Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Henoch schreef:Die grafiek is echt dom over de Bijbel. Van welke normen is men uitgegaan? De humanistische? De atheïstische? De algemene rechten van de mens? Wat een nonsens!
Humanistische. De mens wordt als uitgangspunt genomen; niet een gepostuleerde godheid die bestaansrecht ontleent aan een archaisch geschrift van bij elkaar verzameld werk. Helaas is het geen nonsense, en zeker niet als je de geannoteerde bijbelcitaten naleest :cry:
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Atli schreef:
Henoch schreef:Ik ga daar niet op in, grote vriend atli; als jullie niet eens het verschil tussen een gelijkenis of een gebod, lering of instructie weten.
Je bent hier toch om te evangeliseren beste Henoch, ik arme heiden ben dan volgens jouw in een verkeerde veronderstelling nu ik dankzij jouw moeite de bijbel ben gaan onderzoeken? Ben jij niet het zout der aarde, beste Henoch, wie verduisterd nu zijn lantaarn?

Laffaard!
Ga maar veel lezen mijn waarde vriend! Dat zal jouw de ogen openen. Jazeker, zijn wij het zout der aarde! En als het zout zijn kracht verliest, dan kan het beter weggegooid worden. Daarom wil ik er ook geen doekjes omheen wikkelen; en Jezus als de weg de waarheid en het leven verkondigen. Er is maar een weg tot behoud, en dat is door Jezus! En dit is het zout, omdat velen hierdoor wederspannig en geaggiteerd door raken!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Theoloog schreef:bla, bla, bla.....God doet zelf actief mee aan de slavenbusiness, door Abraham slaven te schenken, en regels te geven die het systeem van slavernij in stand houden.
Wat een grote nonsens Theo-Loog! Als je zo denkt, ben je niet onbevooroordeeld maar bevooroordeeld Dit is een goeie: "Er is in 3000 jaar tijd niets veranderd, en we houden allemaal nog slaven, en God is niet met zijn tijd meegegaan!" Dat beweer jij in principe!
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Henoch schreef:Wij zijn trouwens volgens een eerder gehouden WRR rapport, over geloof en religie in Nederland, de meest snelst groeiende groep Christenen en kerk/gemeenschap!
Gefeliciteerd, maar een phyrus-overwinning gezien het feit (door het SCP en CBS) dat de ontkerking nog steeds toeneemt.
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Overigens, Henoch, als je ook maar het geringste geloof en vertrouwen in je eigen god had, was je nu niet aan het evangeliseren. Oprecht gelovig wordt je namelijk niet wanneer het je door anderen wordt aangepraat, overtuigd, of opgevoed. Oprecht gelovig wordt je als je god zich naar je openbaart. Evangelisatie is het ultieme teken van ongelovigheid. Hoeveel gelovigen zijn oprecht gelovig (geraakt)?
Laatst gewijzigd door botjes op 24 okt 2007 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

We kunnen gerust stellen dat Henoch, door het slaven-item te negeren, deze discussie heeft verloren.
Wat een grote nonsens Theo-Loog!
Typisch Henoch, geen goed antwoord weten te verzinnen en dan maar terug op de man spelen.

Je bent een farizeeër Henoch

God/Jezus stelt duidelijk en ondubbelzinnig dat slaven houden geen probleem is en dat ze mogen worden geslagen. en JIJ weet daar geen antwoord op. That's it.
Laatst gewijzigd door robindr op 24 okt 2007 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Henoch schreef:
Wat een grote nonsens Theo-Loog! !
Ow ja
Theoloog schreef:In de gehele bijbel valt NERGENS een VERBOD op de slavernij te vinden
Jij wel ?

Wel tig van bevestigingen en aansporingen.
Fuck met alles.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

botjes schreef:
Henoch schreef:Die grafiek is echt dom over de Bijbel. Van welke normen is men uitgegaan? De humanistische? De atheïstische? De algemene rechten van de mens? Wat een nonsens!
Humanistische. De mens wordt als uitgangspunt genomen; niet een gepostuleerde godheid die bestaansrecht ontleent aan een archaisch geschrift van bij elkaar verzameld werk. Helaas is het geen nonsense, en zeker niet als je de geannoteerde bijbelcitaten naleest :cry:
Dat vind ik wel. Volgens de atheïstische Sararje kan/mag je niet uitgaan van een ideologisch principe of norm. Zo ik niet de Islam mag bekijken volgens mijn Christelijke waarden; en dit inzicht dus ongeldig is (volgens Sararje's uitleg dan), dan geldt dat dus ook niet wanner we het waardeoordeel op de Humanistische meetlat gaan leggen en als uitgangspunt nemen.

Je vergist je ook in het feit, dat de God van de Bijbel zijn bestaansrecht alleen aan de schriften ontleent. Het bestaan van De God van de Bijbel is namelijk ook gebaseerd op de getuigenissen van miljoenen mensen, die deze God als de levende God hebben ervaren op dezelfde, wijze zoals de bijbelse schrijvers ontmoetingen hadden met de levende heer en Heiland: Jezus Christus.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Henoch schreef:
Theoloog schreef:bla, bla, bla.....God doet zelf actief mee aan de slavenbusiness, door Abraham slaven te schenken, en regels te geven die het systeem van slavernij in stand houden.
Wat een grote nonsens Theo-Loog! Als je zo denkt, ben je niet onbevooroordeeld maar bevooroordeeld Dit is een goeie: "Er is in 3000 jaar tijd niets veranderd, en we houden allemaal nog slaven, en God is niet met zijn tijd meegegaan!" Dat beweer jij in principe!
God is inderdaad niet met zijn tijd meegegaan als je gelooft dat de Bijbel (of de Koran wat dat aangaat) Gods definitieve openbaring is.

Zoals ik, en vele anderen, hebben laten zien bevat de Bijbel veel steun voor het systeem van de slavernij (je mag als Israëliet zelfs vrouwen buitmaken in de oorlog, en ze tot je concubine [lees: seksslavin] maken). Nergens lezen we in de bijbel dat slavernij moreel verwerpelijk is.

Dat laatste is bedacht door humanisten, vrijdenkers en atheïsten; en toen die dat bedacht hadden begonnen christenen hun lezing van de bijbel aan te passen (onder veel protest en tegenwerping van andere christenen). God heeft in deze kwestie de mensheid dus niet vooruitgeholpen, maar de vooruitgang van de beschaving slechts tegengewerkt.
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Henoch schreef:
MinderMutsig schreef:
Henoch schreef:
Vruchten zijn de waarden, die jij hier opnoemt. Als we in de wereld kijken, zien we dat het christendom alleen maar slechte vruchten voortbrengt. Volgens Jezus is het christendom dus een slechte boom, en hij zelf een valse profeet. Het vuur-oordeel is wat er wacht voor deze religie en zijn/haar aanhangers; en allen die de Zoon vereren!

Geweddig ook is de aansporing van het nobele gedrag, en jezelf als christen op te blazen tussen de niet-gelovigen, om zo een ingebeeld paradijs binnen te gaan.
Ik hoop dat je zelf ook inziet hoe ridicuul je post is.
Ik hoop ook dat je inziet hoe ridicuul jouw verdraaiing van deze post is!
In tegendeel. Alles wat jij van je hoge toren op Islamwomen afvuurt is evengoed op jou en jouw religie van toepassing.
Maar jij bent horende doof en ziende blind en bovendien een grote huichelaar. Als er in dit topic iemand zichzelf aan het opblazen is dan ben jij het wel.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
P. de Boskabouter
Geregelde verschijning

Bericht door P. de Boskabouter »

botjes schreef:Overigens, Henoch, als je ook maar het geringste geloof en vertrouwen in je eigen god had, was je nu niet aan het evangeliseren. Oprecht gelovig wordt je namelijk niet wanneer het je door anderen wordt aangepraat, overtuigd, of opgevoed. Oprecht gelovig wordt je als je god zich naar je openbaart. Evangelisatie is het ultieme teken van ongelovigheid. Hoeveel gelovigen zijn oprecht gelovig (geraakt)?
daar is vast wel een bijbeltekst op te vinden...

geloof is uit het horen misschien?

En mocht je het even helemaal niet weten dan voldoet ..."Gods gedachten gaan boven die van de mensen" ...altijd wel of ...."dat is slechts geestelijk te verstaan" ....en als er helemaal geen logica meer te zien is is er nog geen man overboord want de bijbel is nu eenmaal het onfeilbaar woord van God.

Fantastisch om een schriftgelovige te zijn, je hebt namelijk altijd gelijk ook al heb je het niet.

Ik snap ook niet waarom er uberhaubt zoveel energie in gestoken wordt, anders dan even een goed gevoel over jezelf te krijgen tegen het licht van zoveel hypocrtiete onzin.
Laatst gewijzigd door P. de Boskabouter op 24 okt 2007 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch: mutasis mutandis ken ik ook nog wel wat voorbeeldjes van Christenen die jofele dingen vinden.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

botjes schreef:
Henoch schreef:Wij zijn trouwens volgens een eerder gehouden WRR rapport, over geloof en religie in Nederland, de meest snelst groeiende groep Christenen en kerk/gemeenschap!
Gefeliciteerd, maar een phyrus-overwinning gezien het feit (door het SCP en CBS) dat de ontkerking nog steeds toeneemt.
Ontkerking in jouw voorbeeld gaat puur over de tradittionele kerken in Nederland, en niet over vrije christelijke groepen. Bij ons echter geen ontkerking; wij groeien enkel maar; en als de Heer zich dan aan jou zal openbaren (misschien zelfs door mijn, volgens jou onnuttige, evangelisatie), dan ben/kom jij er ook bij!

Nog steeds geldt:
"Hoe zullen zij dan Hem aanroepen, in wie zij niet geloofd hebben? Hoe geloven in Hem [Jezus], van wie zij niet gehoord hebben? Hoe horen zonder prediker [evangelist]?" (Romeinen 10:14)
Ik durf jullie tenminste nog aan te spreken!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Henoch: mutasis mutandis ken ik ook nog wel wat voorbeeldjes van Christenen die jofele dingen vinden.
Ken je nog meer Latijnse termen om interessant en intelligent over te komen?
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Henoch schreef:
Je vergist je ook in het feit, dat de God van de Bijbel zijn bestaansrecht alleen aan de schriften ontleent. Het bestaan van De God van de Bijbel is namelijk ook gebaseerd op de getuigenissen van miljoenen mensen, die deze God als de levende God hebben ervaren op dezelfde, wijze zoals de bijbelse schrijvers ontmoetingen hadden met de levende heer en Heiland: Jezus Christus.
ach ja, weer zo'n ad populum argumentje, niemand van hun heeft een overtuigend bewijs van ene "god's"bestaan geleverd dus terug naar af.

Erger nog, en jij demonstreert dit goed door niet in te gaan op god's gruweldaden en morele verwerpelijkheid, nog geen enkele christen heeft ooit de bijbel kunnen uitleggen zonder in conflict te komen met morele normen en waarden.

Sterker nog, al die christenen die hebben getuigd van god hebben dat gedaan door vervolgingen, heksenverbrandingen, jodenhaat en noem zo maar op!

Slaap lekker door met je ideologische oogkleppen, voor de rest ben je iets meer dan een holle ton die bij de eerste de beste vraag zelfs nog z'n bodem verliest!
Gesloten