Mus schreef: ↑26 okt 2024 23:34
dikkemick schreef: ↑25 okt 2024 18:51
Maar we moeten dan toch op zn minst gaan definiëren wat 'bestaan' en/ of 'waar' is?
Dat wordt lastig wanneer je alleen het materialistische als bestaande erkent en dat jij alleen bestaat bij de gratie daarvan.
Zelfs het begrip materialistisch vind ik lastig. Neem emoties. Op zich niet materieel maar m.i wel veroorzaakt door materie.
Gedachten idem. Zonder brein (voor zover ik kan inschatten) geen gedachten en emoties.
Maar als dan wordt beweerd: Gedachten komen via een 18e dimensie uit de negatieve spiegelruimte en ons brein heeft daar een selectieve quantum-antenne voor, dan wil ik graag meer uitleg hoe men op deze ideeën komt (wrschl via die ruimte natuurlijk

) en hoe men dit kan onderbouwen.
Tot nu toe zijn we aardig weggekomen met materialisme, de wetenschappelijke methode en de wijze waarop ideeën in schoolboeken terecht komen, of algemeen geaccepteerd worden als zijnde "naar hoge mate van waarschijnlijkheid correct".
BDE, reïncarnatie, Voodoo, heksen, ufo's uit andere werelden die tijdreizen, elfjes op de punt van een naald, bomen met gevoel, homeopathie etc.... Leuk om over te filosoferen maar uiteindelijk moeten er knopen doorgehakt gaan worden.
De vraag is dan: Hoe? Met welke methode? Alleen luisteren naar zij doe het meegemaakt, gezien, gehoord, gevoeld hebben?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick