nie dat ik zo terug kom en overspoeld word door vragen
Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
- islamwomen
- Forum fan
Nee, je GELOOFD dat je het zeker weet, want het ontbreekt je aan kennis en je kan het niet bewijzen.islamwomen schreef: Ik heb meer dan genoeg dingen meegemaakt wardoor ik het 100% zkeer weet.
.
Daarvoor kan GEENEEN religie NIET als WAARHEID gelden voor andere mensen en kan er GEEN CLAIM erop worden ingediend.
Fuck met alles.
De Islam staat voor smerigheid, haat, intolerantie, huichelarij, duisternis, sadisme, bijgeloof en onderdrukking.islamwomen schreef:De Islam staat namelijk voor de beste humane waarden, zoals tolerantie, liefde, genade, oprechtheid en toewijding.
De Islam voedt mensen op en spoort hen aan tot nobel gedrag, goede manieren en deugd.
De Koran zegt: ‘98:6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.’
Naast ‘de slechtste der schepselen’ is de ongelovige ‘brandstof voor het vuur’ (sura 2:24), doof, stom (2:171), erger dan beesten (sura 8:22, 8:55),
‘3:28. 'Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen.’
‘4:101. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.’
‘3:118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.’
‘5:51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.’
‘60:4. Er is een goed voorbeeld voor u in Abraham en degenen die met hem waren toen zij tegen hun volk zeiden: "Wij hebben niets uitstaande met u en hetgeen gij buiten Allah aanbidt. Wij verwerpen u en er is tussen u en ons eeuwige vijandschap en haat ontstaan, tenzij gij in Allah, de Enige gelooft.’
Het is voor de volgelingen van Allah’s ‘vreedzame’ religie zelfs verboden om voor ongelovige familieleden te bidden: ‘9:113. Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen verwanten, nadat hun (de gelovigen) duidelijk is geworden, dat zij (afgodendienaren) het volk der hel zullen zijn.’
‘21:19. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd. En hen zullen ijzeren roeden wachten. Telkens wanneer zij er uit (uit de hel) wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: "Proeft gij de straf van het branden?’
‘4:74. Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.’
‘4:95. Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning.’
‘9:20. Zij, die geloven en van hun woonplaatsen verhuizen en met hun bezit en met hun persoon voor de zaak van Allah strijden, hebben in de ogen van Allah de hoogste rang. Dezen zullen zegevieren. Hun Heer geeft hun blijde tijdingen van Zijn barmhartigheid en van welbehagen en van tuinen waarin een blijvende zaligheid voor hen zal zijn.’
‘3:169. En denkt niet over degenen, die terwille van Allah zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.’
9:111. Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood
9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.’
Sura 5:38. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.
Sura 24:2. Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.
Sura 4:15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.
Maar ja, wat maakt het uit. Je hebt al laten zien dat je voor geen enkele rede vatbaar bent. We kunnen evengoed tegen een muur praten
Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Alvast niet van een vermeende aardbeving veroorzakende bovennnatuurlijke entiteit. Gelukkig kan je nog veel nieuwe kennis opdoenislamwomen schreef:en van wie komt die aardbeving??Bergen trillen mee tijdens een aardbeving. Redenering klopt hier dus niet.
..
Oorzaken van aardbevingen
Verdeling van aardbevingen (bron: USGS)Veel aardbevingen hangen samen met de langzame interne bewegingen van de aardkorst. Op grote schaal kan het de aardschollen betreffen, die langzaam ten opzichte van elkaar bewegen (platentektoniek). Op kleinere schaal vindt er ook binnen de platen deformatie plaats.
Door deze relatieve beweging wordt spanning opgebouwd in de korst. Als de spanning hoog genoeg is kan er een schoksgewijze beweging van het materiaal aan weerszijden van een breuk in de korst optreden: de aardbeving. Hierbij wordt (een deel van) de opgebouwde spanning ontladen. Naschokken zijn kleinere bevingen die binnen enkele uren na de eerste beving voelbaar zijn. Deze zijn vaak het gevolg van spanningsontlading op andere, nabijgelegen delen van dezelfde breuk of op andere nabije breuken. Dit type aardbevingen komt binnen platen voor tot een diepte van enkele tientallen kilometers en aan plaatranden ook tot op grotere diepte.
Aardbevingen op dieptes van enkele honderden kilometers worden vaak toegeschreven aan andere mechanismen. Ten eerste kunnen deze worden veroorzaakt in een subducerende plaat door de overgang van mineralen van een fase naar de andere (zie convectie in de aarde). Wanneer de oude fase metastabiel was, kan de overgang naar de nieuwe fase zeer plotseling zijn. Op een vergelijkbare wijze kan het plotseling loslaten van water uit waterhoudende mineralen in de subducerende plaat een aardbeving veroorzaken. (holy wiki)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Bijbel en Koran vergeleken o.b.v. kepticsannotatedbible.com
Dit is inderdaad interessant. Hier valt natuurlijk iets meer uit te halen. Laten we even gemakshalve aannemen dat de Bijbel en de Koran even grondig zijn doorgenomen. We kunnen dan gaan kijken hoe de Bijbel en de Koran zich verhouden op de aspecten waar http://skepticsannotatedbible.com rekening mee houdt (injustice, intolerance, etc.). Wanneer we het aantal issues tellen per aspect per boek komen we op de volgende grafiek uit:MinderMutsig schreef:Toch interessant als je die lijstjes naast elkaar legt.
Bijbel: 388 contradicties
Koran: 24 contradicties
Book of Mormons: 2 contradicties
Beste Henoch en Islamwomen, jullie hangen het foute geloof aan.

De Bijbel blijkt op alle issues overwicht te hebben (ook op de 'good stuff').
Wanneer we echter kijken naar het aantal versen in de Bijbel en in de Koran, dan is de verdeling nogal ongelijk; de Bijbel blijkt er nabij de 31.101 te hebben (King James editie) terwijl de Koran er 6.236 heeft. De Bijbel is hierbij dus duidelijk in het nadeel: hoe meer tekst, des te meer issues. Wanneer we nu het aantal issues per aspect afzetten tegen het totaal aantal verzen, dan krijgen we de volgende grafiek:

Nu krijgen we een genuanceerder beeld. Het blijkt dat relatief gezien de Koran meer dan een factor 2 meer issues bevat die intolerantie, ongelijkheid, en geweld behelsen. Hier staat tegenover dat de Koran ietswat meer 'good stuff' lijkt te bevatten dan de Bijbel.
Verder is opmerkelijk dat de Bijbel relatief gezien meer dan twee keer meer absurditeiten en drie keer meer contradicties lijkt te bevatten dan de Koran. De bijbel doet relatief gezien meer uitspraken over sex, familiewaarden, en wetenschappelijke en historische feitelijkheden.
Al met al een leuk stukje analyse (al zeg ik het zelf) al is deze natuurlijk grof en indicatief, dat laat zien dat de Bijbel relatief gezien behoorlijk wat gammeler in elkaar zit dan de Koran, hetgeen grotendeels te verklaren is a.d.v. de onstaansgeschiedenis van beide werken. Verder lijkt me duidelijk dat naar verhouding de Koran heel wat negatiever predikt en haatdragender is dan de Bijbel.
Noot: '% of total verses' op de y-as in de laatste grafiek heb ik niet duidelijk genoeg uitgedrukt. Dit is het aantal issues in verhouding tot het aantal verzen in percentages uitgedrukt.
Laatst gewijzigd door botjes op 24 okt 2007 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat vind je er trouwens van dat Allah het prima vindt en zelf voorschrijft dat je man je mag slaan als je hem niet gehoorzaamd?
Koran 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
Koran 4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik weet echt zeker, dat wanneer jij een ontmoeting zal hebben met de heilige geest van Jezus, je je geloof in Allah om zal ruilen voor dat in Jezus! Daar heb ik geen enkele twijfel over. Wist je trouwens, dat je niet mag zweren bij God en de hemel!islamwomen schreef:Ik weet het echt zeker.
ik zweer bij Allah, ik zou mijn geloof voor niks en dan ook niks om willen ruilen!
Ik ben er echt trots op
Het is vreemd om trots te zijn, op een religie die een dode letter heeft.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Eigenlijk loopt deze vergelijking mank, omdat voor een moslim de hadiths even belangrijk zijn als de Koran. Dus als je echt het geloofsgoed wil vergelijken zou je dus de Koran plus de Hadiths moeten vergelijken met de Bijbel. En dan zou je weer een heel andere uitkomst kunnen krijgen. Er zijn maar heel weinig moslims die alleen maar van de Koran uitgaan.botjes schreef:Al met al een leuk stukje analyse (al zeg ik het zelf) al is deze natuurlijk grof en indicatief, dat laat zien dat de Bijbel relatief gezien behoorlijk wat gammeler in elkaar zit dan de Koran, hetgeen grotendeels te verklaren is a.d.v. de onstaansgeschiedenis van beide werken. Verder lijkt me duidelijk dat naar verhouding de Koran heel wat negatiever predikt en haatdragender is dan de Bijbel.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Kitty schreef: Sura 36:36. Glorie zij Hem, Die alles in paren schiep van hetgeen op aarde groeit en van hen zelf en van hetgeen zijn nog niet kennen.
Sura 51:49. ‘En Wij hebben alles in paren geschapen opdat gij er lering uit moogt trekken.’ [/b]
Om een voorbeeldje te geven:islamwomen schreef:
ik begrijp het niet, wat is er fout aan dan?
De Koran (Allah) zegt dat alles in paren is gemaakt terwijl we weten dat dit helemaal niet zo is.Er bestaan geen vrouwelijk of mannelijke bacteriën bvb om maar iets te noem. De Koran (Allah) heeft het hier dus helemaal mis.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
- Carl Sagan -
- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Hij die hier het allermeest schittert in onwetendheid heeft daar geen enkele twijfel over.Henoch schreef:Ik weet echt zeker, dat wanneer jij een ontmoeting zal hebben met de heilige geest van Jezus, je je geloof in Allah om zal ruilen voor dat in Jezus! Daar heb ik geen enkele twijfel over.
Wist jij dat je niet mag liegen van God? Ja, ik blijf er 'flauw' over doen...Henoch schreef:Wist je trouwens, dat je niet mag zweren bij God en de hemel!
Daar heb je nu helemaal gelijk in, wat raar dat je daarom nog niet bijgevolg je fossiele religie bent afgevallen.Henoch schreef:Het is vreemd om trots te zijn, op een religie die een dode letter heeft.
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk
- MOODY BLUE
- Diehard
Rara, wat is nu de ware religieHenoch schreef:Ik weet echt zeker, dat wanneer jij een ontmoeting zal hebben met de heilige geest van Jezus, je je geloof in Allah om zal ruilen voor dat in Jezus! Daar heb ik geen enkele twijfel over. Wist je trouwens, dat je niet mag zweren bij God en de hemel!islamwomen schreef:Ik weet het echt zeker.
ik zweer bij Allah, ik zou mijn geloof voor niks en dan ook niks om willen ruilen!
Ik ben er echt trots op
Het is vreemd om trots te zijn, op een religie die een dode letter heeft.

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
Bovenstaande is inderdaad alleen de Bijbel vergeleken met de Koran. Als skepticsannotatedbible.com nog eens een keer de moeite neemt om ook de Hadith mee te nemen dan zal ik deze gaarne meenemen. Echter, als ik het niet mis heb heeft Imam Bokhari de Sahih Bukhari, dat door de meeste Moslims als meest authentiek wordt beschouwd, 2762 Hadith. Zelfs als in geen van deze Hadith haatzaaiende of onrechtoproepende statements voorkomen is de Koran+Hadith nog steeds veel negatiever en vijandiger:Kitty schreef:Eigenlijk loopt deze vergelijking mank, omdat voor een moslim de hadiths even belangrijk zijn als de Koran. Dus als je echt het geloofsgoed wil vergelijken zou je dus de Koran plus de Hadiths moeten vergelijken met de Bijbel. En dan zou je weer een heel andere uitkomst kunnen krijgen. Er zijn maar heel weinig moslims die alleen maar van de Koran uitgaan.

Wat betreft de andere aspecten (zoals familie, sex, etc.) zou het e.e.a. wel kunnen veranderen na meenemen van de Hadith.
Dit vind ik een goede mop! Jezus zegt:islamwomen schreef:De Islam staat namelijk voor de beste humane waarden, zoals tolerantie, liefde, genade, oprechtheid en toewijding.
De Islam voedt mensen op en spoort hen aan tot nobel gedrag, goede manieren en deugd.
Vruchten zijn de waarden, die jij hier opnoemt. Als we in de wereld kijken, zien we dat de Islam (geloof in de Koran, Allah en Mohammed) alleen maar slechte vruchten voortbrengt. Volgens Jezus is de Islam dus een slechte boom, en Mohammed een valse profeet. Het vuur-oordeel is wat er wacht voor deze religie en zijn/haar aanhangers; en allen die de Zoon verloochenen!"Wacht u voor de valse profeten [o.a. Mohammed], die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen." (Mattheus 7:15-20)
Geweddig ook is de aansporing van het nobele gedrag, en jezelf als Moslim op te blazen tussen de niet-gelovigen, om zo een ingebeeld paradijs met 72 maagden binnen te gaan.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
- MinderMutsig
- Geregelde verschijning
Heb je het al gevonden?islamwomen schreef:\MinderMutsig schreef:Islamwomen, waar heb je die informatie vandaan over de ziekten die het eten van varkensvlees kunnen veroorzaken? Ik zou daar graag een bron (linkje) van willen zien.
Waarom heb je er eigenlijk voor gekozen om die dagen nu in te halen? De meeste moslima's die ik ken halen de gemiste dagen in tijdens de kerst omdat ze op die dagen vrij zijn en dus minder last hebben van het vasten.
is het goed als ik die morgen opzoek?
ik heb nu ook vrij van school.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."