Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
islamwomen
Forum fan

Bericht door islamwomen »

Plons schreef:
islamwomen schreef: waarbij ik zeker weet dat allah swt de ware god is.....
Even voor de goede orde: weet jij het echt zeker of GELOOF je dat je het zeker weet ?
Ik weet het echt zeker.
ik zweer bij Allah, ik zou mijn geloof voor niks en dan ook niks om willen ruilen!
Ik ben er echt trots op :wink:
Afbeelding
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

islamwomen schreef:Alles wat leeft zal de dood proeven en onze terug keer behoort alleen tot Allah.
Vele andersgelovigen zijn het niet met je eens, en weet je, het grappige is dat zij net zoveel poten hebben om op te staan als jij, namelijk geen 1!!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

islamwomen schreef:
Plons schreef:
islamwomen schreef: waarbij ik zeker weet dat allah swt de ware god is.....
Even voor de goede orde: weet jij het echt zeker of GELOOF je dat je het zeker weet ?
Ik weet het echt zeker.
ik zweer bij Allah, ik zou mijn geloof voor niks en dan ook niks om willen ruilen!
Je erkent dat je bepaalde zaken niet weet maar dit weet je wel, even een vraagje: hoe weet je deze dingen dan wel zeker?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
islamwomen
Forum fan

Dan krijg je het dilemma van Samante die weer de hoek om steekt: echte liefde is onvoorwaardelijk: deze Allah is vorwaardelijk, immers, je moet hem lief hebben om de prijs te krijgen. Is dat genadevol? Ik vind dat eerder het omgekeerde: immers, je bent in de ogen van Allah verdoemt als je niet in hem gelooft. nou lekker is dat zeg, heb je niet eens een vrije keuze.

maar wacht eens even, hoe kan er liefde onstaan tussen een schepsel en zijn schepper die weigert om in hem te geloven??
Afbeelding
islamwomen
Forum fan

Sararje schreef:
islamwomen schreef:
Plons schreef: Even voor de goede orde: weet jij het echt zeker of GELOOF je dat je het zeker weet ?
Ik weet het echt zeker.
Je erkent dat je bepaalde zaken niet weet maar dit weet je wel, even een vraagje: hoe weet je deze dingen dan wel zeker?
nogmaals ik heb een aantal dingen meegemaakt die ik graag prive wil houden..
Afbeelding
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ten eerste beweer jij dat Allah die schepper is, dat zul je hard moeten maken, ten tweede: stel dat hij die schepper is, waarom heeft in al zijn almacht er dan niet voor gekozen dat we allemaal gelovig zouden zijn? Het lijkt mij nogal morbide om te zeggen dat van de 6 miljard mensen nu op aarde, er maar ongeveer 1 miljard geliefd zouden zijn.
Tenslotte: liefde zou onvoorwaardelijk moeten zjin, als een mens verdoemd is als hij niet in die allah gelooft dan is het voorwaardelijk. Immers, je moet in hem geloven (das de voorwaarde) om niet in de verdoemenis te komen.
nogmaals ik heb een aantal dingen meegemaakt die ik graag prive wil houden..
Dus moeten we je op je woord geloven? je lijkt Henoch wel, die moeten we ook op zijn woord geloven. Wie van jullie heeft er nou gelijk dan?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Volgens mij snapje de vraag niet, of je wilt jezelf eruit lullen.
Sararje schreef:Je erkent dat je bepaalde zaken niet weet maar dit weet je wel, even een vraagje: hoe weet je deze dingen dan wel zeker ?
Laat de vraag goed tot je doordringen en probeer dan heel eerlijk een antwoord te geven.
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Sararje schreef: Dus moeten we je op je woord geloven? je lijkt Henoch wel, die moeten we ook op zijn woord geloven.
Oh ja, die vond dat zijn "geloof" ook een "wetenschap" is
Fuck met alles.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Plons: Ach, sinds een dag of twee geloof ik daarom ook in de voorzienigheid van de allerhoogste he :wink: :lol:
islamwomen
Forum fan

[quote="Sararje"]Ten eerste beweer jij dat Allah die schepper is, dat zul je hard moeten maken, ten tweede: stel dat hij die schepper is, waarom heeft in al zijn almacht er dan niet voor gekozen dat we allemaal gelovig zouden zijn? Het lijkt mij nogal morbide om te zeggen dat van de 6 miljard mensen nu op aarde, er maar ongeveer 1 miljard geliefd zouden zijn.
Tenslotte: liefde zou onvoorwaardelijk moeten zjin, als een mens verdoemd is als hij niet in die allah gelooft dan is het voorwaardelijk. Immers, je moet in hem geloven (das de voorwaarde) om niet in de verdoemenis te komen.

ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar even een voorbeeldje kijk
Stel dat een ervaren leraar, voor de examens, voorspeld dat een bepaalde student zal zakken voor de examens. Omdat de student er druk en is en dus niet oplet tijdens de les en hij maakt zijn huiswerk niet. De student zakt voor het examen, wiens schuld is dat: de schuld van de leraar of de schuld van de student? De leraar kan niet de schuld worden gegeven, omdat hij alleen maar voorspelde dat de student zou zakken. De student is er zelf verantwoordelijk voor dat hij is gezakt.
Op dezelfde wijze weet Allah van te voren dat er sommige mensen zullen die vastbesloten het geloof af wijzen en Allah plaatst een verzegeling over hun harten. Dus deze niet-Moslims zijn zelf verantwoordelijk voor het afwijzen van het geloof en niet Allah.
Afbeelding
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Kom nu eindelijk eens met een gedegen verklaring voor de enorme hoeveelheid fouten en tegenstrijdigheden in de Koran. Deze bewijzen dat de Koran mensenwerk is. Als je dat niet kunt, of wilt, blijf dan liever weg :idea:
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Dan blijft Allah een smerige sadist door hun harten te verzegelen. Bovendien spreek je hier jezelf tegen: "Op dezelfde wijze weet Allah van te voren dat er sommige mensen zullen die vastbesloten het geloof af wijzen en Allah plaatst een verzegeling over hun harten. Dus deze niet-Moslims zijn zelf verantwoordelijk voor het afwijzen van het geloof en niet Allah."
Of het is een vrije keuze en dan ben je zelf verantwoordelijk voor die keuze, maar dan is Allah dus niet almachtig of je bent niet vrij in je keuze, Allah did it maar dan is Allah een sadist door de harten te verzegelen.

Overigens hier een Nederlands linkje dat er meerdere versies van de Koran zjin :
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... ief-7.html
islamwomen
Forum fan

Plons schreef:Volgens mij snapje de vraag niet, of je wilt jezelf eruit lullen.
Sararje schreef:Je erkent dat je bepaalde zaken niet weet maar dit weet je wel, even een vraagje: hoe weet je deze dingen dan wel zeker ?
Laat de vraag goed tot je doordringen en probeer dan heel eerlijk een antwoord te geven.
meid, ik heb die vraag al beantwoord.
Ik heb meer dan genoeg dingen meegemaakt wardoor ik het 100% zkeer weet.
ik omarm de Islam omdat ik daarin veiligheid, rust en vrede vind.
en vanwege het monothesme.
De Islam staat namelijk voor de beste humane waarden, zoals tolerantie, liefde, genade, oprechtheid en toewijding.
De Islam voedt mensen op en spoort hen aan tot nobel gedrag, goede manieren en deugd.
Afbeelding
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

islamwomen schreef: Op dezelfde wijze weet Allah van te voren dat er sommige mensen zullen die vastbesloten het geloof af wijzen en Allah plaatst een verzegeling over hun harten. Dus deze niet-Moslims zijn zelf verantwoordelijk voor het afwijzen van het geloof en niet Allah.
Oh, prachtig. Hier zeg je het zelf. Die mensen kunnen niet geloven omdat Allah tot hun ondergang besloten heeft. Dat maakt Allah tot een duivel, een demon, een monster.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

islamwomen schreef:
wat voor bewijzen wil je dan zien????.
Als je jouw geloof als waarheid naar buiten wil brengen moet je het bewijzen. Zeg je: ik weet niet zeker of het de waarheid is, maar ik geloof er wel in dan hoef je niks te bewijzen.

Dus wat is het nou:
1] weet je heel zeker dat er een allah is, zo ja bewijs het dan.

2]of je GELOOFD dat er zeker een allah is.
Fuck met alles.
Gesloten