Jaker, zo heb ik Sartres geniaal werkstukje "De walging" maar weer eens uit de kast gehaald.....Henoch schreef:Ga maar veel lezen mijn waarde vriend!
Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
Dit heb ik nooit beweerd. Ik heb wel gezegd dat ik je bron afkeur omdat deze bevooroordeeld is omdat het een contraideologie en dus een contra-agenda er op na houdt. Als jij een levensbeschouwelijk-neutrale bron weet waarin dit goed wordt vergeleken, dan heb je een goede norm m.i.Volgens de atheïstische Sararje kan/mag je niet uitgaan van een ideologisch principe of norm. Zo ik niet de Islam mag bekijken volgens mijn Christelijke waarden; en dit inzicht dus ongeldig is (volgens Sararje's uitleg dan), dan geldt dat dus ook niet wanner we het waardeoordeel op de Humanistische meetlat gaan leggen en als uitgangspunt nemen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Die god is cultuur en tijd gebonden. Vreemde zaak voor een godsbepaling. De humanisten, vrijdenkers en atheïsten zijn god voorbij gelopen en hebben zijn plaats overgenomen of ingenomen.Theoloog schreef:Zoals ik, en vele anderen, hebben laten zien bevat de Bijbel veel steun voor het systeem van de slavernij (je mag als Israëliet zelfs vrouwen buitmaken in de oorlog, en ze tot je concubine [lees: seksslavin] maken). Nergens lezen we in de bijbel dat slavernij moreel verwerpelijk is.
Dat laatste is bedacht door humanisten, vrijdenkers en atheïsten;................God heeft in deze kwestie de mensheid dus niet vooruitgeholpen, maar de vooruitgang van de beschaving slechts tegengewerkt.
					Laatst gewijzigd door Animal op 24 okt 2007 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

- 
				a.r.
botjes schreef:
Henoch schreef:
Jullie willen toch ook een betere wereld?
Ik denk dat we nogal verschillen over hoe we tot een betere wereld komen. Jouw 'betere' wereld is die van een ander nog niet.
Gelukkig wel van vele Evangelische en Pinkster christenen hier Nederland, en over heel de wereld. Ik durf gerust te zeggen, dat als onze invloed op onze samenleving en onze maatschappij hier in Nederland totaal verdwenen zou zijn (en dat houdt ook in onze gebeden), dit land in totale chaos en anarchie zal belanden. Wij zijn trouwens volgens een eerder gehouden WRR rapport, over geloof en religie in Nederland, de meest snelst groeiende groep Christenen en kerk/gemeenschap!
"Ik durf gerust te zeggen, dat als onze invloed op onze samenleving en onze maatschappij hier in Nederland totaal verdwenen zou zijn (en dat houdt ook in onze gebeden), dit land in totale chaos en anarchie zal belanden"
PATHETISCH, KEN JE DAT WOORD NOG HENOCH ?

HOOGMOED, LEES JE BIJBEL, HENOCH

- 
				Samante
Dus als je uit vrije wil niet gelooft is er niets aan de hand? In de Islam is geen dwang zeg je immers.islamwomen schreef:ja het is jou eigen vrije wil of je ergens in wil geloven of niet.Samante schreef:Geloof je in de vrije wil die Allah aan de mensen gegeven heeft?islamwomen schreef: Waarom zou Allah swt niet mogen straffen??
En geloof je dat Allah zuivere en pure liefde is, liefde die onvoorwaardelijk is en niets vereist?
in de islam is geen dwang.
er staat in de koran dat: “Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is” (Al Baqara, 256).
je kunt iemand dus niet dwingen om iets te accepteren. Bovendien, uit ervaring weten we dat dwang nooit heeft geleid tot het verspreiden van het geloof.
En ja dat geloof.
Atli, als jij je oogkleppen nu eens afdoet, van het feit dat jij denkt dat christenen (en dan heb ik het over de volgelingen van Jezus Christus) dit soort verschrikkelijke dingen gedaan hebben, die jij op noemt; dan demonstreer jij dat je een echte vent bent.

"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)

Vind je het dan gek, dat jij zo negatief en walgend overkomt; als je dat soort lectuur leest!Atli schreef:Jaker, zo heb ik Sartres geniaal werkstukje "De walging" maar weer eens uit de kast gehaald.....Henoch schreef:Ga maar veel lezen mijn waarde vriend!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)

Henoch: Ze zien zichzelf als volgelingen van Jezus, ze handelen volgens de geboden van de bijbel, hoeveel meer Christen moet je zijn volgens jou om je nog Christen te mogen noemen Henoch? If it quacks like a duck... enfin je weet wel wat ik bedoel, toch?

Laatst gewijzigd door Sararje op 24 okt 2007 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen

- 
				a.r.
Waar gaat het boek dan over, ik neem aan dat je het dan gelezen heb?Henoch schreef:Vind je het dan gek, dat jij zo negatief en walgend overkomt; als je dat soort lectuur leest!Atli schreef:Jaker, zo heb ik Sartres geniaal werkstukje "De walging" maar weer eens uit de kast gehaald.....Henoch schreef:Ga maar veel lezen mijn waarde vriend!
Ja dat is waar Henoch, geschiedenis gaat niet verder dan drie seconden terug hè?Henoch schreef:Atli, als jij je oogkleppen nu eens afdoet, van het feit dat jij denkt dat christenen (en dan heb ik het over de volgelingen van Jezus Christus) dit soort verschrikkelijke dingen gedaan hebben, die jij op noemt; dan demonstreer jij dat je een echte vent bent.

- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Dat heeft God dan verrekte goed bekeken, anders zou die stakker met tienduizenden legioenen onoverkomelijk lastige vragenstellers opgescheept zitten.Atli schreef:Aan de andere kant heeft Henoch wel de goede papieren; "Zalig zij de zwakkeren van geest.."
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk

-Thelonious Monk