Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch, ga even lezen: Exodus 31:12-17, Leviticus 23:3, Deuteronomium 5:12-15. Er mag geen werk worden gedaan. Aren plukken valt onder werk!
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:
Dat mag jij vreemd vinden, toch is het zo! Die "stroming" bestaat echter al +- 1970 jaar.
Waarom geeft die Heilioge Geest dan zoveel verschillende adviezen? (Gezien de grote hoeveelheid tegenstrijdige opvattingen zou je dit wel zeggen)
Dat doet Hij niet! Er is maar één Geest, met hetzelfde gevoelen, en die ene Geest woont in miiljoenen Christenen over geheel de aarde. Wij herkennen elkaar dan vrijwel meteen door de Geest, ook al hebben we elkaar nog nooit eerder ontmoet. Wel kan een Christen het aan licht op bepaalde geloofsfeiten ontbreken, wat wij wel blinde vlekken noemen, maar dat ligt er maar net aan hoeveel die gelovige zich heeft laten onderwijzen door diezelfde Geest, die tevens onze goddelijke leraar is.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Sararje schreef:Henoch, ga even lezen: Exodus 31:12-17, Leviticus 23:3, Deuteronomium 5:12-15. Er mag geen werk worden gedaan. Aren plukken valt onder werk!
Jij hebt waarschijnlijk nooit over/van het oude en het nieuwe verbond gehoord!

Eens kijken welke kant we met jou op kunnen.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef: Ook moet je rekening houden, dat het een favoriete sport is van de duivel [satan, Gods tegenstander] om dwaalleringen te verspreiden om mensen in de war te brengen, en uiteindelijk [geestelijk] te vernietigen en van het ware Evangelie van Jezus af te houden.
En jij bent zeker dat Satan niet jou op een dwaalspoor zet? (moet je niet op antwoorden, ik weet je antwoord al)

Ik heb nog een vraagje voor jou. De Bijbel is een perfect boek en glashelder over ethische dilemma's is het niet?
Laatst gewijzigd door robindr op 08 okt 2007 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

skeptic schreef:
Henoch schreef:Dan ben je echt een beetje dom, en ik heb deze beschuldigende toon naar God toe al zo vaak gehoord: "God is een kindermoordenaar, dus de God van de Joden en Christenen is een slechte God, en daarom heb ik een legitieme reden om niet in Hem te geloven".

Dan sla je toch volledig de plank mis, en snap je niets van de redenen van Gods oordelen, noch van zijn raadsbesluiten.
Je mag me dom vinden, maar leg me maar eens uit wat ik dan niet snap van zijn raadsbesluiten en waar ik dan wel die plank mis sla.
Ik ben zeer benieuwd!
Waarom moesten de volken uit hun land verdreven worden?

Om het land in bezit te nemen, was geen verzoek van God of aanbeveling, het was een duidelijke opdracht van de Heer! Het had ook een duidelijk reden. Eigenlijk waren er twee redenen:

1. De eerste reden was er al toen Israël nog in de woestijn was. Het gaat over grove zonden, die de mensen daar deden.

"24 Verontreinig jezelf niet door dergelijke dingen te doen. De volken die ik voor jullie verdrijf hebben zich met al deze dingen verontreinigd, 25 waardoor het land onrein werd. Vanwege de wandaden die er gepleegd zijn, heb ik het land geteisterd, zodat het zijn inwoners is gaan uitbraken. 26 Jullie echter moeten mijn bepalingen en regels in ere houden, jullie mogen geen van deze gruwelen begaan. Dat geldt zowel voor geboren Israëlieten als voor de vreemdelingen die bij jullie wonen 27 -de mensen die vóór jullie in het land woonden hebben al deze gruwelen bedreven, waardoor het land onrein werd- 28 anders zal het land jullie uitbraken omdat jullie het verontreinigen, zoals het volk dat er voor jullie tijd woonde werd uitgebraakt." (Leviticus 18:24-28)

"10 Er mag bij u geen plaats zijn voor mensen die hun zoon of dochter als offer verbranden, en evenmin voor waarzeggers, wolkenschouwers, wichelaars, tovenaars, 11 bezweerders, en voor hen die geesten raadplegen of doden oproepen. 12 Want de HEER verafschuwt mensen die zulke dingen doen, en om die verfoeilijke praktijken verdrijft hij deze volken voor u." (Deuteronomium 18:10-12)

2. De tweede reden kwam nadat Israël geruime tijd in het land gewoond had. Het was de vijandschap van de volken die Israël in zijn midden had laten wonen, die God deed besluiten hen zwaar te straffen. De vijandschap ten tijde van de Babylonische ballingschap, ten tijde van de Romeinse overheersing en deportaties, de tijd van de verstrooiing over de gehele aarde, ja, de gehele tijd tot aan de komst van de Messias en het aanbreken van het Messiaanse rijk - dat is dus vanaf vandaag gerekend: ook nog in de toekomst!

Dit geldt dus ook het land van de Filistijnen - nu: het gebied van de Palestijnen - en Libanon.

Bron: http://www.hetlichtdeslevens.nl/artikel ... elvan.html
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:Ik heb nog een vraagje voor jou. De Bijbel is een perfect boek en glashelder over ethische dilemma is het niet?
Perfect wel, maar of alle ethische dilemma's precies duidelijk beschreven worden, weet ik niet, alhoewel we wel duidelijke, bijbelse conclusies kunnen trekken betreffende ethische kwesties als abortus, euthanasie, homo-seksualiteit e.d.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Mij nog niet! :D

Bij Hard-Talk van de BBC werd hij grappig doorgezaagd. Maar wat heeft Dawkins met Kuitert te maken, Ja, ze zijn beiden ongelovig!
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

robindr schreef:
Henoch schreef: Ik heb niets met moslims noch de islam te maken of overeenkomstig.
Oh ja was ik vergeten ik moest je een aantal overeenkomsten tussen het christendom en de islam geven

Hier heb je er een aantal
http://muslim-canada.org/islam_christianity.html
Kun je er zelf een paar opnoemen? Dit is een Moslim/Islam bron. Vind ik niet zo betrouwbaar.
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:
robindr schreef:Ik heb nog een vraagje voor jou. De Bijbel is een perfect boek en glashelder over ethische dilemma is het niet?
Perfect wel, maar of alle ethische dilemma's precies duidelijk beschreven worden, weet ik niet, alhoewel we wel duidelijke, bijbelse conclusies kunnen trekken betreffende ethische kwesties als abortus, euthanasie, homo-seksualiteit e.d.
Wat zegt de bijbel over klonen?
Dit is toch een zeer belangrijk ethisch dilemma waarbij je van een perfect boek verwacht dat het even duidelijk is als bij dingen zoals abortus, euthanasie en homo-seksualtiteit.
Ok, klonen was in die tijd niet gekend, maar god moet toch absoluuut geweten hebben dat dit vroeg of laat een issue zou worden, dus zou je denken dat hij daar toch op heeft geanticipeerd in zijn boek.

ps.: Ik bedoel klonen van mensen met een techniek waarbij geen embryo's moeten worden gedood.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch schreef:
robindr schreef:
Henoch schreef: Ik heb niets met moslims noch de islam te maken of overeenkomstig.
Oh ja was ik vergeten ik moest je een aantal overeenkomsten tussen het christendom en de islam geven
Hier heb je er een aantal
http://muslim-canada.org/islam_christianity.html
Kun je er zelf een paar opnoemen? Dit is een Moslim/Islam bron. Vind ik niet zo betrouwbaar.
Maar je kent de bijbel als je broekzak, als iemand dit kan controleren ben jij het toch?
Jij kan nagaan of wat ze zeggen over het christendom waar is en wat betreft het Koran-gedeelte kan je er prat op gaan dat het juist is (moslims kennende)
- Carl Sagan -
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Henoch schreef:Mij nog niet! :D

Bij Hard-Talk van de BBC werd hij grappig doorgezaagd. Maar wat heeft Dawkins met Kuitert te maken, Ja, ze zijn beiden ongelovig!
Even tussen haakjes. Ben jij de mindervalide deelnemer in politiek debat. Lang geleden hebben wij regelmatig gediscussieerd. Het plotseling verdwijnen van galstenen (wonder?) heb ik indertijd beantwoord met een literatuurstudie. Ik heb een uiteenzetting gegeven over aard en type galstenen. En wat referenties naar verdwijningsgevallen. Hier was niets wonderlijks aan te vinden. Het oorzakelijke verband was duidelijk. Mocht je deze Henoch zijn, dan heet ik je van harte welkom. De databank van Politiek debat zal wel verdwenen zijn. Anders zal ik nog wat punten naar voren schuiven, die jouw verhalen indertijd hebben aangetast. Dus voordat je weer onzin verteld, verifieer alles goed. Het gemiddelde niveau op dit forum is hoger dan bij politiek debat.

NB. Ben je nog steeds bevriend met de pro-life activisten. Dorenbos en consorten.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:
Sararje schreef:Henoch, ga even lezen: Exodus 31:12-17, Leviticus 23:3, Deuteronomium 5:12-15. Er mag geen werk worden gedaan. Aren plukken valt onder werk!
Jij hebt waarschijnlijk nooit over/van het oude en het nieuwe verbond gehoord!
Dat nieuwe verbond speelde nog niet tijdens het leven van Jezus. Niet met anachronismen zwermen ajb.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:
Sararje schreef:
Dat mag jij vreemd vinden, toch is het zo! Die "stroming" bestaat echter al +- 1970 jaar.
Waarom geeft die Heilioge Geest dan zoveel verschillende adviezen? (Gezien de grote hoeveelheid tegenstrijdige opvattingen zou je dit wel zeggen)
Dat doet Hij niet! Er is maar één Geest, met hetzelfde gevoelen, en die ene Geest woont in miiljoenen Christenen over geheel de aarde. Wij herkennen elkaar dan vrijwel meteen door de Geest, ook al hebben we elkaar nog nooit eerder ontmoet. Wel kan een Christen het aan licht op bepaalde geloofsfeiten ontbreken, wat wij wel blinde vlekken noemen, maar dat ligt er maar net aan hoeveel die gelovige zich heeft laten onderwijzen door diezelfde Geest, die tevens onze goddelijke leraar is.
Neen Henoch, er zijn heel grote verschillen. Neem nu maar de verschillende opvattingen onder politieke partijen. We hebben in Nederland maar liefst drie politieke paertijen die op Christelijke leest geschoeid zijn. Als de heilige geest werkelijk eenduidige adviezen zou geven, zou er maar een politieke partij zijn.
Henoch
Banned
Contacteer:

Bericht door Henoch »

Als die politieke partijen naar de Heilige Geest zouden luisteren wel ja! Dan zouden zij doctrinale [menselijke] verschillen bijbels oplossen en naast zich neer leggen en één partij vormen. Van het CDA kan men niet zeggen dat die nog echt Christelijk is, dus ik heb het liever over 2 Chr. partijen. Maar dat is een ander verhaal. Wij bidden ook voor deze eenheid en mogelijk toekomstige fusie van deze 2. Dan zal de CU moeten zorgen niet teveel water bij de wijn te doen en ideologisch te blijven, en de SGP zal afstand moeten doen van onbijbelse doctrines als het vrouwen-standpunt.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch schreef:Als die politieke partijen naar de Heilige Geest zouden luisteren wel ja! Dan zouden zij doctrinale [menselijke] verschillen bijbels oplossen en naast zich neer leggen en één partij vormen. Van het CDA kan men niet zeggen dat die nog echt Christelijk is, dus ik heb het liever over 2 Chr. partijen. Maar dat is een ander verhaal. Wij bidden ook voor deze eenheid en mogelijk toekomstige fusie van deze 2. Dan zal de CU moeten zorgen niet teveel water bij de wijn te doen en ideologisch te blijven, en de SGP zal afstand moeten doen van onbijbelse doctrines als het vrouwen-standpunt.
Jammer voor jou Henoch, maar zo kom je er niet vanaf, je hebt drie partijen waarvan de onderlinge leden vinden dat ze met de Heilige Geest aan hun zijde beleid uitvoeren. Elk heeft dus andere opvattingen over de maatschappij en toont dat aan met behulp van de Heilige Geest. Met andere woorden: de Heilige Geest is een autoriteitsdrogredenering.
Gesloten