Duitsland en Frankrijk zijn tegen het afsluiten van het Swift banksysteem.Rereformed schreef: ↑25 feb 2022 07:25 Biden heeft zware sancties opgelegd, maar de zwaarste (uitsluiting van Swift banksysteem en sancties voor Poetin persoonlijk) achterwege gelaten, vanwege dat de EU de energietoevoer uit Rusland wil laten doorgaan.
Een fatale blunder van Europa. Enkel een totale financiële wurging van Rusland heeft effect. Al het andere is nutteloos en doet Poetin als overwinnaar eindigen.
Rusland en Oekraïne
Moderator: Moderators
Re: Rusland en Oekraïne
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Inderdaad heeft Poetin op deze zwakheid gerekend en inderdaad kan Rusland deze klap incasseren. Maar volgens mij schat jij, net als blijkbaar het merendeel van de Nederlanders die hun portemonnee en welbehagen meer lief hebben dan vechten voor democratie en zich inzetten tegen een maffiastaat, zoals lanier mij duidelijk probeerde te maken, het al te gemakkelijk in.gerard_m schreef: ↑25 feb 2022 10:07 De boodschap van de sancties is dat het Westen alleen iets wil doen wat henzelf niet te veel pijn doet. Redelijk voorspelbaar en Poetin heeft daar vast op gerekend. Rusland afsluiten van het SWIFT systeem of stoppen met gasimport zou Rusland echt raken maar gaan we niet doen.
Rusland kan dit gemakkelijk hebben.
Juist omdat wat je hier zegt zo waar is, zit er niets anders voor het westen op dan om verder te gaan met sancties, ook die grens oversteken dat het onszelf pijn doet. Het alternatief - Poetin laten winnen om eenvoudig na een half jaar of jaar met de volgende ronde van Russische gewelddadige expansie verder te gaan, en de wereld het bewijs te geven dat het afgelopen is met de hegemonie, kracht en invloed van de westerse wereld - is naar het mij toeschijnt ondenkbaar.
En wie zijn "we" die het "echt niet" gaan doen? Nederlanders en Duitsers en Fransen? Ze zullen eenvoudig overstag moeten gaan. Voor Britannië en de VS is het helemaal geen probleem (ik beluisterde gisteren het vragen en antwoorden uurtje in het Britse parlament en was stomverbaasd hoe allen, inclusief Boris Johnson, volkomen dezelfde mening waren toegedaan. Men pleitte alom voor zeer hard optreden tegen Rusland en Russische oligarchen). Ook Oost-Europa is denk ik bereid heel veel op te offeren om Poetin maar te laten verliezen. Wij weten wat angst voor Rusland is.
Volgens mij wordt stoppen met gas- en olieimport op dit moment enkel een beetje vertraagd om achter de schermen zo snel mogelijk te zoeken naar hoe de alternatieve aanvoer ervan zo goed mogelijk geregeld kan worden en om de lente een beetje te laten komen en de kachels uitgezet kunnen worden.
Maar ja, ik kan ook ongelijk hebben...
Born OK the first time

alle beetjes helpen 
De finale van de Champions League zal niet meer plaatsvinden in het Russische Sint-Petersburg. Dat heeft de Europese voetbalbond UEFA besloten na een spoedoverleg met het bestuur, naar aanleiding van de Russische inval in Oekraïne.
https://nos.nl/collectie/13888/artikel/ ... aar-parijs

De finale van de Champions League zal niet meer plaatsvinden in het Russische Sint-Petersburg. Dat heeft de Europese voetbalbond UEFA besloten na een spoedoverleg met het bestuur, naar aanleiding van de Russische inval in Oekraïne.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
En hoe zal het gaan met het wereldkampioenschap IJshockey dat in my hometown Tampere wordt gespeeld vanaf 13 mei aanstaande, en Rusland volgens het spelschema al in de eerste wedstrijd speelt?!doctorwho schreef: ↑25 feb 2022 11:03 alle beetjes helpen
https://www.iihf.com/en/events/2022/wm
De stad Tampere heeft een jaar of vijf gebouwd aan een nieuwe arena in het midden van de stad.
Born OK the first time

- 
				ChaimNimsky
- Superposter
Ik denk dat Rusland voorlopig niet meer welkom is in westerse landen.Rereformed schreef: ↑25 feb 2022 11:11 En hoe zal het gaan met het wereldkampioenschap IJshockey dat in my hometown Tampere wordt gespeeld vanaf 13 mei aanstaande, en Rusland volgens het spelschema al in de eerste wedstrijd speelt?!
De stad Tampere heeft een jaar of vijf gebouwd aan een nieuwe arena in het midden van de stad.
Zionist

Bij gebruik door hem van een kernwapen kan hij een forse lading van die dingen terug verwachten. Van die Navo... beetje onzin. Maar ja... je weet maar nooit met hersenziekte.Rereformed schreef: ↑25 feb 2022 09:04Inderdaad heeft de waanzin bij hem toegeslagen. Poetin heeft ieder land dat in de weg staat gedreigd met "nooit eerder in hun geschiedenis geziene gevolgen", oftewel een hint dat hij bereid is atoomwapens in te zetten. Dat is het duidelijkste teken van totale waanzin.appelfflap schreef: ↑25 feb 2022 09:00 maar ik ben er echt ni gerust in. Ge hoopt dat Poetin ni aanvalt, dan hoopt ge heel beperkt en nu wordt het gewoon een regimewissel.
Het is vooral zijn "argumentatie", paranoïde waanzin maar levensgevaarlijk als je zo'n leger hebt. de nato is een naziclubje en de mensen in die landen meoten gered worden?
Wanneer we het van hoop moeten hebben dan droom ik het liefst van een dappere Rus die het voor elkaar krijgt Poetin een kogel in zijn hoofd te schieten en vervolgens zegt dat de denazificatie van Oekraïne hierbij volledig uitgevoerd is en we weer broedervolken kunnen zijn.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **

Hun toekomst is voorbij.ChaimNimsky schreef: ↑25 feb 2022 11:27Ik denk dat Rusland voorlopig niet meer welkom is in westerse landen.Rereformed schreef: ↑25 feb 2022 11:11 En hoe zal het gaan met het wereldkampioenschap IJshockey dat in my hometown Tampere wordt gespeeld vanaf 13 mei aanstaande, en Rusland volgens het spelschema al in de eerste wedstrijd speelt?!
Denk ook even aan landen als China en India, die gas afnemen. Die denken nu peu nerveus wat nauwkeuriger na dan vroeger.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **

Hun toekomst is voorbij.ChaimNimsky schreef: ↑25 feb 2022 11:27Ik denk dat Rusland voorlopig niet meer welkom is in westerse landen.Rereformed schreef: ↑25 feb 2022 11:11 En hoe zal het gaan met het wereldkampioenschap IJshockey dat in my hometown Tampere wordt gespeeld vanaf 13 mei aanstaande, en Rusland volgens het spelschema al in de eerste wedstrijd speelt?!
Denk ook even aan landen als China en India, die gas afnemen. Die denken nu peu nerveus wat nauwkeuriger na dan vroeger.
Hij is wederom 'GEZIEN'...

- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ook is het lot van Rusland al aangezegd doordat de hele wereld druk bezig is om te schakelen op niet-fossiele energiebronnen. In de afgelopen twee jaar is de Russische gasexport naar Europa gehalveerd (zie hier)! Vanwege deze nieuwe catastrofale zet van Poetin gaat deze ontwikkeling nu in de versnelling. En iets anders om op terug te vallen om inkomsten te verkrijgen hebben ze niet.
Overigens geeft Rachel Maddow een zeldzaam helder betoog voor iedereen die het geopperde gevoel heeft ziende blind geweest te zijn. Aanrader om te beluisteren.
Born OK the first time

- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ik lees net dat Britannië nu aandringt op uitsluiting van Rusland uit het Swift banksysteem. 
Ach, Europa kan het gewoon niet veroorloven om nog langer olie en gas uit Rusland te halen. Zoals lanier al op (geloof ik) pagina 1 van deze draad aangaf betekent dat in feite dat wij Poetins oorlog dan financieren. Dat is eenvoudig een te gekke opstelling om te verdedigen.

Ach, Europa kan het gewoon niet veroorloven om nog langer olie en gas uit Rusland te halen. Zoals lanier al op (geloof ik) pagina 1 van deze draad aangaf betekent dat in feite dat wij Poetins oorlog dan financieren. Dat is eenvoudig een te gekke opstelling om te verdedigen.
Born OK the first time

En 'Poetins oorlog', ja hoe bedenk je het...
De verraderlijkheid van het land en de leidende kliek.....
"Nee, wij gaan dat land niet aanvallen/binnenvallen, wij oefenen slechts...." jawel. Bij herhaling.
Hoe zal de rest van de wereld ooit nog wat kunnen met een dergelijke verrader-entiteit Rusland???
Ja, Duitsland kwam ook terug. Weet ik toch..
Je verstand staat er allemaal stil bij.
En Trump en dat soort 'genieën' maar lachen...

De verraderlijkheid van het land en de leidende kliek.....
"Nee, wij gaan dat land niet aanvallen/binnenvallen, wij oefenen slechts...." jawel. Bij herhaling.
Hoe zal de rest van de wereld ooit nog wat kunnen met een dergelijke verrader-entiteit Rusland???
Ja, Duitsland kwam ook terug. Weet ik toch..
Je verstand staat er allemaal stil bij.
En Trump en dat soort 'genieën' maar lachen...

Maar... helemáál als een verrassing kwam de huidige move van deze verraderstaat niet.
Om het eenvoudig te houden en niet teveel erbij te slepen: Syrië en wat ze daar hebben gedaan...
En de manier waarop. Kil, koud en partijdig voor Assad.
De Noordelijke Ijszee, waar ze voortdurend militair liggen te kl**en om nóg meer fossiele brandstoffen te pakken.
Mét de melding dat het grootste deel daar Russisch is...
Georgië, zoiets als nu met Ukraine en die twee postzegels Ossetië en Abchazië.
Vroeger hun 'Waterloo' Afghanistan, nu weten de Amerikanen ook hoe het daar is.
Volledig naar het recept Zirinovsky. Die stond voor dat er altijd oorlogen zouden zijn aan de buitenranden van zijn land....
En het IS al zo'n enorm rijk. Wat een ziek denken...
Ik denk dat ze bij de Navo wel in de gaten hebben, dat voor je het weet Polen weer een opnieuw kind van de rekening
zou kunnen worden (Belarus is al in the Kitty), Balten en voor je het weet staat zo'n gek voor de poorten van Berlijn enz..
Ook al is dat Navo.
Swift.. Doet ook hier pijn, maar dat moet dan maar.

Om het eenvoudig te houden en niet teveel erbij te slepen: Syrië en wat ze daar hebben gedaan...
En de manier waarop. Kil, koud en partijdig voor Assad.
De Noordelijke Ijszee, waar ze voortdurend militair liggen te kl**en om nóg meer fossiele brandstoffen te pakken.
Mét de melding dat het grootste deel daar Russisch is...
Georgië, zoiets als nu met Ukraine en die twee postzegels Ossetië en Abchazië.
Vroeger hun 'Waterloo' Afghanistan, nu weten de Amerikanen ook hoe het daar is.
Volledig naar het recept Zirinovsky. Die stond voor dat er altijd oorlogen zouden zijn aan de buitenranden van zijn land....
En het IS al zo'n enorm rijk. Wat een ziek denken...
Ik denk dat ze bij de Navo wel in de gaten hebben, dat voor je het weet Polen weer een opnieuw kind van de rekening
zou kunnen worden (Belarus is al in the Kitty), Balten en voor je het weet staat zo'n gek voor de poorten van Berlijn enz..
Ook al is dat Navo.
Swift.. Doet ook hier pijn, maar dat moet dan maar.
					Laatst gewijzigd door Gerard R. op 25 feb 2022 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Het nieuws van een uur geleden: "Rusland is bereid om met Oekraïne te onderhandelen als het Oekraïense leger zich overgeeft, zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov".
Dat klinkt alsof de Russische invasie niet naar plan verloopt.
De mooiste video is van ongelooflijk moedige CNN reporters die willen uitzoeken hoe de situatie er nu uitziet op het vliegveld van Kiev. Eenmaal aangekomen:
CNN: So... where are the Russians?
Soldier: (raises eyebrow) We ARE the Russians!
Direkt hierop worden de Russen aangevallen door de Oekraïners.
Het vliegveld schijnt nu heroverd te zijn door de Oekraieners.

De mooiste video is van ongelooflijk moedige CNN reporters die willen uitzoeken hoe de situatie er nu uitziet op het vliegveld van Kiev. Eenmaal aangekomen:
CNN: So... where are the Russians?
Soldier: (raises eyebrow) We ARE the Russians!
Direkt hierop worden de Russen aangevallen door de Oekraïners.
Het vliegveld schijnt nu heroverd te zijn door de Oekraieners.
Born OK the first time

Misschien..Rereformed schreef: ↑25 feb 2022 13:36 Het nieuws van een uur geleden: "Rusland is bereid om met Oekraïne te onderhandelen als het Oekraïense leger zich overgeeft, zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov".
[..]
Ik denk dat Putin iets riskants ontwaart aan de horizon..
In Poetins denken is zo'n bereidheid tot onderhandelen (dus overgave van het Ukrainse leger) een 'zwakte', waarop je de tegenstander verraderlijk dient te pakken. Vertrouw het niet. Dat hij zelf dan ook die zwakte vertoont lijkt hij nu even te vergeten. Hij opereert naar zijn goeddunken bij zwakte van de tegenstander.
Swift..
Verder denk ik dat het Ukrainse leger hem binnen laat lopen om hem dan in de rug te kunnen aanvallen.
Maar dat vereist toch wel veel miliaire kracht en of ze dat wel hebben...
Serieus verzet in Ukraine is ook van groot belang. Vietnam won van de VS door... jawel.

- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Het valt me op dat ik voor het eerst oorlog volg in real time. Ik denk niet dat Poetin eraan gedacht heeft dat alles wat er gebeurt en zo ongeveer iedere bom die er valt door heel Europa en Amerika bekeken wordt. Oekraïne is een land dat eruit ziet alsof het ieder ander Europees land had kunnen zijn en de verslaggevers zitten overal en het lijkt wel of iedere Oekraïener geïnterviewd wordt. 
Hier nog een prachtige video: Ex-president Poroshenko staat gewapend op straat om tegen de Russen te vechten. Via Skype zit deze man regelrecht in de CNN studio in Atlanta en via YouTube in een mum van tijd overal in de wereld.

Hier nog een prachtige video: Ex-president Poroshenko staat gewapend op straat om tegen de Russen te vechten. Via Skype zit deze man regelrecht in de CNN studio in Atlanta en via YouTube in een mum van tijd overal in de wereld.
Born OK the first time