat weten? Hij plaatst alleen links die hem uit komen om zijn ongetemde Israël haat ten toon te spreiden! En ju plaatst hij wat? Waar jij op in gaat! Enig idee waar je op in gaat? Of dacht je echt dat hij serieus met de burgers in Gaza begaan is? Gewoon zijn posts even terug lezen! Succes!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 27 jul 2025 22:22

Even ter info: je schijnt erg te zitten met het feit dat mensen met eigen ogen willen zien wat er in Gaza gebeurt. Ik ga in augustus een weekje naar Israel, en dan ook naar Sederot. Net als velen, wil ik ook met eigen ogen zien wat er in Gaza gebeurt; geen leedvermaak, geen politieke provocatie, maar gewoon: interesse in de realiteit. Dat is blijkbaar al verdacht -- maar het blijft m.i. beter dan leunen op tweedehands woede, moreel opgefokte memes en domweg slogans herhalen.
Vergeet je nootjes niet.
Ik ga straks de A27 op. Daar zijn 15 auto's verongelukt en er zijn wellicht wat kinderlijkjes te spotten.
Geen leedvermaak, geen politieke provocatie, maar gewoon: interesse in de realiteit.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 28 jul 2025 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israël hoopt met de maatregelen (voedsel tijdelijk toelaten) een einde te maken aan de aanzwellende kritiek dat het de Palestijnen in Gaza doelbewust laat verhongeren. Zondagochtend maakten de gezondheidsautoriteiten in Gaza bekend dat opnieuw zes Palestijnen door honger zijn overleden. In totaal zouden nu 133 Palestijnen, onder wie 87 kinderen, zijn verhongerd.

Niet vanuit humanitair oogpunt, nee omdat de kritiek de spuigaten uitloopt. Hrt is slechts een gebaar aan bondgenoten die vol afschuw kijken naar beelden van de honger in Gaza.
Maar! Ze bouwen geen gaskamers.

Ook Obama laat van zich horen.
https://share.google/B0RPMj5LKr7TEFp9J
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Former U.S. green beret says israel committed war crimes at Gaza food distribution site| BBC

4:00 I think you hot one.

Let op het woordje ‘one’ niet someone, maar ‘one’

Over dehumanisering gesproken
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Hoe Israëliërs worden gehersenspoeld

Why do Israelis dance and celebrate the death and destruction in Gaza?

The answer lies in the dehumanization of Palestinians that is at the core of Israeli society.

dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 28 jul 2025 11:30 Hoe Israëliërs worden gehersenspoeld

Why do Israelis dance and celebrate the death and destruction in Gaza?

The answer lies in the dehumanization of Palestinians that is at the core of Israeli society.
Zo gaat Nimsky naar het Israëlisch Gaza-attractie punt.
Geen leedvermaak, geen politieke provocatie, maar gewoon: interesse in de realiteit (woorden Nimsky zelf)
Einstein/Mick
Plaats reactie