Natuurlijk, dát maakt het ook zo weerzinwekkend.appelfflap schreef: ↑20 feb 2022 15:54Dutisland zei deze week dat die vraag momenteel simpelweg totaal niet aan de orde is.
De Krim is bezet dus ook dat is een garantie dat natolidmaatshcp volstrekt geen issue is momenteel
Poetin weet dit natuurlijk ook
Rusland en Oekraïne
Moderator: Moderators
Re: Rusland en Oekraïne
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
-
appelfflap
- Banned
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Hé, ik merk op dat ik het helemaal eens ben met iedere bijdrage van appelfflap! 
Born OK the first time
De Krim lijkt mij sowieso een schaakstuk. In 1954 weggegeven door Chroesjtsjov en daarna in 2019 naar aanleiding van "een referendum" (en sinds de Brexit weten we allemaal hoe dat uit kan pakkenappelfflap schreef: ↑20 feb 2022 15:54Dutisland zei deze week dat die vraag momenteel simpelweg totaal niet aan de orde is.
De Krim is bezet dus ook dat is een garantie dat natolidmaatshcp volstrekt geen issue is momenteel
Poetin weet dit natuurlijk ook
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Tsja.. De Russen denken ook zo over de Navo. En zij doen wat we nu zien. Levensgevaarlijk schaken hoor.appelfflap schreef: ↑20 feb 2022 17:05of dat maakt de Russische aanpak zo succesvol
In eht schaken is er een gezegde
de dreiging is vaak sterker als de uitvoering
de Russische dreiging om binnen te vallen mist zijn effect alleszins nu al niet.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
-
ChaimNimsky
- Superposter
In het schaken is pressie en dreiging inderdaad vaak belangrijker dat het nemen van stukken, maar de vergelijking gaat mank: als de NAVO niet toegeeft, staat Rusland internationaal voor paal als ze zich gewoon terugtrekken. Aan de andere kant is een aanval enorm duur en daar komt nog bij dat Rusland geen echt rijk land is, daarbij eveneens zeer afhankelijk is van de export van gas en olie en daar komen een hele serie sancties nog bovenop indien ze aanvallen. Maar ja, nu zullen ze wel iets moeten doen.
Waardeloos schaakspelen om jezelf zo in de voeten te schieten. Ik denk dat het eerder een mislukt spelletje blufpoker is dat nu waarschijnlijk helemaal de verkeerde kant op gaat omdat het ego van de grote Poet geen gezichtsverlies zal kunnen verdragen.
Waardeloos schaakspelen om jezelf zo in de voeten te schieten. Ik denk dat het eerder een mislukt spelletje blufpoker is dat nu waarschijnlijk helemaal de verkeerde kant op gaat omdat het ego van de grote Poet geen gezichtsverlies zal kunnen verdragen.
Zionist
-
appelfflap
- Banned
klopt maar kijk naar het terrein dn dn zie je dat de bluf toch al werktChaimNimsky schreef: ↑21 feb 2022 01:54 als de NAVO niet toegeeft, staat Rusland internationaal voor paal als ze zich gewoon terugtrekken.
luchtvaartmaatschappijen mijden eht luchtruim, heel wat ambassades hebben personeel teruggetrokken, totale paniek bij de EU, Nato, VS, ...
er is nu al enorme economische schade en de dreiging is er nog steeds hetzelfde als enkele weken geleden
in 2014 was er ook zo goed als geen reactie toen de Russen de krim annexeerden
De Russen zullen wel een voorwendsel vinden om in het oosten beperkt in te grijpen en de Russen daar te helpen/redden/... Hebben ze in andere buurlanden ook al vaker gedaan.
Poetin zoekt gewoon de grenzen op en verschuift die tegelijk elke keer een beetje.
Dat zou het moeten zijn. Wil Rusland aan de grens oefenen is dat hun recht maar verder moet je dat gewoon negerenIk denk dat het eerder een mislukt spelletje blufpoker is
en het is zoals je het en der leest
als heel het westen 100% zeker is dat Rusland zal aanvallen ... Waarom dan met sancties wachten tot Kiev is platgegooid?
Hoe sterk is de koevoet 'gas' in de handen van de Rus?
https://www.europa-nu.nl/id/vlqlfy5645y ... dubxdwqrzw
Wat zegt Pekings buitenlandse zaken, ook niet onbelangrijk..?
Zij kunnen doen in eigen land wat ze willen zonder door een andere staat te worden bedreigd.
Dat is één van de cruxen naar mijn idee. Chantage met gas, niet aan de orde, hooguit duurder gas.In de EU heerst al weken de vrees dat de spanningen met Rusland over de situatie in Oekraïne kunnen leiden tot een verstoring van de gasvoorziening. Maar volgens Von der Leyen kunnen mensen gerust zijn. "Tegenwoordig kan ik zeggen dat we, zelfs in het geval van een volledige onderbreking van de gasvoorziening door Rusland, aan de veilige kant zijn voor deze winter", zei ze zaterdag op een internationale veiligheidsconferentie in München.
Wat zegt Pekings buitenlandse zaken, ook niet onbelangrijk..?
Ja..https://www.aa.com.tr/en/asia-pacific/c ... is/2507283[/url]
[url]“It has been endorsed and recognized by the UN Security Council. It is the only way out for the Ukrainian issue. As far as I understand, the Russian side supports the new Minsk agreement. And for Europe, it also supports this agreement recently,” Wang said.
He also stressed the need to safeguard the sovereignty and territorial integrity of Ukraine.
Alsof we in de lente geen gas nodig hebben? Uiteraard wel minder maar ook 40% minder? Ik betwijfel dat.Hoe sterk is de koevoet 'gas' in de handen van de Rus?
We kunnen vloeibaar gas importeren vanuit Amerika. Dat doen we echter al en de fabriek die het gas omzet draait al op volle toeren. Het duurt zeker 4 tot 5 jaar om een nieuwe te bouwen.
En het Gronings gas? De meeste mensen weten niet dat een groot deel ontmanteld is. De pijpleidingen zijn verwijderd en de gaten zijn dicht gegooid met beton. Even weer de gaskraan opendraaien? Onmogelijk, er zal opnieuw geboord moeten worden en de installaties moeten weer worden opgebouwd.
En wat schiet Oekraïne op met sancties jegens Rusland?
Hoe erg die sancties in Rusland aankomen zal liggen aan hoe zwaar en diep dat gaat.
Dan dat gas. Zoals ik liet zien is er volgens von der Leyen voldoende om de kop hier boven water te kunnen houden.
Reuze boeiend en weerzinwekkend om te zien. (Maar dat gaat zo vaak samen...)
Nu kijken hoe men dit in dat land gaat aanpakken. Vietnamezen maar eens vragen wellicht?
Maar het blijkt altijd weer op aarde: die kreet ¨If you want peace prepare for war" is nog altijd redelijk geldig.
Voor je het weet heb je weer zo'n gek in je achtertuin.
Dan dat gas. Zoals ik liet zien is er volgens von der Leyen voldoende om de kop hier boven water te kunnen houden.
Reuze boeiend en weerzinwekkend om te zien. (Maar dat gaat zo vaak samen...)
Nu kijken hoe men dit in dat land gaat aanpakken. Vietnamezen maar eens vragen wellicht?
Maar het blijkt altijd weer op aarde: die kreet ¨If you want peace prepare for war" is nog altijd redelijk geldig.
Voor je het weet heb je weer zo'n gek in je achtertuin.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Inmiddels is Rusland de afvallige provincies Donjetsk en Loehansk binnengetrokken. Wat men daarmee op denkt te schieten weet ik niet. Het lijkt alleen maar slechter te kunnen aflopen.
Ik wens u alle goeds
- vegan-revolution
- Superposter
Inderdaad. Zie Poetin stuurt militairen naar Donetsk en Loehansk voor 'vredesmissie'
en ook Poetin erkent volksrepublieken Donetsk en Loehansk na lang betoog op tv
Uit dat laatste :
Vicevoorzitter Medvedev zei onder meer dat de Russische burgers in Donetsk en Loehansk beschermd moeten worden. Het hoofd van de Federatieraad zei zelfs dat er in de Donbas 'genocide' wordt gepleegd op de Russische bevolking.
Het gaat tot nu toe precies zoals ik verwachtte. Poetin laat zich niet afschrikken door de VS en/of de NAVO. Hij is altijd al een man geweest van "spierballentaal". Dus stoot hij nu door.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Daarmee wordt een genocide in dat gebied voorkomen. De separatisten waren al bezig de bevolking te evacueren vanwege het risico op een bloedbad door de Oekraïense agressor. Dat ziet toch een kindPeter van Velzen schreef: ↑22 feb 2022 01:54 Inmiddels is Rusland de afvallige provincies Donjetsk en Loehansk binnengetrokken. Wat men daarmee op denkt te schieten weet ik niet. Het lijkt alleen maar slechter te kunnen aflopen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
-
appelfflap
- Banned
uiteraard hebben die 2 nieuwe staten recht op en nood aan beschermingPeter van Velzen schreef: ↑22 feb 2022 01:54 Inmiddels is Rusland de afvallige provincies Donjetsk en Loehansk binnengetrokken. Wat men daarmee op denkt te schieten weet ik niet. Het lijkt alleen maar slechter te kunnen aflopen.
Was na gisteravond perfect logisch
Maw opnieuw kijken hoe ver je kunt gaan.
Oekraïne is die 2 steden al een decennium kwijt, zonder veel ophef. Zal het westen voor die 2 steden vol voor een confrontatie met een hoop maatregelen gaan? Dan hadden ze dat in 2014 al moeten doen dus ik zie het nu ook niet gebeuren.
Uiteraard werd deze stap 2 dagen na einde vd olympische spelen genomen, Zoals Peking vroeg
Ik denk dat een van de redenen waarom Oekraïne liever niet onder de invloed van Rusland staat te maken heeft met de hongersnood van 1932-1933. Deze hongersnood was grotendeels het gevolg van het beleid in de Sovjet Unie. In Oekraïne gebruikt met de term Holodomor om naar die periode te verwijzen.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman